StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je pon 23. zář 2024 12:16:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 417 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 42  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Replaye slabších hráču - poučení?
PříspěvekNapsal: pon 22. lis 2010 14:41:48 
Offline
 Profil

Registrován: pon 15. lis 2010 11:03:01
Příspěvky: 18
ja som si to pozrel ale je tam toho vela preco si prehral.. proby treba stavat skoro neustale (ty si ich staval tak do 5min. potom si prestal na dost dlhu dobu) utocis strasne nepremyslene a bezhlavo... ved v tom 1. suboji si mohol vyhrat celu hru ale namiesto toho aby si zabil queeny si utocil na lihen. dalej si vobec nemal forge a tym padom ani ziaden upgeade na zbrane ci armor dalsi dovod preco si nevyhral.. proti zergovi je dolezite mat aspon jeden upgread na attack
to moj nazor ale nech napisu aj skusenejsi ja som zatial este dost low

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Replaye slabších hráču - poučení?
PříspěvekNapsal: pon 22. lis 2010 15:20:23 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: čtv 14. říj 2010 17:02:54
Příspěvky: 153
huhla píše:
http://www.ulozto.cz/6649377/prohra-zerg-help-sc2replay
ahoj rad bych kdyby nekdo skoukl tento replay a rekl proc sem prohral :D zerg totalne ovladl celou mapu a proste i kdyz sem vyhral souboj za chvilku tam byl se stejnou army tudiz sem nemel sanci.. sc2 hraju mesic a rad bych se k necemu priucil tak rikejte navrhy tipy atd


Mno, tak se na to mrknem. ;)
1) Gateway stavíš pozdě, měl by jsi ji stavět na 12/18 max 13/18.
2) Mít v prvních dvou minutách hry nakupených cca 300 minerálu je špatný, cca prvních 6 minut by jsi měl být fakt schopný držet minerály co nejníž, nejlépe na 0. Prvních 6 minut proto, že to je pro P nejvíce kritická doba, kde přicházejí různý cheezy, rushe atd a každý opoždění ve stavbě další gatewaye nebo cc nebo i dalšího proba je hrozně znát a může to prohrát hru už v začátku, kde některé souboje mezi přežitím a prohrou dělí sekundy, kde čekáš na dostavbu jedné budovy, nebo na další jednotky, čili začátek se snažit fakt co nejpřesněji a nejlépe odehrát.
3) Rozgodně víc scoutingu ze začátku a obzvlášť u zerga. Musíš vědět zda máš zbrojit a čekat rychlý push od spoupeře nebo jestli jede fast expu nebo dělá třeba banshee/dt.
4) Útok pěknej, celkem zdařilej, mohl být i líp udělaný a mohl jsi tu hru i vyhrát už na začátku možná, ale zapoměl jsi na expu během útoku, takže výsledek byl takový, že jsi nezískal žádnou výhodu, oba jste byli bez saturované expy.
5) Stavíš 2 Robo naráz a přitom nemáš dostatek surovin ani na to, aby jsi uživil jedno, čili to druhé je zbytečná investice a ty suroviny ti chybí v army pak.
6) Pro mě absolutně nelogický tah - výroba dalších void rayů, když už má zerg hydry. Vyrábíš další a další voidraye a přitom sis postavil 2 roba na colose, které kvůli výrobě void rayů stojí a nic nevyrábí. Čili abych ti to nějak shrnul jaký nelogický tah jsi udělal, postavil jsi 2 roba na výrobu 1 colose, kterého jsi udělal v 14:50, další dva colose začínáš dělat až v 17té minutě, do té doby obě factorky stojí, ta jedna tam stojí naprázdno už od svého postavení ve 12té minutě (čili 5 minut ti tam stojí robo bez jediného využití, kdyby jsi postavil jen jedno robo, mohl jsi dělat colose neustále, pokud bys nedělal voidy a pokud jsi chtěl jet dál voidy, tak jsi neměl roba ještě vůbec stavět.
7) 19tá minuta, zerg ti zničí většinu armády, jen tak tak "vyhraješ" souboj a ty se rozhodneš dál útočit s 3mi stalkery, jedním skoro mrtvým voidrayem a colosem... proč? Opravdu jsi věřil, že můžeš s tím ještě něco zničit? Stáhni tu armádu když není dost silná, aby udělala nějaké pořádné škody, takhle jsi zbytečně přišel o cca 1000 minerálů a 500 gasu.
8) 21. minuta, dál cpeš suroviny do voidrayů, místo stavění colosů, kteří jsou mnohem mnohem effektivnější a opět ti tam jedno robo teda stojí na prázdno, čili dosud by ti pořád stačilo jen jedno robo.
9) Nemáš vylepšení pro range colosů, které je pro ně celkem klíčové. Co koukám, tak nemáš vůbec žádný upgrady, ani zbraně, ani armor, ani charge, ani blink, prostě nikde nic.
10) 22 minuta, v main bázi ti těží plyn dokupy 3 proby na dvou plynech.
11) 25. minuta ustupuješ z vyhranýho boje (což je dobře), ale cestou z5 si NECHÁŠ sundat skoro dva colose, naschvál to píšu velkým, protože sis je opravdu nechal sundat, měl jsi tam pár stalkerů s kterýma jsi měl po těch corruptorech jít a ne s nima zdrhat ještě před colosema.
12) Dále ti skoro celou hru chybí jakákoliv detekce (observer), aby jsi mohl ničit creep tumory a viděl zahrabaný zergský jednotky.
13) Moc nechápu proč jsi v 23 minutě nešel bránit svojí expu, útočilo tam jen pár zerlingů s kterýma by si pár colosů poradilo hravě.
14) Nakonec vyrážíš do boje s 5ti stalkery a dvěma colosy, což je ve skoro 30té minutě fakt chabá armáda, navíc ten útok neměl vůbec žádný cíl a smysl, ani jsi nezkoušel dělat další expu, čili jsi víceméně prohrál už několik minut před koncem, kde mám pocit, že jsi tu hru úplně vypustil, buď musíš bojovat do konce, nebo se neokrádej o čas a napiš gg hned, když se už přestaneš snažit.

Kdybych měl shrnout proč jsi prohrál... nelogické rozhodování, neúčelové stavění, ne příliš dobrá volba jednotek a úplná absence scoutingu. Kdyby jsi nedělal voidraye a zainvestoval třeba do ht nebo jen víc collosů + loti + stalkeři, nějaká ta sentry, tak jsi to i vyhrál, samozřejmě také 3tí exu pořádně mít rozjetou a chránit ji aspoň trochu, rozhodně se o ní nenechat připravit cca 15ti zerlingy.

Vždy když cokoli děláš, cokoli stavíš, cokoli produkuješ nebo útočíš někam, vždy to musí mít svůj vyšší smysl, svůj význam, musíš mít plán na několik minut dopředu. Například, když útočíš, tak vědět důvod (chci založit další expu a když zaútočím mám skoro jistotu, že stavba expy nebude ohrožena)/(soupeř jede víc ekonomiky než já, ale má slabší army, musím jeho ekonomiku zbrzdit)/(vím, že jsem teď mnohem silnější než soupeř, zkusím ho zničit). Útočit stylem "tak teď bych asi mohl zaútočit" je skoro jasná prohra a také musíš samozžejmě hodně scoutovat, vědět co soupeř dělá, jakou má army a podle toho hrát. Dále když cokoli stavíš, tak musíš mít jasnej plán a důvod proč to stavíš a toho se držet. Například tvoje hra, postavil sis letadýlka, krásně ti pomohli v prvním útoku, ale soupeř na to zareagoval a udělal countra jednotku, takže tys začal dělat countra na jeho countra, vše okey, ale pak sis asi řekl "nj ale já tu mám pořád to svoje letišťátko, přece ho nenechám jen tak" a začal jsi nesmyslně dál dělat letadýlka a svoje plánováné colose jsi skoro nevyráběl, čili ano měl jsi s výrobou letadýlek přestat, nebo vyrobit max 3 phoenixe na haras, aby sis získával trochu času. Mno a na konec z jedný báze se dá uživit 3gate + robo/stargate nebo 4gateways, když máš dvě těžby, tak logicky zvládneš uživit dvojnásobek, čili 6 gateways + 2 roba nebo 8 gateways, tohle si zapamatuj a vycházej z toho, vždy když stavíš, čili když máš už 3gaty a chceš změnit výrobu z voidrayů na colose, tak musíš postavit jen jedno robo a přestat voidy vyrábět, abys mohl jet plynulou výrobu.

HF & GL v trénování ;)

Btw základní věci jako neustálá produkce probů atd už ani nezmiňuju, to tu bylo řečeno už setkrát. ;)

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Replaye slabších hráču - poučení?
PříspěvekNapsal: pon 22. lis 2010 15:22:13 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ  Profil

Registrován: stř 01. zář 2010 21:09:48
Příspěvky: 749
Bydliště: krkonose
huhla píše:
ja to chapu ale ne nad kazdym zergem vyhrajes rushem..


nemusis ho zrovna rushovat, jen tu mapu trochu hlidat a nenechat ho delat co chce :)

_________________
Obrázek Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Replaye slabších hráču - poučení?
PříspěvekNapsal: pon 22. lis 2010 15:33:53 
Offline
 Profil

Registrován: ned 17. říj 2010 14:32:29
Příspěvky: 10
Balty píše:
huhla píše:
http://www.ulozto.cz/6649377/prohra-zerg-help-sc2replay
ahoj rad bych kdyby nekdo skoukl tento replay a rekl proc sem prohral :D zerg totalne ovladl celou mapu a proste i kdyz sem vyhral souboj za chvilku tam byl se stejnou army tudiz sem nemel sanci.. sc2 hraju mesic a rad bych se k necemu priucil tak rikejte navrhy tipy atd


Mno, tak se na to mrknem. ;)
1) Gateway stavíš pozdě, měl by jsi ji stavět na 12/18 max 13/18.
2) Mít v prvních dvou minutách hry nakupených cca 300 minerálu je špatný, cca prvních 6 minut by jsi měl být fakt schopný držet minerály co nejníž, nejlépe na 0. Prvních 6 minut proto, že to je pro P nejvíce kritická doba, kde přicházejí různý cheezy, rushe atd a každý opoždění ve stavbě další gatewaye nebo cc nebo i dalšího proba je hrozně znát a může to prohrát hru už v začátku, kde některé souboje mezi přežitím a prohrou dělí sekundy, kde čekáš na dostavbu jedné budovy, nebo na další jednotky, čili začátek se snažit fakt co nejpřesněji a nejlépe odehrát.
3) Rozgodně víc scoutingu ze začátku a obzvlášť u zerga. Musíš vědět zda máš zbrojit a čekat rychlý push od spoupeře nebo jestli jede fast expu nebo dělá třeba banshee/dt.
4) Útok pěknej, celkem zdařilej, mohl být i líp udělaný a mohl jsi tu hru i vyhrát už na začátku možná, ale zapoměl jsi na expu během útoku, takže výsledek byl takový, že jsi nezískal žádnou výhodu, oba jste byli bez saturované expy.
5) Stavíš 2 Robo naráz a přitom nemáš dostatek surovin ani na to, aby jsi uživil jedno, čili to druhé je zbytečná investice a ty suroviny ti chybí v army pak.
6) Pro mě absolutně nelogický tah - výroba dalších void rayů, když už má zerg hydry. Vyrábíš další a další voidraye a přitom sis postavil 2 roba na colose, které kvůli výrobě void rayů stojí a nic nevyrábí. Čili abych ti to nějak shrnul jaký nelogický tah jsi udělal, postavil jsi 2 roba na výrobu 1 colose, kterého jsi udělal v 14:50, další dva colose začínáš dělat až v 17té minutě, do té doby obě factorky stojí, ta jedna tam stojí naprázdno už od svého postavení ve 12té minutě (čili 5 minut ti tam stojí robo bez jediného využití, kdyby jsi postavil jen jedno robo, mohl jsi dělat colose neustále, pokud bys nedělal voidy a pokud jsi chtěl jet dál voidy, tak jsi neměl roba ještě vůbec stavět.
7) 19tá minuta, zerg ti zničí většinu armády, jen tak tak "vyhraješ" souboj a ty se rozhodneš dál útočit s 3mi stalkery, jedním skoro mrtvým voidrayem a colosem... proč? Opravdu jsi věřil, že můžeš s tím ještě něco zničit? Stáhni tu armádu když není dost silná, aby udělala nějaké pořádné škody, takhle jsi zbytečně přišel o cca 1000 minerálů a 500 gasu.
8) 21. minuta, dál cpeš suroviny do voidrayů, místo stavění colosů, kteří jsou mnohem mnohem effektivnější a opět ti tam jedno robo teda stojí na prázdno, čili dosud by ti pořád stačilo jen jedno robo.
9) Nemáš vylepšení pro range colosů, které je pro ně celkem klíčové. Co koukám, tak nemáš vůbec žádný upgrady, ani zbraně, ani armor, ani charge, ani blink, prostě nikde nic.
10) 22 minuta, v main bázi ti těží plyn dokupy 3 proby na dvou plynech.
11) 25. minuta ustupuješ z vyhranýho boje (což je dobře), ale cestou z5 si NECHÁŠ sundat skoro dva colose, naschvál to píšu velkým, protože sis je opravdu nechal sundat, měl jsi tam pár stalkerů s kterýma jsi měl po těch corruptorech jít a ne s nima zdrhat ještě před colosema.
12) Dále ti skoro celou hru chybí jakákoliv detekce (observer), aby jsi mohl ničit creep tumory a viděl zahrabaný zergský jednotky.
13) Moc nechápu proč jsi v 23 minutě nešel bránit svojí expu, útočilo tam jen pár zerlingů s kterýma by si pár colosů poradilo hravě.
14) Nakonec vyrážíš do boje s 5ti stalkery a dvěma colosy, což je ve skoro 30té minutě fakt chabá armáda, navíc ten útok neměl vůbec žádný cíl a smysl, ani jsi nezkoušel dělat další expu, čili jsi víceméně prohrál už několik minut před koncem, kde mám pocit, že jsi tu hru úplně vypustil, buď musíš bojovat do konce, nebo se neokrádej o čas a napiš gg hned, když se už přestaneš snažit.

Kdybych měl shrnout proč jsi prohrál... nelogické rozhodování, neúčelové stavění, ne příliš dobrá volba jednotek a úplná absence scoutingu. Kdyby jsi nedělal voidraye a zainvestoval třeba do ht nebo jen víc collosů + loti + stalkeři, nějaká ta sentry, tak jsi to i vyhrál, samozřejmě také 3tí exu pořádně mít rozjetou a chránit ji aspoň trochu, rozhodně se o ní nenechat připravit cca 15ti zerlingy.

Vždy když cokoli děláš, cokoli stavíš, cokoli produkuješ nebo útočíš někam, vždy to musí mít svůj vyšší smysl, svůj význam, musíš mít plán na několik minut dopředu. Například, když útočíš, tak vědět důvod (chci založit další expu a když zaútočím mám skoro jistotu, že stavba expy nebude ohrožena)/(soupeř jede víc ekonomiky než já, ale má slabší army, musím jeho ekonomiku zbrzdit)/(vím, že jsem teď mnohem silnější než soupeř, zkusím ho zničit). Útočit stylem "tak teď bych asi mohl zaútočit" je skoro jasná prohra a také musíš samozžejmě hodně scoutovat, vědět co soupeř dělá, jakou má army a podle toho hrát. Dále když cokoli stavíš, tak musíš mít jasnej plán a důvod proč to stavíš a toho se držet. Například tvoje hra, postavil sis letadýlka, krásně ti pomohli v prvním útoku, ale soupeř na to zareagoval a udělal countra jednotku, takže tys začal dělat countra na jeho countra, vše okey, ale pak sis asi řekl "nj ale já tu mám pořád to svoje letišťátko, přece ho nenechám jen tak" a začal jsi nesmyslně dál dělat letadýlka a svoje plánováné colose jsi skoro nevyráběl, čili ano měl jsi s výrobou letadýlek přestat, nebo vyrobit max 3 phoenixe na haras, aby sis získával trochu času. Mno a na konec z jedný báze se dá uživit 3gate + robo/stargate nebo 4gateways, když máš dvě těžby, tak logicky zvládneš uživit dvojnásobek, čili 6 gateways + 2 roba nebo 8 gateways, tohle si zapamatuj a vycházej z toho, vždy když stavíš, čili když máš už 3gaty a chceš změnit výrobu z voidrayů na colose, tak musíš postavit jen jedno robo a přestat voidy vyrábět, abys mohl jet plynulou výrobu.

HF & GL v trénování ;)

Btw základní věci jako neustálá produkce probů atd už ani nezmiňuju, to tu bylo řečeno už setkrát. ;)
presne tak sem si to predstavoval. diky moc za tvuj cas budu se snazit to zlepsit i kdyz toho je jak svin xD.. jinak tu expu sem nesel branit protoze sem ji udelal na spatnym miste a on by me furt harasoval se zerglingama takze bych behal tam a zpet priste udelam expu blize k sobe.. a mas pravdu uz sem to vypustil


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Replaye slabších hráču - poučení?
PříspěvekNapsal: pon 22. lis 2010 16:35:27 
Offline
 Profil

Registrován: pát 24. zář 2010 18:49:42
Příspěvky: 1020
huhla píše:
presne tak sem si to predstavoval. diky moc za tvuj cas budu se snazit to zlepsit i kdyz toho je jak svin xD.. jinak tu expu sem nesel branit protoze sem ji udelal na spatnym miste a on by me furt harasoval se zerglingama takze bych behal tam a zpet priste udelam expu blize k sobe.. a mas pravdu uz sem to vypustil


Replay jsem neviděl, ale přečetl jsem si tady příspěvky. Bylo tu že na expu ti útočí 15 zerlingů. Pokud vím 1 zealot zabije 3 zerlingy bez upgreadu na obou stranách. Tudíž na obranu expy ti stačí pár zealotů a 2 cannony nic nezkazíš nikdy.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Replaye slabších hráču - poučení?
PříspěvekNapsal: pon 22. lis 2010 16:48:53 
Offline
 Profil

Registrován: ned 17. říj 2010 14:32:29
Příspěvky: 10
saltazar píše:
huhla píše:
presne tak sem si to predstavoval. diky moc za tvuj cas budu se snazit to zlepsit i kdyz toho je jak svin xD.. jinak tu expu sem nesel branit protoze sem ji udelal na spatnym miste a on by me furt harasoval se zerglingama takze bych behal tam a zpet priste udelam expu blize k sobe.. a mas pravdu uz sem to vypustil


Replay jsem neviděl, ale přečetl jsem si tady příspěvky. Bylo tu že na expu ti útočí 15 zerlingů. Pokud vím 1 zealot zabije 3 zerlingy bez upgreadu na obou stranách. Tudíž na obranu expy ti stačí pár zealotů a 2 cannony nic nezkazíš nikdy.
de o to ze by ta expa ztracela vyznam on by tam nabehl s 15 zerglingama zabil workery a utekl.. ja bych stacil par zerglingu sundat to je hezkyx ale skody by byli vetsi na moji strane -... + jak sem rikal tak sem si ji postavil na spatnym miste proste sem cekal ze ten hrac to nevyscoutuje


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Replaye slabších hráču - poučení?
PříspěvekNapsal: pon 22. lis 2010 16:51:11 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: pát 20. srp 2010 10:47:46
Příspěvky: 50
Bydliště: Belgie
2 Huhla : tak zrovna za tosse se i daleka expa brani celkem dobre, protoze jestli jsem pochopil tak jednotky warpujes, pylon u expy urcite mas, takze kdyz vidis prichazejici nebezpeci, nasazis si jednotky primo tam..i kdyby to melo byt jenom par zealotu, tak nez dorazi Colos nebo neco jinyho...urcite je zdrzis nebo oslabis.To je Tossovo velka aibilita.
Takze expa blizko nebo daleko, neni to zase tak velkej rozdil na prip.obranu.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Replaye slabších hráču - poučení?
PříspěvekNapsal: pon 22. lis 2010 17:42:11 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: čtv 14. říj 2010 17:02:54
Příspěvky: 153
To huhla: řikaj ti to tu správně, expa se dá dobře bránit skoro kdekoli, navíc na této mapě kde jsi hrál já osobně dělám vždy druhou expu přesně na tom místě kde jsi ji ty měl, když se koukneš pořádně na mapu, tak to je od tvojí base opravdu kousíček a je to vlastně nejblížší expa. NAvíc nechat si zničit expu, rptoo, že si mylsíš, že je špatně psotavená, pfff takovej luxus bych ve svých hrách chtěl mít taky, moc si něco nechat zničit jen proto že něco :), expa jednou stojí, minerály potřebuju, proby tam mám, tak ji sakra bráním do posledního zealota, zbuduju nějaký cannony, aby byla passivná obrana, když útočím a hlídám si tu expu prostě, mám v tom prachy, tak je přeci nezahodím. Navíc když je bráněná expa aspoň trochu tak při jejím ničení má i nepřítel ztráty, navíc na bráněnou expu musí poslat víc než jen nějaký zerlingy, už tam musí jít s armádou, čili, pak už se ti vyplatí i přesun tvojí army k bránění, protože, když ubráníš můžeš hned do protiútoku. V tvém případě nepřítel přišel, zničil a odešel bezeztráty. :)

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Replaye slabších hráču - poučení?
PříspěvekNapsal: pon 22. lis 2010 20:28:23 
Offline
 Profil

Registrován: ned 17. říj 2010 14:32:29
Příspěvky: 10
zitra skusim nahrat dalsi replay a skusim odstranit ty chybky urcite to nebude dokonaly a doufam ze za par mesicu budu mnohem lepsi nez ted .. mam co zlepsovat


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Replaye slabších hráču - poučení?
PříspěvekNapsal: sob 27. lis 2010 7:31:15 
Offline
 Profil

Registrován: pát 26. lis 2010 16:27:11
Příspěvky: 96
http://www.uloz.to/6704384/metalopolis-sc2replay
PvT

Budu vděčný když my poradíte jak takové hry vyhrát
Pozor délka 1:29 hod

(doufám že je to správní topick :D )

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 417 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 42  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz