StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je sob 23. lis 2024 19:11:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 153 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Kríza terranskej taktiky
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2011 11:59:41 
Offline
 Profil

Registrován: stř 22. zář 2010 14:32:54
Příspěvky: 124
Suhlasim so vsetkymi okrem par stokyho argumentov -
dopredu sa opravedlnujem ale necital som uuplne vsetko -
Bolo to na prvej alebo druhej strane topicu ze keby mal terran namiesto 16 Tankov 20 ghostov -
jedna vec je ze mas pravdu druha je ze to je cista teoria. odhliadnuc od rozdielu v ekonomickej narocnosti (uz len z pomeru mineral:plyn), je 1. build time, 2. ghost - barracks / tank - factorka. takze podla mojho nazoru je potrebny dost skory scout abz terran vedel v takom mnozsvte BL coutrovat.

To vnimam ako najvacsi problem lategame - T neni dostatocne vyrobne variabilny, absencia pasivnej pozemnej obrany, Muly trocha stracaju na vyzname v late game lebo A) tazia len minerali, co umoznuje financovat viacmenej len MM army a helliony, ktore v late game maju pomerne slabe vyuzitie, resp. maju ovela hosiu efektivitu (aspon vidim to casto) aj ked podla mna vacsie uplatnenie by mali v mech/air amry kde muly umoznia terranovi posielat SCV s armadou.

Dalsia vec je ze suhlasim s pralevom co napisal najma co sa dropov tyka. po nerfu reaperov je vacsina terranskeho harasu zalozena dropoch resp. vzduchu - to jest jednym opatrenim vyblokujes drvivu vacsinu Terranskeho harrasu. Dalsia vec mutas, nehovorim ze zlozite ich vycoutrovat, resp. im obmedzit pole pôsobnosti ale T nie su podla mna tak uplne riesenim. Ak zerg trosku pritlaci aj za ceu nejakych strat, tak prinuti terrana reagovat na ne a to jest - thor alebo viac turretov a viac mariny cim vlastne.

Ale to uz su sracky... ale aj tak to vnimam v lategame pre T ako dost tazke - musi udzat tlak na supera inak o tie expandy pride lebo nema vela moznosti ako ich obranit - PF v late game tiez neni nic moc vacsinov ma super uz pristupne jednotky ktore sa s nou v pohode vysporiadaju....

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kríza terranskej taktiky
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2011 12:00:43 
Offline
 Profil

Registrován: úte 27. dub 2010 7:04:40
Příspěvky: 1097
WhiteCroW píše:
ghosty na temlare uzivat umite,ale na Zergy ne? WTF? :o


Tak ono když Infestor je tak velkej, že jedno EMP pokryje max. 1-2 Infestory... :D

_________________
Obrázek

Vlastní blog o SC2 - http://pralev-sc2.blog.cz/


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kríza terranskej taktiky
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2011 12:11:29 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: ned 08. srp 2010 11:58:46
Příspěvky: 136
Obrovské makro mapy - neměli by se zde ještě víc projevit hlavní zbraně OP terrana - muly a dropy ?
sorry, ale vetsi blbost jsem dlouho necetl. drop ma k OP pomerne daleko a s rozumnym scoutem neni counter zase takovy problem. Soucasne (velke) mapy jsou silne nevyhodne pro terrana z duvodu hlidani 3. expy (a vsech dalsich). oproti zergovi nebo tossovi je terran tristne imobilni a to jak z pohledu efektivniho dropu tak z pohledu hlidani tretich exp. Na vetsine map zerg s mutama preleti clif na obranu svoe treti expy (zerg ma navic postaveny dalnice, terran ho prakticky nema sanci prekvapit a posily tam jsou cobydup) a zrusi drop behem chvilky. Toss tam zase nawarpuje par jednotek, ktere, pokud drop nezlikviduji samy, aspon ho pozdrzi, nez dorazi posily.
+ a to si myslim neni uplne od veci. Kdyz terran zautoci tossovi nebo zergovi na expu a podari se mu ji zlikvidovat, ma pred sebou 14 denni pochod na dalsi. kdezto toss muze v klidu obetovat tuhle expu a zautocit terranovi na main, nez se terran vrati nebo tam dovyrobi obranu, je hotovo.
jakykoliv clif je pro terrana solidni prekazkou. Pokud jede toss blink a colossy, muze terrana tahat za nohu jak se mu zachce (me osobne to vytaci do cervenejch, neni to ani tak jakoze neresitelny jako spis otravny a rozptylujici, nemam 200 APM aby me to nechavalo chladnym a se vztekem se hraje blbe :) )

ad MMM a late game, ted nevim na cim webu jsem to cetl, mozna Pralew nebo Predy, taktika tech switche, kdy do midgame se jede masivni MMM a stavi se CC a faktorky bez addonu, kdyz nadejde cas, vyrazi mmball vcetne vetsiho mnozstvi SCV, zaroven se rozmisti CC a switchnou na addonech fabriky za kasarny. Pocita se s tim, ze pri frontalnim utoku pomre vetsina humanidu vcetne SCV, nicmene tou dobou uz tezi prevazne jen muly a masivne se jede to plechova kavalerie (a letectvo)

benefit je uvolnenej food z SCV na plechace a narazove rychly income z mul ktery to ufinancuje

tohle, pokud je to dobre provedeny, je asi tak jediny, komplexni a zaroven pomerne efektivni switch na strane terrana, ktery ma potencial prekvapit. Zaroven to ale v zadnem pripade neni autowin.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kríza terranskej taktiky
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2011 15:36:52 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  Profil

Registrován: ned 03. říj 2010 11:43:26
Příspěvky: 427
Ja si nemuzu pomoct, ale dokud si po hre muzu rict: "Je v mych silach a moznostech to zahrat lip" tak nemam proc resit otazky nejakeho "balancu". Neprohravam hru kvuli tomu ze ma zerg infestory, neprohravam hru protoze ma toss HT, ale prohravam ji proto, ze nemam vcas ghost academy, podobne neprohravam hru protoze ma toss warp, a zerg larvy, ale proto ze nezvladam makro. Dost casto nehraju proti souperi ale spis proti sam sobe, a to je balancovane az az :D

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kríza terranskej taktiky
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2011 18:26:16 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: úte 11. kvě 2010 20:37:13
Příspěvky: 659
Pralev píše:
WhiteCroW píše:
ghosty na temlare uzivat umite,ale na Zergy ne? WTF? :o


Tak ono když Infestor je tak velkej, že jedno EMP pokryje max. 1-2 Infestory... :D


tak ghosta taky nemam jedno ne? Rozhodne lepsi mit 4-5 ghostu a rozhazet EMP na vsechny strany nez si nechat voblejt marinaky a diky MC prijit na mmnt o velke jednotky

_________________
Yarin dont play sports, he plays games of all sorts, plugs in all ports, who wears short shorts.
muj stream v 720p na ->http://www.justin.tv/yar1n<-
archiv epizod Yarin vs Internet na ->http://yarinvsinternet.blogspot.com/<-
Yarin vs Internet Live Po, St, Pá ve 20:00
Yarin vs Ladder Live Út, Čt ve 20:00

Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kríza terranskej taktiky
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2011 19:09:56 
Offline
 Profil

Registrován: stř 18. srp 2010 10:28:26
Příspěvky: 137
Skoda, ze tu neni Aklainator ;)


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kríza terranskej taktiky
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2011 20:23:25 
Offline
 Profil

Registrován: čtv 23. zář 2010 15:52:45
Příspěvky: 211
Necetl sem to poradne, takze zareaguju jen tak letmo :

1)Ste trolove. Prosim, at se nevyjadruje k tomuhle topicu nikdo, kdo neni minimalne master terran, protoze tohle boli. Ja sem v te hre pomerne spatny, a stejne vidim 95% tohodle jako totalni balast, navic hodne z toho ani neni pravda.

2)Samozrejme ze musis pouzivat v late game TvZ ghosty, a rozhodne jich musi byt vice. Skvela jednotka pouzitelna v mnoha situacich, jedina nevyhoda je cena, ktera v late game terrana netrapi. Taky je zivotne dulezite pro terrana pravidelne skenovat produkcni budovy a vcas zjistit tech na blordy, protoze kdyz uz pres mapu leti 10 blordu, nekde se asi stala chyba. A v late game terran doopravdy nemusi byt pasivni, je to jen o zpusobu zahrani a celkovyho pristupu ke hre.

3)Hra za terrany v TvP se neustale meni. Mozna ne v diamondu a niz, ale o to se ja nestaram a pokud vam protossum dela problem stary zpusob hrani MMM, je cas zamyslet se nad vasi hrou. Pristup hrani MMM se razantne vyviji. Pokud rozdily v hrani MMM nevidite, je na case pustit si nejake lepsi hry a zacit u toho premyslet.

Pokud chcete nekdo poradit v konkretni situaci, jste alespon v platine a vazne uz nevite, jaky aspekt vasi hry se da zlepsit, poslete mi OZ a pomuzu vam. Jestli mi ale poslete replay a ja v 12. minute uvidim 1000 mineralu, nehodlam ani odepisovat.
EDIT: Pokud doopravdy budete chtit poradit, doporucuju si taky sehnat mikrofon a stahnout TS3/Skype, protoze na psani sem linej.

_________________
transition into loosing the whole fucking base


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kríza terranskej taktiky
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2011 21:12:28 
Offline
 Profil

Registrován: sob 20. lis 2010 12:41:04
Příspěvky: 49
To White:

Takže

1, "Ste trolove. Prosim, at se nevyjadruje k tomuhle topicu nikdo, kdo neni minimalne master terran, protoze tohle boli. Ja sem v te hre pomerne spatny, a stejne vidim 95% tohodle jako totalni balast, navic hodne z toho ani neni pravda."

Tak takýto prístup by som od master hráča nečakal. A hlavne nie od pomerne spatneho. (podľa jeho slov). "95% je totálny balast" - to je argumentácia na úrovni pubertiaka. Akože nehnevaj sa, ale máš win/loss ratio na úrovni 33%, takže argumentovať master ligou nie je najvhodnejšie. Ja som v prvej desiatke v diamonde, iba o nejakých 80 bodov za prvým miestom a mám najmenej hier a ty sa tváriš, ako keby si bol o 3 úrovne pred mnou (nami v diskusii). Pričom v skille isto nie je taký rozdiel.

2, "Taky je zivotne dulezite pro terrana pravidelne skenovat produkcni budovy a vcas zjistit tech na blordy"

Tak toto je fakt totálna blbosť. Zerg na rozdiel od terrana a protossa nemusí mať veľa produkčných budov, stačí jedna. A tá sa dá celkom dobre skryť. V mastery by to mal človek vedieť. Nie ako terran, ktorý keď chce napr. battlecruisery, tak musí mať techbudovu + 2 až 3 starporty. A nevychŕli ich 10 naraz.

Ináč z tvojho príspevku je cítiť, že ti tá master liga stúpla do hlavy. Keby si si prečítal aspoň 1. príspevok, vedel by si, že som postol replay profi hráčov. A na tom dobre vidieť problémy, o ktorých sa tu diskutuje a že som sa dožadoval rady ako sa s tým vyrovnať.

Takže môžeš mi pomôcť. (+ na druhej strane je ešte jeden replay, kde sú tie isté problémy).

Ďakujem.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kríza terranskej taktiky
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2011 23:02:34 
Offline
 Profil

Registrován: stř 18. srp 2010 10:28:26
Příspěvky: 137
Souhlasim naprosto s Whitem, uplne ve vsem.
Robinn píše:
Zerg na rozdiel od terrana a protossa nemusí mať veľa produkčných budov, stačí jedna. A tá sa dá celkom dobre skryť. V mastery by to mal človek vedieť. Nie ako terran, ktorý keď chce napr. battlecruisery, tak musí mať techbudovu + 2 až 3 starporty. A nevychŕli ich 10 naraz.

Zamysli se, zergovi znici spawning pool, zerg ti znici 2raxy ze 4, kdo na tom bude lip?????!
Jo zerg muze hodne dobre schovavat budovy? Jako wtf, jsi myslel tosse ne ? :D

Ja tu taky nebulim, ze early 2rax proti zergovi je na nekterych mapach broken, ale co nadelas. 8-)


Naposledy upravil Geene dne pát 22. črc 2011 23:07:01, celkově upraveno 1

Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kríza terranskej taktiky
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2011 23:06:30 
Offline
 Profil

Registrován: čtv 23. zář 2010 15:52:45
Příspěvky: 211
Citace:
Tak toto je fakt totálna blbosť. Zerg na rozdiel od terrana a protossa nemusí mať veľa produkčných budov, stačí jedna. A tá sa dá celkom dobre skryť. V mastery by to mal človek vedieť. Nie ako terran, ktorý keď chce napr. battlecruisery, tak musí mať techbudovu + 2 až 3 starporty. A nevychŕli ich 10 naraz.

