StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je čtv 21. lis 2024 9:44:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Bylo pro Vás můj návod užitečný ?
No jasně! 71%  71%  [ 22 ]
Tak trochu... 16%  16%  [ 5 ]
Vůbec, to kouřís crack, že píšeš takové sračky? 10%  10%  [ 3 ]
Jaký návod? 3%  3%  [ 1 ]
Celkem hlasů : 31
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 5. Učíme se hrát Zergy - kapitola Pátá - ZvZ
PříspěvekNapsal: pát 18. úno 2011 12:34:53 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: ned 29. srp 2010 20:36:09
Příspěvky: 456
Bydliště: Opava
:idea: Prosím o vyplnění ankety až po dočtení i této kapitoly a celkového zhodnocení :idea:

Dobrý den vážení přátelé

Jelikož je Pátek a v práci momentálně není moc co dělat, rozhodl jsem se dokončit dnes základní verzi mé příručky pro začátečníky... Ještě než se vrhnu na ono častokrát proklínané ZvZ ( aka "fakt dementní matchup" ), chci Vám nastínit jak hodlám pokračovat s tímhle malým Projektem :)

V první řadě chci abyste věděli, že dnešní kapitolou má snaha pomoct méně zkušeným hráčům nekončí... Naopak, po té co si probereme základy posledního Matchupu, vrhneme se na složitější aspekty hraní Zergů. Jelikož bude většina z Vás po přečtení prvních 5ti kapitol mít alespoň základní přehled a představu o tom jak hrát Zergy, bude určitě jak pro Vás, tak pro mně zábavné a poučné probrat i složitější problematiku, náročnější strategie a problematiku Macro/Agressive stylu.

Dále chci říct, že samozřejmě jak hra, tak i moje názory na ni se vyvíjí. Pokud sledujete SC2 od releasu ( někdo od Bety, ale o tom nemá cenu se bavit ), jistě jste si všimli že se herní styly několikrát změnili, objevily se nové strategie a některé naopak úplně vymizely, další se znovuzrodili ve vylepšené podobě... Proč to píšu ? Inu, jakmile dokončím tuhle kapitolu, mám v plánu Udělat revizi všech předešlých a následně doplnit o aktuální údaje/vyškrtat nesmysly/dát tomu pořádnou fazónu a následně vše shrnout do PDFka, nebo ( možná po domluvě s adminy ) sloučit to jednoho pořádného, všepokrývajícího Threadu :) který si tady bude trůnit a bude dokazovat mou absolutní dokonalost o_O;;

Tak vrhněme se tedy na dnešní Téma, jelikož keců už bylo dost.

Dnešní kapitolu si nazveme
ZvZ - Aneb proč je zergský mirror nejdementnější matchup ever!

V první řadě Vás musím informovat, že Zergský mirror ( stejně jako většina Zergů ) nesnáším... Nejsem v něm něják extra špatný, ani extra dobrý ( dokonce si troufám tvrdit, že víc vyhrávám než prohrávám ), ale i tak ho nesnáším !

Kdysi tomu tak nebývalo... Byly dokonce doby, kdy jsem ho miloval a měl v něm relativně velké úspěchy. Problém je však ten, že stejně jako ostatní matchupy, i tento se v průběhu času vyvinul do podoby, která mi vůbec nesedí.
Ze začátku releasu byl standard baneling wars a hry trvající okolo 10 minut max. Bude to znít divně, ale tohle byla doba, která mi vyhovovala :) Jakožto bývalý hráč WC3 ( undead level 45 ) si troufnu říct, že mám lepší micro, než většina lidí, které na Ladderu potkávám... No a jelikož je interface velmi podobný, byl jsem jen díky svým WC3 zkušenostem a micro skillu schopen porážet i daleko lepší hráče! Problém ovšem nastal ve chvíli, kdy se zjistilo jak moc jsou Roachové dobrý counter na Banelingy a tudíž se 99 procent her zvrhlo v Roach wars, kdy oba hráči preventivně staví Roache :(

Teď se konečně dostáváme k problematice celého ZvZ a tomu, proč je to tak dementní a náhodný match. Základ tohoto problému je totiž právě jednotka Roach a její masivní využívání. Roach je totiž sám o sobě counter na VEŠKERÉ!!!! pozemní jednotky, které dokáže Zerg postavit!
To je důvod proč většina hráčů používá roache jako "core" jednotku, což spolu s faktem, že už 3 roachové dokážou efektivně bloknout rampu=zabránit scoutu ( všichni víme jak je na tom Zerg s možnostmi scoutu :) ) znamená, že Zergské mirrory jsou téměř 100 procentně o náhodě!
Jediné čím si můžete být jistí je, že finální armáda bude obsahovat právě roache, nicméně nemůžete určit kolik, s jakými upgrady, kdy a s čím!!!

Už začínáte chápat ten ohromný problém? Víte, on je totiž celkem podstatný rozdíl, připravit se na one base mass Roach All-in, nebo na Upgrade Roach timing push, nebo na 2 base Roach hydra, nebo na fast tech na Mutalisky za wallem z 3 roachů, nebo na .... atd atd. A teď si vemte, že Váš protivník je v úplně stejné situaci, takže vlastně oba volíte své strategie naslepo. Roache jet musíte, ale co bude dál nevíte ani jeden.
Když k tomu navíc přidáte fakt, že strategie A je silnější než strategie B, která je zase silnější než C, která ale poráží A ( jenom těch variant je daleko víc ), musíme zákonitě dojít k faktu, že pokud Váš protivník neudělá fatální chybu a nenechá Vás třeba proběhnout lingama to jeho mainu ( a vy nenecháte jeho ), hrajete oba až do prvního velkého útoku slepou hru ( jenomže to je většinou pro jednoho - toho co zvolil "špatnou" taktiku - konec hry ).

Především z tohoto důvodu mám dnes velký problém s tím, jak budu dnešní kapitolu koncipovat :ugeek:
Nejlepší asi bude když Vám napíšu pár taktik a zároveň rozeberu jejich silné a slabé stránky, názor si budete muset tentokrát udělat sami po jejich vyzkoušení...
A jako vždy - veškeré tyto informace vycházejí pouze z mojich osobních zkušeností a je možné, že se v něčem pletu ( nemám patent na rozum ), takže případnou kritiku od Diamond a výš hráčů vítám.

Začněme rushema :

6pool
Je v podstatě jediný Zergský Cheese/Allin, který máme k dispozici v early game. Spočívá ve vynechání stavby dronů a asap stavění Spawning poolu, poté 2 další drony a pak už jen 3 páry lingů a útok, nejčastěji za doprovodu všech nebo většiny dronů.
Tahle taktika je něco, s čím se člověk často potkává v nižších ligách. Pro spoustů lidí je to způsob jak farmařit body a často taky jistota výhry za 5 minut. Osobně si myslím, že je to teplé, už z důvodu, že se dá dobře countrovat Dronama ( za předpokladu, že na to máte micro ) a taky proto, že jakmile to nevyjde máte 0,0000 šanci dostat se zpět do hry. Tuhle taktiku doporučuju SEMTAM! pro odreagování zahrát, ale rozhodně se jí nedržet! Nic vás to nenaučí a od Platiny výš to hráči umí relativně dobře odrážet

7pool
Je mnohem zajímavější už proto, že ( ačkoliv je tak mnoha lidmi brán ) není rozhodně All-in! Já osobně jsem už vyhrál jak ZvZ, tak ZvT ( na úrovni Diamond 3000+) po nepovedeném 7poolu!!!!
Build order je zhruba takový:
6 drone
7 pool
6 drone
7 drone
8 drone
9 drone - vyslat k protivníkovi - pokud možno stavět spine ihned po poolu, někde za minerálama/mezi minerálama a plynem - tak aby nebyl přístupný o více jak 2 stran!!
pool hotový - double extractor trick - 3 páry Lingů - útok !
12/10 overlord
následně Queen

Sranda je v tom, že protvník se chtě nechtě musí bránit stavějící věži dronama = ztrácí mining time - dostává se do ekonomického propadu na Vaší úroveň. Vy mu svými lingami okusujete drony/pool cokoliv a pokaždé, když hrozí že věž zničí ji zrušte a dejte stavět znova! Dronové jen ze 2 stran nemají dostatečný damage aby ji zničili!
Pak je to z velké části na Vašem micru a na tom jak doráži posily ( pokud je posíláte ), anebo jestli uznáte, že je lepší se stáhnout a začít dronovat! Tak jako tam musíte svým útokem způsobit alespoň nějáké škody - Ať už ekonomické(útok na drony), nebo psychologické - hráč pod tlakem dělá chyby=zapomene královnu, staví zbytečně moc lingů místo dronů, staví zbytečnou věž... Je dobré postavit doma 2. queenu a v případě protiútoku postavit obě Queeny na rampu, čímž ho eliminujete :)
Dál pokračujete tradičně na 3 roach blok rampy...atd atd

Baneling Wars
Tohle byl dlouhou dobu cookie cutter = absolutní standard! I dnes je ho možné zahrát na menších mapách s širší rampou ( sCrap station,... ), ale jelikož jede každý beztak na rychlé roache, už není tak silný a úspěšný. Pointa je klasická 14pool13gas ... drony do 15food limitu, pak Ovie, a potom hned Queen+Speed+3 páry lingů. Lingy stavíme průběžně a ihned jak dosáhneme 50 plynu stavíme Baneling nest!
Pokud hrajete tuto taktiku je dobré vědět, že !
1)Utočící je na tom vždycky! lépe, protože v případě counter attacku má čas připravit si doma Bane na obranu = waypoint minimálně do středu mapy, nebo před provníkuv main
2)Pokud si nejsme ABSOLUTNĚ jisti, že máme navrch, NIKDY! nemorfujeme v útoku více jak 2 banelingy najednou.
3)Bane mějte vždy v oddělené skupině a nikdy jim nedávejte attack move!
4)Pokud se Vám ve zmatku boje podařilo dostat třeba 2 lingy k soupeřovi do základny, zašijte je někam do rohu, dejte morfovat banelingy a nastavte jim waypoint do mineral line - už se o ně nemusíte více starat :)

Jak se bránit Blingům ? Je to složité a náročné na micro :) Podstatné je vědět že :
1)Speedlingové jsou dementní a rádi automaticky nabíhají na blížící se Blingy :( Proto, pokud se bránite, mějte vždy speedligy zahodlované na místě tlačítkem H
klikněte vždy na jednoho! slinga dejte mu attack move, poběží sám na blížícího se bane, který do něj narazí a vybouchne
2)Bling Blinga výbuchem nezabije!
3)Bling na druhou stranu výbuchem zabije nekonečno Slingů :D
4)Drona zabije výbuch minimálně 2 blingů!
5)Roach a Queen vydrží opravdu HODNĚ!! výbuchů, proto jsou ideální jako blokovači rampy

Ok tímto jsme si vlastně pořešili veškeré "Non Roach" strategie :) a teď přejďeme k těm Roach friendly taktikám!
V tomto případě tady nebudu psát build ordery, protože si myslím, že není problém si to dohledat přes replaye a vody. Spíše se zaměřím na hlavní myšlenku taktiky, její sílu a slabinu!
Jak jsem říkal, základ všech těchto taktik je ten, že Vám 3 Roachové stojí na rampě a tudíž Váš protivník až do Tieru 2, kdy přiletí Overseer netuší co máte v plánu ( a vice versa )

Roach Rush/Allin

Myšlenka:Postavit co nejvíc Roachů co nejrychleji, za cenu neupgradnutí Speedu lingů a s minimem obrany do prvních 3 roachů
Cíl: Udělat co největší ekonomické škody, nebo zničit protivníkovi pool/roach warren za stálé produkce Roachů, kteří přicházejí ve vlnách
+ pokud se na to protivník nepřipraví je v podstatě mrtvý
+ I přes relativně brzký stop dronování jste schopni soupeřovi srazit ekonomiku už prvním útokem ještě pod Vaší úroveň
+ pokud zničíte Pool, je to instawin
+ pokud soupeř jede fast expu je to instawin
- Pokud Vás soupeř ubráni bez ztrát dronů nebo budov, jste VELMI pozadu jak ekonomicky tak techem
- kvůli absenci Speedu u lingů ztráta map controlu = velká šance na náběh masy slingů do mainu, když budete zhruba v polovině cesty k soupeři

Roach upgrade timing push

Myšlenka:Po zawallovaní 3 roachemi rychlý tech na tier 2, za vybudování evolution chamberu. Upgrade +1attack, roach speed a burrow a následný útok
Cíl:Mít v nejbližším možném čase menší, ale velmi silnou armádu roachů, která si jde - za neustálého doplňování dalších roachů - pro vítězství
+Dobře zahrané a načasovné je to velmi silné proti vekšerým ground armádám
+Máte upgrady, které Vám pomohou utéct(speed) a instantně se vyléčit(burrow) a přijít do pár sekund ( doplněn o posily ) se "novou" armádou
-Pokud Vás soupeř Pushne s vlastními Roachemi před tím než Vám najedou upgrady ( a za předpokladu, že jede jen mass Roach třeba, nebo jen speed atd, prostě investuje míň do upgradů a víc do množství ), tak je to GG
-Nemáte šanci technout na kvalitní a dostatečný antiair ( moc plynu v upgradech a roachích ), pokud soupeř přiletí s Mutama tak musíte buď kempit main za sporama=lost map control, nebo jít na counter attack a po cestě zahrabávat zraněné roache, nebo leavnout :)

Roach + Hydra/Infestor/Obojí

Myšlenka:Mít vyrovnanou silnou mid-game armádu, která pokryje veškeré možné útoky
Cíl:Začít být Agresivní ve chvíli, kdy máme stabilní ekonomiku a zajištěnou obranu bází
+Je velmi silná, stabilní a konstantní strategie, v podtstě nejlepší, kterou můžete v ZvZ zahrát
-Není možné ji utáhnout z jedné báze! Je závislá na expanzi, kterou ale MUSÍTE! bránit tudíž se vzdáváte Map controlu

3 Roach a tajný tech na Mutalisky

Myšlenka: Navodit v soupeřovi dojem, že jedete Roache a přitom tajně technovat na Muty
Cíl:Ve chvíli, kdy soupeř čeká silný pozemní útok vyletíte ze své základny se skupinou mutů, pozabíjíte všechny jeho overlordy na mapě a začnete útočit na těžbu, zatímco expandujete a stavíte obrané jednotky, pro případ proti útoku
+Pokud soupeř zareaguje špatně, nebo pozdě je to instawin
+Mutalisci jsou i v malém množství výborní na map control
+Pro soupeře je velká rána přijít v jednu chvíli třeba o 5 overlordů (=500 min, 5 larev, supply block )
-Jde to scounout! Jelikož se Spire staví až na Tieru 2, je velká šance, že jí uvidí Overseer a soupeř včas zareaguje ( Hydra, Infestor, Vlastní spire, spore, mass Queens,...)
-Pokud veškerý plyn a tech investujete do Mutů, může se Vám stát, že Vás soupeř přejede Roachema - prostě Vám naletí do mainu a zničí Spire, nějáké drony, Queeny atd...a i když mu ti Roachové chcípnou, tak jste v háji
-Velmi náchylné na Early Rushe! ( prakticky ihned co máte 100 plynu techujete )


Tak, tohle jsou asi nejčastější strategie, s kterými se v Mirroru můžete potkat... Jak už jsem řekl, problém je především v nemožnosti scoutovat, co se přesně děje. Můžete si všimat určitých indicíí, například pokud máte speedlingy je dobré kontrolovat expanze, množství dronů atd. Tier 3 jednotky se v mirroru většinou nevidí, protože než se k nim dostanete jste mrtví... Každopádně pokud necháte soupeře technout na Broodlordy, máte velký problém :)

Pár rad na závěr

Naučte se efektivně využívat schopností svých jednotek! Když už si technete na Burrow tak zahrabávejte! Když si technete Drop a rychlost u Overlordů, tak toho využíjte ( například drop hyder do mainu, atd... )
Používejte Overseera! Klidně jich stavte víc a neustále házejte Contaminate na soupeřovy Hatchery a upgrade budovy= velmi mu tím zpomálíte produkci!
Ani nevíte jak je těžké si v davu speedlingu všimnout jednoho vašeho Changelinga, který je nastaven aby následoval ostatní = toto Vám dá velké informace o pohybu soupeřovi armády
Jakmile máte trochu přebytečné peníze, upgradujte +1/+1 ( v mirroru nikdy ne Melee, vždycky Ranged a Carapace ) a +2/+2
Pokud se Vám podaří rozjet 3 těžbu, máte velký náskok především kvůli plynu!
Rozšiřujte si svůj creep a naopak soupeřuv pomocí skupinky slingů a overseera ničte ( map control je fajn )
Pokud hrajete náhodou Muta wars ( což už se neděje ) nebojte se přidat k mutům jednoho dva Coruptory, opravdu pocítíe ten rozdíl!

Tak přátelé, to by pro dnešek asi bylo všechno. Doufám, že jsem Vám neudělal v hlavách moc velký guláš :D Jako vždy se těším na Vaše názory a připomínky, tak jen do mně :D

_________________
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/1237219/1/MaHi/
http://us.battle.net/sc2/en/profile/2976685/1/DarkHorse/

** UČÍME SE HRÁT ZERGY **
kapitola třetí - poznej nepřítele! ZvT
kapitola čtvrtá - ZvP
kapitola pátá - ZvZ


Naposledy upravil MaHi dne pát 18. úno 2011 13:11:31, celkově upraveno 1

Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola Pátá - ZvZ
PříspěvekNapsal: pát 18. úno 2011 12:55:04 
Offline
 Profil

Registrován: úte 27. dub 2010 7:04:40
Příspěvky: 1097
Naprosto super, přesně tohle jsem potřeboval - jasně a přehledně shrnuté výhody a nevýhody jednotlivých taktik, které jsem v ZvZ dosud hrával celkem chaoticky. Taky tenhle mirror zoufale nesnáším, no já vlastně nesnáším všechny 3 mirrory :D

Btw anketa jako tradičně nejde odeslat :roll:

_________________
Obrázek

Vlastní blog o SC2 - http://pralev-sc2.blog.cz/


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola Pátá - ZvZ
PříspěvekNapsal: pát 18. úno 2011 13:00:54 
Offline
 Profil

Registrován: ned 16. kvě 2010 22:05:13
Příspěvky: 1025
clanek pekny :)) a to nejsem ani zerg :P akorat ted bude peknej chaos poznat komentare ke kapitole ctvrte a pate, kdyz maji oba stejny nazev a pak tecky :D " na listine posledni prispevky ve foru "

_________________
Obrázek

a uz sem lama jak svina :D :-*


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola Pátá - ZvZ
PříspěvekNapsal: pát 18. úno 2011 13:07:59 
Offline
 Profil

Registrován: pát 24. zář 2010 18:49:42
Příspěvky: 1020
A já myslel že protosský miror je největší zlo, tak asi ne. :D

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: 5. Učíme se hrát Zergy - kapitola Pátá - ZvZ
PříspěvekNapsal: pát 18. úno 2011 13:13:05 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: ned 29. srp 2010 20:36:09
Příspěvky: 456
Bydliště: Opava
2 Aklain : JJ to bylo naprd... Změnil jsem názvy Threadu a už to snad bude v pohodě... Jinak co to tu je, že nejdou ankety? Jsem chtěl nějákou zpětnou vazbu a hovno hovno zlatá rybko :( :roll:

_________________
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/1237219/1/MaHi/
http://us.battle.net/sc2/en/profile/2976685/1/DarkHorse/

** UČÍME SE HRÁT ZERGY **
kapitola třetí - poznej nepřítele! ZvT
kapitola čtvrtá - ZvP
kapitola pátá - ZvZ


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Učíme se hrát Zergy - kapitola Pátá - ZvZ
PříspěvekNapsal: pát 18. úno 2011 13:18:55 
Offline
 Profil

Registrován: ned 16. kvě 2010 22:05:13
Příspěvky: 1025
saltazar píše:
A já myslel že protosský miror je největší zlo, tak asi ne. :D


protossky miror je to nejkrasnejsi co existuje :P

_________________
Obrázek

a uz sem lama jak svina :D :-*


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: 5. Učíme se hrát Zergy - kapitola Pátá - ZvZ
PříspěvekNapsal: pát 18. úno 2011 13:42:54 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: čtv 23. pro 2010 19:35:14
Příspěvky: 62
A co kombinace hydra + infestor? Nedavno jsem jel matchup ja jel roach hydra protoze jsem videl u nej spire a nak roach muta vede proti roach hydra:) nebo mozna to bylo tim ze on je z plattiny :)


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: 5. Učíme se hrát Zergy - kapitola Pátá - ZvZ
PříspěvekNapsal: pát 18. úno 2011 13:58:22 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: ned 29. srp 2010 20:36:09
Příspěvky: 456
Bydliště: Opava
Nevím jestli tě úplně chápu, ale na Hydra+Infestor potřebuješ 4 plyny = 2 základny, které navíc potřebuješ něčím bránit než si na ty hydry a infestory techneš, takže tak jako tak ty Roache jet musíš... Pak už je jen na tobě kolik, ale já osobně si myslím, že je lepší jet Roache : Hydry tak 3:1 ...

Jinak Roach + Hydra > Roach + Muta ... samozřejmě za předpokladu, že nedáš attack move, ale ty muty nejdřív sundáš hydrama. Taky záleží na počtech, pozici a upgradech. Musel bych vidět ten replay, ale ve finále bychom asi stejně zjistili, že jsi neprohrál kvůli kompozici armády, co ? :)

_________________
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/1237219/1/MaHi/
http://us.battle.net/sc2/en/profile/2976685/1/DarkHorse/

** UČÍME SE HRÁT ZERGY **
kapitola třetí - poznej nepřítele! ZvT
kapitola čtvrtá - ZvP
kapitola pátá - ZvZ


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: 5. Učíme se hrát Zergy - kapitola Pátá - ZvZ
PříspěvekNapsal: pát 18. úno 2011 14:28:52 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  Profil

Registrován: úte 27. črc 2010 10:52:05
Příspěvky: 821
Dost dlhy cas som hraval random a ZvZ som teda hraval tiez casto (neviem preco, mozno je to len nahoda ale mirrory som mal az podozrivo casto).
K veci, v ZvZ jazdia vsetci fast roach alebo mass roach ako bolo pisane... Kedze to vieme, mozeme to vyuzit ;) Vyhraval som proti zergom takmer vsetky hry nasledovnym sposobom:

Zacinal som standardnym 9 poolom, cize 9. drona zacne stavat pool, potom doplnite drony na 10 a date stavat overlorda. Ak ste neurobili nejaku somarinu, tak je overlord hotovy par sekund pred dokoncenim poolu a v tom case mate na konte cca 170+ mineralov => stavate 6 lingov ktory idu rovno utocit.
Ciel tychto lingov nie je vyhrat hru (aj ked aj toto sa vam par krat stane), ale sposobit straty a zdrzanie. Chce to trochu mikra, ale nijako extra moc. Ak super pouzije drony na obranu, tak sa stahujte, hned ako si to rozmysli zase utocte. Ak vidite ze o lignov uz pridete (aj on ma par lingov a intenzivne bojuje dronami), nezachranujte ich, nechajte si ich zozrat, super sa bude citit viac v bezpeci (predpokladajme ze nejake straty ste mu sposobili a neboli to z vasej strany vyhodene peniaze). Super pojde na roach tak ako mal v plane v naivnej predstave ze ho to zachrani (lebo roach je counter na lingov?).

Pokracujme ale dalej ;) Pocas prveho ling rushu ste samozrejme vykonali aj nejaku pracu v zakladni, t.j. hned po 6 lingoch staviate gas a queenu. Masite lingov co vam sili, larvy a mineraly stacia (pozor na supply block). Ked mate 100 gas, stiahnete drony na mineraly a rychlo upgradnete speed. Pred dokoncenim speedu vyrazite k superovi. Snazte sa spravne odhadnut cas, ak ste u neho skoro, pockajte nejako nenapadne (aby vas nevidel overlord) pri jeho zakladni na ten speed (pripadne mozete vyliezt aj hore, ak je ten speed uz na spadnutie). V momente dokoncenia upgradu utocite. Jediny sposob ako sa moze super ubranit je to co MaHi spomina vo svojom clanku, cize blok rampy roachami. Ak rampu nema bloknutu, je to koniec. Masa lingov obali vsetko co ma v zakladni, kludne tam moze mat aj zo 2 vezky. Roach na melee vzdialenost nepouziva tu zelenu sracku, ale len nejake svoje hryzadielka... zaplave lingov sa neubrani. Nejake mikro zo strany roachov nepripada v uvahu, lebo speedlingovia ich obalia a zabrania pohybu prilis rychlo.

Este par doplnujucich rad:
Moment prekvapenia je dolezity, scoutu sa brante zablokovanim rampy lingami a overlorda odozente queenou. Na superovu rampu sa pred dokoncenim speedu odvazte len ak sa bojite ze by ju mohol bloknut.
Nezabudajte pocas utoku stale stavat dalsich lingov a rally point mat rovno v utoku.
Uz si nespominam aky je optimalny pocet dron aby dokazali pokryt masenie lingov a sem-tam overlordov... ak ich postavite malo, nebudete stihat produkovat jednotky, ak ich budete mat vela, vase prijmy budu "zbytocne" vysoke. Ak sa superovi nejakym zazrakom podari prezit, mate aj tak malu sancu na uspech, takze lany na mid a late game mozete nechat na ine hry ;)

GG.

_________________
Proud member of the clan Inaequalis [INAE]
* SC2: GoodWill#320
* D3: GoodWill#2306
* LoL: GoodWill SK


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: 5. Učíme se hrát Zergy - kapitola Pátá - ZvZ
PříspěvekNapsal: pát 18. úno 2011 14:39:19 
Offline
 Profil

Registrován: úte 27. dub 2010 7:04:40
Příspěvky: 1097
:) Rozdíl útoku Roachů na melee a ranged je jen vizuální, damage má stejnou ;)

_________________
Obrázek

Vlastní blog o SC2 - http://pralev-sc2.blog.cz/


Nahoru
Odpovědět s citací  

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz