Tieto thready zalozim, aby bolo zretelne jasne pre ktorych ludi je urceny a aby sa predislo diskutovaniu o tom, co je imba a OP a co nie je. Bolo by dobre zalozit jeden thread pre kazdu kombinaciu, aby v napr v threade PvT z pohladu P chodili hlavne protossi a radili si medzi sebou, pripadne nejaky terran, ktory im povie s cim ma problem v tomto matchupe a teda poradi protossom.
Takze:
Thread, kde mozete diskutovat o strategiach
Protoss vs Terran, z pohladu protossa. Poprosil by som, aby ste zanechali nejaku formu tychto threadov. Zretelne davali nadpisy buildov, aby bolo jasne o ktorom hovorite, davali konkretne dotazy na ktore sa da odpovedat (nie: "co mam spravit ked nevyjde push"), a podobne ...
Aby to nebolo hned prazdne, tak, kedze hram protossa, sem nieco kratke napisem. Su to buildy ako ich hravam ja. Profesionalne sa mozno hraju inak a mozno mi prave niekto poradi, co sa da vylepsit
. Cakam, ze sa tu aj ja naucim nejaky novy build, ktory nepoznam.
Charge pushZaklada sa na pomerne skorom utoku v podobe vacsieho poctu zealotov s charge upgradom, doplnenych hlavne stalkermi, alebo hlavne sentry. Build je efektivny hlavne v pripade, ze terran sa newallne. To znamena, ze zealoti mozu lahko vbehnut do zakladne a obklucit jeho armadu. Ak ma terran wall, treba sa snazit chytit jeho armadu v co najotvorenejsich priestoroch, aby sa zealoti s chargom mohli postavit co najviac okolo nich. Sentry maju napomoct tomu, aby jeho armada (vacsinou MM) nemohla so stimpakom kitovat (to znamena hit and run) zealotov. Ak isiel terran tech na tanky, je treba ho znicit skor ako ma tych tankov viac ako 1-2. Tech na tanky totiz znamena mensi pocet MM, takze vyhoda pre vas na zaciatku.
Pri tomto builde treba davat pozor na cloak banshee utok. Preto treba postavit minimalne forge a aspon jeden kanon, alebo robo facility a observera a uistit sa, ze ziadne banshee nepridu.
Blink pushPodobny build ako charge push, akurat nerobite v podstate ziadnych zealotov, ale cisto stalkerov. Tento build najviac potresta techujuceho terrana, ktori sa wallne s bunkrom do zakladne a techuje bud tanky, alebo banshee, alebo nieco viac hightech. Pri utoku ak vidite, ze za wallom nie je velka armada (alebo hlavne ak vidite bunker). Staci preblinknut cez wall a utekat zabijat scv. Stalkeri su rychli a kym sa jednotky z wallu dostanu k mineral lajne, stihnete ich dost pobit. Ak vidite, ze je to zle staci utiect a blinknut von zo zakladne pricom neustale doplnate stalkerov proxy pylonom. Ak terran netechuje a massuje MM, tak to takymto pushom urcite neprebijete a v tom pripade treba bit menej agresivny a zacat do armady doplnat zealotov a mysliet na to, co dalej. Tech, alebo expand, alebo nieco ine.
Branenie Mass marinesToto poznate tak, ze este predtym, ako vam terran zabije scoutovaciu probu, da stavat druhy barrack. Vtedy ide urcite mass marines so stitom. Pripadne sa to da predpokladat aj ked nepostavi gas, to ale nemusi byt take iste. V tomto pripade sa mi osvedcil fast tech na collosa so zealotmi. Kludne mozete dat stavat robo facility este pred druhou gatov. Super pravdepodobne nezautoci predtym, ako si vyskuma stit a stimpack. Tym padom pri jeho prvom utoku by ste uz mali mat jedneho collosa (bez upgradu) a ak nie, tak na marines neutocte dokym collos nevyjde. Kludne nechajte padnut jeden-dva pylony ale zealotov usetrite. Akonahle vyjde collos terran nema s marines sancu. Potom mozete ist rovno protiutok a vyhrat by uz nemalo byt moc tazke.
Zatial staci toto. Neskor mozno napisem viac, alebo to moze dopisat niekto iny. Popisujem tie buildy len strucne. Doplnit sa to uz da konkretnymi dotazmi ostatnych.
2xExpand + mass Gate units
Fast Voidray...
Tak isto ak niekto mate dobre videa, replaye, komentovane zapasy nejakych peknych netradicnych, ale aj klasickych buildov, tak sem nahadzte odkazy. Pripadne linky na zaujimave hry z aktualneho GSL a podobne..