Ver mi, master hrac by mel spire najit a kontrolovat ho, jestli nemorfuje. Maloktery zerg stavi spire pouze pro blordy. + samozrejme chces vedet, kdy zerg techuje na hive, to ti take napovida, kdy ma prijit zerguv master tech. Ano, zni to neuveritelne, ale i terrani musi skautovat, i kdyz to Idra neuznava.

Citace:
Ináč z tvojho príspevku je cítiť, že ti tá master liga stúpla do hlavy. Keby si si prečítal aspoň 1. príspevok, vedel by si, že som postol replay profi hráčov. A na tom dobre vidieť problémy, o ktorých sa tu diskutuje a že som sa dožadoval rady ako sa s tým vyrovnať.


Precetl jsem si ho. Vas problem je v tom, ze najdete jednu dve hry, a odvozujete z toho stav celeho matchupu. Kdo tvrdi, ze bratok udelal spravne rozhodnuti? K tomu, abys mohl tvrdit, ze matchup je broken, musis videt desitky(a vice) her, prohry i vyhry, porovnavat buildy, reakce na protihrace. Nonsence je ovsem postovat dva replaye a vyrvavat tu pseudopravdy. Takhle vypada doopravdy spravny ucebni pristup! A pokud tohle vsechno absolvujes, tak potom napises na TL rozsahly thread, kde shrnes, co sis o matchupu zjistil, postnes nekolik ukazkovych prikladu a ptas se, co ti neni jasne.
Replay sem 21. minuty vypnul. Jakmile ma zerg 7 bazi, 80 dron a terra ma 3base a ani ne 2/1 upgrady na marine, neni se moc o cem bavit. Push mu samozrejme po objeveni blordu nevysel, jelikoz nemel ani bud vikingy, nebo ghosty na emp/snipe infestoru a nabehnuti marinou pod lorda. Na druhou stranu pekny rozhodnuti expandovat tam, kde mas armadu, tzn. velmi blizko k zergovi. Jinak sice spire oskenoval, ale pozdeji si uz nezjistil, kdy greater spire namorfoval. Pouceni pro vsechny terrany - bud nenechte zerga tak masivne a zadarmo nadronovat, nebo ho zabijte silnym midgame pushem. Bratok zkousel druhou variantu (tzn neinvestoval do late game vyhody = upgrady...), push mu nevysel, tlak neudelal a potom uz je to hrozne tezky zvratit to.

Citace:
Tak takýto prístup by som od master hráča nečakal. A hlavne nie od pomerne spatneho. (podľa jeho slov). "95% je totálny balast" - to je argumentácia na úrovni pubertiaka. Akože nehnevaj sa, ale máš win/loss ratio na úrovni 33%, takže argumentovať master ligou nie je najvhodnejšie. Ja som v prvej desiatke v diamonde, iba o nejakých 80 bodov za prvým miestom a mám najmenej hier a ty sa tváriš, ako keby si bol o 3 úrovne pred mnou (nami v diskusii). Pričom v skille isto nie je taký rozdiel.


Myslim, ze bych se i s minulou sezonou pres 1500 her nahrano mel, absolutni vetsina sou customky. Mozna si to nevedel, ale od resetu ladderu nebylo neobvykly mit v masteru klidne 30% win ratio. Ja jsem v ten moment prestal prakticky hrat a diky tomu mi narostl bonus pool a nekleslo mmr, takze i dnes me to spojuje s mastery na na me prilis vysoke urovni a vzhledem k tomu, ze jsem spatny, me moc nebavi prohravat a proto nehraju dal, tudiz mmr zustava stale hloupe nastavene ;) Dojemne vypraveni, ja vim, ale vicemene vysvetluje, proc mam na ladderu tak malo her, misto toho customkuju.
Kdybych mel vysvetlovat u kazdeho nesmyslu, proc je to nesmysl, stravim tu mesic a stejne si z toho nikdo nic neodnese, tak proc se tim zabyvat.

_________________
transition into loosing the whole fucking base


Nahoru
Odpovědět s citací  

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 153 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz