StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je sob 23. lis 2024 19:12:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 153 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Kríza terranskej taktiky
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2011 7:27:48 
Offline
 Profil

Registrován: sob 15. kvě 2010 20:27:49
Příspěvky: 39
Na tenhle topic mam jen 2 vety: Naucte se to hrat. Archon OP.

_________________
Obrázek
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kríza terranskej taktiky
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2011 8:15:28 
Offline
 Profil

Registrován: úte 28. zář 2010 14:56:37
Příspěvky: 18
Pralev píše:
Výrazné změny v neprospěch Terrana proběhly a je hodně mystifikující prohlašovat jakoby mimochodem, že neproběhly...

Namátkou buff Infestorů proti Terranovi jak prase, změna map poolu v podobě odstranění terranských map a přidání obrovských macro map s velkými prázdnými plochami (imho nejdůležitější změna vůbec, která zároveň ukazuje výrazné slabiny základních kamenů návrhu všech 3 ras), nerf Reapera do kulaté krychle, nerf Stimpacku...

Na druhou stranu odstranění amuletu u HT byl dost velkej nerf tossů v PvT.


Topic Terran je OP vznikl až po nerfu reapera, takže tuhle změnu bych vůbec nebral v úvahu.
Nerf strimpacku - ovlivnil early game, ne late game, o které se tady bavíme.
Obrovské makro mapy - neměli by se zde ještě víc projevit hlavní zbraně OP terrana - muly a dropy ?
Jedině buff infestorů byla změna, která se projeví v late game. Takže souhlasím, tahle změna byla důležitá.

Ale nejdůležitější věci terranovi zůstaly - emp, muly, dropy. Hlavně jimi se dokazovala nevybalancovanost hry. Tak proč je najednou terran slabý ? Hlavně proti protossovi, který navíc přišel o amulet, takže dropy by měli být ještě smrtelnější.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kríza terranskej taktiky
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2011 9:12:28 
Offline
 Profil

Registrován: stř 18. srp 2010 12:05:39
Příspěvky: 304
Jestli se nějaký terran cítí v krizi, měl by se inspirovat u korejců.

V top25 GM ladderu je tam 24 terranů a 1 protoss.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kríza terranskej taktiky
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2011 9:13:36 
Offline
 Profil

Registrován: úte 27. dub 2010 7:04:40
Příspěvky: 1097
Předně - já vůbec nehodnotím, zda teď Terran je nebo není OP nebo UP. Pouze jsem říkal, že změny, které hru silně ovlivnily, nastaly.

LemanRuss píše:
Topic Terran je OP vznikl až po nerfu reapera, takže tuhle změnu bych vůbec nebral v úvahu.
Nerf strimpacku - ovlivnil early game, ne late game, o které se tady bavíme.


Nečetl jsem celej tenhle topic a nevěděl jsem, že myslíš jeden konkrétní Terran OP topic. Sorry.

LemanRuss píše:
Obrovské makro mapy - neměli by se zde ještě víc projevit hlavní zbraně OP terrana - muly a dropy ?


MULy ano, ty jsou stále OP a designově špatně. Získávají Terranovi ale jen minerály, což znamená ještě větší nátlak na hráče dělat po celou hru MMM (nenáročné na plyn) místo jiných jednotek (náročných na plyn), což je jeden z důvodů, proč Terrani i ve 40 minutové hře jedou MMM až do zblbnutí.

Dropy byly imba na starých mapách, kde se nedaly snadno zachytávat - hodně "vody" (tím myslím propasti, vesmír apod.), cliffů a dalších překážek v terénu. Na současných mapách typu Tal'Darim Altar, Shattered Temple apod., které jsou jedno velké prázdno, po kterém v pohodě chodí pozemní jednotky a sestřelují dropy, je situace značně jiná. Mimochodem, jedna změna, kterou jsem nejmenoval, byl i nerf rychlosti Medivaců. Další výhoda terranských dropů byla možnost naložit celou MM armádu do Medivaců a přeletět nějakou překážku (cliff), místo aby musel jít okolo po rampě. Nové obří prázdné macro mapy opět tenhle prvek potlačily.

Takže ne, na obrovských macro mapác se projevuje především OP warpu (o kterém jsem psal na blogu už někdy v říjnu loňského roku) a mobilita zergských Mutalisků (i o té jsem na blogu tenkrát psal). Opět se omlouvám, že to vztahuju ke svým "cry" článkům na svém blogu a ne k Terran OP topicu tady.

LemanRuss píše:
Ale nejdůležitější věci terranovi zůstaly - emp, muly, dropy. Hlavně jimi se dokazovala nevybalancovanost hry. Tak proč je najednou terran slabý ? Hlavně proti protossovi, který navíc přišel o amulet, takže dropy by měli být ještě smrtelnější.


EMP - viz můj post o něco výše, kde říkám, že v souboji Ghostů a HT mi pořád Ghosti přijdou lepší :)

Co se týče amuletu vs. dropy - já měl vždycky dojem, že HT na odražení terranských dropů se používal pro Feedback na Medivac a ne pro bouřku na drop. A to jde stále, i bez amuletu má čerstvě warpnutej Templář energii na Feedback. Jinak já ve svých TvP a PvT vždycky jako problém terranských dropů (a vůbec harassu na tosse) viděl v možnosti tosse reaktivně kdykoli nawarpovat do kterékoli základny jednotky na obranu a ne v HT.

_________________
Obrázek

Vlastní blog o SC2 - http://pralev-sc2.blog.cz/


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kríza terranskej taktiky
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2011 9:33:26 
Offline
 Profil

Registrován: sob 20. lis 2010 12:41:04
Příspěvky: 49
To LemanRuss:

1, "Topic Terran je OP vznikl až po nerfu reapera, takže tuhle změnu bych vůbec nebral v úvahu."

Reaper je skrátka okrem early scoutu sakra nepoužiteľný.

2, "Nerf strimpacku - ovlivnil early game, ne late game, o které se tady bavíme"

Stimpack nie je podľa mňa problém.

3, "Obrovské makro mapy - neměli by se zde ještě víc projevit hlavní zbraně OP terrana - muly a dropy ?"

Nie nemali. Ako sa prosím ťa prejaví výhoda mule na makro mape, keď terran viac ako 3 base proste neubráni. Nijaký terran nehrá na viac ako 3 saturované base. Veľkosť mapy je rozhodne nevýhoda. A dropy? No tu sa taktiež mýliš, pretože drop terrana je kapacitne obmedzený a nijaký teran nepôjde dropovať z viac ako 2 medivakmi, pretože tým oslabí main army. Plus ak si dá hlavne protoss, ale aj zerg ku každej base aj pár (min. 3) cannonov, tak je drop dosť neúčinný. Na proti tomu drop protossa je z následným varpom kritický, pretože teran nemá možnosť ground static defence. Iba PF, ale ak sa súper sústredí na budovy, ktoré produkujú jednotky, tak tam samozrejme PF nie je.

4, "Ale nejdůležitější věci terranovi zůstaly - emp, muly, dropy."

Tak prečítaj si úpne prvý príspevok, v tomto topicu. Je tam popísaná (+replay), konkrétna situácia TvZ - začiatok je standard, potom veľa mutas, broodlords a následný svitch na ultraliskov. Kde v prosím ťa využijem emp, muly, dropy???

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kríza terranskej taktiky
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2011 10:02:08 
Offline
 Profil

Registrován: pát 20. srp 2010 15:55:36
Příspěvky: 287
tahle polemizace je fajnova a prej jedina razatni zmena byl infestor skuste se zeptat terranu co si mysli o Archonovi kterej se tedko neda zpomalit a ma vetsi range

_________________
Obrázek
Pokud Vás Aklain argumentuje pralesní ligou, tak mu připomeňte tuhle hru http://www.uloz.to/8782895/aklain-vs-zasz-3-sc2replay


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kríza terranskej taktiky
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2011 11:21:04 
Offline
 Profil

Registrován: pát 24. zář 2010 18:49:42
Příspěvky: 1020
No to že delší výzkum stimpacku neovlivňuje late game je dost spekulativní. To že terrran má později stimpack posouvá jeho timing push na pozdější dobu a nemůže tedy napáchat soupeři takové škody v early game jako dříve. Tím pádem terran má těžší diktování tempa hry v early game a nemá již takovou výhodu jako předtím. Tím pádem se více her posouvá do late game než dříve kdy terrani díky tomu často někoho zabili. Tím si nechci nějak stěžovat, nikdy jsem se balančními změnami moc nezabýval a přijímám co je. :) Jestli se pletu sorry, ale stojí to za úvahu.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kríza terranskej taktiky
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2011 11:23:09 
Offline
 Profil

Registrován: úte 27. dub 2010 7:04:40
Příspěvky: 1097
saltazar píše:
No to že delší výzkum stimpacku neovlivňuje late game je dost spekulativní. To že terrran má později stimpack posouvá jeho timing push na pozdější dobu a nemůže tedy napáchat soupeři takové škody v early game jako dříve. Tím pádem terran má těžší diktování tempa hry v early game a nemá již takovou výhodu jako předtím. Tím pádem se více her posouvá do late game než dříve kdy terrani díky tomu často někoho zabili. Tím si nechci nějak stěžovat, nikdy jsem se balančními změnami moc nezabýval a přijímám co je. :) Jestli se pletu sorry, ale stojí to za úvahu.


+1

_________________
Obrázek

Vlastní blog o SC2 - http://pralev-sc2.blog.cz/


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kríza terranskej taktiky
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2011 11:46:51 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: pát 17. zář 2010 15:05:26
Příspěvky: 75
To saltazar: tak k tomu snad ten patch smeroval ne,aby Teran nemel takovy vyhody v early game na P,protoze late game se malo kdy mohl dockat a pro to mu byl odebran amulet aby nebyl v late game tak OP stormy na bio ktere Terani jedou od prvnich min az do konce hry. Tak samo beceni ze infestor je moc imba na Terany,ghosty na temlare uzivat umite,ale na Zergy ne? WTF? :o

_________________
Obrázek
get your own starcraft 2 signature at sc2sig.com


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kríza terranskej taktiky
PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2011 11:58:18 
Offline
 Profil

Registrován: pát 24. zář 2010 18:49:42
Příspěvky: 1020
WhiteCroW píše:
To saltazar: tak k tomu snad ten patch smeroval ne,aby Teran nemel takovy vyhody v early game na P,protoze late game se malo kdy mohl dockat


Já to vím, jen tu reaguji na lidi co tvrdí že prodloužení stimpacku nemělo vůbec žádný vliv na late game o které se mluví. Prakticky si mi dal za pravdu, ale předtím než na něco konkrétně reaguješ je dobré přečíst si pár posledních příspěvků o čem je vůbec řeč.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 153 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 16  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz