Weezing píše:
Když někdo se o ně nezajímá a jede si prostě 4gate podle svého, tak je to jeho věc pokud si myslí že překvapí soupeře, ale ztrácí cenné vteřiny když se odchyluje od toho odzkoušeného BO. Není pravda že vyhrávají ty kreativní. Vyhrávají ti co mají nejvíce natrénováno. A já sem taky "vymyslel" 3 rax ale nemyslím si že by mi to nějak pomohlo, než kdybych si ho přečetl na webu.
Není to myšleno, aby dělali lidi záměrně 4gate jinak nebo dělali jinak 6pool, ale aby zkoušeli NOVÉ věci sami a neučili se hrát "podle příručky". Hrát pořád jen standartní BO možná dovede někoho do dia, ale max mid, rozhodně nikdy nebude ničím výjmečný a rozhodně nikdy nebude top.
Možná by se tu mohla objevit námitka, ale proč něco zkoušet a prohrávat, když jsou tu ty standartní "zaručené" build ordery. Mno jak asi vznikl takový 4gate, void rush atd? Někdo se vzbudil o půlnoci a řekl si tak tohle bude účinné? Určitě ne, za tím je vždy spousta zkoušení a prohrávání a vylaďování detailů a různých výpočtů, než se povede sestavit pořádný BO, pořádnou strategii, ale když se to povede stojí to vždy za to.
Nejde o to nehrát standarty, i já je hraju, každej je hraje, ale jde o to neuzavírat se úplně experimentování a snažit se sám něco vymyslet u tý hry, nezablokovat se proti tomu, jako to hodně hráčů udělalo a stále dělá. Btw u hodně standartů se dá lehkou úpravou (pozdržení nebo urychlení stavby/produkce) docílit různých výsledků a rozhodně ne vždy to je ztráta času, někdy se tak dá urychlit namassování army, někdy zlepšit počáteční ekonomika atd, samozřejmě vše na úkor něčeho jiného.