StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je sob 23. lis 2024 9:23:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 1. Učíme se hrát Zergy - kapitola první : Základy :)
PříspěvekNapsal: pát 08. říj 2010 11:06:02 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: ned 29. srp 2010 20:36:09
Příspěvky: 456
Bydliště: Opava
Čau,
Sedím v práci a momentálně se nudím... pročítám fóra a všude vidím Terran imba, Toss imba, Zerg slabý jak čaj :-/ Napadlo mně proto začít čas od času psát tenhle "seriál" na pokračování, ve kterém se budu snažit vysvětlit základy, build ordery, mechaniku hry, triky a tipy při hraní za Zergy...
Předně chci uvést, že se necítím jako nějáký gosu a rozhodně se mám sám pořád co učit. Proto jsem taky otevřený jakékoliv konstruktivní kritice od lepších hráčů! - To znamená - a teď se doufám někteří neurazí - Pokud se plácáte v Bronze/Silver/Gold prosím odpusťe si komenty stylu "Já si myslím..." nebo "podle mně..." . Tenhle tutorial má sloužit především pro Vás, není tedy problém se zeptat na cokoliv ( případně postnout replay ), nicméně chápejte že kdyby Vaše teorie fungovaly tak jste teď někde v top diamantu :)

Kapitola 1 : Základy a pochopení Zergů

Pokud chcete hrát zergy na dobré úrovní a porážet i lepší hráče, je zcela stěžejní abyste pochopili základy a mechaniku fungování této rasy. Když se podíváte na Terrana nebo Tosse, vidíte v podstatě klasickou RTS hru. Zergové mají styl hraní zcela odlišný a to hned z několika důvodů. Pojďme si tedy jednotlivé aspekty hraní za Zergy probrat a zamyslet se nad nimi do hloubky

Dnes bych rád začal třemi stěžejními jednotkami zergské armády a creepem

Drone
- se může jevit jako klasický těžič, ale i takto základní jednotka je u Z zcela specifická! Tady je výčet faktů, které můžete zvážit a poté úspěšné aplikovat na Vaší hru
*Drone je nejsilnější z harvestrů, v souboji 1v1 sejme jak Probu tak SCV. Proti horšímu Terranovi se vám často povede zabít SCV, které staví barracks
*Drone staví tak, že mutuje sám sebe do budov. Hodně lidí na to zapomíná, ale "stavbou" budovy vlastně přicházíte o jeden Harvestr! Teď si představte, že v jedné chvíli postavíte 2 evolution chambery, hydralisk den a třeba věžku a rázem jste přišli o 4 harvestry! Nezapomínejte tedy stavět nového drona za každou budovu, kterou postavíte
*Drone je výborný early scout. Nejlepší je poslat 10 nebo 11(při extractor tricku) na scout do soupeřovi základny abyste zjistili co se přesně děje a na co se připravit! V podstatě vždycky ( snad kromě zerga ) je výhodné zmutovat do extractoru na soupeřově plynu - jednak Vám to dá potřebný rozhled v jeho základně a druhak tím v podstatě zamítnete heavy gas openingy ( třeba terranův mech ). Největší meta skillu, kterou můžete dosáhnout je mutovat do extractoru i pod palbou jednotek, těsně před koncem zrušit stavbu a ihned začít stavět znovu. Tímto v podstatě udržíte soupeřovi early jednotky v jeho základně zatímco vy si můžete rozjet expanzi!
*Drone je skvělý na potírání 6pool rushe ( ZvZ ). Pokud se nejedná o malou mapu jako Steppes of War a podaří se Vám dobře scoutnout 6pool, není vůbec důvod panikařit. Pool na 14 se Vám dostaví ještě před první vlnou 6 lingů, které však správným Drone micrem udržíte - důležité je nevylézt ven od hatchery, protože když vás lingové obklíčí je to gg - ideální je označit všechny Drony kliknout doprostřed aby se shromáždili na jedno místo a potom attack move a zpět, attack move a zpět do chvíle než se Vám postaví Vaší lingové + královna. Nezapomeňte taky nejdřív kliknout Dronama na hatchery abyste odnesli minerály ( jelikož během bránění netěžíte, každá korunka je dobrá )

Overlord
-Opět zcela unikátní mechanika... Overlord je Farma/Scout/Dropship !
*první Olord by měl být ihned poslán k soupeřově mainu ( tossovi k rampě - než uvidíte cbyer.core, pak hned mimo dosah Stalkeru!!, terranovi někam mimo dosah marinů a scout dokončete dronem )
*Druhého Overlorda pošlete ke svojí expanzi. Vím , že v nižších ligách se to moc neděje, ale od Platiny víš, se skoro každý snaží zergovi zpomalit expu - buď pylonem, bunkrem nebo scoutem... Pro Zerga je expa vitální! takže ke pro Vás dobré mít přehled a taky si osvojit návyky, které se budou hodit později
*Další overlordy je dobré rozmístit na potencionální protivníkovi expanze a hned jak dosáhnete Tieru 2 začít produkovat creep - ten zabrání budování nexusu a přistání s CC
*Na Tieru dva je stěžejní přeměnit Overlorda nejblíž protivníkově základně ( většinou ten první, pokud přežil ) na Overseera a prolítnout se nad soupeřovým Mainem, případně vypustit Changelinga
*Overseer je taky výborný zpomalovač - Když hodíte contamine na budovu, zabránite tím její produkci - je Fajn zpomalit třeba prvního Thora!
*Pokud máte přebytek financní a plynu, investujte do Rychlosti Overlordů - Velmi často se setkávám se strategiemi, které se zaměřují na to Supply blocknout Vás ( Phoenix harras, Mass mutas, Mass Vikings ) a to nechcete!!! Rychlost Vám pomůže utéct do bezpečí mainu
*První overlord se staví při 9/10, druhý při 15/18, další kolem 22 ! Overlordů radší stavte více než méně a dříve než později... Nejhorší co se Vám jako zergovi může stát je situace kdy máte krásně roztěžené dvě základny, čerstvě spawnutých třeba 20 larev, načež umřete na soupeřův push, protože jste supply blocknutí a nemůžete postavit jednotky na obranu!
*Overlordi se taky používají na techniku "Creep Highway"... V podstatě se jedná o rychlé vytvoření pásu creepu řadou overlordů rozmístěných za sebou, po které se Vaše imobilni jednotky dostanou k protivníkovi nečekanou rychlostí! Toto se nejčastěji používá na Hydra push a Queeny se spine crawlerama

Queen
-Královna je možná nejvíc podceňovaná jednotka zergů. Mnozí ji nenávidí, protože aplikace inject larvae se stala jejich noční můrou :D Přitom je to podle mně jedna z nejlepších jednotek, které máte jako Zerg k dispozici!
*Queen postavte ihned po tom se dokončí spawning pool! a Ihned! co vyleze použijte Spawn larvae!
*Pokud minete prvních dejmetomu 5 cyklů spawn larvae budete mít vážné problémy! V pozdější hře je larva managment dost náročný na multitasking a apm, ale na začátku se opravdu snažte házet Larvy co nejblíže 40 sekundovému cyklu!
*Model 1 queen/1 hatchery se zdá být překonaný. Já osobně stavím minimálně 3 queeny na 2 hatchery, někdy i 4... Toto činím protože
A)Queen je výborný AntiAir - potřebujete 2 queeny/1 air jednotku abyste vyhráli, ale jakmile máte více queen a léčíte si je, kosí air jak nic
B)Queen se nelíhne z Larvy! Proto pokud máte peníze navíc a žádné volné Larvy, klidně postavte Další Queen - může rozšiřovat Creep a pak jí třeba přesunete k další expě
C)Queen umí léčit jak budovy tak jednotky! Léčení věžek při pushi je stěžejní
D)Pokud máte čas - je Vždycky lepší postavit Queen než spore věžku! Jakmile totiž soupeř uvidí že věžkujete main, zavrhne Harras a pojede jiný tech. Vy jste ale nuceni utratit cenné peníze za věže, které pak už celou hru nepoužijete! Queena na druhou stranu odvráti air harrasa poté může vesele klást larvy a creep tumory
*Queenu nepouštějte mimo Creep!!! Redukce pohybu je tak neuvěřitelná, že se z Královny stává šnek :( mimo creep si ji podá skoro jakákoliv jednotka
Larvae Managment :
*Queeny můžete mít v jedné skupině a larvae managment provádět přes minimapu
*Nebo můžete mít každou zvlášť a potom provádět 55+V, 66+V, 77+V = dvojklikem čísla se zacentrujete na danou královnu a V kliknete na "její" hatch
*Cooldown na použítí dalšího injectu je 40s - Zkuste si načasovat klazení tak aby byl odstup mezi základnama co nejmenší! s novým měřičem času ve hře pak není problém ty cykly udržovat a věřte mi, že je lepší vědět že třeba v čase 10:21 udělám rutinu klazení všude, než si pamatovat každou základnu zvlášt
*Klaďte do zásoby! I když máte 200/200 armádu, je dobré mít u každé hatchery maximální počet larev ( 19 ) pro rychlé doplňení jednotek.
*Queen se může pomocí techniky "creep highway" změnit i na útočnou jednotku... Věřte nebo ne, ale skupina 20 queen s energií a za podpory spine crawlerů v podstatě nesmrtelná, protože se všechny navzájem léčí!

Creep
-je unikátní podloží, na kterém mohou zergové stavět své budovy...
*Na druhou stranu žádná jiná rasa na creepu stavět nemůže! Proto je dobré Overlordama "zacreepovat" potencionální protivníkovi expy
*Creep je v SC2 daleko podstatnější než byl v BW, Zergské jednotky na něm dostávájí masivní bonus k pohybu! Proto je zcela vitální mít co největší část mapy zabranou creepem, To jde provést dvěmi způsoby
1)Creep Tumour kladený královnou je nejlepčí cesta. Klíčové je si co nejdříve spojit main s expanzí! Je dobré mít víc královen a používat je jako rožiřovače creepu! Nebojte se klást i víc tumorů blízko sebe, creep se pak rozšiřuje rychleji a nemusíte se bát, že po zničení jednoho tumoru o svůj creep příjdete
2)Overlordama :) o tomto jsem psal už výš, takže myslím není co řešit :)
*Ideální je stav kdy má Zerg pokrytou creepem celou plošinu mainu a aspoň svou polovinu mapy!
*Creep ( resp. Creep Tumoury ) Vám dávají viditelnost, slouží tedy k snadnému a efektivnímu map controlu
*Pokud postavíte hatchery a ihned ji zrušíte, na malou chvíli zůstane na místě kde se stavěla creep!!! toho jde využít k postavení 2 evolution chamberu do protivníkova mainu! Ty potom ( bez creepu který zmizne ) umřou a spawnou masivní množství Broodlingů :) kterými můžete poškádlit mineral line... Tohle je jen taková libůstka na konec :)

Tak, to by bylo pro dnešek všechno... Vím, že pro někoho to může působit stylem, že sem právě objevil Ameriku... Ale jak jsem psal na začátku... Chci těmito drobnými postřehy a tímto návodem pomoct hráčům, kteří se do hry ještě nedostali hlouběji a spoustu z těchto věcí si neuvědomují.

Doufám, že si to aspoň někdo přečte a aspoň někomu to pomůže :) Na základě toho se rozhodnu zda v seriálu pokračovat nebo ne...

Do té doby

FOR THE SWARM, YEAH ^_^;;

_________________
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/1237219/1/MaHi/
http://us.battle.net/sc2/en/profile/2976685/1/DarkHorse/

** UČÍME SE HRÁT ZERGY **
kapitola třetí - poznej nepřítele! ZvT
kapitola čtvrtá - ZvP
kapitola pátá - ZvZ


Naposledy upravil MaHi dne pát 18. úno 2011 13:27:14, celkově upraveno 1

Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola první : Základy :)
PříspěvekNapsal: pát 08. říj 2010 11:12:15 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: ned 08. srp 2010 11:58:46
Příspěvky: 136
MaHi, diky moc za tuhle iniciativu, zergy potkavam malo a jak nesnasim Tosse, tak me zajimaji zergove, ale nerozumim jim. Vzal jsi to za spravny konec a rozhodne v tom pokracuj, rad si tuhle rasu diky tobe vyzkousim!


Naposledy upravil Jeremiasz dne pát 08. říj 2010 11:25:09, celkově upraveno 1

Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola první : Základy :)
PříspěvekNapsal: pát 08. říj 2010 11:23:19 
Offline
 Profil

Registrován: úte 27. dub 2010 7:04:40
Příspěvky: 1097
MaHi: Kdybys chtěl udělat nějaké výukové replaye (třeba jak se ubránit tomu 6 pool rushi, VR rushi apod.), můžeme se nějak dohodnout a odehrát takové hry :)

_________________
Obrázek

Vlastní blog o SC2 - http://pralev-sc2.blog.cz/


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola první : Základy :)
PříspěvekNapsal: pát 08. říj 2010 11:25:42 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: pon 20. zář 2010 16:53:38
Příspěvky: 22
Díky za fajn návod. Ačkoliv hraji za Protosse, uvědomil jsem si spoustu souvislostí při hře proti Zergům.

_________________
Blondyr
"Smutným hodiny se dlouhé zdají - na fórech je proplýtvají."

Obrázek
Blondyr#999


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola první : Základy :)
PříspěvekNapsal: pát 08. říj 2010 12:00:45 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: pát 08. říj 2010 11:51:47
Příspěvky: 31
Pěkný +1 :) né že bych se dozveděl něco nového ale snaha pomoci začinajícím se ocenit musí :) těším se na pokračování :)

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola první : Základy :)
PříspěvekNapsal: pát 08. říj 2010 12:01:59 
Offline
 Profil

Registrován: ned 22. srp 2010 17:07:20
Příspěvky: 39
Taky zrovna sedim v praci a je to moc pekny cteni, i kdyz zerga nehraju :) GJ

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola první : Základy :)
PříspěvekNapsal: pát 08. říj 2010 12:24:43 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: sob 07. srp 2010 12:31:27
Příspěvky: 134
mal by som otazku ohladne toho 6poolu
ako dokaze 6 lingov obklucit nakych 14-15 dronov :D

ja ked sa stretnem so 6poolom tak vacsinou super s nimi nake mikro nepredvadza (rozumej ziadne) a staci na nich poslat vsetkych stavacov (jedno aka rasa), ti ich velmi lahko obklucia a zostrelia skor ako by napachali nake skody (nieco podobne ako ked to skusite na AI) ... niekedy sa stane ze ani jeden stavac nepadne, ked super da atack na konkretneho

je mi jasne ze v diamonde to takto nikdy nevyzera :) ...
ale zaujimalo by ma ako hrate taky 6pool aby to nedopadlo tak ako som napisal (poprosim hodne podrobne ak by sa dalo :) ) ... vyzaduje to asi hodne mikrovania .. a to nevravim o tom ze treba dobiehat ekonomicku stratu

_________________
Obrázek
mtronic Clan page


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola první : Základy :)
PříspěvekNapsal: pát 08. říj 2010 12:35:07 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: ned 29. srp 2010 20:36:09
Příspěvky: 456
Bydliště: Opava
2Pato
Ahoj... Samozřejmě, že je neoblíčí všechny... spíš sem to myslel tak, že když vyběhnete mimo mineral line tak je schopný napáchat daleko víc škody... Těch prvních 6 lingů je totiž dost rychle následováno ještě dalšímá dvěma vlnama a stačí když je s těma prvníma šikovný... stačí že Vám zabije třeba 2,3 drony...ale najednou je tam 12 lingů a to už je problém, kor když máte vytažené těžiče ven od minerálů. Proto je fakt lepší počkat si na svoje lingy... Samozřejmě pokud je soupeř takové máslo, že pošle ty lingy doprostřed Vaší těžby tak si o ten attack move přímo říká :) ale to už má pak v podstatě prohranou hru

2 Pralev
Jasně :) někdy můžeme dát... Teď budu asi celý víkend mimo domov, ale viděl bych to třeba na Neděli, nebo Pondělí.

Jinak jsem rád, že se všem zatím líbí :)

_________________
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/1237219/1/MaHi/
http://us.battle.net/sc2/en/profile/2976685/1/DarkHorse/

** UČÍME SE HRÁT ZERGY **
kapitola třetí - poznej nepřítele! ZvT
kapitola čtvrtá - ZvP
kapitola pátá - ZvZ


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola první : Základy :)
PříspěvekNapsal: pát 08. říj 2010 12:38:51 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: pát 08. říj 2010 11:51:47
Příspěvky: 31
no.21 píše:
mal by som otazku ohladne toho 6poolu
ako dokaze 6 lingov obklucit nakych 14-15 dronov :D

ja ked sa stretnem so 6poolom tak vacsinou super s nimi nake mikro nepredvadza (rozumej ziadne) a staci na nich poslat vsetkych stavacov (jedno aka rasa), ti ich velmi lahko obklucia a zostrelia skor ako by napachali nake skody (nieco podobne ako ked to skusite na AI) ... niekedy sa stane ze ani jeden stavac nepadne, ked super da atack na konkretneho

je mi jasne ze v diamonde to takto nikdy nevyzera :) ...
ale zaujimalo by ma ako hrate taky 6pool aby to nedopadlo tak ako som napisal (poprosim hodne podrobne ak by sa dalo :) ) ... vyzaduje to asi hodne mikrovania .. a to nevravim o tom ze treba dobiehat ekonomicku stratu



Nevím já to zkusil 3x a pokaždé jsem uspěl. 2x na terrana a 1x na tosse. Pokaždé jsem zničil minimálně 5-8 těžičů. A než je měl obnovený, tak jsem přiběhl buď s 12-20 zerglingama a nebo s 5 roachama a to už psali gg a byl konec. V podstaťe jde jen o to ho zpomalit. Ovšem zaleží taky na mapě...

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola první : Základy :)
PříspěvekNapsal: pát 08. říj 2010 12:47:38 
Offline
 Profil

Registrován: stř 18. srp 2010 12:05:39
Příspěvky: 304
super guide, hráčům z nižších lig určitě pomůže uvědomit si několik základních věcí. Obzvláště důležitost queeny + creepu.


Nahoru
Odpovědět s citací  

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz