ZvZ posledni dobou hraji tak, ze ze zacatku specham na speedlingy a checkuji jestli souper jede FE, nebo 6/10/11/14pool.
Podle toho prizpusobim taktiku (taky FE, ci rychle gas a speedi). Hnat se za mutaliskama nema vzdy uplne smysl, trvalo mi, nez jsem to zjistil. Na nekterych mapach vyhra jak blazen (cliffy apod.), ale obecne hydra/roache mnohem lepsi kombinace (s infestorama, jinak je nikdy nechytnete), a stejen ty speedy/roache delat musite, bo souper speedy mit bude tak ci tak, a bude vam utikat (nejhorsi scenar). Jinak je to Makro hra... a pak jeste plati "pokud neutocis, pravdepodobne prohravas".
Neni spatne jet vic hatchery v bazi uz jen kvuli larvam (midgame+), snazit se zabrat vsechny expy, terba jen kvuli map kontrolu. Vidim-li speedlingy, pak jsou banelingove a roachove jasna volba... vidim-li roache, pak jsou roache a speedi jasna volba (+baneling nest na zabijeni hyder
[neni to idealni counter, ale pouzit se da, a mam jej celkem rad, vzdy se ty banelingove daji pouzit, kdyz se nabodou objevi speedi] )
speedi dokazi celkem snadno skupinu obehnout, a utocit do zad (na ekonomiku), takze souper musi sedet v bazi. Infestor v tomto matchi ma nesmirne velky vliv (roache se nedokazi rozprostrit, takze i pri 20+vs15+inf je slabsi skupina schopna celkem bez problemu vyhrat.
Na rychle muty, coz jezdi obvykle tak 70% hracu, je snadny counter 2+x sporecrawler (2x75mineralu+100 za drony), a tim to hasne, musi mit dost mutalisku, na to aby zautocil, a neprisel o moc mutalisku. No jenze nez se tak stane, tak uz mam queen/infestoru/hyder minimalne tolik, abych to dokazal ubranit.
Dalsi pravidlo co se snazim dodrzovat: 2queeny jsou vic jak jedna, tri jsou vic jak dve... a vsechny jsou vic jak slusna skupinka mutalisku (kor se sporecrawlery + transfuzi). Dale - Day9 uziva hezky termin powerunits, tedy kdy z jedne larvy dostanete jednotku, ktera ma vyraznejsi vliv na deni, jak jina jednotka za stejnou cenu "jedne larvy". Napr. zerlingove, nic nevydrzi, a hned padaji. Na slusne mnostvi je potreba tuna larev (v early celkem narocne, nicite si eko). Napr. tunu banelingu vam zabije jeden fungalgrowt od infestora (36dmg vs 30hp). Roache je mnohem silnejsi jak grupa zerlingu apod.
Jeste jedna vec, co se pri ZvZ snazim delat, pokud preziji/souper prezije, do mid/late game, tak otevrit idealne vsechny stromy (tedy vsechny budouvy), a nesoustredit se na jeden druh (hydra/roach), a stavet vse co muzete. Prachy na to obvykle mate, a kdyz pak vidite ze souper ma tunu toho, ci onoho, tak je lepsi mit 5-10 jednotek pripravenych, nez davat teprve 20stavet
uz jen to, ze mu je ukazete/je pouzijete, ma vliv na soupere, protoze vidi ze mate counter.
Jinak ZvZ jsem do nedavna nesnasel, ted jej miluji, je to super match, nudna je early cast, ale pak je to fajn. Problem je trosku ten, ze uz od zacatku je strasne snadne videt, kdo s nejvetsi pravdepodobnosti vyhraje
(cti, ten co stoji tomu druhemu pred bazi, a nepusti jej ven).