Prvotným podnetom k založeniu tohto topicu bol replay ktorý prikladám v odkaze. MorroW vs. BratOK.
http://www.ulozto.cz/9478750/4843582-gr ... -sc2replayDaná hra je nepochybne zo strany zergského hráča zahraná brilantne a určite si výhru zaslúžil. Podľa mňa však aj jednoznačne ukazuje na problémy, z ktorými si jednoducho neporadí ani sebelepší terran.
V prvom rade základný fakt, ktorý je podľa mňa najväčším problémom - Terran je proti Zergovy, alebo Protossovy v late game nehrateľný, nepoužiteľný a fakt totálne na prd.
Poviete si, že treba neustále súpera obťažovať a nedovoliť mu late game. To sa však v diamante a hlavne mastery už ťažko realizuje. Dôvod (alebo lepšie povedané dôvody) - každý patch so sebou priniesol určité, zmeny, ktoré mali však vo veľkej miere jedno spoločné. Dlhšie hry, ergo late game tactics. Väčšie mapy, dlhšie stavanie bunkrov, cut reapers.... . Áno, hra je v daný moment skoro balanced. Platí to však pre 95% prípadov, pre 95% situácií. Podľa mňa je však v tých ostatných 5% v nevýhode hlavne terran. A ostatní súperi sa to naučili využívať.
Zoberte si napr. situáciu ktorá väčšinou nastane v TvZ približne v 10 min. hry.
Marines, Hellions, Tanks, Medivacs proti Zerling, Banelings, Mutas. Terran trčí niekde zasiegovaný a snaží sa využiť tanky aby prinášali svoju výhodu v podobe kontroly určitého územia. Akýsi predsunutý bod. Keď tak nerobí, stráca aj ten kus mapcotrolu, aký môže mať a zerg len expí a expí. No stačí len rozhodiť obranu terrana tým, že do mainu terrana sa pošle určité kritické množstvo mutas. A je na svete prvý problém. Terran vrhne do obrany s Marine-Medivac, roztrhá obranu a banelinovia urobia ostatné na tankoch.
Alebo situácia, z uvedenej hry s Broodami a Corruptormi. No nebolo mi do smiechu, keď som to videl. A to z dôvodu, že celý systém balancu, ktorý realizuje Blizzard vyústi jednoznačne do late game hier, kde je však terran problematický.
Prottos je v matchi proti zergovy predsa v inej situácii, pretože je variabilnejší v tom zmysle, že má lepšiu reakciu v zmysle instant warp units, ktoré sú potrebné. Terran musí čakať prvotných cca 45 sec. plus cesta, ktorá trvá na dané miesto.
To je ohromný rozdieľ. Ďalej má použiteľného Hightemplara, pričom Ghost je proti zergovy total cost uneffiect. V neposlednom rade je to Stalker, ktorý má proti Broodlordom a Corruptorom skvelú abilitu - blink, pričom terran je okrem Vikingov dosť chabý. Marina sa cez tú hradbu lingov a banelingov, ktoré podporuje pár Infestorov nechytá. (stačí malý počet) Ako však bolo vidieť z hry, prvý útok terran ako tak prežil,
ale instant build 40 Corruptors na raz bolo nehrateľné. Aby ste rozumeli, tak podľa mňa je ďalší kľúčový problém v tom že
ak má zerg prevahu vo vzduchu a aspoň jedného Brooda, terran je bez šance.Poprosím len seriózne reakcie po zhliadnutý replayu. Ďakujem
PS: V žiadnom prípade nehovorím, že to mal terran vyhrať, ale reakcie typu (Čo by chcel, keď mal o 3 mineral line menej) neberiem, pretože celý môj topic je o tom, že to je problém.