StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je sob 21. pro 2024 18:56:29

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 174 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Kampaň
PříspěvekNapsal: čtv 29. črc 2010 7:56:53 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  Profil

Registrován: čtv 12. čer 2008 13:31:42
Příspěvky: 76
hm, tak to je divný ale. Spoustu těch achievmentů na normal sem splnil, ale neodstal sem je.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kampaň
PříspěvekNapsal: čtv 29. črc 2010 8:31:42 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  Profil

Registrován: úte 27. črc 2010 10:52:05
Příspěvky: 821
Ak kutler dostava normal achievementy na harde, tak bude u teba problem asi s tym vypadkom spojenia (co si spominal v bode C).

_________________
Proud member of the clan Inaequalis [INAE]
* SC2: GoodWill#320
* D3: GoodWill#2306
* LoL: GoodWill SK


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kampaň
PříspěvekNapsal: čtv 29. črc 2010 9:22:47 
Offline
 Profil

Registrován: úte 27. dub 2010 7:04:40
Příspěvky: 1097
Ok, moje malá "mini-recenze" :)

POZOR, SPOILER!!! Kdo to nedohrál celé, ať nečte dál, budu vyzrazovat věci z příběhu!

Dohrál jsem zatím kampaň na Normal, první 4 Challenge a dohrál jsem si na Normal i ty 3 mise, které mi unikly, jak jsem si vybral předtím ty druhé (napoprvé jsem civilisty chránil proti Protossům, pomáhal Toshovi osvobodit Spectery a zaplavil jeskyně pod Charem lávou, aby v poslední misi nechodili Nydus wormové, protože letectvu se se skupinou upgradnutých Vikingů ubráním snadno).

Nejvíc mě asi dostávalo provedení misí, kdy mi opravdu každá přišla nejen originální (jedinečné prvky a jedinečný ráz každé mise, nikdy žádný stereotyp, nikdy 2x to samé), ale zároveň i zábavné, přiměřeně vyrovnané mezi akcí a dynamičností a klidem na prozkoumávání si toho, co chci (takže ani brutální nátlak, že bych nestíhal, ale ani nuda, že bych na cokoli čekal...). Nejvíc mě asi bavily mise: Střídání dne a noci, ničení vlaků, Laser drill, ty jeskyně s lávou (Raynorova ostřelovačka ftw), zachraňování kolonistů v transportech, ta mise se stoupající lávou (Reapeři) a taky ta s ohněm (Supernova).

Lehce negativně hodnotím protosskou kampaň, která mi příběhově přišla trochu moc brzy a hlavně mi nějak moc připomínala W3 (nevím přesně čím; nejvíc mě nebavila asi ta úplně poslední, kde jsem prostě nějakých 45 minut jen se svou 200/200 armádou dával attack-move a pomalu sbíral killy - strašně mi to mimochodem připomínalo Battle of Mount Hyjal), což mi vadilo, k SC se to prostě nehodilo.

Co se obtížnosti týče, na Normal je trochu nevyvážená. Třeba mise s obsazováním televizních stanic (nebo satelitů nebo co přesně to bylo) byla až směšně snadná na to, že byla celkem dost ke konci. Celou mapu jsem vymlátil jen tím samotným Tychusovým Thorem s jedním SCV za zadkem. Podobně trapně snadná mi přišla úplně poslední mise (od které jsem čekal nějakou výzvu, ve skutečnosti jsem prostě jen ke každé straně udělal 2 bunkery, 2 tanky, 2 psi disruptory, celý perimetr jsem obehnal věžema, připravil si větší skupinu Vikingů na lovení Broodlordů a to bylo vše, co jsem potřeboval; když přišla Kerriganka, zapnul jsem Artefakt a napálil do ní několikrát Yamato). Nicméně beru to tak, že je to Normal, tam o obtížnost moc nejde, spíš jen o příběh, takže teď se vrhnu na Hard se všemi achievmenty a uvidíme, jak to budu hodnotit pak :)

Velmi kladně hodnotím nelinearitu (ačkoli jsem ji před vydáním čekal ještě výraznější), kdy jsem opravdu mnohdy hodně přemýšlel, kterou misi udělám příště (potřebuju akutně jednotku, která se tím odemkne? potřebuju nutně hodně kreditů? potřebuju zrovna zergský nebo protosský výzkum?) a který upgrade v Armory si koupím. Rovněž velmi příjemně mě překvapili Mercenaries, o kterých jsem si původně myslel, že se budou i v rámci misí kupovat za kredity (a tudíž se na ně vykašlu, protože potřebuju upgrady), nakonec je to jinak a já je intenzivně využíval prakticky v každé misi :) Lehce negativně hodnotím některé menší bugy, jako třeba zabugovaný follow Medivaců, kdy jsem do jejich upgradů investoval hafo kreditů (zrychlený unload jednotek a hlavně healování 2 jednotek současně) a nakonec jsem stejně po chvíli začal používat opět jen Medičky, protože ty mi tu pěchotu následovaly vždy, zatímco Medivaci měli nepříjemný zlozvyk přestat následovat (bez zjevné příčiny, stopku jsem jim nedal, nic nenabírali ani nevysazovali a jednotka, na kterou měli follow, neumřela).

Co se týče příběhu, ten je trochu sporný. Boj proti Dominii super, získávání artefaktů taky super, linie s Toshem a doktorkou taky dost dobré (i když jsem čekal, že mi pak bude výrazně pomáhat, když jsem jí zachránil civilisty a znepřátelil si kvůli tomu Protossy a ona ta kráva odejde :lol:), mise a příběh na Charu taktéž vynikající. Nelíbila se mi ale ta odbočka se Zeratulem, celkově mi to opět v negativním smyslu připomnělo W3 - všichni nepřátelé se najednou spojují proti extrémně mocnému nepříteli, který přišel odnikud. Až moc deus ex machina a až moc vykradená Burning Legion (ok, Blizzard vykrádá sám sebe, což je morálně ok, ale stejně mi to vadí). A to už vůbec nemluvím o tom naznačování, že Zergové vlastně nejsou tak zlí a špatní, to mě vyloženě rozčílilo. Apropó, spekulace - kdo myslíte, že je ten Dark Hungerer? Nějaký odpadlý Xel'Naga, který využil Zergy k zničení ostatních Xel'Naga a vytvoření Hybridů?

Dialogy a humor jsou na jedničku, u spousty hlášek Raynora jsem se tu fakt chechtal :) Dost mě bavily i ty popisky k nádržím u zergského a protosského výzkumu (zvlášť ta poslední protosská, nad tím se usmívám ještě teď :)). Animace jsou trochu sporné. Ty kreslené na jednu stranu naprosto vynikající (zvlášť souboj Zeratula s Kerriganovou a jeho mizení ve stínu, to mě rozsekalo), na druhou stranu až nepříjemně velkou část z nich jsem už viděl v traileru. Tohle se mi u filmů v kině obvykle nestává, tam trailer jen navnadí, ale neříkám si každou chvíli pak při filmu: "Jo, tohle jsem už viděl." Je to způsobené zřejmě jednak tím, že těch kreslených animací je ve hře celkem málo, jednak tím, že v traileru (hlavně ten Ghosts of the Past) ukázali prakticky všechna klíčová místa, tedy až na úplný závěr hry. A ty nekreslené, v game enginu, mi přišly trochu nic moc, míněno graficky. Ale zase to může být způsobené tím, že mám Cinematics na Low a ne na High.

K tomu konci hry mám další výtku. Sice mě lehce šokoval, taky je zřejmě celkem nutný k tomu, aby to pokračovalo (protože Kerriganka už začínala být nepřiměřeně silná a v podstatě měla už moc zničit všechny - Terrany i Protossy, čili kampaň za Zergy by pak nebyla žádná challenge a neměla by smysl). Ale stejně jsem změnu Kerriganky zpět v člověka moc nečekal a příliš spokojený s tím nejsem, tak to imho prostě být nemělo. Pak mi ještě přišlo lehce nerealistické, že by kvůli citům zabil Tychuse, jen aby mu ona nechcípla, ale když jsem o tom zpětně přemýšlel, uvědomil jsem si, že ji takhle musel zachránit v první řadě kvůli vzpomínkám od Zeratula, takže je to vlastně ok a logické. Mimochodem tu Tychusovu zradu jsem tušil už od intra :)

Na závěr jen dodám, že veškeré výtky, co jsem tu psal, nepovažuju za nijak zásadní nebo klíčové, té hře bych dal 10/10 z fleku :) A přestože jsem v životě dohrál pár her, které mě naprosto uchvátily a měl jsem z jejich dohrání podobné eufotické pocity (namátkou Half-life 2, The Longest Journey a několik dalších), u žádné se mi nestalo v tak velké míře to, co několikrát u kampaně SC2 - dal jsem třeba 5-6 misí v kuse, chtěl už končit a další misi jsem si jen zapnul s tím, že se podívám, o co v ní jde, savnu a vypnu to. Místo toho na mě hned vyskočili nějací Mariňáci kousek od základny, co akutně potřebovali zachránit, tak jsem pro ně šel :D Mezitím vyskočil hlavní úkol a nějaký vedlejší, rozjížděla se mi základna a po 25 minutách, kdy jsem misi vyhrál, jsem si uvědomil, že jsem vlastně chtěl končit :D

Pralev

P.S. Lost Viking je sakra dobrý :lol:

_________________
Obrázek

Vlastní blog o SC2 - http://pralev-sc2.blog.cz/


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kampaň
PříspěvekNapsal: čtv 29. črc 2010 9:34:29 
Offline
 Profil

Registrován: čtv 29. črc 2010 9:31:40
Příspěvky: 4
Mne nejvíc pobavila narážka na Dustina Browdera a Battle Report... :-D Jak v misi Gates to hell nebo jak se to jmenuje padá ten battlecruiser a jen se ozve: "We are taking some terrible.... Terrible damage!" :-D:-D

_________________
Obrázek
get your own starcraft 2 signature at sc2sig.com


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kampaň
PříspěvekNapsal: čtv 29. črc 2010 9:47:21 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: pon 26. črc 2010 11:20:23
Příspěvky: 66
Mně osobně vadí, že celá kampaň byla sterilní a bez emocí. Např. takovej Mass Effect, při hraní poslední mise máte pocit, že děláte něco epického. Tady to dohrajete a řeknete si no dohrál jsem to....


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kampaň
PříspěvekNapsal: čtv 29. črc 2010 9:52:23 
Offline
 Profil

Registrován: čtv 29. črc 2010 9:31:40
Příspěvky: 4
2 Pralev: Souhlasím prakticky se vším. Podobnost s W3 u té části s Zeratulem byla fakt hodně velká. Proroctví (samozřejmě Medivh ve w3), tajemná neuvěřitlně mocná postava jednající v pozadí (Archimonde), hrozba zničení všeho pokud se nespojíme (základní myšlenka W3 :-D). Ale co mne opravdu opravdu naštvalo stejně jako tebe je to s těma zergama a Overmind. Opravdu stupidní myšlenka imo absolutně nezapadající do příběhu (v prvním starcraftu to opravdu ani jednou nevypadalo, že by Zergové byli k něčemu přinucení, prostě chtěli všechno pohltit). V zásadě se obávám že zergové již nebudou "záporná" rasa serie, ale stanou se z nich hodná stvoření a všichni se spojí proti tomu Fallen One nebo co to mělo být. Také jsem zvědav co bude Kerrigen ve své lidské formě schopná mu udělat. :-D

_________________
Obrázek
get your own starcraft 2 signature at sc2sig.com


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kampaň
PříspěvekNapsal: čtv 29. črc 2010 10:31:23 
Offline
 Profil

Registrován: úte 27. dub 2010 7:04:40
Příspěvky: 1097
T-Opel: Přesně tak. Na Zerzích se mi právě v SC1 líbilo, že nejsou svou podstatou "zlí", prostě je to bezcitný, krutý, nezastavitelný hmyz, který má jedinou funkci (svou evoluci) a v honbě za ní jde nemilosrdně přes mrtvoly (cizí i své). To působí svým způsobem děsivě a strašidelně, čehož využívali tvůrci různých hororů o hmyzu (třeba útočících mravencích), ale třeba i tvůrci filmů o robotech (typicky Terminátor, myslím hlavně první díl, kdy děsivost nepřítele dělala ta myšlenka, že je to stroj - bezcitný, neukecatelný, nezastavitelný). A tady najednou naznačují, že Zergové si v poklidu žili na Zeru, se všemi kamarádili (a nikoho neasimilovlai :D) a pak je Dark Hungerer přinutil soustředit se jen na pozření Protossů, což Overmindu neskutečně vadilo ("Screamed and raged in his prison", jak řekl Tassadar). Pěkná blbost s prominutím, nelogická a odporující původnímu SC příběhu.

Totéž platí pro Kerriganovou, kdy Blizzard už v manuálu SC1 jasně psal, že Zergové chtějí v boji proti Protossům využít psionický potenciál lidstva. To byl ten důvod, proč infikovali Kerriganku (de facto asimilovali lidský genom a psionickou sílu). A nikoli, že chtěl Overmind využít její svobodnou vůli, aby se osvobodil od Hybridů, protože měl vizi, že Hybridi nakonec zničí Protossy i Zergy.

Edit: Ještě k té změně Kerriganové na člověka: Popravdě jsem očekával jiný konec a sice, že by se až na poslední chvíli ukázalo, že to bylo na Raynora narafičené a ten artefakt má moc Kerriganovou zabít, nikoli změnit v člověka. Tomu by Raynor zabránil (Kerriganová musí kvůli proroctví žít) a poslední bitvu by svedl proti Valerianovi a Tychusovi (tak nějak jsem to původně čekal, když vše příběhově nasvědčovalo, že All in one je poslední mise, ale mně to psalo, že je to 25. z 26 :D a navíc mi přišla trochu lehká, jak už jsem psal výše).

To by mimochodem byl i daleko lepší důvod, proč se Kerriganová tak moc snažila sama ten artefakt získat. Takhle není úplně jasné, zda ho chtěla, aby se sama změnila v člověka (asi ne), nebo ho zničit, protože chtěla být dál Zerg (to je daleko pravděpodobnější, už jen proto, že by jinak proti Raynorovi nebojovala a jednoduše ho nechala artefakt použít :)). Taky by to vysvětlovalou lépe celou tu šarádu s nasazením Tychuse na Raynora.

_________________
Obrázek

Vlastní blog o SC2 - http://pralev-sc2.blog.cz/


Naposledy upravil Pralev dne čtv 29. črc 2010 10:46:27, celkově upraveno 1

Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kampaň
PříspěvekNapsal: čtv 29. črc 2010 10:33:32 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  Profil

Registrován: úte 27. črc 2010 10:52:05
Příspěvky: 821
Pribeh z jednotky? Ani netusim aky bol... animacie medzi misiami preskakujem, nebavi ma to pozerat, je to strata casu (mozno si to pozriem inokedy).
Cize nezrovnalosti v pribehu su mi ukradnute. Kupil som to hlavne kvoli PvP. Kampan hram aby sa nepovedalo ;)

_________________
Proud member of the clan Inaequalis [INAE]
* SC2: GoodWill#320
* D3: GoodWill#2306
* LoL: GoodWill SK


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kampaň
PříspěvekNapsal: čtv 29. črc 2010 10:41:13 
Offline
 Profil

Registrován: čtv 29. črc 2010 9:31:40
Příspěvky: 4
GoodWill píše:
Pribeh z jednotky? Ani netusim aky bol... animacie medzi misiami preskakujem, nebavi ma to pozerat, je to strata casu (mozno si to pozriem inokedy).
Cize nezrovnalosti v pribehu su mi ukradnute. Kupil som to hlavne kvoli PvP. Kampan hram aby sa nepovedalo ;)


V tom případě si na tenhle Topic možná ani nemusel klikat :-D

_________________
Obrázek
get your own starcraft 2 signature at sc2sig.com


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Kampaň
PříspěvekNapsal: čtv 29. črc 2010 10:57:56 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  Profil

Registrován: úte 27. črc 2010 10:52:05
Příspěvky: 821
Chcel som si precitat o com to je kedze to preskakujem :) Kampan je zabava na par hodin (ak sa s tym clovek vyhra, tak mozno na 20... alebo 30, ale to uz silne prehanam). Potom ostavaju stovky ak nie tisice hodin na PvP.

_________________
Proud member of the clan Inaequalis [INAE]
* SC2: GoodWill#320
* D3: GoodWill#2306
* LoL: GoodWill SK


Nahoru
Odpovědět s citací  

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 174 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz