StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je stř 27. lis 2024 4:23:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 2 Rax vs. Protoss
PříspěvekNapsal: pát 19. srp 2011 15:45:35 
Offline
 Profil

Registrován: úte 27. dub 2010 7:04:40
Příspěvky: 1097
Nedávno jsem na svém blogu rozepisoval klasické terranské build ordery. Jedním z nich byl i agresivní 2 Rax proti tossovi, který na blogu popisuji takto:

pralev-sc2.blog.cz píše:
2 Rax (vs. Protoss):

10 Supply Depot
12 Barracks
13 Refinery
15 Orbital Command
15 Marine (na zahnání nebo zabití soupeřova scoutujícího workera)
16 Barracks
16 Reactor u prvního raxu
17 Supply Depot
Po dostavění druhého raxu okamžitě Tech Lab, po dostavění Reactoru prvního raxu konstantní produkce Mariňáků po dvou
Po dostavění Tech Labu okamžitě výzkum Concussive Shells (a po něm Stimpacku) nebo rovnou Stimpacku, v raxu konstantní produkce Marauderů
Jakmile máte cca. 2-3 Maraudery a příslušný počet Mariňáků, jdete do útoku a oběma raxům nastavíte rally pointy před soupeřovu základnu (případně vezmete i všechna nebo skoro všechna SCV a jdete all-in)

Toto je naprosto jiný build než předchozí 2 Rax! Počítá totiž s addony u obou raxů a smyslem není soupeře ekonomicky zbrzdit, zatímco vy expandujete, nýbrž provést silný early MM Stimpack push, kterým chcete expandujícího nebo fast techujícího Protossa úplně zabít. Není vhodný pro cross pozice na obřích mapách. Pozor dejte rovněž na přestimpackování, o kterém jsem již psal v předchozím díle této série a které je velmi častou chybou u nezkušenějších Terranů provádějících early MM push.

Doporučuji tento build umět a nacvičit si ho, protože na slabší soupeře (nebo příliš riskující silnější soupeře) může být devastující. Přesto na něj nedoporučuji spoléhat - jakmile budete hrát proti zkušenějšímu tossovi, který umí používat Force Fieldy, rozpůlí vám armádu ve vhodném místě a rozkrájí vás.


Jedním z komentujících bylo záhy poznamenáno, že na TL to popisují jinak, a sice u prvního raxu Tech Lab a u druhého Reactor. Při psaní článku jsem TL popravdě používal pouze ke kontrole, ale jinak jsem buildy popisoval na základě x shlédnutých a uložených replayů top hráčů. Většina z nich (hlavně Korejců) zahajovala Reactorem, proto jsem to tak v článku i napsal.

Poslední dny mi TvP fakt nejde a zkouším pilovat tenhle build, protože tím jde jednak velice snadno vyhrát proti fast expandujícímu nebo fast techujícímu Protossovi, jednak jsem zjistil, že z toho jde kupodivu i v případě odražení přejít do macro hry, kde mám obvykle výhodu já (protože jsem mu tou agresí způsobil větší škody). Samozřejmě nejedu all-in variantu s SCV.

Zajímala by mě ale nějaká argumentace, zda opravdu jet nejprve Reactor (více mariny, která lépe counteruje Zealoty a Sentry, ale mnohem později Stim) nebo první Tech Lab (a v tom případě v jakém pořadí zkoumat Stimpack, Concussive Shells a štíty - u některých Korejců jsem už viděl i variantu Marine heavy se štíty jako prvním upgradem).

Prosím o reakce Diamant nebo Master Terrany (nebo Randomy). Nechci znít arogantně, ale theorycraft z Bronzu je pro mě ztráta času.

_________________
Obrázek

Vlastní blog o SC2 - http://pralev-sc2.blog.cz/


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: 2 Rax vs. Protoss
PříspěvekNapsal: pát 19. srp 2011 16:07:13 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: pon 22. úno 2010 20:50:00
Příspěvky: 42
Já teď také často zkouším 2 rax do protosse. Protože mi zatím moje 1 rax command centrum nějak nevychází.
Občas jedu tech lab, někdy zas reactor jako první addon. Co je lepší, těžko říct.
Na reactoru se mi libí, že mám fakt hodně marináků a tím pádem i dps. Na techlabu je zas fajn, že pracujes na upragdech pro pěchotu hned od startu.

_________________
Obrázek
BoFFineK.869 Starcraft2 ID


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: 2 Rax vs. Protoss
PříspěvekNapsal: pát 19. srp 2011 16:59:34 
Offline
 Profil

Registrován: stř 22. zář 2010 14:32:54
Příspěvky: 124
mam rad stim first, ked idem do agresie, v tom tvojom build ordri mam trocha chaos... ak ides tech lab druhy a este chces aj robit CS pred stimom je utok pri 2/3 marauderoch nerealny zo stimom.... ani pri najvacsich mapach...

ja hram iba teamovky... rychly stim je podla mna lepsi ako cs... mozes skor utocit.

Variantu by som vybral podla mapy a volby upgradov.

Tech lab first - utocis o nieco skor a spoliehas sa na stim ze ti pomoze prekonat odpor.
Reactor - utocis neskor s vacsov army a upgradami na bio, riskuje sa tu stret s ovela vacsov army aj vacsim poctom prob, v tejto variante je vhodne podla mna zobrat par scv navyse a zvysit tak sance na uspech najme pri fast expe...

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: 2 Rax vs. Protoss
PříspěvekNapsal: pát 19. srp 2011 17:04:42 
Offline
 Profil

Registrován: pon 06. zář 2010 17:17:08
Příspěvky: 320
S reaktorem 1. máš víc dps, možnost zničit expu (doporučuju vzít 2 scv a dělat bunkry když deš do pushe proti fe). 2 rax s techlabem se skoro vůbec nejezdí, když už tak jed 1 rax expu s techlabem a udělej reapera na scout (např tarson na iem to dělal, tak se koukni). Problém s 2 rax techlab first je, že void rush (+3 gate) je strašně těžké odrazit. Taky fe se špatně ničí.

_________________
Obrázek

Weezing.856


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: 2 Rax vs. Protoss
PříspěvekNapsal: pát 19. srp 2011 17:22:17 
Offline
 Profil

Registrován: pon 06. zář 2010 17:17:08
Příspěvky: 320
Shibberius píše:
mam rad stim first, ked idem do agresie, v tom tvojom build ordri mam trocha chaos... ak ides tech lab druhy a este chces aj robit CS pred stimom je utok pri 2/3 marauderoch nerealny zo stimom.... ani pri najvacsich mapach...

ja hram iba teamovky... rychly stim je podla mna lepsi ako cs... mozes skor utocit.

Variantu by som vybral podla mapy a volby upgradov.

Tech lab first - utocis o nieco skor a spoliehas sa na stim ze ti pomoze prekonat odpor.
Reactor - utocis neskor s vacsov army a upgradami na bio, riskuje sa tu stret s ovela vacsov army aj vacsim poctom prob, v tejto variante je vhodne podla mna zobrat par scv navyse a zvysit tak sance na uspech najme pri fast expe...

Bo je správně. On nechce jít do útoku se stimem. Jde o to zabít fe, budeš mít 2 mara a 8 marine (nvm přesně marine count). Stim děláš až do midgame po cs.

_________________
Obrázek

Weezing.856


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: 2 Rax vs. Protoss
PříspěvekNapsal: pát 19. srp 2011 20:07:05 
Offline
 Profil

Registrován: stř 18. srp 2010 12:05:39
Příspěvky: 304
Nehraju za terrany, takže nevím, co je lepší, ale při těchto early atacích, kdy jsou armády obou slabé, daleko raději uvidím o pár mariňáků víc, za předpokladu že bude míň marauderů s CC.

Jestli se chceš podívat jak dobře counterovat FE, doporučuji stáhnout replaye z groupstage právě probíhajícího IEM, kdy SeleCT vyhrál proti Killerovi 2-1, a všechno byly myslím 15 nexus -> terranský allin/agrese.

Kdybys chtěl někdy tyhle varianty vyzkoušet, tak mi napiš na bnetu, 16 nexus je můj nejoblíbenější opening na Taldarim a Shakuras.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: 2 Rax vs. Protoss
PříspěvekNapsal: sob 27. srp 2011 14:48:26 
Offline
 Profil

Registrován: úte 27. dub 2010 7:04:40
Příspěvky: 1097
Tákže lehce oživuju téma - poslední dobou se mi s tímhle buildem extrémně daří (i několik Master skalpů), nejvíc se mi vyplatilo Reactor first a Concussive shells first.

_________________
Obrázek

Vlastní blog o SC2 - http://pralev-sc2.blog.cz/


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: 2 Rax vs. Protoss
PříspěvekNapsal: ned 28. srp 2011 15:56:21 
Offline
 Profil

Registrován: ned 14. lis 2010 21:32:05
Příspěvky: 12
Pralev píše:
Tákže lehce oživuju téma - poslední dobou se mi s tímhle buildem extrémně daří (i několik Master skalpů), nejvíc se mi vyplatilo Reactor first a Concussive shells first.

Ahoj, proc se ti najednou dari? Hrajes ten 2rax ted nejak jinak..?


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: 2 Rax vs. Protoss
PříspěvekNapsal: ned 28. srp 2011 16:10:44 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: úte 11. kvě 2010 20:37:13
Příspěvky: 659
dari se mu proto, ze vsichni tossove jsou ted posrany z Destiny Cloud Fist buildu (1-1-1) a ten se dá ubránit jedine rychlou expanzí, a jelikož je 2rax counter na rychlou expanzi tak se uz v early game dostane do takove vyhody ktera mu vyhraje hru ;)

_________________
Yarin dont play sports, he plays games of all sorts, plugs in all ports, who wears short shorts.
muj stream v 720p na ->http://www.justin.tv/yar1n<-
archiv epizod Yarin vs Internet na ->http://yarinvsinternet.blogspot.com/<-
Yarin vs Internet Live Po, St, Pá ve 20:00
Yarin vs Ladder Live Út, Čt ve 20:00

Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: 2 Rax vs. Protoss
PříspěvekNapsal: ned 28. srp 2011 16:11:47 
Offline
 Profil

Registrován: úte 27. dub 2010 7:04:40
Příspěvky: 1097
Ne, jen jsem si ho prostě líp vybrousil. Ten Stimpack není při prvním útoku nutnej, mnohem lepší je mít víc mariny na větší dps (ale rozhodně Concussive shells na zpomalování přicházejících lotů a utíkajících raněných Stalkerů). Lepší micro, žádné chyby v buildu, lepší multitasking, lepší timing, expa a přechod na Medivaky ve správnou chvíli, takže i když se hra protáhne, jsem na tom celou dobu ekonomicky líp. Hrají se mi s tímhle agresivním buildem daleko lepší macro hry, než když jsem hrál 1 rax FE, kdy jsem často nějakou jeho agresi (3 gate VR, 3 gate Blink Stalkery apod.) vůbec nebyl schopnej rozchodit, protože za Bunkry hodil FF, aby nešly opravovat, a kromě nich jsem toho měl prostě v danou chvíli ještě moc málo.

Edit: Yarin to napsal docela správně :)

_________________
Obrázek

Vlastní blog o SC2 - http://pralev-sc2.blog.cz/


Nahoru
Odpovědět s citací  

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz