Já mám v zásadě asi jen dvě výtky. Jedna je příběh, resp. jeho podání a menší chybky. Na začátku ještě super, i pozvolná proměna Kerrigan zpět do Queen of Blades (i když ne tak úplně) se mi hodně líbila, nicméně pak to začalo být klišé nad klišé... a hlavně strašně odfláknuté dialogy. Poměrně dobře ty chyby vystihuje tahle recenze (i když je jinak až příliš kritická a kritizuje i věci, které mně se líbily) -
http://www.gosugamers.net/starcraft2/features/3161Malinko mě zamrzelo, že při konfrontaci Kerrigan a Durana nedošlo k nějakému překvapivému odhalení "hele, já jsem Duran, pamatuješ?
", ale možná nakonec ani nebylo potřeba.
Vsuvka se Zerusem mě lehce nudila (asi nejslabší "planeta" ze všech těch 8 nebo kolik jich je), moc se mi celá ta myšlenka Primal Zergů nelíbila a navíc mi přišlo, že Blizzard opět popřel svůj manuál SC1
Konec se mi líbil
Možná i víc než ve WoL
Druhá výtka je herního rázu - přehlcenost jednotkami a přílišná síla Kerriganky. Například Lurkera jsem mimo Evolution misi neudělal ani jednoho, Brood lordy jednou jen tak ze srandy, abych je taky měl, Infestory kromě té první mise, kde se použili, ani jednou (a to tu mají lepšího Neural Parazita než v MP
) atd... Zkrátka Ultraliskové, Roachové a hydry spolu s Kerrigankou válcovali úplně vše... a heal strašně, strašně OP
A teď z těch nejvýraznějších kladů
+ Náplň misí. Přestože některé vykradly WoL (třeba jedna z těch na Zeru byla prostě jen zkopírovaná Welcome to the Jungle), narozdíl od WoL tady doslova nebyla ani jedna, která by mě nebavila (ve WoL namátkou The Dig, Cutthroat, The Moebius Factor, Maw of the Void - asi nejnudnější mise vůbec, In Utter Darkness...). Všechny se hrály naprosto výborně, byly zábavné, propracované, perfektně udělané. Zvlášť mě bavily ty "dungeon" mise bez základen, jako například ta infestace protosské lodi, jak člověk začíná jen s larvou - naprosto vynikající mise! Podobně skvělá mi přišla With friends like these... (s Hyperionem).
+ Evolution mise. Paráda, strašně se mi líbily
+ Filmečky. Mám pocit, že jich bylo víc... Sice narozdíl od WoL tady byl jeden opravdu WOW film a sice intro (zatímco ve WoL bych přidal ještě souboj Zeratula a Kerrigan, který tady v HotS byl naopak tuze trapný, a taky New Gettysburg animačku), nicméně fakt se na ně pěkně dívalo...
+ Creep
Zatímco v MP je to pro mě nezbytné zlo, které je strašně důležité (kvůli pohybu a hlavně vizi), ale otravné, tady mě vyloženě v každé misi bavilo ten creep šířit
Naopak mě lehce zamrzela absence injectu larev, ale zase ty Hatchiers měly výrazně zrychlenou produkci larev oproti MP a taky jich mohly mít víc než 3, takže to nakonec nebylo potřeba...
+ Hard achievmenty. Nejprve mě úplně zarazilo a zklamalo, že narozdíl od původní WoL kampaně v době, kdy vyšla, není jeden normal achiev a jeden hard achiev, tzn. oba jdou udělat na Normal. Pak jsem zjistil, že jsou tam Mastery achievmenty, což je vždycky 1 na misi a na Hard. Takže ve výsledku ještě lepší
Mno to je snad vše, co mě napadá takhle z hlavy. Závěrem můžu jen říct, že WoL kampaň jsem považoval za absolutní vrchol, nejlepší RTS, co jsem hrál. HotS mi přijde ještě tak o půl třídy lepší a zábavnější.