nuze... 4 clanek je venovany matchupu PvP..... takze si tu rozebereme temer vse co se da zahrat, nebo s cim sem se ja doposud setkal a co nejcasteji muzete v repech videt... predem opet rikam ze se tu nedoctete zadnou taktiku ktera vam da 100% win atd... takova proste neexistuje... za 2. kazdej ma svuj styl hrani, ja tu budu popisovat a sepisovat rady a tipy ktere delam ja, ne kazdemu muzou sednout, protoze holt kazdej ma jinej styl, takze prosim ty kterym nesednou at nevyvolavaji flame.. a sepisou si treba svuj navod.. dekuji
PvPpro mnoho hruza, odpor, nechut, pro mne je to nejoblibenejsi a muj nejsilnejsu zapas
proto sem si ho i vybral jako prvni, doufam ze po docteni tohodle clanku a postupnem procvicovani se aspon nekterym zvas taky stane tak oblibeny a tak silny jak je toho u me
4 gatezakladni taktika ktera se pouziva snad ve vsech ligach, jak uz sem uvedl v clanku c.3, nejezdim tuhle taktiku.
za 1- souper hned pozna ze to jedete tak se na to muze pripravit
za 2- i sebevetsi blb vam 4 gate muze odrazit kdyz trosku zauvazuje
nesmi ovsem byt mapa s sirokym clifem
za 3- neuspesny 4 gate = na 90% lose
4 gatu mame 2 druhy...
muzete jet ten zakladni
9 pylon
12 gate
14 assim
15-16 pylon " jak to komu vychazi "
16-17 cybernetic " jak to komu vychazi "
a pak se drzite zhruba na tech 17- 18 probach a pridavate 3 gatewaye a pylony...
zde replay pro ujasneni: hrac buckfast jede 4 gate
http://www.sendspace.com/file/71n0mqnebo druhy, nebezpecnejsi, ale o to lehceji odrazitelnej podle me
9 pylon
10 gate
12-13 assim
15 cyber
po cyber stalkera, nebo lota, nebo nic, zalezi na vas, ale stalker je nejlepsi volba podle me.. a hned ho poslete k nepriteli..
dodelate populaci do 18, postavite 3 gate, a musite si udrzet scoutovaci probu u nepritele v zakladne
pylony bych po zakladne zacal stavet kdyz mate vyzkum warpu tak ve 3/4 a pylony stavet cca tak 4, at vam je nestihne znicit vsechny,, vaseho stalkera uz byste meli i mit u soupere a prudit ho u clifu jesti tam neco ma.. pak uz je jen na vas jak to zahrajete a co zrovna zawarpujete za 1 vlnu jednotek... nekdo udela 4 loty.. nekdo 4 stalkery... spis reagujte na to co ma souper.. jestli mu tam behaji 2 loti a sentry... tak podle me stalkeri jasna volba... jestli mu tam behaji stalkeri.. opet stalkeri jasna volba
druhou vlnu muzete uz dat treba loty.. a nebo obracene jestli ste je jeli jako prvni vlnu....
zde replay pro ujasneni, hrac head hunter to jede
http://www.sendspace.com/file/ai370jnekdo uvadi ze vytezite jen tolik gasu kolik potrebujete na vylepseni wapr technologie.. podle me je to kravina.. protoze sice je pekne ze si warpnete 4 loty.. ale kdyz vas souper jede bud to same.. nebo 4 gate s 12 gate.. a zdrzi vas dostatecnou dobu.. tak mate po srande....
jak se 4 gatu branit sem uvadel v clanku c.3, abych vam ulehcil praci tak vam to sem prekopiruju
jedete to stejne jako 4 gate.. akorat s tim rozdilem ze udelate gate 3... pozdeji pridate robo....
ted jak na to... jedete opet standart jak pri 4 gatu.. stavite nejake stalkery.. nejake sentry... a stavite to na clif...
doporucuju vam mit cca 2-3 sentry ze zacatku.... kdyz uvidite ze stavi proxy pylony tak pridejte dalsi 2-3 sentry a masujte stalkery.. obcas nejakeho zealota... paradoxem je ze na ubraneni 4 gate vam staci 5 sentry.... prodleva mezi hozenyma force fieldama je ze je muzete hazet jednoho po druhem nepretrzite, a toho prave casto vyuzivam i ja... mam cca 3-4 stalkery a 5 sentry
zde replay pro ujasneni, hraci na me sice 4 gate nejeli, ale delal sem zaklad tak, jako by ho jeli;
http://www.sendspace.com/file/0b84t7jedu 3 sentry a nic jineho, 3 force fieldy zdrzi natolik ze si bud muzu nawarpovat armadu nebo aby se mi nawarpovali dalsi 2 sentry a pak mel instan force field... a prechazim na robo a nasledne na colose jak jsem radil v clanku c. 3
2 gate agresedalsi taktika kterou muzete jet je moje nejoblibenejsi.. a hraju ji nejcasteji, hned z nekolika duvodu, tahle taktika porazi temer kazdeho proxy hrace, temer kazdeho 4 gatera at uz jede 1, nebo 2 zpusob, a kdyz ji kvalitne zahrajete, udela vam ekonomickou vyhodu na dalsi faze hry,
jedete
9 pylon
a pak chroboostujete proby do poctu
14/18 tehdy delate 1 gate..
15/18 delate 2 gate
17 pylon
18 assimilator
po dostaveni assimilatoru cybernetic.. vychazi to zhruba na 21
po dostaveni prvni gate hned davate stavet zealota... to same po dostaveni druhe gate... jakmile se udela zealot v 1 gate.. stavite dalsiho... takze byste meli mit 3loty kdyz se dostavuje cybernetic a davate stavet 2 stalkery ktere oba chronoboostnete...
pak uz zalezi jen na situaci co jet dale, dale produkovat armadu.. pozdeji dat vylepsovat warp technologii a dostacet 3 gate... nebo uz pri utoku delat forge a 1 canon na clif. kdyby mel souper nahodou den a nejak dobre to odrazil tak at mate pojistku..
zde par replayu pro ujasneni
http://www.sendspace.com/file/oo1u6xhttp://www.sendspace.com/file/1h4o62obrana: kdyz vidite ze tohle jede souper, muzete jet to same, dat zacit stavet forge a postavite 1 canon u clifu, pak prejdete treba na expu protoze mate canony, nebo to stejne s forgem akorat prejdete na 4 gate, blink stalkery, fast robo, proste je toho mnoho
zealot rushtaktika ktera uz se temer nevidi, protoze je to snad nejjednodusi na odrazeni, hrac ale ovsem nesmi byt o tridu a vis lepsi jako vy
9 pylon
10 gate
12 gate
15-16 pylon a pak valite jednoho zealota za druhym
a tohle bud delate v mainu, nebo to jedete nekde proxy schovane ale zaroven co nejblize souperovy k zakladne at jste u nej co nejrychleji, a pak je jen na vas jak to zahrajete
rep:
http://www.sendspace.com/file/spnz8uobrana: kdyz to jede v mainu, muzete opet jet bud to same, nebo udelat to s tim forge, a prejit na fast colose, atd
kdyz to jede proxy, tak ja delavam hned forge protoze i kdyz pojedete to same,. ma to udelane proste driv,
pri obou situacich je take vyhoda, ze kdyz jedete tu 2 gate agresy ktera je nahore, tak byste to v obou pripadech meli dat...
3 gate robo + immortalsjedete zaklad, ktery sem vas i ucil v clanku c.3 jak se branit 4 gatu,,, takhle oteviram hru pokazde kdyz nejedu 2 hate agresy... jistota je jistota,,, akorat hned po dostaveni robo stavite obse a nasledne immortaly, kdyz s obsem zjistite ze vas souper jede to same akorat fast tech na colose, tak muzete zhodnotit situaci a jit treba na utok a pokusit se ho znicit
jako napr. zde:
http://www.sendspace.com/file/w38q4tnebo muzete take preji na colose, akorat budete mit pozdeji nevyhodu ze budete mit cca o 2 colose min.. a cim delsi hra bude a vy budete vyckavat tim vetsi ta nevyhoda bude, takze bych doporucoval i pridat expanzi, kdyz ji vas souper nejede nebo pojede o neco pozdeji tak byste tuhle ztratu meli dohnat...
3 gate robo + colossusv podstate to same, akorat po dokonceni robo delate budovu na colossuse a po dostaveni 2 colosuse jdete na push.
rep:
http://www.sendspace.com/file/3ic3flzde zrovna i souper jede to fast immo, akorat s tim rozdilem ze ten treti gate dela trosku opozdene
Dt rushtuhle taktiku bych ovsem moc nedoporucoval, protoze temer kazdy jezdi robo atd, jen muzete vyuzit nacasovani ze zrovna observera posila k vam do mainu, takze vy v ten moment nabehnete, a udelate nejvetsi skody co zrovna muzete, protoze je jasne ze ho stahne nebo zacne stavet noveho, vyhodou je, ze kdyz hrajete vetsi mapu, skody muzou byt takove ze vam to udela i win,.. ale moc bych na to nevsazel, dalsi vyhodou je, ze ten kdo jede 4 gate,, nebo blink stalkery, tak ho tim sundate protoze nebude mit obse, ovsem v kolika hrat se s timhle setkate ze ?
rep:
http://www.sendspace.com/file/zbyj58void ray rushdiky predeslym upravam uz nepouzitelna strategie, jen kdyby nahodou ste se s tim nekdy setkali, tak myslim ze blink stalkeri a neni co resit...
3 gate + stargate time pushtuhle taktiku sem obevil teprve nedavno, a zacinam ji poradne zdokonalovat, protoze mi prijde pri dobrem zahrani opravdu ucina,
jde o to ze jedete standart 3 gate, misto robo delate stargate, a pri dosazeni poctu cca 3 phoenixu jdete na soupere,
berete i probu abyste udelaly pylon a mohli postupne warpovat dalsi jednotky.
utok pak vypada nasledovne... musite poslat prvni phoenixe, a nasledne armadu.. ovsem musi mezi tim byt takova mezera aby souper videl jen ty phoenixe a ne i armadu at nehodi force field na rampu, ukol phoenixu je snad jasny, pozvedat vsechny sentry at se neforce fieldne rampa a vy tam bez problemu nabehnete, pak je boj.. a vy diky pylonu doplnujete armadu.. a NEZAPOMENTE DELAT DALSI PHOENIXE, jak uvidite v repu ja na to doplatil a prohral sem diky tomu hru
je jasne ze vam to taky asi zezacatku moc nepujde, ale poucitese z chyb ktere ste udelali... napr ja po odehrani tehle hry vim ze po prvnim utoku kdyz dopadne takhle mam prejit na expu, a pak na blink stalkery nebo colosuse, atd atd
skoda ze sem tyhle poznatky nevedel driv, protoze me to stalo prohru 2:1 a tudiz jsem nepostoupil do semifinale sobotni kvalifikace na MCR :/
rep:
http://www.sendspace.com/file/tmj1xrvyhodou je ze tim muzete dat snad vsechny mozne taktiky co na vas souper jede
to by bylo asi tak vse, nic jineho me momentalne nenapada, a s nicim jinym jsem se jeste nesetkal,
kdyby vas neco napadlo a ja s tim mel nejake zkusenosti tak to sem doplnim
na zaver bych chtel poznamenat jen, mnohokrat mi bylo vycteno ze sem treba nepisu strategie co v late game,,,, temto lidem bych chtel jen vzkazat at odinstaluji SC, nebo se vzpamatujou a nez zacnou kritizovat at si zjist par zakladnich veci,,, lategame se odviji od early game, kde muze nastat tolik situaci, takze kdybych mel psat navody na late game tak to je snad na 20 stranek u kazde rasy...
snad timto opet nekomu pomuzu, nekdo to vyzkousi, a pri nejlepsim to nekdo bude hrat a bude tim vyhravat
kdyby se nekdo takovy nasel, byl bych rad kdyby to i klidne napsal sem, at vidim ze tento styl vsech zminenych taktik nevyhovuje jenom me
zatim se s vami loucim
Vas dokonalej Protoss Aklain :-* :D