Manuál k internetové hře Pernští jezdci.Toto RPG
Pernští jezdci bylo inspirováno knihami
Dragonriders of Pern – Neboli v česku vyšli pod názvem
Pernští drakeři, mnoho názvů, událostí a osob je z této knihy vypůjčeno, ovšem minmálně stejné množství je naprosto fiktivních a smyšlených, v žádné knize je nenajdete… V hraní této hry potřebujete… umět psát a mít internet. Principem hry je, napsat pár vět, pak nechat někoho jiného aby napsal zase on pár vět, a takto seto střídá dál a dál… Můžete psát sáhodlouhé romány nebo deset slov, je to jedno, výsledek bude vždy zajímavý, jelikož se na příběhu nepodílí pouze jeden lidský mozek, a tak je zaručena variabilita a originalita. Teoreticky může příběh pokračovat do nekonečna, pokud se nám bude opravdu dařit a bude nás to bavit. Abych nadále vysvětlil o co půjde, napíšu v bodech pro přehlednost pravidla a zákony světa Pern.
Pokud jste nedočkaví, můžete přeskočit kapitolu o
Historii a začněte číst až kapitolou
PříběhObsah:
-Historie, jsem sepsal pouze podle vlastní fantasie a její znalost není nezbytná. Až budete mít někdy dlouhou chvíli, tak si ji můžete přečíst.
-Příběh, tak tato část již povinná je, seznámíte se především s reáliemi světa Pern a příběhem
-Draci, zde jsou shrnuty v bodech všechny důležité informace nejen o dracích, ale i jezdcích. Mnoho věcí, které zde najdete, jste se již pravděpodobně dozvěděli z Příběhu nebo Historie, ale je zde také mnoho nových informací…
-Postava. zde je najdete kostru, kterou doplníte o informace o vaší postavě.
-Pravidla, pár věcí o tom jak se chovat, třeba ať uvolníte místo k sezení starším lidem v prostředích MHD ?
-Moje postavy, moje postavy…
- Historie = Prvopočátek, Exodus. Nejhorší válka ze všech, v roce 2104 však pomalu ustávala. Třetí světová válka – jak ji později lidstvo nazvalo – začala údajně 11.Září 2004 státem, který se nazýval Spojené státy americké, pod záminkou útoku na Pentagon, Dvojčata a dalších zařízení, za použití unesených letadel arabskými terroristy. Skutečnost byla však prostější, USA si uvědomila mnohem dřív narůstající cenu ropy a tak tyto události “zkonstruovala” aby se do dějin nezapsala jako ta “zlá” strana.
V roce 2030 byli již téměř včerpány všechny ropné vrty a plynové kapsule. Země i přes snahu mnoha skupin, kteří se nazývali “Ochránci přírody” byla čím dál tím víc znečištěná radioaktivním odpadem a splodinami z výfukových plynů. Avšak o pár let později, také velmi pokročil průzkum vesmíru a byli přední inženýři se jali zkonstrovat meziplanetární vesmírné plavidla.
O dalších deset let později, většina velkých států jako tehdejší Rusko, EU, Čína, USA a další se začali rozpadat, situace na trhu s fosilními palivy byla neúnosná a došlo k celosvětové hospodářské krizi. Tanky, bombardéry, střelné zbraně. To vše však ke svému provozu a výrobě vyžadovalo jednu věc. Ropu.
Následovali hrůzné roky válek, nemocí, vraždění, tyranie a despocie. Na planetě Zemi, se nenávratně poškodila ozónová vrstva. Ledovce roztáli. A když už lidstvu došli střelné zbraně, vrátili se zpět ke zbraním chladným.
Pokročme dále do roku 2104, kdy bez masky na filtraci těžkých kovů nepřežijete venku ani hodinu. Zbídačené lidstvo však dostalo poslední naději, jedna z dávno ztracených sond, nalezla kdesi v Sagetiranském sektoru hvězdu s názvem Rukbat, okolo ní obíhalo pět planet, první dvě s prstencem asteroidů, avšak třetí se zdála být podle sondy obyvatelná, dokonce na ní nejúravděpodobněji existoval i nějaká forma života. Lidstvo jako mnohokrát uzavřelo mír a z posledních zdrojů které měli z minulých let se pokoušeli postavit vesmírnou loď, kterou poté pojmenovali Spása. Z 6 miliard lidí jich nyní žilo jen odhadem pár miliónů.
Na Spásu byli naloženy poslední zásoby a dobrovolníci a Exodus na neznámou planetu započal.
-Historie = Vlákna V sagitarnském sektoru obíhala okolo Rukbatu ještě jedna planeta, avšak té nevěnovali osadníci příliš velkou pozornost. Podle monitorovacích zařízení existuje na nové planetě spousta živých tvorů, kteří mají převážně šest končetin, na rozdíl od Země. Podle všeho, žádná inteligentní forma života na planetě se nevyskytovala, avšak tím si nemohla být posádka Spásy nikdy jistá. Po dlouhé diskuzi, tato planeta byla pojmenována Pern.
První osadníci Pernu nebyli dobře vyzbrojeni ani s sebou neměli mc technického vybavení ze Země, proto si museli nářadí a budovy vybudovat postaru.
Po několika letech, lidé rozložili Spásu a použili její součásti ke stavbě jiných věcí. Pern vítal osadníky s otevřenou náručí, některé rostliny, které zde rostly se sázeli a pěstovali podobně jako obilí, v lesích byli zvláštní stromy, s červenými plody vypadajícími jako švestky, avšak ty byli velmi výživné a chutné. Kupodivu, zvířata dovezená ze Země, jako kočky a psy za záhadných nemocí rychle umírali.
Avšak čtvrtá planeta, kterou nazvali Rudá Hvězda a dostatečně ji neprozkoumali se dostala velmi blízku k Pernu a začala vypouštět zvláštní druh spór, které byli později nazvány jako “Vlákna” kvůli jejich stříbřitému a tenkému tvaru. Vlákna ničila vše, co se jim dostali do cesty, stromy, pole, zvířata a samozřejmě také, lidi…
Během neustálých útoků Vláken, lidé ztratili spojení se Zemí… Navždy.
-Historie = Genetika a první draciPřed vlákny se nedalo schovat, mnho lidí uteklo do jeskynní, jiní se snažili likvidovat Vlákna jediným možným řešením. Plamenomety.
Bohužel, Pern byl velmi chudý na jakýkoliv jiný stavební materiál než dřevo, kámen a železo. Avšak byl objeven velmi neobvyklý nerost: “Magmen.” Tento na první pohled obyčejný kámen byl na dotek teplý, a obvykle se řadil na dvě skupiny:- Stabilní, se kterým se dalo jakž takž manipulovat, aniž by explodoval.
- Nestabilní, který i při sebemenším otřesu se vznítil.
Vědci zkoumali možné způsoby ochrany, proti zhoubným Vláknům, avšak většina z nich až příliš spoléhala na Magmeny samotné.
Vlákna zničila mnoho druhů zvířat na Pernu, avšak také poukázala na mnoho druhů, kteří byli přizpůsobiví. Jeden z těchto druhů – Ohnivé ještěrky - si vyvinuli zvláštní schopnosti jak s Vlákny bojovat, vzrůstně to byla malá stvoření, ne větší než liška. Zvláštností bylo že uměli chrlit oheň, díky kterému dokázali spálit Vlákna, jejich křídla a těla byla částečně imunní vůči kontaktu s Vlákny a taky disponovali slabou telepatií a schopností se teleportovat na místo, které důvěrně znají. (musí vědět jak vypadá v současnosti! Pokud se v daném místě něco razantního změnilo tak skončí v Prázdnotě, ale o tom níže…)
Doktoru Parkinshanzinovy se podařilo geneticky modifikovat tato zvířata pro užitek lidstva. Avšak než se pernští Draci plně vzvinuli do současné podoby, trvalo to ještě mnoho let…
Takto si představuji zalesněné oblasti Pernu:
Příloha:
Poznámka: Lesy Pernu
Lesy Pernu.jpg [ 101.19 KiB | Zobrazeno 9438 krát ]
Příběh: !důležité!Planeta Pern, třetí planeta obíhající hvězdu Rukbat, místo kde se museli zbytky lidstva přesunout, aby se zachránili, před zdevastovanou domovskou planetou, Zemí. Lidé si však příliš nevšímali zvláštní planety obíhající Rukbat v divoké a téměř náhodné eliptické rotaci.
Nevšímali si Rudé Hvězdy než bylo příliš pozdě. Podivná planeta když se přiblíží k Pernu tak vytvoří určitý “most”, mezi pustou a nehostinnou planetou a poklidným Pernem.
Pokud všechny tyto aspekty souhlasí, Rudá Hvězda začne vypouštět stříbrné Vlákna skz Pernskou oblohu, ničíc vše čeho se dotknou. Během snahy zůstat naživu během těchto pokračujících útoků, Pern ztratil spojení se Zemí.
Perňané opustili všechny náročné technologie, které byli nepotřebné k životu na této planetě a vymysleli plán, jak dostat pod kontrolu ničivé Vlákna. Vyšlechtili z původních životních forem Pernu zvláštní tvory – draky, pojmenované podle mytologických bytostí, kterým jsou podobní – a byli vytrénovani muži a ženami aby dokázali úspěšně bojovat s Vlákny. Draci mají dvě nenahraditelné vlastnosti: Mohou se dostat z jednoho místa na druhé a, po rozžvýkání zvláštního, fosforového kamene Magmenu, mohou vychrlit velké množství vzníceného plynu. Protože dokáží létat, jsou schopni spálit Vlákna ještě ve vzduchu a utéct. Trvalo mnoho generací než byl plně využit dračí potenciál, ale nakonec se to podařilo.
Druhou fází plánu, bylo vyvinout protilátku na parazitická Vlákna, která se zahrabala a vyžírala živiny z půdy ohromnou rychlostí, se stejným usílým byli vyšlechtěny speciální larvy, které Vlákna rozkládala. Tyto larvy byli představeny poprvé na jižním kontinentu. Ale jih se ukázal býti příliš nestabilní pro kolonisty a tak byli nuceni se přesunout do vyprahlejších krajin severu.
Pouze kámen a železo byl neprostupný pro Vlákna a tak si lidé vytvořil domy na útesech a v přírodních jeskyních. Dračí jezdci si hlasováním rozhodli o Weyrech – vůdcích a vynalezli si zvyky, které se později stali obyčeji a zanedlouho si z nich vytvořili své Tradice, které uctíval každý.
Šest Weyrů založilo osady, které lidé začali nazývat Državy, každá s lordem který jí vládnul.
Dračí lid zjistil po mnoha letech, že je těžké se uživit a udržet Pern v bezpečí současně, a tak ostatní Perňané souhlasili s podporováním Weyrů dokud nebudou bojovníci mít čas na navrácení se na zemi – aby toho docílili postavili si domovy ve vulkánech.
Pak nadešel čas, kdy nadešel čas kdy tzv. Dlouhé Prodlevy skončili a Perňané prosperovali a rozrůstali se. Po tak dlouhé době, začínali zapomínat a opouštět staré názory a Tradice, dokonce impozantní privilegia dračích lidí. Rudá Hvězda se však začala vracet zpátky a na celé planetě zbyl pouze jediný Weyr s přibližně 200 draky na ochranu. Weyrský vůdce jménem F’lar odletěl Hledat novou ženu, která by byla schopna nést titul Weyra vůdce a jezdit na Zlaté dračí královně která se vylíhla. Nakonec našel, kterou hledal, byla to Lessa z Ruathské Državy. Avšak, muž jménem Fax převzal sedm Držav a zabil všechny s Ruathskou krví, kromě této mladé dívky, která díky svému hněvu a touze po pomstě se podařilo ovlivnit F’lara v boji a společně si prorazili cestu ven.
Lessa byla odnesena zpět do Bendenského panství a Stala se Weyrkou, F’lar se stal Weyrským vůdcem, když jeho drak letěl s královnou. Po několika letech se časy změnili a F’lar s Lessou zestárli. Měli spolu dva syny, jednmu bylo 20 a druhému 12, a Ramoth – Lessina dračí královna – konečně nakladla zlaté vejce, což znamená i budoucí královnu. F’lyn, jejich syn, byl Vůdce letců a vzal si svého draka na Hledání, bude hledat kandidáty pro brzo-narozenou-královnu…
Příloha:
Poznámka: Pernští Jezdci
DragonRiders of Pern.jpg [ 148.06 KiB | Zobrazeno 9352 krát ]
- Draci =Fyziologie, schopnosti a JezdciDraci jsou velmi inteligentní, rychlí a dokáží skvěle komunikovat se svým jezdcem. Všechno začíná samozřejmě vylíhnutím, draci kteří se vylíhnou hledají ve svém okolí někoho kdo by je
“Zaujal.” (viz níže)
Zájem a vybrání jezdce má naprogramované v genech, stejně tak
Meziprostorí a
telepatii. - Začněme
Meziprostorí. Draci využívají tuto schopnost za účelem rychlého přesunu sebe sama na velké vzdálenosti nebo na záchranu před padajícími Vlákny. Při použití této schopnosti s jezdcem na zádech, se zjistilo že cítí oba v Meziprostorí chlad a pokud drak neuskuteční brzy druhou fázy meziprostorí, což je teleportace na důvěrně známé místo, tak jsou oba ztraceni navždy…
- Další schopností, je
Zájem. Touto schopností si nově vylíhlé mládě, vytvoří psychické pouto s jedním ze zúčastněných jeho zrození, ovšem za předpokladu, že je stejného pohlaví jako jezdec a až do smrti spolu budu svázání velmi silným psychickým poutem.
Zájem je nezbytné, jelikož jestli se rychle po narození neobjeví vhodný člověk, tak mládě zahyne.
Taktéž, toto spříznění umožňuje prožívat silné prožitky toho druhého a naopak, například: pokud zahyne jezdec, drak spáchá sebevraždu tím, že se vydá do Meziprotorí bez výchozího bodu.
A pokud zahyne drak, jezdec dostane tzv. smrtelný prožitek. Což povětšinou způsobí infarkt a usmrtí jezdce, avšak jsou známy i vzácné případy, kdy včasná pomoc jezdce zachránila, avšak ti po tomto prožitku ztratí část vědomí a zůstanou odkázáni na pomoc druhých po zbytek života.
Dalším silným prožitkem pro oba, je dračí páření, pokud k tomuto dojde, tak se i jezdci navzájem “sblíží”, aneb staré pořekadlo říká: “Draci si vybírají, lidé se přidávají…”
- Draci =Ostatní informace- Draci rozumí lidskému jazyku, avšak komunikují s sebou navzájem a s Jezdci pouze telepaticky.
- Draci mají celkem 5 zbarvení, každé určuje pohlaví a velikost:
=
Zlatí (Královny): pouze samice, 1% celk. dračí populace, největší ze všech draků, páří se pouze s Brozovými a velmi vzácně, Hnědými.
=
Bronzoví : pouze samci, 5% celk. dračí populace, druzí největší draci, nejčastěji se páří s Královnami.
=
Hnědí : pouze samci, asi 15% celk. dračí populace, třetí největší draci. Velmi vzácně se páří s královnami.
=
Modří: pouze samci, asi 30% celk. dračí populace, druzí nejmenší draci.
=
Zelení: pouze samice, 50% celk. dračí populace, nejmenší ze všech draků, neplodné.
-Draci si vzbírají
Zájmem jezdce podle svého pohlaví. Například Zeleného a Zlatého draka Zaujme pouze žena či dívka. Modré, Hnědé a Bronzové zase pouze muži a chlapci.
-Všichni draci, aby mohli chrlit oheň a ničit Vlákna, potřebují konzumovat Magmen, jediní kdo chrlit oheň nemůžou jsou Královny, říká se, že Magmen dělá samice neplodné, kdyby to byla pravda a Zelení draci, kteří konzumují Magmen by přestali a byli by plodní, byl by tu obrovský problém s přemnožením…
-Všichni draci v jednom hnízdě, se líhnou ve stejný okamžik, poté hledají někoho kdo by je
Zaujal-
Meziprostorí není nic jednoduchého, vyžaduje to velmi těsnou spolupráci obou, jezdce i draka pokud se chtějí oba přesunout a nezůstat navždy v nicotě.
-Každý jezdec může mít pouze jednoho draka, mláďata si nikdy nevyberou za svého jezdce někoho kdo už jezdec je, i kdyby nebyl nikdo v okolí a mělo to znamenat jejich smrt.
Postavy Jména:Kandidátka na Weyra:
Jiný jezdec:
Informace:
Jméno: (Pokud již postava je jezdcem, jméno musí obsahovat jedno pímeno, apostrof a pak tři písmena. Např. D‘shi…)
Věk:
Pohlaví:
Dračí barva: (nechte prázdné, pokud postava ještě není jezdcem nebo se jím nechce stát)
Dračí jméno: (stejné jako předchozí. Navíc všechna dračí jména končí písmeny „th“)
Hodnost: (hodnosti Jezdců, sestupně: Weyr, zástupce Weyra, Vůdce letců, Letec a učeň. Poznámka: Učeň je jezdec do té doby, než jeho drak dospěje. Po první sezóně se automaticky stává letcem)
Vzhled: (Popis nebo obrázek, zakázáný je jakýkoliv poškozující obsah… Taky tady nechci vidět žádné batmany nebo Max Payny…)
Bio: (jména rodičů, shrnující informace, zvláštnosti – skvěle zacházím s mečem, nemůžu jíst červené bobule kvůli alergii atd..)
Cíl, touha: (Těžké na odpovězení, například: “chci dokázat lidem okolo sebe, že nejsem zbabělec atd…”)
Práce: (pro ty, jehož věk dosáhl 18, nejsou Jezdci a mají nějakou práci.)
Motto: (Dobrovolné)
Příloha:
Poznámka: Hnědý s Královnou
PD gold and brown.jpg [ 23.28 KiB | Zobrazeno 9434 krát ]
-Pravidla:1. Chovat se slušně, berte ohled na ostatní, nikdy nevíte kdo se schovává za tím tajemným monitorem, nechci žádné vulgarismy, existuje spousta způsobů jak napsat že jste nasr…
2. Jako svou postavu si nedávejte nic provokativního či rasistického, proč mám pocit, že se opakuju? Ano to bude tím že už jsem to psal předtím…
3. Každý má právo prohlásit, že dočasně nechce aby za jeho postavu psali jiní, avšak když píšete za jinou postavu než vaši, berte na to ohled a nenechte ji jen tak zemřít.
4. Tohle si zapamatujte!!! V světě Pernu nikdy nejde všechno podle plánů, a když se tak stane, je možné že se objeví tzv. Nahodilá situace (dále NS). Že nevíte co to znamená? Tak třeba to kdo Zaujme novou, zatím nenarozenou Královnu. O výsledku NS a jejich utváření se budu starat převážně já. Pokud s výsledkem nesuhlasíte, tak máte smůlu… Jakým způsobem zvolím výsledek NS si někdy nechám pro sebe, někdy uspořádám veřejné hlasování, ale nejpravděpodobnější možností bude ta, že vítěz bude ten, kdo bude psát opravdu zajímavý příběh…
5. Toleruji menčí chibi v tekstu, afšak pokut budete psat jako jj ateť tag szi mně nebřejte…
6. Respektujte pravidla, respektujte zde sepsané reálie světa Pern, cokoliv, co zde není napsané, neznamená že neexistuje, ale spíš pouze čeká na autora.
7. Pokud potřebujte s čímkoliv poradit, něco vám není jasné. Ptejte se! Nejlépe skz icq: 257-938-512Moje Postavy
Jména:
Kandidátka na Weyra: Dino Faerun
Jiná postava: Erik Dlouhoprstý
Informace:
Jméno: Dino Faerun
Věk: 17
Pohlaví: žena
Dračí barva:
Dračí jméno:
Hodnost:
Vzhled:
Bio: Dino Faerun se narodila v Državě Lemos, má oba rodiče zaměstnané jako farmáře, otec, Cyrus Faerun, kdysi prý patřil k dračím lidem, dokonce byl třikrát u narození mláďat, avšak žádné si jej nikdy nevybralo. U jednoho líhnutí mláďat potkal Cyrus svou budoucí manželku, Ritu. Společně pak přestali věřit, že se Vlákna znovu zjeví a opustili dračí lid. Dino si myslí, že udělali chybu a že se Vlákna znovu objeví. Neustále sní o tom, že se stane Jezdcem. Avšak práce na poli ji taky jde a svým způsobem ji baví. Její rodina pěstuje hlavně: Červené bobule (chutnají jako jablka, avšak velikostí odpovídají bobulím), obilí (Zemské i Pernské) a gritani (těžko se to popisuje… dokážete si představit chuť kokosu a malin dohromady? Vypadají jako jablka akorát fialová)
Cíl, touha: Jejím cílem je stát se Jezdcem. Vše po čem touží, je žít poklidný život s občasným vzrušením.
Práce:
Motto: Nikdy nejezte gritani společně se Zemským chlebem…
Informace:
Jméno: Erik Dlouhoprstý (Dlouhoprstý je přezdívka, své celé pravé jméno nezná)
Věk: 18
Pohlaví: Muž
Dračí barva: ???
Dračí jméno: ???
Hodnost:
Vzhled:
Bio: Erik je prototyp smolaře, nikdy nepznal své pravé rodiče. Vychovává ho částečně již stárnoucí zloděj Peragon, který se chlubí tím, že v životě nedržel v ruce chléb, za který by zaplatil. Erik je atleticky velmi zdatný, dokáže šplhat po zdech, velmi rychle sprintovat, a tiše se plížit. V hloubi duše se cítí rozpolcený, nikdy nenašel kamrády, nic ho nebaví. Obačas, jej přepadne náhlý pocit, který nemá se situací nic společného, skoro jakoby mu něco chybělo, něco důležitého. Žije na ulicích Državy Lemos.
Cíl, touha: Najít matku a otce, ať už jsou jakýkoliv a kdokoliv.
Práce: Občas krade, příležitostně krade a ve volném čase kupodivu krade.
Motto: Sledujte pozorně: tři prsty, dva prsty, jeden prst, žádný prst. A taky už nemáš žádné peníze borče…