Lehčí rozbor. Nečíst, dokud jste ty replaye neviděli, budu brutálně spoilerovat. Koukal jsem na ty hry postupně, po každé shlédnuté jsem k ní napsal komentář, takže opravdu jsem předem nevěděl, co bude v další, a není to zabalené v nějakém větším rámci.
První - Xel'Naga Caverns - ten zelenej to strašně podělal
K tomu bránění se opravdu stačilo mít před svým mariňákem (později mariňáky) 2-3 SCV, prostě jen proto, aby toho rushujícího držel v pohybu a on nemohl využít početní převahy. A ne že běhá po základně za pár mariňáky drtivou většinou svých SCV a vůbec netěží
To už v tu chvíli musel vědět, že to ekonomicky musí projet, i kdyby rush odrazil. Každopádně v TvT wall-in taky nedělávám, už třeba jen kvůli Reaper harassu, kterej se pomalými Marińáky daleko snáz odráží, když mám budovy u sebe a nemusím za těmi Reapery běhat po velkém prostoru (kritická je v tomhle hlavně Steppes of War a Blistering sands), nicméně proti tomuhle by wall-in dost pomohl, si myslím
Takže ještě nad tím popřemýšlím.
Druhá - Lost Temple - a lup ho tam, zmíněný Reaper harass
Zkazili ten začátek ale oba. Proč byli zelení mariňáci mimo základnu, jsem jednoduše nepochopil. Vždyť kvůli tomu je ten Terran staví. A proč červený si ty Reapery nechal tak snadno pozabíjet, to jsem rovněž nepochopil
Měl i vynalezený upgrade rychlosti, stačilo z nich udělat dvě menší skupinky a otravovat ze dvou stran tak dlouho, než by zelenej měl dostatečnou obranu. Jenže mezitím by si červenej krásně rozjížděl ekonomiku a tech. Nicméně zbytek hry se mi fakt hodně líbil, ten scouting a mapocontrol zeleného byla krása, překažené dropy, pruzení a hlavně ten konstantní tlak, ve kterém červeného pak po zbytek hry držel. Sranda je, že jsem si asi ve 14. minutě říkal, že je škoda, že toho tlaku nevyužije a neudělá si pěkně někde vpravo expu... a jen jsem si to řekl, už jsem viděl to SCV, jak ji tam jde stavět
Třetí - Delta Quadrant - tuhle mapu fakt nemusím, ta nevybalancovanost v případě, že se nespawnou hráči naproti sobě, je do očí bijící. Nicméně v první půlce jsem si celou dobu říkal, že ten zelený je fakt tak o třídu lepší hráč. Mapcontrol, reakce, countery, scouting.. jedním slovem krása
Už třeba jen proti tomu rychlému útoku mariny, tanka a SCVček bych se asi brutálně zapotil, on to odrazil s lehkostí a elegancí
Co ale vyváděl od chvíle, kdy odlétl z té zlaté expy, a jak si pak veškerou získanou kontrolu nedokázal udržet a celé to projel, to mi hlava nebrala
Čtvrtá - Metalopolis - tenhle replay doporučuju i zarytým odpůrcům TvT
Jedním slovem luxus. Konečně jsme viděl po dlouhé době Banshee efektivně použité nejen jako early harass. Hráči si změnili barvy, takže původní zelený je teď červený, původní červený modrý. Upřímně si myslím, že hlavní chybou červeného bylo nechat se na konci zatáhnout do hry Marauderů proti Marauderům. Ztratil tím mobilitu, a tím pádem se ty "skryté" expy staly neudržitelné (přestože třeba tu pravou horní měl dlouho, modrému fakt většinu hry vázlo scoutování). Imho kdyby jel Vikingy a Banshee (plus nějaké tanky), mohl to celkem s přehledem vyhrát. Jinak hodně se mi líbila ta auto-turret, aby tanci střelili poprvé do ní a ne do tanka
Pátá - Steppes of War - oproti předchozím trochu pomalejší tempo a celkem výrazně one-sided, přesto koukatelná a nenudila mě. Dlouho jsem ale úpěl, proč si ten zelený neudělá ke každé expě 1-2 věže...