i pres prohlaseni ze uz zadne clanky psat nebudu, se prece jen vracim
prevazne diky velice kladnemu ohlasu jak v soukromych zpravach tak zpravach nechanych na bn jak jsou lidi vdecni, nadseni, jak jim pomaham a jak se tesi na dalsi clanky....
takze me neodradi hrstka lidi ktera nechape ze sepisuji svoje rady " veci ktere ja sam delam, ktere mi funguji v master lize "
vyskytla se i utocna parodie od ondika, ktery acmile smesne radil, podle moji teorie " kdyz to funguje me proc by nemohlo i tem low hracum? to on delal take,, ale ruku na srdce,,, nicenim 2 prob ze startu nebo jezdenim instant mothersheep nikomu nepomuze
" hodne lidi mi samo uznalo ze ti ht nejsou az tak spatni...
v tomhle tretim clanku se budu zabyvat nejvaznejsim problemem.. a to jsou 2 nejvic pouzivane taktiky v zapasech
P v T a
P v PProtoss vs Terran nejvice videna strategie v snad kazde lize kterou muzete videt je MMM ball s kterym ma problem mnoho hracu... inu.. on v podstate dobrej mmm bal drti i master ligu.. a i ja proti nemu kolikrat prohraju...
takze tu necekejte zadnej navod kterej vam po precteni bude vyhravat kazdou hru... s takovym peknym snem se muzete rozloucit.. takova taktika neni v sc2 bouzel/bohudik zadna..
takze kdo si nechce nechat aspon trosku pomoct s problemem a poradit par veci tak to rovnou dal ani cist nemusi.. nepotrebujeme prece dalsi flame na 30 stranek jako u clanku predesleho
takze, poznat ze terran jede MMM snad umi i bronze hrac..
pokud prece jenom nejaky hrac co to poznat neumi existuje, tak mu trosku pomuzeme. kdyz jdete scout, snazte se zustat v zakladne terrana co nejdele, i kdyz uz mu vyleze 1. marinak.. kdyz je terran hloupej zacne stavet 2...3... baracks jeste kdyz ste v mainu.. kdyz je chytrej tak si pocka az s probou odjede, popripade ji zabije.. pozdejsim scoutem uz bouzel nepoznate nic,
jenom kdyz se naskytne situace ze kdyz mate cca 3 stalkery se vydate na pruzkumny push... po vlezeni na clifu bud uvidite bunkr a v nem marinaky... nebo uz mix marinaku a marauderu... v 1. pripade je jasne ze jede neco jineho, tzn. banshee. helion drop.. tanky.. atd.. v druhem pripade mate jasno ze jede mmm.... " samozrejme nemusi platit vzdy, nekteri delaji bunkr i pri MMM a zbytek schovavaji vzadu, ale s tim se setkate tak 1x z 50ti her, vzdy se mi zatim tohle osvedcilo a pokazde sem mel pravdu v tom co T jede"
po zjjisteni ze jede "tak obtizne na zahrani" MMM tak mate v podstate 2 ruzne cesty jak se na to pripravit "samozrejme taky zalezi na typu hrace, nektery utoci s prvnima 10ti marine a 5 marauder... nekdo az s 20 marine 10 marauder.. a nekdo az kdyz ma populaci treba 100 a uz ma i medicky,,, " pro urypance, ty cisla jsou jenom obrazna, pisu je jenom aby hrac vedel co tim chci rict
"
1. cestarozjet expu udelat popripade par canonu, zalezi jak uznate za vhodne, a jet klasicky zealot stalker sentry ball.... jestli se vam cesta canonu nelibi a forge neplanujete.. doporucoval bych mit cca tak 6 sentry... na pozdejsi force fieldy a guardian shieldy... cim driv je postavite.. tim vic budete mit pak dulezite energie
a k klasickemu balu pridate bud colose nebo HTcka... zalezi jen na vas s cim se vam lepe hraje... kdyz zvolite colose souper odpovi vikingama.. kdyz htcka, souper odpovi ghostama... zalezi jen na vas jestli se vam bude lepe ovladat stalkery a colose nebo htcka a uhybat empckam a rozprostirat armadu aby vam 1 nebo 2 emp nevyradil vsechny HTcka a armory u jednotek....
psat tu kdy co stavet je celkem kravina, proste tak jak vam to vychazi... ale zase moc nespechejte abyste nemeli malou armadu kdyz T zautoci.. v tehle taktice totiz jen cekate na utok terrana nez mate dostatecne prostredky.... 1. utok bych doporuicoval: pri ceste colosusu kdyz mate cca 3 kolose a pri ceste htcek kdyz mate tak na hozeni 6ti stormu.... po utoku, a po objasneni co souper ma je taky nekdy dobre prejit, nebo doplnit i tu druhu stranu jednotek. myslim tim, kdyz jedete clasic ball + colose... pridat pak i HT... a naopak.. pri balu + HT pridat colose,... kdyz uvidite ze ste mu hodne zavarili tak rozjedte dalsi expu... rozhodne treba nebojujte do posledni jednotky.. kdyz uvidite ze na to nemate.. tak mu udelejte par skod. . a stahnete se.. kdyz uvidite ze na to mate.. tak mu udelejte nejvetsi skody co muzete
zbytek hry se pak bude odvijet jenom na vasem slozeni armady a umeni microvat colose a htcka a rozdelovanim armady aby vam neznicil par EMP..
2. cestapo odhaleni ze T jede necekane MMM muzete udelat v podstate to same co v 1. ceste, akorat bez te expy...
akroat s tim rozdilem ze utahnout HTcka pouze z mainu je takmer nemozne.. takze delavam jen colose... je to i takovej celkem all in tak to musite zahrat nejlepe jak umite...
pojedete klasiku, rychle robo, kdo nezna tak, pylon, gateway, cybernetic core, zealot, stalker sentry, robotics. 2. gateway 3.gateway hned po robu obse a colosarnu
ja vetsinou chodivam push hned s 1. colosem, pro ty co moc neovladaji micro doporucuji pri druhym... a opet jen zalezi co se stane u nepritele,, bud ho znicite hned timto prvnim utokem kdyz to dobre zahrajete.. nebo mu udelate hodne velke skody.. nebo vas bez problemu odrazi a vy muzete pomalu leave, protoze to uz nemate sanci dat.. i tohle se mi nekdy stava
k 1. pripadu kdyz ho prejedete toho moc psat neumusim.... k 2. kdy mu udelate skody a znicite temer vsechny vojaky.. v lepsim pripade expu... tak prejdete na expu i vy a dale produkujte ball + colose... v 3. pripade muzete zkusit to same.. ale vetsinou uz se s tim neda nic moc co delat...
ja volim mezi 1. a 2. cestou podle nalady.. vetisnou vsak tu druhou.. rychlej colos push... podle me mate vetsi pravdepodobnost ze prohraje, protoze s MMM se vetsinou jezdi i expa a ze zacatku terr jen stavi baracksy a rozjizdi expu,, takze kdyz tam prijdete s clasic ballem + 1-2 colosove tak teran zmatkari a cumi jak puk kde ste to tak rychle nabrali...
Protoss vs Protossv tomhle "mem nejoblibenejsim a nejsilnejsim" matchupe je samozrejme nejhranejsi taktika 4 gate...
ja osobne 4 gate nejezdim.. nemam to rad... prijde mi to jako blba taktika a strasne lehce se to odrazi....
jezdim ho jenom na scrap station protoze tam snad i jine vychodisko s sirokym clifem nejde a jedu ho jako defensive... cekam na souperuv 4 gate a branim....
pro ty co jezdi 4 gate: tem bych akorat doporucil at nejezdi ten standartni 4 gate 12 gateway.. pak cyber... a pak pridat 3 gate... kazdej vam to scoutne... a pripravi se na to... osobne bych doporucoval jet to tak neak nenapadne... pridavat jednu gate po druhe... opozdite se sice cca o 20-30 sekund.. ale muze vam to kolikrat vyhrat hru, protoze souper se na to nebude pripravovat kdyz uvidi ze nejedete ten kopirackej predvidatelnej 4 gate...
pro ty co se mu chteji branit: je to samozrejme jednodussi cesta a v podstate vam odrazeny 4 gate muze vyhrat hru kdyz nejste tulpas:)
jedete to stejne jako 4 gate.. akorat s tim rozdilem ze udelate gate 3... pozdeji pridate robo....
ted jak na to... jedete opet standart jak pri 4 gatu.. stavite nejake stalkery.. nejake sentry... a stavite to na clif...
doporucuju vam mit cca 2-3 sentry ze zacatku.... kdyz uvidite ze stavi proxy pylony tak pridejte dalsi 2-3 sentry a masujte stalkery.. obcas nejakeho zealota... paradoxem je ze na ubraneni 4 gate vam staci 5 sentry.... prodleva mezi hozenyma force fieldama je ze je muzete hazet jednoho po druhem nepretrzite, a toho prave casto vyuzivam i ja... mam cca 3-4 stalkery a 5 sentry... a prechazim na tak zname fast colose... kdyz je protos hnup tak se porad snazi vam na ten cliff dostat a kdyz je jeste hloupejsi tak pri tom i ztraci jednotky... kdyz je chytrejsi tak se vetsinou po case stahne a prejde na expu .. to je vase chvile... udelejte 2-3 rychle colose a hura na nej.... samozrejme pak uz pridavejte loty a stalkery... prevazne zealoty kvuli absenci gasu.. upgrade na range jeste nedelejte... po utoku se vam opet naskytne situace co dal... bud ho znicite.. udelate skody... nebo vas odrazi... kdyz ho znicite.. good for you..... 2. situace... muzete prejit na expu.. dostaveni par gate... pridani upgradu colosum na range.... a neustale otravovat soupere at se mu moc nezvetsuje armada.. nez ma sam colose.. rozjedte si vasi expu... kdyz nestihnete utracet tak pridejte dalsi robo... po odrazenym 4 gatu sem neprohral uz pekne dlouho tak doufam ze se to naucite i vy
kdyby prislo na situaci ne 4 gatu ale 3 gateway + blink stalkers tak postup je temer stejny.. jen s tim rozdilem ze pri 4 gatu hazete force field cca na stred rampy abyste mohli odstrelovat tlacici se jednotky navrch a pri 3 gatu + blink ten force field hazete uplne dolu na rampu, aby se mu pri vlezeni na stred rampy neodkryl vrch a neblinkl se vam tam.... muze se stat ze se bude snazit vychcat vas postavenim observera.. ale to nez bude mit diky drahe ceste dostani se k blinku tak vy musite mit minimalne 2-3 colose a zealot stalker sentry ball a nemuze vas porazit
to by bylo pro dnesek vse a nekdy v budoucnu opet ahoj
Vas dokonalej protoss Aklain :-*