StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je úte 26. lis 2024 10:27:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Ztížení ovládání u terranů
PříspěvekNapsal: sob 20. lis 2010 14:02:10 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: čtv 14. říj 2010 17:02:54
Příspěvky: 153
Klasika topic tohohle fóra, někdo se zeptá na názor druhých ohledně něčeho co mu příjde trochu divný a hned přiběhnou potrefené husy a začnou kdákat, aby nebrečel a že to není pravda a dělat hrozná ramena a moudra. Už by jste se měli fakt naučit se normálně diskutovat a ne pořád jen každýho zkoušet trapně napadat. Jestli si někdo myslí, že zerg není na macro najnáročnější rasa, tak za něj asi nikdy nehrál. Co se macra týče tak to je Zerg, Terran, Protoss v náročnosti, kde terran a prot si jsou docela blízko, ale ten zerg je fakt o něco jinde. Trochu usnadnit zergskou hru není úplně zcestnej nápad. Co se APm týká, tak ty fakt neříkají skoro vůbec nic, jak tu řekl třeba Stoky, někdo klikne při útoku 3x+ někdo jen 1, prostě tenhle ukazatel fakt není vůbec směrodatnej. Co je ale rozhodně podle mě pravda, tak kdyby se vzal terran/protoss vs zerg a stanovili se přesný podmínky (jako třeba na vše klikat jen jednou atd), tak zerg bude mít znatelně víc apm. Největší ztížení hry u zergů vidím asi v larvách, podle mě by měl mít zerg larvy udělaný stejným systémem jako má protos warp u gatewayí, prostě všechny pod W, protože co jsem koukal tak to je docela šílenost mít 3-4 báze a muset nad každou najet kliknout na larvy udělat army, přejet k další a takhle furt dokola u toho dávat tumory, další larvy, pohybovat s army, stavět budovy, harasit, no docela šílenost, ještě že hraju Tosse. :) Tohle je podle mě ten hlavní rozdíl, to ztížení u zergů, ten špatně vyřešenej larva managament. Jestli někdo nesouhlasí, okey, ale pls ne žádný další kdákání, vše se dá napsat normálně. ;)

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Ztížení ovládání u terranů
PříspěvekNapsal: sob 20. lis 2010 14:57:56 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: stř 15. zář 2010 12:33:32
Příspěvky: 84
Balty píše:
Klasika topic tohohle fóra, někdo se zeptá na názor druhých ohledně něčeho co mu příjde trochu divný a hned přiběhnou potrefené husy a začnou kdákat, aby nebrečel a že to není pravda a dělat hrozná ramena a moudra. Už by jste se měli fakt naučit se normálně diskutovat a ne pořád jen každýho zkoušet trapně napadat. Jestli si někdo myslí, že zerg není na macro najnáročnější rasa, tak za něj asi nikdy nehrál. Co se macra týče tak to je Zerg, Terran, Protoss v náročnosti, kde terran a prot si jsou docela blízko, ale ten zerg je fakt o něco jinde. Trochu usnadnit zergskou hru není úplně zcestnej nápad. Co se APm týká, tak ty fakt neříkají skoro vůbec nic, jak tu řekl třeba Stoky, někdo klikne při útoku 3x+ někdo jen 1, prostě tenhle ukazatel fakt není vůbec směrodatnej. Co je ale rozhodně podle mě pravda, tak kdyby se vzal terran/protoss vs zerg a stanovili se přesný podmínky (jako třeba na vše klikat jen jednou atd), tak zerg bude mít znatelně víc apm. Největší ztížení hry u zergů vidím asi v larvách, podle mě by měl mít zerg larvy udělaný stejným systémem jako má protos warp u gatewayí, prostě všechny pod W, protože co jsem koukal tak to je docela šílenost mít 3-4 báze a muset nad každou najet kliknout na larvy udělat army, přejet k další a takhle furt dokola u toho dávat tumory, další larvy, pohybovat s army, stavět budovy, harasit, no docela šílenost, ještě že hraju Tosse. :) Tohle je podle mě ten hlavní rozdíl, to ztížení u zergů, ten špatně vyřešenej larva managament. Jestli někdo nesouhlasí, okey, ale pls ne žádný další kdákání, vše se dá napsat normálně. ;)

Dobre receno Balty s timhle se da jedine souhlasit.
Stoky: v te hre co jsi tu postoval do topicu ,,PvT imba,, tak tam jsi to vyhral pres A-move, ALE mnel jsi vinikajici makro, se ktrerym bys ptotivnika umlatil i pozkama. Coz jen potvrzuje to ze makro je vice nezli mikro aneb muzu mikrovat jako Buh ale proti mnohonasobne presile to stejnak projedu.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Ztížení ovládání u terranů
PříspěvekNapsal: sob 20. lis 2010 15:33:00 
Offline
 Profil

Registrován: úte 27. dub 2010 7:04:40
Příspěvky: 1097
Balty: What? Mám všechny Hatchery pod jedním číslem, zmáčknu "s" (to mi vybere všechny larvy všech vybraných Hatchery) a je to.

_________________
Obrázek

Vlastní blog o SC2 - http://pralev-sc2.blog.cz/


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Ztížení ovládání u terranů
PříspěvekNapsal: sob 20. lis 2010 15:44:36 
Offline
 Profil

Registrován: pát 24. zář 2010 18:49:42
Příspěvky: 1020
Balty->jde vidět že ty jsi právě jeden z těch kdo za zergy nikdy pořádně nehrál, takže do tohohle by si se fakt míchat neměl. :) Když to tak vezmu tak zrovna příklad se stavbou jednotek z více hatchery je prkotina. Osvětlím tu pár jednoduchých postupů, které chápu i já jako zerg začátečník jen z pár desítkami her za ně.

Kladení larev: máte všechny queny pod jednou zkratkou, já třeba pod 5. Důležité je sjednotit kladení larev ve všech hatchery na stejný čas. Také je absolutně nutné mít aktivovaný měřič času abyste měli mezi kladením co nejmenší rozestupy, nejlépe těch 40-50 sekund. Samotné nakladení larev mě stojí asi 3 sekundy, klávesovou zkratkou označíte skupinku quens a přes minimapku během pár kliků nakladete larvy, je to prakticky ještě jednoduší než za protossy přes minimapu chronoboostovat protože když kliknete špatně nic se nestane. :)

Výroba jednotek z více hatchery je prakticky to jak řekl pralev, pod klávesovkou všechny hatchery, já to mám pod 4, nastavíte místo určení a zmáčknete S a jen mačkáte co chcete stavět. Prakticky je to jednoduší než za protossy/terrany, kde se musíte byť jen tabem přepínat mezi několika druhy budov. Navíc máte 2 druhy shromaždiště jedno pro workery a druhé pro jednotky.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Ztížení ovládání u terranů
PříspěvekNapsal: sob 20. lis 2010 15:46:48 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ  Profil

Registrován: stř 01. zář 2010 21:09:48
Příspěvky: 749
Bydliště: krkonose
Pralev píše:
Balty: What? Mám všechny Hatchery pod jedním číslem, zmáčknu "s" (to mi vybere všechny larvy všech vybraných Hatchery) a je to.


kdyz mas vsechny hatch na jednom hotu, tak nemas kontrolu, kde ti jednotky vylezou, coz je obcas celkem problem

_________________
Obrázek Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Ztížení ovládání u terranů
PříspěvekNapsal: sob 20. lis 2010 15:52:12 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ  Profil

Registrován: stř 01. zář 2010 21:09:48
Příspěvky: 749
Bydliště: krkonose
saltazar píše:
Kladení larev: máte všechny queny pod jednou zkratkou, já třeba pod 5. Důležité je sjednotit kladení larev ve všech hatchery na stejný čas. Také je absolutně nutné mít aktivovaný měřič času abyste měli mezi kladením co nejmenší rozestupy, nejlépe těch 40-50 sekund. Samotné nakladení larev mě stojí asi 3 sekundy, klávesovou zkratkou označíte skupinku quens a přes minimapku během pár kliků nakladete larvy, je to prakticky ještě jednoduší než za protossy přes minimapu chronoboostovat protože když kliknete špatně nic se nestane. :)


chronoboost kdyz zapomenes, tak muzes nahazet vsechen najednou na libovolnej pocet budov (dokud mas ene), larvy muzes hodit jen jednou za uherskej rok

to davani queen na jeden hot je hezka myslenka, ale kdyz ti nekde queenu zabijou/nema manu, tak ti to muze nadelat paseku, napr. kdyz ti queena zacne masirovat hodit larvy pres pul mapy, kde samozrejme neni vsude sliz apod... :)
btw dost top zergu larvy hazi tak, ze ma na hotech jednotlivy hatchery a pro larvy se prepne k hatchery, naklikne queenu, "v" a klikne na hatchery

_________________
Obrázek Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Ztížení ovládání u terranů
PříspěvekNapsal: sob 20. lis 2010 16:06:56 
Offline
 Profil

Registrován: úte 27. dub 2010 7:04:40
Příspěvky: 1097
satik píše:
kdyz mas vsechny hatch na jednom hotu, tak nemas kontrolu, kde ti jednotky vylezou, coz je obcas celkem problem


Málokdy jsem s tím měl opravdu problém... To už se mi častěji stane, že si novou Hatchery zapomenu přidat pod číslo k těm zbylým a najednou po nějakém čase koukám, že tam mám 30 larev :D

_________________
Obrázek

Vlastní blog o SC2 - http://pralev-sc2.blog.cz/


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Ztížení ovládání u terranů
PříspěvekNapsal: sob 20. lis 2010 16:23:05 
Offline
 Profil

Registrován: pát 24. zář 2010 18:49:42
Příspěvky: 1020
satik píše:
saltazar píše:
Kladení larev: máte všechny queny pod jednou zkratkou, já třeba pod 5. Důležité je sjednotit kladení larev ve všech hatchery na stejný čas. Také je absolutně nutné mít aktivovaný měřič času abyste měli mezi kladením co nejmenší rozestupy, nejlépe těch 40-50 sekund. Samotné nakladení larev mě stojí asi 3 sekundy, klávesovou zkratkou označíte skupinku quens a přes minimapku během pár kliků nakladete larvy, je to prakticky ještě jednoduší než za protossy přes minimapu chronoboostovat protože když kliknete špatně nic se nestane. :)


chronoboost kdyz zapomenes, tak muzes nahazet vsechen najednou na libovolnej pocet budov (dokud mas ene), larvy muzes hodit jen jednou za uherskej rok

to davani queen na jeden hot je hezka myslenka, ale kdyz ti nekde queenu zabijou/nema manu, tak ti to muze nadelat paseku, napr. kdyz ti queena zacne masirovat hodit larvy pres pul mapy, kde samozrejme neni vsude sliz apod... :)
btw dost top zergu larvy hazi tak, ze ma na hotech jednotlivy hatchery a pro larvy se prepne k hatchery, naklikne queenu, "v" a klikne na hatchery


Z mých pozorování se mana quenám doplňuje rychleji než stíháš dávat do larev, takže pokud si dáš bacha a nevyplýtváš všechno na jiné její schopnosti tak v tom nevidím problém. Pokud mi ji někde zabijou tak o tom samozřejmě vím a nekliknu tam dokud quenu nenahradím. :)

Samozřejmě jsem nechtěl porovnávat chronoboost s kladením larev, to je hloupost když je to prakticky něco totálně jiného, jen jsem napsal že je to jednoduší klikat přes mapu.

Já nejsem top hráč ani jako protoss za které mi to jde o hodně lépe a způsob který jsem popsal mi vyhovuje líp než ten od top hráčů. :D

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Ztížení ovládání u terranů
PříspěvekNapsal: sob 20. lis 2010 16:48:19 
Offline
 Profil

Registrován: stř 18. srp 2010 10:28:26
Příspěvky: 137
saltazar píše:
Z mých pozorování se mana quenám doplňuje rychleji než stíháš dávat do larev, takže pokud si dáš bacha a nevyplýtváš všechno na jiné její schopnosti tak v tom nevidím problém. Pokud mi ji někde zabijou tak o tom samozřejmě vím a nekliknu tam dokud quenu nenahradím. :)


neni pravda vychazi to presne.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Ztížení ovládání u terranů
PříspěvekNapsal: sob 20. lis 2010 18:04:02 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: čtv 14. říj 2010 17:02:54
Příspěvky: 153
Nikde taky netvrdím, že zergy nějak ovládám, pro mě je to nejtěžší rasa a umím ji nejmíň. ;) Několikrát jsem je zkoušel a bylo to na mě prostě takový moc rychlí, moc jsem to nestíhal. O používání různých hotkeyů atd vím, ale přesto už si to vše musíš nastavovat a hlavně hlídat, nechápu proč to bliz neudělá jako u tossů, máš malou ikonku a přesně vidíš kolik gatewayí je právě rdy, nemušíš klikat na žádný číslo, abys zjistil kolik máš larev v zergově případě. Prostě ikonka pod W jak u tosse, koukneš "aaaaha 6 larev rdy" click 6 roachů pohoda, žádná starost. :) To je jedna z mnoha věcí, další je ten screep, bez něj jsou jednotky znateně pomalejší, některé skoro neschopné pohybu, toss ani terran něco takového nemusí zas vůbec řešit. Pak to spawnování larev, jak už tu bylo řečeno, když to zerg zapomene tak může mít docela i problém, když toss zapomene boost nebo terran mule, tak se nic hroznýho zas neděje, ale zerg je na rychlé obnově svojí army velmi závislý a ty larvy si prostě 2x naráz na hatcherku nehodí. :) Je to v podstatě hromada drobností, které sa dají různýma zkratkama celkem dobře vyřešit, ale už to jsou akce navíc a další soustředění a hlídání navíc a do toho pak ještě boje, kde třeba v PvZ, si zerg fakt nemůže dovolit posílat army přes A, pár stormů a je v hajzlu celá army.

Jinak topic je blbě nazván, mělo by to být zjednodušení ovládání zergů, nechápu proč by se mělo něco pořád ztěžovat. :) Kdyby se stížili terrani, tak by se musel nejspíš stížit i toss a to sakra ne, dosud stále ještě nstíhám vše jak bych chtěl. :) Takže závěrem, zerg je pro mě a klidně řeknu, že prostě celkově je, nejtěžší rasa na macro a pár usnadnění v podobě nějakého larva managementu a třeba creep managementu by asi uvítalo hodně zergů.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz