V SC2 je mnoho různých postupů jak začínat hru. Někdo se zaměří na ekonomiku a "cpe" tam jedno těžítko za druhým, další hned od začátku jede zkoumat a "otravovat" nepřítele, další začíná ihned stavět jednotky pro rychlý rush, a další se zas okamžitě barikáduje aby začátek přežil. Samozřejmě je spousta dalších variant a každá ze 3 ras to má jinak.
Mne by zajímaly vaše zkušenosti - jak začátek řešíte vy, čím je ten váš rozjezd dobrý a v čem jsou zase jeho nevýhody, v případě že:
- jedná se o 1 vs 1 mapu malé nebo střední velikosti
- jde o prvních 3 - 5 minut hry
Uvedu svůj vlastní příklad:
- často hraju jako Terran proti kamarádovi s Protossama:
1. na začátku pošlu všechno těžit, nikdo nescoutuje, SCV nastavím ze základny rovnou na těžení nejbližšího krystalu a dám vyrábět první SCV
2. vyrábím další 2 SCV (celkem 3) a během výroby třetího už jedno SCV jede postavit supply depot (SD) - jako barikádu u místa zúžení u základny
3. vyrábím další 2 SCV, jakmile je postaven SD čekám až budu mít na Baraks (kasárnu), kterou postavím těsně vedle SD jako další budovu k blokování vstupu
4. při budování kasáren vyrábím další SCV a jedno též pošlu aby již kompletně zabarikádovalo vstup do báze druhým SD
5. Než se dokončí kasárny a druhé SD neustále vyrábím SCV
6. Jakmile jsou kasárny hotové, stavím první vojáky (marines) a posílám je těsně za postavenou blokádu, aby byli chráněni a zároveň mohli střílet. Jedno SCV zde nechávám s nastaveným autorepairem.
Když je tento postup dodržen správně, protivník nestihne překonat obranu včas a pak zde již máte své vlastní jednotky - pravá bitva však teprve začíná
A jak to řešíte vy ?