StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je ned 08. pro 2019 22:09:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Únor/březen '08: Tvorba map
PříspěvekNapsal: čtv 14. úno 2008 23:28:32 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ  Profil

Registrován: čtv 24. kvě 2007 19:47:50
Příspěvky: 70
Bydliště: Brandýs n. L. - St. Boleslav
Otázky:
1) Jaké prvky byste rádi viděli v editoru pro StarCraft II?
2) Jak ještě více můžeme podporovat komunitu zabývající se tvorbou map?
3) Jak byste rádi viděli v budoucnu uživatelské mapy a módy, aby s nimi bylo zacházeno?
4) Další věci, které byste chtěli k tématu říct...

Jak odpovídat?
Stačí poslat odpověď na tento příspěvek a ta bude mít tvar:
1) ...
2) ...
3) ...
4) ...


Ty nejzajímavější odpovědi a náměty budou poslány do Blizzardu. Tato akce probíhá hromadně na všech fanstránkách po světě!

_________________
The merging is complete!


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Únor/březen '08: Tvorba map
PříspěvekNapsal: pát 15. úno 2008 2:02:18 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: úte 15. led 2008 19:06:06
Příspěvky: 84
Bydliště: Bořitov
Já jsem si tvořil jen takové soukromé kampaně, ani ne proto, abych je někam posílal, ale prostě mě bavilo si vyhrát s editorem, zjišťovat, co vše umí. Ze všech editorů co jsem kdy zkoušel mě právě ten ve StarCraftu přišel nejideálnější (Warcraft III jsem nehrál). Jednoduchá tvorba terénu i jednotek, přístupné "skriptování" předem nastavenými triggry a systémem lokací. Podobnou jednoduchost bych rozhodně uvítal i ve dvojce.

Co nového? - to moc nevím, tady asi spíš budou vědět hráči tvořící mapy pro novější hry, ale mám pár věcí co mi v jedničce chybělo:
-jednak nemožnost vytvořit před brífingem obrazovku se zeleným textem (v tom jsem na originální kampaně žárlil nejvíce), také by se hodil nějaký seznam herních zvuků (t.j. odstranit nutnost si je stahovat z jiných map).
-hlavně by se hodil nějaký editor hrdinů, nebo aspoň možnost dát na mapu jednotku s vlastními statistikami, jménem, obličejem a třeba i schopnostmi. A ne jen z omezeného seznamu herních hrdinů. Líbila by se mi i možnost měnit obličej normálním jednotkám (jako když v první misi Brood War mají Protosské budovy obrázek Overmindu).
-také trigger na přeměnu terrénu (nebo alespoň doodads) během hry, možnost tvořit efekty na mapu (výbuchy bez jednotek, vizuální nebo i funkční efekty schopností), možnost ovládat počítačové jednotky (jako když se v BW předváděli Corsaiři), třeba i tvořit rozestavěné budovy.
-a hlavně umožnit hráči maximum z toho co dovedou autoři kampaní (vážně není milé dělat v kampani věci, co nedokážu v editoru já)

_________________
I hate
mmmmm--oooooooo--nnnnnnnn--dddddddd--aaaaaaaayyyyyyyy--ssssssss
mmmmm--oooooooo--nnnnnnnn--dddddddd--aaaaaaaayyyyyyyy--ssssssss
mmmmm--oooooooo--nnnnnnnn--dddddddd--aaaaaaaayyyyyyyy--ssssssss
mmmmm--oooooooo--nnnnnnnn--dddddddd--aaaaaaaayyyyyyyy--ssssssss
mmmmm--oooooooo--nnnnnnnn--dddddddd--aaaaaaaayyyyyyyy--ssssssss


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Únor/březen '08: Tvorba map
PříspěvekNapsal: pát 15. úno 2008 11:47:41 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: pát 28. pro 2007 18:21:31
Příspěvky: 362
Bydliště: Annihilator
Nějak si nedovedu představit, jak by jsi chtěl jednotkám přdávat nové obličeje.

Tvorba vlastních hrdinů zní zajímavě, ale dost dobře nevím, jak by se to dalo zrealizovat. Pro každý typ jednotky by tam muselo existovat přednastavený limity jejich maximálních možností a schopností.

Scriptování pomocí předem nastavených triggerů, pod to se ti podepíšu, to bylo v SCI absolutně špičkový (WarCraft III sice mám ale MapEditor nemam bohužel cracklej, takže ho neznám) Stejně jednoduchý princip scriptování, který přitom umožňoval velké množství akcí, bych uvítal.

Ovládat počítačem jednotky můžeš už v SCI. Sice si už nepamatuju přesně ten level s korzáry, ale je to v celku jednoduchý. Nastavíš trigger, aby v ten a ten herní čas se v lokaci 1 objevilo 10 korzárů pro hráče 6 (třeba). Pak nastavíš aby se všechny jednotky hráče 6 v lokaci 1 přesunuly do lokace 2 a pak, aby na místě zlikvidovaly všchny jednotky npřátelských hráčů (kteří to jsou snad víš jak nastavit)

_________________
Obrázek


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Únor/březen '08: Tvorba map
PříspěvekNapsal: pát 15. úno 2008 14:51:51 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: sob 30. čer 2007 13:44:46
Příspěvky: 56
avenger: Až na to, že v té prezentaci korzárů házeli Dirsruption Web. O to myslím jde.

1) Jako zde předchozí pisatelé jsem také pořádně nepracoval s WarCraft III editorem a také znám pořádně pouze triggery ze SC1. Narozdíl od nich je nesnáším. Tedy, jistě, jsou dobré pro ty, co neumí scriptovací jazyky, to je pochopitelné, ale když je umím, tak v SC1 se uklikám k smrti, když chci udělat něco, co se děje jen s málo obměnama na mnoha lokacích. Proto samozřejmě uvítám, a to je už pokud vím potrvzené a bylo to i ve W3, že se vedle triggerů přidají i scripty.

3) Mody ve W3 jsem měl rád, jediný problém, který vidím, je ten, že mi často jeden spoulžák píše, abych si šel zahrát W3 a vyklube se z toho, že chce hrát Dotu (kterou, jakožto RPG, nesnáším). Takže všemi těmi modifikacemi se W3 čím dál oddaloval sám od sebe.

To je asi tak vše.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Únor/březen '08: Tvorba map
PříspěvekNapsal: pát 15. úno 2008 15:14:15 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: úte 15. led 2008 19:06:06
Příspěvky: 84
Bydliště: Bořitov
to Arvenger: skutečně mi jde o ovládání schopností. Obrázky nechci nové, vlastní, jen možnost dávat jednotkám už existující (a třeba nechat Jima nasednout do Wraitha,...). Hrdinové - i v jedniče jsi mohl nastavit jednotce 5000Hp, armor 100 atd., ale jen pro existující hrdiny (i pro jednotky, ale to je pak měl i počítač).

_________________
I hate
mmmmm--oooooooo--nnnnnnnn--dddddddd--aaaaaaaayyyyyyyy--ssssssss
mmmmm--oooooooo--nnnnnnnn--dddddddd--aaaaaaaayyyyyyyy--ssssssss
mmmmm--oooooooo--nnnnnnnn--dddddddd--aaaaaaaayyyyyyyy--ssssssss
mmmmm--oooooooo--nnnnnnnn--dddddddd--aaaaaaaayyyyyyyy--ssssssss
mmmmm--oooooooo--nnnnnnnn--dddddddd--aaaaaaaayyyyyyyy--ssssssss


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Únor/březen '08: Tvorba map
PříspěvekNapsal: pát 15. úno 2008 15:51:41 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: pát 28. pro 2007 18:21:31
Příspěvky: 362
Bydliště: Annihilator
To já jsem pochopil, že jsi měl na mysli vytvořit si vlastního hrdinu a sám si ho pojmenovat, jenže jak říkám, musely by pro každý typ jednotky existovat maximální limity. Jako vytvořit si hrdinu z mariňáka s 5'000 HP je jaksi . . . . že ano.

Posadit Jima do Wraithu, to taky není špatný nápad. Prve jsem to jaksi nepochopil.

A k těm schopnostem . . . . nojo, no. To by bylo dobrý, kdyby se tam daly nastavit i použití těchhle schopností.

_________________
Obrázek


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Únor/březen '08: Tvorba map
PříspěvekNapsal: pát 15. úno 2008 16:10:46 
Offline
 Profil

Registrován: pát 15. úno 2008 15:53:38
Příspěvky: 3
Zdravím,
s W3 editorom som určitý čas pracoval, takže vás môžem uistiť že väčšinu týchto vecí (tvorba hrdinov (a vôbec modifikácia jednotiek), vlastné "tváre", schopnosti jednotiek, efekty (distruption web, plague) ako schopnosti alebo len grafické efekty, editácia AI (o dosť pokročilejšia od SC), atď.) editor obsahoval. Ak by sa porovnal W3 editor a SC editor, tak je to obrovský skok. Vďaka nemu sa naozaj dala vytvoriť kampaň na úrovni hernej (zo všetkým k tomu, možno okrem filmov, ale úvodné obrazovky, in game animačky, texty, vlastné pozadia...). Tiež práca zo zvukmi bola jednoduchšia a dali sa vyťahovať priamo z editora, stačilo vybrať tie ktoré sa použijú do mapky.

A aspoň k prvej otázke:
1) Jaké prvky byste rádi viděli v editoru pro StarCraft II?
Veľmi som sa potešil keď oznámili že sa budú dať kombinovať akékoľvek druhy dlaždíc, vo W3 to bolo dosť obmedzené.
Takisto (podľa screenov) to vyzerá tak, že sa bude môcť spraviť útes s viac ako 2 úrovní (viz W3 kde bolo toto maximum a potom sa vytvorila ďaľšia "terasa"), ak som sa len zle pozeral tak by som uvítal túto možnosť.
Bolo by dobré spraviť aj niečo ako paletu najpoužívanejších vecí (napr. special efekty, jednotky), kde by sa dali tieto objekty rozčleniť do jednotlivých katégorií (s tým že jeden objekt by mohol byť naraz vo viacerých katégoriach) - aby človek nemusel stále prepínať medzi niekoľkými oknami.


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Únor/březen '08: Tvorba map
PříspěvekNapsal: pát 15. úno 2008 17:19:01 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: ned 05. srp 2007 16:32:30
Příspěvky: 14
W3 editor znam jenom okrajově, ale vim, že s tam můžeš vytvářet vlatní jednotky a hodně měnit stávající, jinak ke triggerům bych chtěl, aby se to víc přiblížilo možnostem, jaký ma scriptování


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Únor/březen '08: Tvorba map
PříspěvekNapsal: sob 16. úno 2008 13:51:55 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: pát 28. pro 2007 18:21:31
Příspěvky: 362
Bydliště: Annihilator
No, tak asi nejlepší by bylo, aby tam byla možnost triggerů pro ty, co je chtěj a pro ty co jim vyhovuje spíš scriptování tak ti ať si scriptujou.
Zjednodušeně aby tam bylo možno obojí.

Scriptování je pro mne španielská vesnice.

_________________
Obrázek


Nahoru
 

 Předmět příspěvku: Re: Únor/březen '08: Tvorba map
PříspěvekNapsal: ned 17. úno 2008 20:08:50 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: úte 15. led 2008 19:06:06
Příspěvky: 84
Bydliště: Bořitov
Ještě o podpoře kampaní: bylo by hezké vytvořit skripty/triggry pracující s dvěma mapami současně. Třeba kdyby někdo vytvořil mapu, kde musíte za určitý čas zničit co nejvíce nepřátelských základen, a na další by pak síla soupeře odpovídala výsledku minulé mapy. V SC 1 bylo nutno vytvořit tolik druhých map, kolik možností síly autor chtěl vytvořit. Pokud by byl nějaký "switch", který se na první mapě aktivuje a druhá s ním pracuje, bylo by to vítané zjednodušení.

_________________
I hate
mmmmm--oooooooo--nnnnnnnn--dddddddd--aaaaaaaayyyyyyyy--ssssssss
mmmmm--oooooooo--nnnnnnnn--dddddddd--aaaaaaaayyyyyyyy--ssssssss
mmmmm--oooooooo--nnnnnnnn--dddddddd--aaaaaaaayyyyyyyy--ssssssss
mmmmm--oooooooo--nnnnnnnn--dddddddd--aaaaaaaayyyyyyyy--ssssssss
mmmmm--oooooooo--nnnnnnnn--dddddddd--aaaaaaaayyyyyyyy--ssssssss


Nahoru
 

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz