Takze prvni clanek zabyvajici se touhle
"nejlepsi rasou, protoze za ni samozrejme hraju:D " bude zameren uplne pro ty nejnizsi ligy a pro hrace kteri se bud rozhodli hrat za tuhle rasu, nebo zacinaji se starcraftem. Tzn. predstavime si veskere jednotky ability utility a vymozenosti
Takze zacneme shrnutim rasy, protossove jsou rasa z vesmiru atd atd atd, tohle asi nikoho netankuje takze jdeme dal.
Me tahle rasa byla nejsympatictejsi uz v brood waru, tam sem ale hral zergy, protoze za ty sem umel nejlepe, ikdyz to byla podle vetsiny hracu rasa na ovladani a samostatne hrani nejtezsi, inu predstavte si zebyste nemeli queeny
a hrajte s tim neco.
Nekolikrat sem na ni chtel prejit, protoze sem miloval gamestyle nal_ry, storka, bisuho a jinych ultimatnich korejskych zabijaku ale nikdy se mi to nepodarilo, nevyhoda totiz byla ze bw uz hrala ustalena komunita lidi a novacci tam proste nebyli takze nebylo kde nebo na cem trenovat. Proto sem si dal uz tenkrat predsevzeti ze jakmile nekdy v budoucnu vyjde sc2 zacnu Protosse drtit hned od zacatku. Proc?
"Tentokrat uz to bude i k clanku a ne memu skromnemu osobnimu zivotu "Protossove maji to co ostatni rasy ne, da li se to tak nazvat, kazda jednotka je ultimatne silna oproti ostatnim, s hrstkou armady drtite a smazite nepratele kteri se vam postavi do cesty a cim ultimatnejsi jednotku postavite tim rychleji.
Protossovi ke stesti staci malo.. nepotrebuje stovky behajicich slabych vojaku.
Dovolim si pouzit vetu jednoho nejmenovaneho hrace ceske narodnosti ktery se pohybuje na vrcholu top cze sceny, ktery odpovedel na otazku proc hraje protossy zrovna takhle
"Mam rad kdyz je neceho malo a je to kvalitni"Skoda ze to neni z moji hlavy protoze tahle veta si myslim je strasne symapticka kazdemu protossovi a zrovna i on si vybral tuhle rasu diky poctu a kvalite
Nyni k predstavovani jednotek budov a vyhod co maji protosove.
Jak zerg potrebuje zamorenou pudu na staveni budov, tak i protoss ma omezene moznosti ve staveni zakladny, omezene jen dokud ale nepostavi:
pylon coz je da se rict zakladni budova protossu. protossove jsou zamereni na energii, magneticke pole chcete-li, ktere pylon vyzaruje do omezene vzdalenosti, kde nadale muzete stavet dalsi budovy.
Hlavni budova protossu se nazyva:
Nexus kde se logicky opet stavi zakladni delnicke jednotky:
Proby, ty krome tezeni, staveni, a utoceni za 5 dmg uz nemaji zadne vlastnosti, ale jednotka je to nepostradatelna, dale v nexusu muzete postavit:
mothership, coz je ultimatni jednotka protossu, ale k te se vratim az v neakem dalsim clanku zamerenem na tohle tema.
Krome proby a mothershipu ma protoss jednu vynikajici abilitu:
Chronoboost: s touhle veci budete vasi jednotku nebo upgrade stavet o 50% rychleji po delku 20ti sekund. Chronoboost stoji 25 energie, coz je pomerne malo na to ze se energie doplnuje rychlosti cca 2 jednotky za 1.5 sekundy herniho casu.O pouzivani chronoboostu se take docteme pozdeji.
Protossove maji jak uz padlo velice silne jednotky, ale take se za ne logicky bude hodne silne platit.
Zakladni jednotka protosske armady je
Zealot:na blizku utocici ultimatni bojovnik ktery si umi poradit temer se vsemi jednotkami co ve hre jsou.Ma celkem uzitecnou abilitu
CHARGE ktera je hlavne postrach zasiegovanych siege tanku
. Diky teto abilite se proti dane jednotce na kterou date zautocit rozsprintuje a je u ni temer v okamziku.
mezi dalsi jednotky patri
Stalker: Slabsi nahrazka na dragona ze satreho bw, tato jednoka utoci na dalku, takze se s ni da dobre microvat a pusobit skody, navic ma abilitu
BLINK, diky ktere se muze teleportovat na urcitou vzdalenost.
a na zaver
Sentry:jednotka ktera utoci laserem na dalku, ktera ma celkem uzitecne 3 ability,
Force field, Guardian Shield a Hallucination o techto abilitach pozdeji.
vsechny zminovane jednotky se stavi v
Gateway, coz je zakladni budova pro staveni armady u protossu.
Kdyby vam tyto 3 jednotky byli malo, muzete zvolit bud cestu: 1-diky budove
Stargatektera vam umozni nasledujici jednotky:
Phoenix, utoci jen do vzduchu, avsak ma velice rychly pohyb a jeho vyhoda je ze muze strilet ikdyz se pohybuje, a ma jednu hodne dobrou abilitu
Graviton Beam diky ktere muze vyzvednout pozemi jednotku do vzduchu.
Void Ray, jednotka utocici jak na zem tak i na vzduch ma celkem dost HP avsak jejich pouzivani potrebuje znacny skill a dovednost, protoze jejich utok je zalozen na nabijicim se Prismatic Beamu, ktery vlastne umoznuje void rayovi utocit silneji a silneji cim vic je nazhaven. Ma 3 stupne zhaveni.
a na zaver stary dobry
Carrier velice odolona lod ktera vysila dalsi male lode do utoky, v bw kdyz s nimi clovek umel dobre microvat byli ultimatni,. zde uz tomu tak bouzel neni.
2- diky
budove Robotics Facilityktera vam umozni nasledujici jednotky:
Observer, jak uz z nazvu plyne, tato jednotka odhaluje vse neviditelne, a sama je neviditelna, pouziva se hlavne diky map controlu. Jednotka ovsem neutoci. Coz by snad ani neslo, protoze by to byla strasna imba
Warp Prism je protossky transport, nebo se muze rozlozit, da se rict na pylon, diky cemuz muzete warpovat jednotky treba do baze.
Immortal, velice silna a ucina zbran do armored jednotek, a zase velice odolna proti jednotkam ktere maji velkou damage, protoze diky jeho abilite
Hardened Shield vsechna zraneni co se mu zpusobi jsou redukovana na 10, kdyz ma stit.
Colossustato jednotka utoci laserovymi paprsky, ktere davaji splash damage ve vodorovne lajne colossova utoku, tato jednoka muze take chodit pres clify a ruzne nerovnosti v terenu.
no a nakonec diky pristavkum se vam v uz zminovane
gateway odemcou dalsi 2 jednotky a to bud
Dark Templar, ktery je permanentne invis a dava obrovskou damage, nebo
High templar, ktery neutoci, avsak ma 2 zdrcujici ability a to
feedback nebo
Psionic storm ktery ubira 80 dmg po dobu 4 sekund kdyz v nem jednotky stoji, 2 high templare take muzete spojit v
Archona, coz je jednotka jak s velkou vydrzi tak velkym splash utokem.
to by bylo k jednotkam a budovam asi tak vse.
Na zaver bych chtel rict co sem nazacatek zapomel, a to 2 dodatky, prvni je ze protossove jsou celkem narocni na plyn
a ten 2 je k predstaveni rase.
Jak ma zerg regeneraci, terran medivac a opravujici scv, tak protossovi byli dany stity, ktere se samostatne doplnuji. Kazda jednotka nebo budova ma rozdeleny zivoty na 2 panely, prvni je prave ten stit ktery se musi znicit abyste mohli ubirat tomu druhemu panelu a to jsou uz samostatne zivoty.
Vim ze tento clanek bude 99% hracu k nicemu, ale neak se zacit musi, a cim pevenjsi jsou zaklady tak tim lepe se pak stavi, a neplati to jen u domu
S timto se s vami prozatim loucim, snad to ma aspon trosku hlavu a patu a zanedlouho se muzete tesit na dalsi clanek ktery bych asi venoval samostatne hre a par taktikam..
Nebo zajemci muzou sami do komentare napsat cim by se mel dalsi clanek zabyvat, veci ktere se budou opakovat vickrat, nebo mi prijdou jako uzitecne budu brat v potaz a treba prave vas napad bude zakladem pro dalsi clanek
Vas dokonalej Protoss Aklain :-*