Včera jsem zkoušel novou (pro mě) taktiku proti MMM a fungovala výborně .. pokud jsem hru prohrál, tak spíš jen proto, že jsem k tomu neměl moc dobře vymyšlený mid/late postup. Ale porazit soupeřovo MMM v době kdy měl cca 20 rines,12 mara,4 vasc to fungovalo skvěle. Muj build byl jedna rychlá GW (odradí soupeře od fast rushe) potom 1 GAS a Forge, potom druhá GW a hned co to šlo výzkum armoru a do toho zealoty. Potom jsem přistavil druhý plyn a Twiligh Council, zealoty jsem začal doplňovat o stalkery a asi 3 sentry + chronoboost forge a ihned armor level 2. Následoval observer který je zásadní. S armádou jsem vylezl před svojí rampu a sledoval obsem pohyb soupeřova MMM (do toho jsem přistavoval army. Soupeř dal scan na muj choke (nic neviděl) a šel do útoku a jakmile se přiblížil tak jsem nečekal na něj, ale zaútočil jsem sám (využil jsem toho, že ball nebyl uplně konsolidován díky pohybu) v boji měl T zdánlivě lepší armádu ve složení cca jak jsem popsal nahoře, já měl proti tomu asi 13 zealotů, 8 stalkerů a 3 sentry. Do nynějška takový souboj končil tím, že mě nezbylo nic a T cca 50% ballu .. ovšem co nastalo, když se na něj vrhli jednotky s 3 armorem doplněným o +2 za guardian shield to se T nestačil divit. Mariňáci ubírali zealotům i stalkerům po 1 dmg (do těla ne do štítu), maraudeři po 5 damage do zeals a 15 do stalkera. Bitva dopadla přesně obráceně než to bylo obvyklé, celý ball zničen, mě zbyla většina armády. A obešlo se to bez HT, bez colossů a bez FF + výhoda, že jsem nebyl uzavřen ve své bázi ale kryl si armádou expanzi. bitva potom už probíhala tak nějak nezajímavě, buď jsem vyhrál a nebo prohrál ale už v uplně jiných soubojích. To na co jsem chtěl poukázat a vyzkoušet bylo to, jak se dá vyexploitovat slaý ale rychlý dmg mariňáků pomocí rychlého armor upg + GS. To vyšlo prostě nádherně. Nebylo třeba ani kupovat zealotům charge, do boje v pohodě došli uplně všichni. Po armoru jsem šel na upg štítů, což je ultimátní pro immortaly, se štíty lvl 2 a GS dostávají do svého štítu jen 6 damage od KOHOKOLIV ! To znamená že jsem se jedním immortalem rozběhl proti 3 siegům a všechny je zničil bez ztráty jediného HP. Pro Immortala je upgrade štítů + GS naprosto ultimátní věcí. Teoreticky se dá na lvl3 dostat až do stavu kdy musí dostat 20 hitů jen aby přišel o štíty ! Což trvá tak dlouho, že si toho snadno všimnu a focuslého immortala stahnu aby ho nahradil jiný.
Závěr: Věnoval jsem testu té taktiky celý večer vesměs a rozhodně se mi zd, že to má slušný potenciál, protože žádný T když masí MMM nejede upgrady (ani jednou to neudělal) prostě masí co to dá a na to pak dojede. FF jsem k ničemu nepotřeboval, velkou roli tam hraje scouting jeho ballu a rychlý útok, to žádný T nečeká, že se P dobrovolně vrhne s GW armádou na jeho MMM ball a to hraje hodně velikou roli !
Problém jsem zaznamenal jen když soupeř do MMM přidal i nějaké siege, tam byla bitva vyrovnaná, protože než jsem se k nim prokousal, tak udělali slušné škody ale i tady je hezké že i do armored jednotek takto obrněných (a v GS) dával siege jen 25 místo 50 dmg což je obrovský rozdíl nehledě na to, že do svých vlastních dával dmg plné pokud střílel do melee. V této bitvě jsem spíš udělal chybu já že jsem špatně microval 2 immortaly (ty jsem postavil v reakci na to že jsem viděl siege) a nepovedlo se mi s nimi dostat se k tankům, kdybych je měl kousek vedle své GW army a šel přímo na siege, tak věřim že bych to vyhrál.
|