No jestli můžu přidat svou trošku do mlýnu
po hraní customek jen na nových mapách můžu říct ( z pohledu Zerga ), že :
Backwater Gulsh :
Je podle mně relativně velká a tudíž by teoreticky měla nahrávat macro hře. Problém pro Zerga, je ovšem v obraně expanze... V první řadě je cliff z mainu k expě moc daleko a dva průchody k expě spolu s masivním cliffem ke středu mapy, tvoří z obrany skutečné peklo. Měl jsem tu čest hrát několik Zerských mirrorů a musím říct, že speedlingové jsou tu prostě moc silní! Na efektivní obranu maxinu+naturalu potřebujete tak 3 skupinky roachů, jinak to Lingové fakt ownujou. Naprosto nedostupná třetí báze dělá ze hry za Zerga peklo ( zlatá je moc blízko protivníkovi, modrá moc daleko základně )
Myslím, že by měli posunout cliff z mainu blíž k naturalu, nebo zůžit cliff ke středu mapy. Nemožnost efektivně hrát na 3 expy je taky problematická.Mapu budu nejpíš na ladderu škrtat
Slag pits :
Imho nejhorší mapa z těch nových. Absolutně nesmyslně navrhnutý natural - otevřený a obrovský + backdoor ze spoda! Naprosto nemožné jakkoliv účinně bránit a to si troufnu říct, nejen za Zergy. Malé vzdálenosti mezi naturaly + klasické dilema spawn lokací. Tahle mapa je podle mně přímo stvořena k nějákým 1base allin buildům! Nedokážu si na ni představit pěknou dlouhou macro hru a to ani v cross pozicích, právě kvůli strašnému naturalu a celkově i tak malé vzdálenosti
Tuhle mapu nejde opravit - je prostě dementní!
Mapu budu určitě škrtat
Shattered Temple :
Ok, jedná se vlastně o "nový" lost temple... A já musím říct, že jsem spokojený. Mapa je opravdu pro Zergy příjemná
snadná expa bez cliffu... Dobře dostupná třetí ( výběr mezi Gold a rohovou modrou )... Jediné co mi chybí je scoutující overlord na protivníkově cliffu, ale nemůžeme mít vše.
Mapu bych asi nechal tak jak je
Na ladderu si ji nechám
Typhon peaks :
Na tuhle mapu ještě nemám udělaný názor. Na jednu stranu je fakt velká, se spoustou expanzí a tudíž nahrává macro hře. Na druhé straně je to v podstatě jeden velký choke fest
Nevím, ale jak pozičně hrající terran, tak Toss správně používající Force fieldy jsou na tomhle typu mapy ve strašné výhodě... Je možné, že se mi mapa ještě neotevřela v celé své dokonalosti, ale opravdu mi zatím pro Zerga nepříjde nic extra... Ano máme spoustu možností expandovat, ale jak potom využít v těch koridorech svou armádu?
trochu bych rozšířil koridory, nebo přidal jedno dvě otevřené místa...
Na ladderu ji nejspíš škrtnu
Tolik k novým mapám.
Pokud jste si nevšimli tak
1)Delta quadrant je předělaná a nejde střílet siege tankem z cliffů do na naturalu
2)na Metalopolis předělali parovodům vzadu v mainu tvar - už to není řada, ale čtverec, takže pozemní jednotka stojící uprostřed nevidí např přilétavající dropy a air jednotky ( WTF blizzarde ? )
3)Opět nám sebrali Shakuras - prý byl moc nudný a plitký O_O ( seriously WTF blizzarde ? )
Nedivte se mi, že jsem poněkud rozhořčen... Blizzard neřeší problémy a naopak nové tvoří
Nové mapy jsou děsné!