Už po úplně prvním dohrání kampaně (na Normal) jsem psal, že mi přišla hodně nevybalancovaná obtížnost jednotlivých misí. Některé brzké mise byly pro mě daleko těžší než jiné závěrečné (třeba Media Blitz, který jsem dal na Normal celý jen Odinem s SCV za zadkem, prostě attack move od jedné základny ke druhé). Pak jsem to dohrál na Hard a teď i na Brutal a můžu říct, že nastavením obtížnosti to není, prostě to nění vyvážené.
Nepíšu to sem proto, abych se chlubil (už to na Brutal určitě dohrálo strašně moc lidí, nic na tom není), ale vypíšu sem seznam misí, v jakém pořadí jsem je hrál (aby bylo zřejmé, které jednotky jsem měl k dispozici) a zajímalo by mě, jak moc se vaše zkušenosti s obtížností lišily:
Liberation Day - příjemné překvapení, skok od Hard k Brutal podobně velký jako od Normal k Hard. Na konci mi zbyl Raynor a 1 mariňák, oba asi s 10 HP, musel jsem stát vzadu za civilisty, aby mi to v poslední bitvě neumřelo
The Outlaws - rovněž super. Nepřítel posílal obrovské vlny mariňáků s medičkami, v základně měl dokonce tanka v siege módu. Říkal jsem si, že je to opravdu Brutal.
Zero Hour - na konci jsem CC a Barracskem musel vzlétnout do vzduchu, ale až na Banelingy mi skok od Hard nepřišel nijak drastický.
The Evacuation - přišlo mi, že transportéry jezdily častěji a o 2 jsem přišel (což bylo nakonec ku prospěchu věci, ti kolonisti po svých šli pomaleji, čili měl jsem na vše víc času), což se mi na Hard nestalo. Ale celkově mi ta obtížnost přišla podobná jako na Hard.
Smash and Grab - tohle bylo celkem zajímavé. Zergové útočili na Protossy mnohem drsněji než na Hard, překousali se obranami daleko rychleji, takže na konci jsme se k artefaktu blížili ze dvou stran
Taky mě docela překvapilo, když mi Protoss armádu obklíčil Force fieldy a stormoval mě. Takhle si představuju Brutal misi.
The Devil's Playground - stejná pohoda jako na Normal nebo Hard, ta mise je prostě strašně lehká. Dokonce jsem si udělal achievment za vymlácení všech Zergů na mapě.
Outbreak - upgradnul jsem si Reapery, s nimi je ta mise dost na pohodu. I tak byly ale útoky infikovaných kolonistů o poznání drsnější než na Hard, během jedné noci se mi prokousali přes jednu obranu (2 bunkry).
Welcome to the Jungle - chtěl jsem ji udělat s achievmentem na vymlácení všech Protossů, což se mi po značném úsilí a spoustě loadů nepovedlo. Jakmile jsem se vykašlal na tenhle cíl, přišla mi ta mise lehká, dokonce mi nedělalo problém zabránit všem Probám zamknout oltáře.
The Dig - těžká. Jakmile jsem začal Laser Drill používat i na zabíjení Templářů, obtížnost o něco klesla (bouřky do skupiny tanků nejsou zrovna košér), pořád jsem se ale docela zapotil. Už jen nájezdy na ty 3 chrámy pro research pointy byly nepříjemné, neumím si vůbec představit na Brutal útočit na protosské základny.
Whispers of Doom - prakticky totéž co na Normal a Hard. V těhle misích, kde člověk nemá základnu, se obtížnost asi ladí dost těžce.
A Sinister Turn - tak tahle byla drsná
Podělaný úzký most před poslední protosskou základnou jsem doslova nenáviděl, vybít všechny nepřátelské expy a zabrat si je pro sebe byla nutnost.
Echoes of the Future - prudký pokles obtížnosti. Prakticky totéž co na Normal nebo Hard, naprostá pohodička.
In Utter Darkness - tak tady moc nevím, co si mám myslet
Poprvé mi vše vymlátili po asi 650 killech, podruhé jsem to hrál úplně stejně a dal jsem to s 3500 killy
Každopádně potvrzuji, že Hybridi nejsou detektoři a DT fungovali výborně, když člověk Phoenixama vysnipoval Overseery.
Breakout - skoro totéž co na Hard. Pohoda. Tahle mise je trochu těžší, ale určitě zábavnější než ta varianta s Novou.
Ghost of a Chance - naprostá pohoda. Nezpozoroval jsem rozdíl oproti Hard.
The Great Train Robbery - o něco málo těžší než na Hard, ale s tanky bez problémů. Vlaky nicméně měly fakt o hodně víc HP, takže bez tanků ta mise může být hodně těžká a limit maximálně 2 propáslých vlaků pěkně šibeniční. Hodně lidí na fórech psalo cosi o tom, že to komando Marauderů na Brutal je extrémně drsné, mně tedy krom toho, že to byly 2 skupiny, přišly stejné jako na Hard. Tanky jsem je bez problémů sejmul.
Cutthroat - Orlan těžil mnohem rychleji než na Hard, takže prakticky od první minuty jsem musel být v pohybu, ale těžká mi nepřišla. Od chvíle, kdy se ke mně Mira přidala, to byl stejný easy mode jako na Normal nebo Hard.
The Moebius Factor - Kerriganka postupovala o něco rychleji než na Hard, ale jinak mi to obtížností přišlo srovnatelné s Hard. S tanky absolutně bez problémů.
Supernova - téhle mise jsem se dost bál, protože jsem četl, jak ta ohnivá zeď postupuje na Brutal strašně rychle. Není to tak. Trapně lehká mise. Banshee stačily na to, abych kosil skupiny Protossů mimo základny, spolu s marinou, medičkami a tanky jsem neměl problém ani se základnami. Oheň postupoval tak, že jsem každou základnu, ke které jsem se přesunul, kompletně vytěžil.
Maw of the Void - útoky na mě byly trochu drsnější (v pozdějí fázi hry klidně 6 Carrierů + nějací Void rayové), nicméně Yamato to pokaždé snadno pořešilo. Postup asi stejně těžký jako na Hard, tzn. jen masovat Battlercruisery a dávat si trochu pozor. Zkoušel jsem poprvé nemít Science Vessel, ale Ravena, i tak bez problémů.
Engine of Destruction - po sérii lehkých misí jedna pěkně těžká. Ten retardovanej Tychus si dával hrozně krátké pauzy, sotva jsem ho stihl doopravit a už šel na další základnu. Asi 2x nebo 3x jsem loadoval, když ho zabili. Nestíhal jsem. Tahle byla docela brutal.
Media Blitz - o něco málo těžší než na Hard. Hlavně neustálé útoky Banshee a Vikingů byly fakt opruzní. Jakmile jsem měl větší letku Wraithů, už to bylo opět úplně na pohodu. Celkově lehká mise.
Piercing the Shroud - nezpozoroval jsem rozdíl oproti Hard. Dokonce jsem tu místnost s tanky dal samotným Raynorem a Brutaliska jsem zabil ARESem, takže jsem si udělal i achievment.
Safe Haven - byl jsem zvědavej na rozhovory s doktorkou, proto jsem tuhle misi nechával až na konec a místo Vikingů jsem do té doby jako anti-air používal Wraithy a Goliathy. Každopádně triviální mise. Masovat Vikingy, odstřelit v protosských základnách Warp Prismy, pak sejmout Nexuxy z cliffu. Poslední Nexus z cliffu sundat nejde, ale to už má člověk 20+ Vikingů a už to dá bez zadrhnutí attack-movem. Zachránil jsem všechny tábory, Purifier stihl zničit 2 (stejně jako když jsem to dával na Hard).
Haven's Fall - kupodivu těžší než ta protosská varianta. I tak stále velmi lehká, opět stačilo jen masovat Vikingy. Tábory jsem zachránil všechny.
The Gates of Hell - o něco málo obtížnější než na Hard, stále stejně lehká, prakticky jsem nevyráběl jednotky, jen zachránil všechny ty skupinky a najmul nějacé Mercenaries.
Shatter the Sky - přišla mi stejná jako na Hard. Tzn. velmi lehká.
Belly of the Beast - totéž. Nezpozoroval jsem rozdíl oproti Hard.
All in - narozdíl od Hard, kde jsem dělal achievment, jsem tady aktivně používal artefakt. Možná právě proto mi přišla ještě lehčí než na Hard. Bez něj by to bylo tak nastejno, možná o něco málo těžší. Každopádně žádný drastický skok v obtížnosti, bál jsem se zbytečně.
Závěrem musím říct, že Hard achievmenty byly o poznání těžší než Brutal obtížnost, každopádně průběh kampaně je co do obtížnosti hodně kolísavý...