Po
tomhle článku a následující velmi plodné diskusi jsem se rozhodl, že i já poctím červy z nižších lig ó mou osvícenou analýzou Starcraftu2. Zasvětím vás do tajů hard counterů, o kterých vám blizzard lže a tvrdí, že jejich hard counterovství je přesně opačné (bohužel HT a roache mi už Aklain vyfouknul
), ukážu strategie, které budete za pár měsíců vídat v GSL. Vše jako kolega dokážu replayi. Držte se.
SC2 a BW jedno jest. Jak všichni víme, SC2 vychází z SC:BW, tudíž vše, co fungovalo v BW, musí nutně fungovat i tady. Také víme, že bývalí hráči BW mají prostě automatickou výhodu nad nehráči BW, což dokazují nynější nejlepší hráči světa MVP a MC.
V čem to je? Jednoduše hrají SC2 tak jako by hráli BW! Dnes při mé pravidelné starcraft brainstorming seanci jsem se zamyslel - v čem je elementární a nejzřetelnější rozdíl mezi SC2 a BW? Uhodli jste, je to počet těžičů na začátku hry! Prvním a nejjednodušším krokem, jakým získáte velkou část výhody BW hráčů, je tedy zredukovat na začátku hry počet těžičů ze 6 na 4. Možná si teď říkáte „BW výhoda je jen stará pověra!“ (což vyvrací už jednou zmínění MVP a MC), ale chyba lávky, pánové. Matematicky je totiž opravdu výhodnější začínat se 4 těžiči místo 6! A to ze dvou hlavních důvodů –
1) AI těžičů v SC2 je mnohem horší než v BW. Zmateně pobíhají od minerálu k minerálu, což zpomaluje jejich příjem, a to je především na začátku nemilé. Méně je někdy prostě více! Když začnete jen se 4, snadněji se roztěží a integrace dalších bude mnohem plynulejší.
2) Chrono boost! (konec konců tohle je příručka
pro_tosse, že) Když začínáte s 6 probami, musíte s chrono boostem čekat až na postavení prvního pylonu, aby chrono efektivně a konstantně zrychlovalo tvorbu prob. Když však začnete se 4 probami (na začátku dvě musíte zničit), můžete chronovat hned jak dosáhnete 25 energie! Když spojíme tyto dva body, zjistíme, že i když na začátku obětujete dvě proby, velmi rychle jich budete mít víc než soupeř. A to je důležité mimo jiné kvůli tomu, že každé druhé PvP končí base tradem a pokud budete mít vaši základnu vytěženu víc než soupeř, nemůžete prostě prohrát.
Jako důkaz místo slibů přidávám replay.
http://leteckaposta.cz/236429454http://www.mediafire.com/?ijxeeekrp8cb1g7Pozorně sledujte počet prob mých a soupeře, i když se mě snažil dohnat a místo gatewaye postavil assymilator aby měl víc minerálů, stejně jsem ho ihned předehnal, a když měl 8 prob, já už 9. Vidíte sami, funguje to!
Nicméně rozumím, že výše uvedená úvaha může být pro vás, bronzáčky, stříbrňáčky a zlaťáčky moc sofistikovaná, a tak se pustím do analýzy jednotlivých protosských matchupů.
PvT – pojďme si nejdříve říct něco obecně. Terranská early game je prostě imba. Protosská late game je prostě imba. Co ná z toho plyne? No tak, zapojte svoje copper mozečky! Ach jo, tak to je zas na mně. Cílem protosse je samozřejmě dostat se co nejdříve k late game jednotkám! Protože pokud budu mít late game jednotky, terran mě nemůže porazit (když neudělám chybu).
Tenhle matchup mi přivodil hodně bezesných theorycrafting nocí, až jsem dospěl k (momentálně) optimální strategii. Mothership first. Nevyšilujte a čtěte dál, je to naprosto logické -> terran se svou stim and win taktikou přejede jakoukoliv t1/t2 jednotku protosse. A v tom to je! Proč vůbec dělat t1/t2 jednotky, když se s nimi terran tak snadno vypořádá? Je to naprosto zbytečné! Čím míň t1/t2 jednotek uděláte, tím rychleji se dostanete k mothership a carrierům, ultimátním protosským imba zbraním. Easy as pie. Takže od teď už u vás v PvT žádné zealoty, stalkery nedejbože immortaly nechci vidět!
A protože cítím, kolik je mezi vámi nevěřících Tomášů, přikládám znovu replay.
http://leteckaposta.cz/653734234http://www.mediafire.com/?ijxeeekrp8cb1g7Byla to první hra s touto strategií, takže timingy nejsou úplně přesné (mohl jsem udělat fleet beacon před druhou stargate a měl bych mothership mnohem rychleji), přesto jsem měl mothership a carrier přesně když se klasický terranský 2-rax deadly push dostal do mé základny. I přes všechny chyby (zapomněl jsem udělat úplný wall-in) jsem ho sfouknul jako svíčku a v mezičase v klidu a pohodě expandoval. Protože co může udělat terran s t1 jednotkami, které hard counteruje mothership a carriery? Správně, nemůže udělat vůbec nic!
To by pro dnešek stačilo. Materiálu mám nashromážděného více, ale nejsem si jist, zda někdo mé geniální myšlenky ocení. O pokračování či nepokračování nechám rozhodnout bídný lid!
Vox populi, vox Dei!