StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je pát 22. lis 2024 21:51:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Příliš kompetitivní multiplayer?
PříspěvekNapsal: úte 22. bře 2011 12:23:57 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: úte 22. bře 2011 10:53:08
Příspěvky: 10
Zdravim místní SCII fanatiky :) Přemýšlím o jedné záležitosti týkající se MP ve SCII a zajímal by mě váš názor.

SCII hraju od Vánoc, kdy jsem ho dostal pod smrk. Původní SC jsem nehrál, vlastně jsem do té doby ani pořádně nehrál žádné RTS, nicméně SCII mě nakonec chytl víc než jsem čekal, Blizzard opravdu hry dělat umí :-) Momentálně hraju podruhé kampaň (původně jsem ji jel na casual jako RTSkama netknutý :oops: ), pak bych chtěl sjet challenge a pak přemýšlím co dál. Rád bych začal hrát MP (SP mě moc nebere, COOP je dobrý, ale MP je přeci jen o něčem jiném), ale z těch pár matchů, co už jsem dal, mám celkem rozporuplné pocity.

Hra mě baví natolik, že se chci zlepšovat, ale i tak to pořád hraju hlavně pro zábavu (taky už nejsem student, takže neni čas :) ). Z matchů, které jsem odehrál, mi přijde, že lidi tu hru berou strašně vážně. Jako by pro ně win ratio a umístění v lize znamenalo smysl života :) A to je právě to, co mě od MP odrazuje. Člověk při těch ladder matchích nehraje tzv. na pohodu, ale soustředí se na maximální výkon, protože ví, že výsledek se počítá. Na ladderu je super, že vám to dává protihráče se stejným skillem. Ale ostatní prvky ladderu už pro mě tak super nejsou, protože vedou lidi k týhle přílišný soutěživosti. Mně osobně je v podstatě jedno, jestli jsem bronze nebo gold, ale i tak to člověku prostě nedá, pořád vám tam v hlavě vrtá, že by bylo přeci jen škoda spadnout do nižší ligy :) Takže člověk i když nechce, hraje stejně kompetitivně. No asi to znáte sami, ten blbý stresující pocit jestli máte kliknout na "find match" nebo ne :-)

Mně by vyhovoval režim, který by můj skill sledoval a dával by mi odpovídající protihráče, ale jinak by byl prostý jakýchkoliv žebříčků a lig. Je mi jasné, že něco takového Blizzard nikdy neudělá, protože by jim v tu chvíli většina hráčů přestala ladderovat. Proti ladderu apriori nic nemám, určitě to k SC patří a tvoří část z jeho kouzla, ale myslim, že by mělo být pamatováno i na hráče (a těch je podle mě většina), kteří to hrajou pro zábavu a nepotřebují si ve hře něco dokazovat. Že si je Blizzard něčeho vědom, naznačují i chystané změny v nejbližším patchi, kdy bude např. vypnuto zobrazování počtu výher a proher v profilu, to opravdu asi spoustu nových hráčů rychle sbírajících prohry demotivovalo hrát dál, protože nechtěli před kamarády vypadat jako lamy..

Co si o tomto myslíte vy?


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Příliš kompetitivní multiplayer?
PříspěvekNapsal: úte 22. bře 2011 12:33:41 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: úte 09. lis 2010 11:13:56
Příspěvky: 566
Bydliště: Mar Sara
wesloo píše:

Co si o tomto myslíte vy?



Myslím, že je to těžký pro nováčky. Ti co hru znají tak vědí do čeho jdou. Ledder se nedá hrát for fun, proto to je ledder. Proto někdo volní radši custom hry, kde v podstatě o nic nejde. SC:BW a zejména pak SCII je hry vytvořená zejména pro e-sport, vše ostatní jako kampaň a achievementy jsou navíc a naokraj.


PS: taky se většinou necítím nejlíp když dávám find match...

_________________
offering gosu coaching only 40€/hr
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Příliš kompetitivní multiplayer?
PříspěvekNapsal: úte 22. bře 2011 12:45:14 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: ned 29. srp 2010 20:36:09
Příspěvky: 456
Bydliště: Opava
Čau,

No hele ono dost záleží s jakým jdeš do těch her "mindsetem"... Pokud klikáš na find match a už se necítíš dobře, tak je prostě něco špatně :)

Máš pravdu v tom, že hráči napříč ligama to berou docela vážně, ale tak je ta hra prostě designovaná - aby lidi motivovala a hnala kupředu. Zkus si tady na stránkách sehnat 1-2 practise partnery na tvojí úrovni z každé rasy a odehrej třeba 100 customek. Potom budeš mít relativně dobrý základ k tomu, pokračovat a necítit se špatně na Ladderu.

A ještě jedna - pro mnohé dobrá, pro mnohé špatná - zpráva... Blizzard opravdu v nadcházejícím patchi zruší ukazatel proher v profilu. Takže pro ty, kteří se báli hrát je to asi fajn, ale já osobně si myslím, že to je největší hovadina ever!!!!!!

_________________
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/1237219/1/MaHi/
http://us.battle.net/sc2/en/profile/2976685/1/DarkHorse/

** UČÍME SE HRÁT ZERGY **
kapitola třetí - poznej nepřítele! ZvT
kapitola čtvrtá - ZvP
kapitola pátá - ZvZ


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Příliš kompetitivní multiplayer?
PříspěvekNapsal: úte 22. bře 2011 13:01:27 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: čtv 16. pro 2010 21:35:08
Příspěvky: 111
Pokud se chces zlepsovat, musis hrat naplno. Proto na ladderu necekej "fpohode" hry. Vetsina sou spis "point hunteri" kteri porad pojedou nejake alliny. Pokud si chces zahrat jen ff, imo nejlepsi moznost je domluvit se s nekym na channelu na customu - nejde tu o score, takze to lidi imo berou vic v klidu, vyzkousi si tu nove taktiky etc.

MaHi píše:
A ještě jedna - pro mnohé dobrá, pro mnohé špatná - zpráva... Blizzard opravdu v nadcházejícím patchi zruší ukazatel proher v profilu. Takže pro ty, kteří se báli hrát je to asi fajn, ale já osobně si myslím, že to je největší hovadina ever!!!!!!

Blizzard by opravdu potreboval profackovat.. To co vymysli posledni dobou je neuveritelny. Jinymi slovy, kdyz nekdo nechce prohravat, at to N E H R A J E. Ja bych naopak ocenil mnohem obsahlejsi statistiky, konkretne W/L ratio proti jednotlivym rasam(pokud tam nekde je a sem jen slepej tak sorry^^ v tom pripade kde?(: ).

_________________
Obrázek
get your own starcraft 2 signature at sc2sig.com


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Příliš kompetitivní multiplayer?
PříspěvekNapsal: úte 22. bře 2011 13:10:33 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: úte 22. bře 2011 10:53:08
Příspěvky: 10
Ten blbý pocit při klikání na find match je u mě daný ne snad strachem z prohry, ale právě tím očekáváním kompetitivního souboje. Já opravdu umístění neřešim, ale pokud vim, že jde o soutěž, tak nejsem schopný tenhle pocit překonat a říct si "tak to je jedno budu hrát na pohodu", takže prostě soutěžim a chtě nechtě hraju s velkým vypětím a soustředěním. Výsledek je tedy kompetetivní stresující hra, ne zábava. Tohle si myslim taky nemálo lidí od SCII nakonec odradí.

To podle mě ví i Blizzard, který se takovým hráčům snaží vyjít vstříc, viz ta chystaná změna se zobrazováním počtu proher. Jenom abych to uvedl na pravou míru - tuhle změnu naprosto chápu, ale přijde mi hloupá vůči hráčům jako jste vy. Ideální řešení je podle mě omezit to na bronze ligu, kde se to zobrazování proher nováčků nejvíc dotýká a nejvíc je od hraní odrazuje.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Příliš kompetitivní multiplayer?
PříspěvekNapsal: úte 22. bře 2011 13:17:22 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: ned 29. srp 2010 20:36:09
Příspěvky: 456
Bydliště: Opava
Tak přece když je ti jedno umístění, tak ti musí být fuk když prohraješ :)
Třeba já jdu do každé ladder hry s tím, že soupeře úplně zlikviduju :) absolutně vymažu z povrchu zemského a nějákou prohru si nepřipouštím... Když příjdou ty dny a já jdu do ladderu s tím, že se uvidí... tak začnu prohrávat a chytat nervy a ve finále si musím dát třeba den pauzu :)

_________________
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/1237219/1/MaHi/
http://us.battle.net/sc2/en/profile/2976685/1/DarkHorse/

** UČÍME SE HRÁT ZERGY **
kapitola třetí - poznej nepřítele! ZvT
kapitola čtvrtá - ZvP
kapitola pátá - ZvZ


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Příliš kompetitivní multiplayer?
PříspěvekNapsal: úte 22. bře 2011 13:23:28 
Offline
 Profil

Registrován: ned 16. kvě 2010 22:05:13
Příspěvky: 1025
den pauzu? co bych za to dal :D
u me to je pri lepsim pripade tyden :D

_________________
Obrázek

a uz sem lama jak svina :D :-*


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Příliš kompetitivní multiplayer?
PříspěvekNapsal: úte 22. bře 2011 13:30:00 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: ned 29. srp 2010 20:36:09
Příspěvky: 456
Bydliště: Opava
Chytneš až takového nerva jo? :)
Ale jako jo, znám to, někdy mně to vytočí tak, že třeba 3 dny na to ani nešáhnu :D

Každopádně mně teď frustruje, že se buď do zítřka vrátím do Masteru, nebo budu 2 týdny zamknutý v Diamondu O_o to je zas jednou systém

_________________
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/1237219/1/MaHi/
http://us.battle.net/sc2/en/profile/2976685/1/DarkHorse/

** UČÍME SE HRÁT ZERGY **
kapitola třetí - poznej nepřítele! ZvT
kapitola čtvrtá - ZvP
kapitola pátá - ZvZ


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Příliš kompetitivní multiplayer?
PříspěvekNapsal: úte 22. bře 2011 13:34:00 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: úte 22. bře 2011 10:53:08
Příspěvky: 10
MaHi: Ty víš, jak to myslim :) Z principu mi nejde o umístění a nevadí mi prohra, ale i tak v sobě nedokážu potlačit soutěživost, kterou má každý z nás v sobě, a při těch ladder matchích na to zapomenout. Zkrátka když víte, že vlastně soutěžíte o umístění, tak vám to nedá a hrajete to jako soutěž (tzn. se usilovně snažíte a nechcete prohrát). A to je právě ten stres, který mě vlastně odrazuje, protože já hraju SCII opravdu pouze for fun, vždyť je to jen hra. Stresu mám dost v práci :?

Jinak customky mě samozřejmě napadly, ale sami víte, že to není tak pohodlné jako quick matche a hlavně tam nemáte zaručenou odpovídající úroveň skillu u protihráčů.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Příliš kompetitivní multiplayer?
PříspěvekNapsal: úte 22. bře 2011 13:42:54 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: ned 29. srp 2010 20:36:09
Příspěvky: 456
Bydliště: Opava
Tak to máš asi neřešitelný problém :)

_________________
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/1237219/1/MaHi/
http://us.battle.net/sc2/en/profile/2976685/1/DarkHorse/

** UČÍME SE HRÁT ZERGY **
kapitola třetí - poznej nepřítele! ZvT
kapitola čtvrtá - ZvP
kapitola pátá - ZvZ


Nahoru
Odpovědět s citací  

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 65 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz