mat25 píše:
Zdravím, jsem tu nový. Potřeboval bych poradit. Jak mám za zerga scoutovat? Myslím tím, například když už terran má postavený wall nebo protoss Zealota. Pokud pošlu overlorda tak jde na smrt a stejnak nic nevyscoutoval. Druhý problém je jak se mám ubránit fast hellionům ? Když udělám roache, terran na mě pošle Banshee. Taky mám problém proti protossovi s VoidRay a Phoenix. A ještě jeden problém co proti Terranovi který zahraje čistě mech ? Děkuji za vaše rady.
No scoutuje se obecně ze začátku zergliny kterými následně udržuješ mapcontrol. Po uzavření wallu se do báze dostaneš scoutem jen ovikem a overserem, který navíc umí i changelingy co můžeš vysadit do báze. Ano, ovik jde na smrt, ale za scout to stojí, obecně je nejlepší ho mít schovaný někde ve vesmíru poblíž základny soupeře a pak ho proměnit na overseera, následně v 8 minutě ho poslat na scout.
VS terran opening 14gas14pool a podle jeho akticity expu na 21 dronách cca. Proti helionům stav třeba spineclovery u expy tak aby dosáhli i na rampu, tak 2 - 3. K tomu máš ještě nějaké speedlingy, queny a podobně, je důležité si spojit základnu s expou creepem a nepustit heliony do báze.
Banshee ti automaticky brání queny, je lepší jich stavět více než méně, tedy v době kdy přiletí banshi by si měl mít minimálně 3 queny a creep na rampě k expě, pozor jedna banshi sejme quenu. Samozřejmě také stavět detekci
VS protoss stejný opening jako u terrana. Voidy a phoenixové, no máš minimálně ty 3-4 queny když je vidíš někde letět ovikem, okamžitě naklepat k těžbám protiletadláky a další queny. Tech na hydry, ale záleží na situaci, jestli jede mass, nebo kombinace, hoď sem replay. Čistě mech tak to je dobré muta, zerling, no nikdo nejede čistě mech, záleží přesné složení. Každopádně přečti si mahiho články, tam máš odpověď na vše.