Skylleer: To delenie je sice trochu velke, lenze ak by som ho zmensil a teda ak by rozdiel medzi ligami na seba plynulejsie nadvazoval, tak by vznikali situacie, kedy by sa hraci z nizsich lig zamiesavali do vyssich. Napr v pripade, ze by hrac v platine mal 50:0, tak by bol este vysoko v diamonde, co sa mi zda vacsia blbost ako toto.
Kazdopadne ten rating by mal byt hlavne pre diamond ligu a ostatne ligy by tam sice tiez svoj rating videli, ale nemohli by nim konkurovat diamond lige, do kym by do nej neprestupili. Na druhu stranu v ramci svojej ligy ten rating funguje dobre a teda sa hraci medzi sebou porovnat mozu, akurat v nizsom meritku. Mozno by sa ten skok dal trochu znizit, ale skok tam nejaky byt musi.
GoodWill: Mne sa ale vaha poctu hier a win/loss ratia meni v zavislosti od poctu hier. Konkretne pocet hier ma vacsiu vahu na zaciatku a cim viac pribudaju hry, tym mensiu vahu maju a teda tym viac je podstatne, aky je win/loss ratio. Preto je tam logaritmus, pretoze tam je logaritmicka zavislost.
Tu ti dam priklad:
Kód:
score index
1 50:0 13.5918
2 100:0 16.0000
3 200:0 18.4082
4 1000:0 24.0000
5 10000:0 32.0000
6 50000:0 37.5918
Ako vidis. Medzi jednotkou a dvojkou je rozdiel hier 50 a rozdiel indexu okolo 2.5. Ale zase medzi 5 a 6 je rozdiel hier 40000, ale rozdiel indexu len 5.5. Asi vidis, ze keby to rastlo priamoumerne, rychlostou ako na zaciatku, tak by pri score 10000:0 bol index 13591.8.
To znamena, ze pri velkom pocte hier sa uz index pomerne ustali, kedze win/loss ratio sa uz menit takmer nebude a teda bude index ovplyvnovat hlavne pocet hier, ktore ale na neho budu mat uz tiez mensi vplyv ako na zaciatku.
Vaha win/loss ratia zase rastie exponencialne. Vacsina hracov bude mat nieco okolo 50%-55%. Preto treba hracov, ktori maju nad 55, pripadne az nad 60/70, ocenit viac.
gwixt: Logaritmus delim styrmi len pre nastavenie vahy pre pocet hier vo finalnom vzorci. Tu exponencialnu funkciu nasobim piatimi kvoli tomu, aby rastla rychlejsie. Teda aby ten co ma 70% win/loss bol viac oceneny ako ten, co ma 50% (ako som uz pisal vyssie). Keby som zmenil 2 na 1.5 tak by ta funkcia zase rastla ovela pomalsie, co by znizovalo vyznam win/loss ratia.
To prisne delenie do lig som uz vysvetlil vyssie. Mozno ho este trochu upravim.
EDIT: Aha .. tak gwixt uz svoj prispevok zmazal .. nevadi