StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je ned 22. pro 2024 6:25:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Nevyvážená obtížnost
PříspěvekNapsal: sob 21. srp 2010 14:10:11 
Offline
 Profil

Registrován: úte 27. dub 2010 7:04:40
Příspěvky: 1097
Už po úplně prvním dohrání kampaně (na Normal) jsem psal, že mi přišla hodně nevybalancovaná obtížnost jednotlivých misí. Některé brzké mise byly pro mě daleko těžší než jiné závěrečné (třeba Media Blitz, který jsem dal na Normal celý jen Odinem s SCV za zadkem, prostě attack move od jedné základny ke druhé). Pak jsem to dohrál na Hard a teď i na Brutal a můžu říct, že nastavením obtížnosti to není, prostě to nění vyvážené.

Nepíšu to sem proto, abych se chlubil (už to na Brutal určitě dohrálo strašně moc lidí, nic na tom není), ale vypíšu sem seznam misí, v jakém pořadí jsem je hrál (aby bylo zřejmé, které jednotky jsem měl k dispozici) a zajímalo by mě, jak moc se vaše zkušenosti s obtížností lišily:

Liberation Day - příjemné překvapení, skok od Hard k Brutal podobně velký jako od Normal k Hard. Na konci mi zbyl Raynor a 1 mariňák, oba asi s 10 HP, musel jsem stát vzadu za civilisty, aby mi to v poslední bitvě neumřelo :)

The Outlaws - rovněž super. Nepřítel posílal obrovské vlny mariňáků s medičkami, v základně měl dokonce tanka v siege módu. Říkal jsem si, že je to opravdu Brutal.

Zero Hour - na konci jsem CC a Barracskem musel vzlétnout do vzduchu, ale až na Banelingy mi skok od Hard nepřišel nijak drastický.

The Evacuation - přišlo mi, že transportéry jezdily častěji a o 2 jsem přišel (což bylo nakonec ku prospěchu věci, ti kolonisti po svých šli pomaleji, čili měl jsem na vše víc času), což se mi na Hard nestalo. Ale celkově mi ta obtížnost přišla podobná jako na Hard.

Smash and Grab - tohle bylo celkem zajímavé. Zergové útočili na Protossy mnohem drsněji než na Hard, překousali se obranami daleko rychleji, takže na konci jsme se k artefaktu blížili ze dvou stran :) Taky mě docela překvapilo, když mi Protoss armádu obklíčil Force fieldy a stormoval mě. Takhle si představuju Brutal misi.

The Devil's Playground - stejná pohoda jako na Normal nebo Hard, ta mise je prostě strašně lehká. Dokonce jsem si udělal achievment za vymlácení všech Zergů na mapě.

Outbreak - upgradnul jsem si Reapery, s nimi je ta mise dost na pohodu. I tak byly ale útoky infikovaných kolonistů o poznání drsnější než na Hard, během jedné noci se mi prokousali přes jednu obranu (2 bunkry).

Welcome to the Jungle - chtěl jsem ji udělat s achievmentem na vymlácení všech Protossů, což se mi po značném úsilí a spoustě loadů nepovedlo. Jakmile jsem se vykašlal na tenhle cíl, přišla mi ta mise lehká, dokonce mi nedělalo problém zabránit všem Probám zamknout oltáře.

The Dig - těžká. Jakmile jsem začal Laser Drill používat i na zabíjení Templářů, obtížnost o něco klesla (bouřky do skupiny tanků nejsou zrovna košér), pořád jsem se ale docela zapotil. Už jen nájezdy na ty 3 chrámy pro research pointy byly nepříjemné, neumím si vůbec představit na Brutal útočit na protosské základny.

Whispers of Doom - prakticky totéž co na Normal a Hard. V těhle misích, kde člověk nemá základnu, se obtížnost asi ladí dost těžce.

A Sinister Turn - tak tahle byla drsná :) Podělaný úzký most před poslední protosskou základnou jsem doslova nenáviděl, vybít všechny nepřátelské expy a zabrat si je pro sebe byla nutnost.

Echoes of the Future - prudký pokles obtížnosti. Prakticky totéž co na Normal nebo Hard, naprostá pohodička.

In Utter Darkness - tak tady moc nevím, co si mám myslet :) Poprvé mi vše vymlátili po asi 650 killech, podruhé jsem to hrál úplně stejně a dal jsem to s 3500 killy :) Každopádně potvrzuji, že Hybridi nejsou detektoři a DT fungovali výborně, když člověk Phoenixama vysnipoval Overseery.

Breakout - skoro totéž co na Hard. Pohoda. Tahle mise je trochu těžší, ale určitě zábavnější než ta varianta s Novou.

Ghost of a Chance - naprostá pohoda. Nezpozoroval jsem rozdíl oproti Hard.

The Great Train Robbery - o něco málo těžší než na Hard, ale s tanky bez problémů. Vlaky nicméně měly fakt o hodně víc HP, takže bez tanků ta mise může být hodně těžká a limit maximálně 2 propáslých vlaků pěkně šibeniční. Hodně lidí na fórech psalo cosi o tom, že to komando Marauderů na Brutal je extrémně drsné, mně tedy krom toho, že to byly 2 skupiny, přišly stejné jako na Hard. Tanky jsem je bez problémů sejmul.

Cutthroat - Orlan těžil mnohem rychleji než na Hard, takže prakticky od první minuty jsem musel být v pohybu, ale těžká mi nepřišla. Od chvíle, kdy se ke mně Mira přidala, to byl stejný easy mode jako na Normal nebo Hard.

The Moebius Factor - Kerriganka postupovala o něco rychleji než na Hard, ale jinak mi to obtížností přišlo srovnatelné s Hard. S tanky absolutně bez problémů.

Supernova - téhle mise jsem se dost bál, protože jsem četl, jak ta ohnivá zeď postupuje na Brutal strašně rychle. Není to tak. Trapně lehká mise. Banshee stačily na to, abych kosil skupiny Protossů mimo základny, spolu s marinou, medičkami a tanky jsem neměl problém ani se základnami. Oheň postupoval tak, že jsem každou základnu, ke které jsem se přesunul, kompletně vytěžil.

Maw of the Void - útoky na mě byly trochu drsnější (v pozdějí fázi hry klidně 6 Carrierů + nějací Void rayové), nicméně Yamato to pokaždé snadno pořešilo. Postup asi stejně těžký jako na Hard, tzn. jen masovat Battlercruisery a dávat si trochu pozor. Zkoušel jsem poprvé nemít Science Vessel, ale Ravena, i tak bez problémů.

Engine of Destruction - po sérii lehkých misí jedna pěkně těžká. Ten retardovanej Tychus si dával hrozně krátké pauzy, sotva jsem ho stihl doopravit a už šel na další základnu. Asi 2x nebo 3x jsem loadoval, když ho zabili. Nestíhal jsem. Tahle byla docela brutal.

Media Blitz - o něco málo těžší než na Hard. Hlavně neustálé útoky Banshee a Vikingů byly fakt opruzní. Jakmile jsem měl větší letku Wraithů, už to bylo opět úplně na pohodu. Celkově lehká mise.

Piercing the Shroud - nezpozoroval jsem rozdíl oproti Hard. Dokonce jsem tu místnost s tanky dal samotným Raynorem a Brutaliska jsem zabil ARESem, takže jsem si udělal i achievment.

Safe Haven - byl jsem zvědavej na rozhovory s doktorkou, proto jsem tuhle misi nechával až na konec a místo Vikingů jsem do té doby jako anti-air používal Wraithy a Goliathy. Každopádně triviální mise. Masovat Vikingy, odstřelit v protosských základnách Warp Prismy, pak sejmout Nexuxy z cliffu. Poslední Nexus z cliffu sundat nejde, ale to už má člověk 20+ Vikingů a už to dá bez zadrhnutí attack-movem. Zachránil jsem všechny tábory, Purifier stihl zničit 2 (stejně jako když jsem to dával na Hard).

Haven's Fall - kupodivu těžší než ta protosská varianta. I tak stále velmi lehká, opět stačilo jen masovat Vikingy. Tábory jsem zachránil všechny.

The Gates of Hell - o něco málo obtížnější než na Hard, stále stejně lehká, prakticky jsem nevyráběl jednotky, jen zachránil všechny ty skupinky a najmul nějacé Mercenaries.

Shatter the Sky - přišla mi stejná jako na Hard. Tzn. velmi lehká.

Belly of the Beast - totéž. Nezpozoroval jsem rozdíl oproti Hard.

All in - narozdíl od Hard, kde jsem dělal achievment, jsem tady aktivně používal artefakt. Možná právě proto mi přišla ještě lehčí než na Hard. Bez něj by to bylo tak nastejno, možná o něco málo těžší. Každopádně žádný drastický skok v obtížnosti, bál jsem se zbytečně.

Závěrem musím říct, že Hard achievmenty byly o poznání těžší než Brutal obtížnost, každopádně průběh kampaně je co do obtížnosti hodně kolísavý...

_________________
Obrázek

Vlastní blog o SC2 - http://pralev-sc2.blog.cz/


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Nevyvážená obtížnost
PříspěvekNapsal: sob 21. srp 2010 23:31:04 
Zajímavé shrnutí, právě sem dojel misi na brutal a musím říct že je pravda že získávání hard achievmentů bylo lecky težší než Brutal obtížnost.

Liberation Day - Neměl sem problém, stejně jako na hard, zemřela mi jedna jednotka, pořád je to jen ui a s tim se dá strašně vyjebávat.

The Outlaws - Žádnej větší problém, vzhledem k tomu že se obtížnost nemovala brutal, tak sem postavil 3 raksy, a když mě to přestalo bavit tak sem to prostě proběh. Tank v základně mě taky nepěkně překvapil.

Zero Hour - Tuhle misi nenávidim. Na hard sem se přes ní nemoh dostat, nemluvě o achievmentu best defense. Hrál sem jí asi 7 krát než sem to dal. (na hard). Na brutal mi to nepřišlo, s klidným srdcel sem se vykašlal na zachraňování vojáků po mapě a udžel sem spodný post bez problémů.

The Evacuation - Transporty opravdu jezdili častěji, nicméně stejná strategie jako na hrad, obalit transport M&M a nebyl jedinej problém.

Smash and Grab - Tohle bylo tak tak, než sem se prokousal pretoss bází tak sem měl půl army v čudu, stormy mě nepříjemně převapili. Bez větších problémů, ale s loadama.

The Devil's Playground - Na harda mi přišla na poprvý těžká, když sem věděl co mám čekat, problém to nebyl ani na brutal. Nemusel sem ani čuchnout na druhou stranu mapy a v klídku sem killnul i brutaliska lávou (to stojí jen jednoho reapera :-))

Outbreak - 5 noc sem to dotáh, bylo to o poznání drsnější, v noci se pořádně fajtit nedalo, bylo jich moc a byly moc silný, takže sem vykidlil jen ty dva infestory bo co a jinak přes den.

Welcome to the Jungle - První pořádnej zásek. O poslední oltář sem se s taldarimama hádal jak sviň, opravdu těžký jak prase oprti hardu, kdy sem je všechny vykydlil.
The Dig - těžká. Jakmile jsem začal Laser Drill používat i na zabíjení Templářů, obtížnost o něco klesla (bouřky do skupiny tanků nejsou zrovna košér), pořád jsem se ale docela zapotil. Research sem udělal náhodou a strávil sem na tý misi cca 3 hodiny loadů. Nikdy více.

Whispers of Doom - Bez jedinýho problému, akorát stalkeři chcípali trochu svižnějc, jinak sem nepozoroval rozdíl.

A Sinister Turn - Stejně jak na hard bez větších problémů, 20 zealotů a rychlej průběh nepřítelskou základnou. Stejný jako na harda

Echoes of the Future - Druhej zásek. Vztek, dokonce sem to dvakrát napálil do klávesnice. Nedokázal sem se dostat ke čtvrtýmu chapadlu. Fakt totálka, dycky metr od něj mi zabili zeratula, nejhorší bylo, že při každym pohybu mě obklíčili rezglingové a já se nemoh hnout. BLINK, a znova. Fakt k nasrání, srávil sem an tom půl večera.

In Utter Darkness - S lehkejma problémama, páč sem se to snažil dát jako na hard a na brutal už u toho člověk musel trochu myslet :-) S lehkejma problémama a pár loadama +/-2900

Breakout - Všechny mise tohodle typu ve hře zbožňuju a neměl sem s nima problém :-) Stejný jako na hard :-)

Ghost of a Chance - To samé jako breakout

The Great Train Robbery - No tohle mi teda lehký nepřišlo, na harda sem mohl missnout 3 vlaky, na brutal jen dva, po mapě chodili dvě killing komanda místo jednoho, musel sem opravdu stavět diamondbacky a tanky, s marinou se to už nedalo :-(

Cutthroat - Zábavná mise, prakticky bez problémů

The Moebius Factor - Udělal sem před tim misi Engine of destruction a vyndal sem to celý wrightama :-) Sranda

Supernova - Pěknej ojeb, stormy lítaly hrozným způsobem, ale nakonec sem to dal stejně jako na hard, s 15ti banshee z právé strany. sou tam jen tři kanony, i když sem to párkrát loadoval.

Maw of the Void - No sranda to nebyla, útoky na základny byly dost rychlé a časté, takže sem se pak vykašlal na rušení ripfieldů a 17ti battlecruiserama sem tim prostě proletěl a rozmlátil to yamatem :-)

Engine of Destruction - Asi nejtěžší mise na brutal. 6 Hodin mýho života v prdeli jen kůli tychusově vysílačce. Zkusil sem snad všechno, včetně zablokování jeho pohybu budovama. Nic nešlo. Nakonec ani nevim jak s pomocí science veslů...

Media Blitz - V provních třech minutách surprised attacku sem vykosil bázi číslo 2 (raksy a faktorky) a starporty v bázi jedna :-) Nepřišel mi ani jeden nepřátelskej útok, celý sem to vyndal s odinem, 3 scv a 2 thory :-)

Piercing the Shroud - Run na konci mise nebyl vůbec lehkej, ztratil sem při něm celou army a doběh sem jen s raynorem, jinak bez problému.

Safe Haven - Tuhle misi nesnášim hodně podobně jako zero hour. Na harda sem jí rpostě nemohl dát (achiev). Trapně sem se domníval že safe two outpost, sou dva po mapě a ne to co je za tvojí bází. Sejmout purifier nad prostředním outpostem byl fakt porod. Na brutal sem si na něj vklidu počkal nahoře a bez problému.

Haven's Fall - O milion procent lehčí než safe haven. CElá mapa se dá dát s 24 vikingama

The Gates of Hell - Kašlal sem na drop pody, a jel sem svoji oblíbenou m&m. bez problémů.

Shatter the Sky - Dokonce sem oproti hardu i vyexpil :-)

Belly of the Beast - Souboj s matkou, bo co to bylo na konci byl o trochu těžší, ale nijak výrazně, nicméně pár loadů tam proběhlo.

All in - Achievment Acces High, byl asi 1000 krát těžší než tahle mise na brutal. Když se zvolí dobrá taktika, tak se ta mise dá vyndat bez problému.

Většinu misí kde sem si nevěděl rady zachránila kombinace M & M v kombinaci jeden medic na dva mariňáky. 3/3 a jedem :-) Vyndal sem s tim prakticky celou kampaň na hard, na brutal sem někde musel přitvrdit, každopádně mám z hry dobrej pocit :-)


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Nevyvážená obtížnost
PříspěvekNapsal: ned 22. srp 2010 10:32:32 
Offline
 Profil

Registrován: ned 02. kvě 2010 16:39:59
Příspěvky: 15
Chlapi, nezapomínejte, že jste oba v platinový lize. Třeba tady já (bronzová) se u kampaně na hard potim jak prase. A přijde mi, že se tedy obtížnost nehorázně stupňuje.

Jinak se skvěle bavím


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Nevyvážená obtížnost
PříspěvekNapsal: ned 22. srp 2010 21:24:07 
Platinová liga nic neznamená. S kámošem co hrajem 2v2 sme v bronzový a řek bych že si to dovela dáváme. Systém hodnocení a přidělování do těch lig neni známej, takže je to jedno :-)
Krom toho, multiplayer je oproti hraní proti ai, ať už v mp módu, nebo v misi uplně něco jinýho :-) Já když sem to dával prvně na harda, tak sem tim taky neprošel jak růžovou zahradou, protože sem něvěděl co čekat, jak na to a tak. Brutal bylo moje třetí dohrání kampaně. na poprvý hard, pak hard s achievmentama, a pak brutal


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Nevyvážená obtížnost
PříspěvekNapsal: pon 23. srp 2010 8:57:32 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: sob 07. srp 2010 12:31:27
Příspěvky: 134
takze brutal som dohral vcera uz aj ja (chybaju mi este dve misie "belly of teh beast" "heavens fall" ale to uz snad dam :)

a moje postrehy asi potvdrdzuju fakt ze nevyvazenost je sposobena tym akym smerom sa uberiete .)

liberation day ... asi tak ako pralev :), na prvy krat som to tusim ani nedal
outlaws ... smiesna misia podla mna, staci masovat marini s medickami, surovin je dost, akurat to dhsie trva
zero hour ... napodobne ako outlaws

no ale podme k misiam kde uz postup mohol byt iny
The Great Train Robbery - tak tu som sa pekne vytrapil, tanky som nemal, vytazit expu bola asi nutnost, a posledny vlak som musel raz pustit
este som medzitym musel si nechat znicit aj hlavnu zakladnu a nakoniec na vlak poslat vsetko co som mal s tym aby sa nebavili ani s ochrankou, len vlak znicili .. bolo to faaaakt o hubu (btw. na brutal mozte pustit iba jeden vlak, dva su uz koniec hry) ..

welcome to the jungle - tiez brutal :), a to som mal tanky, vikingy aj sience vesely ... nie zeby boli naky silny ale strasne rychlo to uzamykali

engine of destruction - tejto misie som sa bal kedze boli na nudost zle ohlasy :) ... daval som ju az uplne poslednu, mozno preto to bola uplna prechadzka s banshee a vikingami ... som musel furt cakat na toho odina, sa nejak strasne vliekol :)

media bliz - napodobne .. banshee/viking si s nich robili srandu ... a ani som si nevsimol dokopy zeby mi utocili na zakladnu :)

supernova - nic extra tazke, aj ked je pravda ze na rozbitie tej poslednej zakladne som nemal ani zdroje, a pravdu povediac ani cas :) .. . tak som to len obletel a sejmul ten artifakt zozadu

all in - dal som ju asi na dva loadingy, kazdopadne nebyt tej svine kerigenovej :) tak s prstom v nose, som ku koncu uz ani tie nydusi wormi nesiel nicit, cez tolku kopu tankov sa proste nepredrali aj ked uz ich bolo asi 10 tych wormov ... pred nimi samozrejme tie spomalovacie vezicky
ale vravim ... ked prisla kerigan treti krat tak mi rozdrbala jeden vchod za pol minuty .. svina jedna :) ... nakoniec som to koncil tak ze tristvrte zakladne v riti a okolo artefaktu kopa zergov (vdaka bohu ze mal tolko HP :)) ... kazdopadne este tak 5s a uz by bol padol 8-)

no a nakoniec najvacsia chutovecka :)
in utter darkness - jeden pekny cely vikend som si s tym pokazil :) ... viac k tomu ani nechem hovorit, na konci som mal 2517 kilov (treba 2500)
ta taktika s DT zas az taka skvela nebola, hlavne ked sa vyrutil s 3 oversermi a moji fenixovia sa mohli aj pototo, ked este zo zeme na ne palilo milion curinov ... a to nehovorim ze dalsi overser isiel aj z druhej strany

co sa tyka toho ze je niekto v platinovej lige .. MP a SP nemozes vobec zrovnavat, absolutne rozlisne veci, hlavne aj preto, lebo v kampani robi pc stale uplne to iste, takze sa na to mozes pripravit ... nahrat starsi save a presne vies s cim kedy zautoci

moja rada na zaver :lol: (berte to s rezervou) ... co najskor si ist pre vikingov, skvela jednotka do celej kampane ... ani tanky mi neprisli take uzitocne

_________________
Obrázek
mtronic Clan page


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Nevyvážená obtížnost
PříspěvekNapsal: pon 23. srp 2010 19:03:33 
Offline
 Profil

Registrován: ned 02. kvě 2010 16:39:59
Příspěvky: 15
Aha, tak to jsem netušil, že je mezi SP a MP, takový rozdíl.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Nevyvážená obtížnost
PříspěvekNapsal: pon 23. srp 2010 21:23:07 
Offline
 Profil

Registrován: pon 26. dub 2010 18:59:22
Příspěvky: 323
Hele kluci, mozna blbej dotaz, ale kdyz budu hrat na hard, tak dostanu automaticky i achivementy za normal? Hru uz jsem na hard dohral, ale v ty dobe nebyla doma originalka, takze si to chci ted dat jeste jednou a nejaky ty achievemnty ulovit :-) Ale na normal by me to si uz nebavilo :-)

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Nevyvážená obtížnost
PříspěvekNapsal: pon 23. srp 2010 21:55:00 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: ned 15. srp 2010 3:31:13
Příspěvky: 5
kori píše:
Hele kluci, mozna blbej dotaz, ale kdyz budu hrat na hard, tak dostanu automaticky i achivementy za normal?


U achievmentů je napsaná minimální obtížnost při které je můžeš získat, takže ano.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Nevyvážená obtížnost
PříspěvekNapsal: úte 24. srp 2010 0:36:27 
Paradox píše:
kori píše:
Hele kluci, mozna blbej dotaz, ale kdyz budu hrat na hard, tak dostanu automaticky i achivementy za normal?


U achievmentů je napsaná minimální obtížnost při které je můžeš získat, takže ano.



Jo, achievmenty se oficiálně dávají za obtížnosti normal a hard. Na harda dostaneš i normal. Stejně tak u achievmentů mimo misi (kupřiikladu outmatched, pokud splníš insane ai, dostaneš automaticky very hard, hard a medium).
Stejně tak by měli jít získávat v kampani na brutal, ale tím si nejsem jistej, měl sem je v době hraní na brutal už získaný.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Nevyvážená obtížnost
PříspěvekNapsal: úte 24. srp 2010 6:57:16 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: sob 07. srp 2010 12:31:27
Příspěvky: 134
funguje to aj na brutal ... aj normal aj hard achivi ;) mozem potvrdit z vlastnej skusenosti

_________________
Obrázek
mtronic Clan page


Nahoru
Odpovědět s citací  

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 51 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz