Nenapisem ti ako mas hrat, ale ako hrat nemas
Specialne proti protossom ktorych hravam ja.
Vacsina zergov hra bud rush, alebo early expand.
Early expand je obrovsky risk a ak postavi protoss 2 gatewaye a koti z nich zealotov, si odsudeny na prehru (takmer). Skuseny protoss ma u teba 3+ zealotov kym ty stavias expand. Nezautoci na expand a vrhne sa rovno na tvoju kralovnu, pobije par zerglingov (ak tam nejaky su) a utoci na drony. Chronoboostuje dalsich zealotov ktorych z gatewayu posiela priamo k tebe do zakladne. Tento tlak neustoji ziaden zerg, ktory vyhodi 300 na expand. Druha moznost ktoru robievam je ze cakam kym zerg expand dostavia (aby som neriskoval ze da cancel) a zautocim az potom... to uz ale mavam 5-6 zealotov a je to kratky proces. Zerg obycajne neocakava rush (kedze je sam rusher), a preto nestavia crawleri (alebo ako sa tie "vezicky" volaju). To je chyba, 1-2 by spolu s kralovnou utoku odolali. Zial (pre mna nastastie) ich zerg zacina stavat az ked vidi ze to nedava... a ja mu ich dostavat samozrejme nedovolim. Cize, ak hras early expand, priprav sa na pripadny cancel a urcite postav zo 2 "pichace" k main base.
Rush si vyzaduje dobru hru. Tvoja ekonomika je pri rushovani slaba a preto sa jej musis intenzivne venovat. Na druhej strane ale musis venovat velku pozornost utoku. Utocis 4-6 zerglingami a to je "armada" ktoru zladne protos pobit aj probkami. Ak ma zerg rush uspiet proti protossovi, vyzaduje si nejaky mikromanagement. Utocit na jednu jednotku, nenechat sa obklucit probkami, ustupit so zerglingom ktory je pod utokom skor nez ti ho zabiju a podobne. Dobry rush rozhodi ekonomiku protossa natolko, ze to potom dokazes pretlacit. S prichodom dalsich zerglingov je vhodne utok rozdelit. Cast nech zamestnava probky a pripadnu obranu (zealoti tam uz budu) a druha nech utoci na pilony (ak budes mat stastie, tak jednym pilonom vypnes oba gw... ale to musis hrat proti noobovi