Předně - já vůbec nehodnotím, zda teď Terran je nebo není OP nebo UP. Pouze jsem říkal, že změny, které hru silně ovlivnily, nastaly.
LemanRuss píše:
Topic Terran je OP vznikl až po nerfu reapera, takže tuhle změnu bych vůbec nebral v úvahu.
Nerf strimpacku - ovlivnil early game, ne late game, o které se tady bavíme.
Nečetl jsem celej tenhle topic a nevěděl jsem, že myslíš jeden konkrétní Terran OP topic. Sorry.
LemanRuss píše:
Obrovské makro mapy - neměli by se zde ještě víc projevit hlavní zbraně OP terrana - muly a dropy ?
MULy ano, ty jsou stále OP a designově špatně. Získávají Terranovi ale jen minerály, což znamená ještě větší nátlak na hráče dělat po celou hru MMM (nenáročné na plyn) místo jiných jednotek (náročných na plyn), což je jeden z důvodů, proč Terrani i ve 40 minutové hře jedou MMM až do zblbnutí.
Dropy byly imba na starých mapách, kde se nedaly snadno zachytávat - hodně "vody" (tím myslím propasti, vesmír apod.), cliffů a dalších překážek v terénu. Na současných mapách typu Tal'Darim Altar, Shattered Temple apod., které jsou jedno velké prázdno, po kterém v pohodě chodí pozemní jednotky a sestřelují dropy, je situace značně jiná. Mimochodem, jedna změna, kterou jsem nejmenoval, byl i nerf rychlosti Medivaců. Další výhoda terranských dropů byla možnost naložit celou MM armádu do Medivaců a přeletět nějakou překážku (cliff), místo aby musel jít okolo po rampě. Nové obří prázdné macro mapy opět tenhle prvek potlačily.
Takže ne, na obrovských macro mapác se projevuje především OP warpu (o kterém jsem psal na blogu už někdy v říjnu loňského roku) a mobilita zergských Mutalisků (i o té jsem na blogu tenkrát psal). Opět se omlouvám, že to vztahuju ke svým "cry" článkům na svém blogu a ne k Terran OP topicu tady.
LemanRuss píše:
Ale nejdůležitější věci terranovi zůstaly - emp, muly, dropy. Hlavně jimi se dokazovala nevybalancovanost hry. Tak proč je najednou terran slabý ? Hlavně proti protossovi, který navíc přišel o amulet, takže dropy by měli být ještě smrtelnější.
EMP - viz můj post o něco výše, kde říkám, že v souboji Ghostů a HT mi pořád Ghosti přijdou lepší
Co se týče amuletu vs. dropy - já měl vždycky dojem, že HT na odražení terranských dropů se používal pro Feedback na Medivac a ne pro bouřku na drop. A to jde stále, i bez amuletu má čerstvě warpnutej Templář energii na Feedback. Jinak já ve svých TvP a PvT vždycky jako problém terranských dropů (a vůbec harassu na tosse) viděl v možnosti tosse reaktivně kdykoli nawarpovat do kterékoli základny jednotky na obranu a ne v HT.