Stealman píše:
Tak jistě že za Zerga má člověk víc, ale neni to ani tak tim že by zerg byl nějak náročnější. Ale prostě děláš víc opakovaných akcí. Víckrát klikneš na tlačítko pro výrobu jednotky např. Takže si myslim že náročnost moc vyšší není, jen se tam více kliká jedno a totéž.
Promiň, ale nevíš o čem mluvíš... Za prvé, mačkat tlačítka na výrobu víckrát nemusíš - stačí tlačítkio podržet a automaticky ti to přemění všechny larvy. Za druhé zerg je prokazatelně náročnější na macro a tudíž i APM, protože zatímco za terrana a tosse ti na výhru stačí budovat základnu, armádu a nezapomínat supply... Abys hrál efektivně zerga a byl schopný porážet ostatní musíš -
1)vychytat poměry mezi drony a armádou
2)stavět overlordy a zároveň je posílat po mapě na scout, map control a na tieru dva rozšiřovat creep=blokovat expy
3)musís manuálně královnama injectovat larvy, pokud možno v přesném intervalu 40sekund - což je ideální stav, který nezvládá nikdo, nicméně se tímto faktem brzdíš ve výrobě
4)musíš manuálně rozšiřovat creep tumory co možná nejvíc po mapě, protože zerg mimo creep je pomalý jak svině ( jediný slušný DPS Hydra je mimo creep skoro nepoužitelná
5)musíš mít vždycky minimálně o jednu těžící expu víc než soupěř a ani potom nemáš jistotu, že vyhraješ... nicméně víc základen = víc práce s jejích managmentem. Navíc co hatchery to v idealním případě queena, takže zase práce navíc ...
Proto je Zerg nejnáročnější a je čiré pokrytectví to popírat, když to uznavají i všichni top hráči