GoodWill píše:
Preto nikto nechodi s 1 VR.
Ak ale dojdu 2, a terran to necaka (nema este vikingov), tak mu zrusis rafinerky a bez plynu ma seriozny problem. S dobrym buidl ordrom dokazes vyrabat 2 VR naraz nepretrzite.
kori: stado ano, ale 2-3 nenabite a nebodaj poskodene to nezvladnu. Zaklad je zistit ze ide VR a vikingov pripravit. Vezicky musia tiez chranit predovsetkym plyn a mineral line. Proti VR stacia vikingovia a marinaci so stimpackom. Viac netreba.
problém je v tom, že na lepší hráče to prostě nefunguje. Jestliže terran uvidí, že máš hodně zealotů, 1-2 gateway a přitom plnou těžbu plynu může to znamenat pouze 2 věci. 1) DT rush, což se ale kvůli neefektivnosti používá tak maximálně v bronzové lize, 2) VR rush. Na obojí je přímou obranou e-bay+turrets. Ale i když terran nebude scoutovat, v době, kdy mu přiletíš se 2 VR do základny, MUSÍ mít dostatek mariňáků na to, abys ho nezničil (jedině snad že by zvolil nějaký marauder rush.. kterým by tě asi porazil než bys stačil vytvořit VR). A jestli ho nezničíš během prvních 2 vln VR, nezničíš ho vůbec, ve většině případů totiž terran pojede MMM, tzn. starport na vikingy má tak jako tak postaven.
To, že ho nezničíš sice neznamená, že jsi prohrál, ale jsi v pořádné nevýhodě. Ještě když VR opening občas používali profíci, NIKDY jimi hru nekončili (pakliže teda terran neměl své dny). Hlavní idea toho buildu byla vyrobit 2-4 VR, udělat dostatečnou škodu, zničit pár budov, donutit T stavět to, co by jinak nestavěl, zdržet případný push.. ale jak říkám, je to velmi složité. 99 % hráčů v téhle situaci bude pořád dokola vyrábět VR, což je cesta do pekel. I když se ale zastavíš po 4.. nemáš robo, nemáš dostatek warp gates, zatímco terran má pro svůj MMM všechno.
podle lig bych řekl:
bronzová+stříbrná -> VR>>T
zlatá -> VR=T
platinová -> VR<T
diamantová -> VR<<<T