StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je ned 30. čer 2024 11:27:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Unit design and game mechanics
PříspěvekNapsal: ned 06. bře 2011 0:25:36 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: sob 07. srp 2010 22:39:16
Příspěvky: 149
Pro neznalé aj jsem se to rozhodl přeložit (za nepřesnosti se omlouvám(sry ze jsem casem presel na bez diakritiky :D)) :
Zdravím všechny !
Jsem diamantový terran, mám odehráno okolo 500 her v SC 2 ( včetně bety ). Před sc 2 jsem hrál BW ( okolo 1k her ), Warcraft 3 ( okolo 100 her ). Swichnul jsem, když SC2 přešlo do fáze bety. Před pár dny jsem si všiml, že mnohem raději sleduji BW videa/replaye než ze sc 2. Nostalgie ? Po delším přemýšlení, jsem usoudil, že ne. Odpověď je jednoduchá – BW nabízí mnohem více zábavy než sc 2. Proč ? Dle mě důvod proč, leží v designu jednotek. Nemyslím jak vypadají, ale jak se používají. Hraju terrana, takže budu popisovat jeho jednotky.

BARRACK :

Marine, Marauder, Reaper, Ghost. 4 jednotky, two designs. Vážně – i když mariňák může střílet do vzduchu, marauder má armor dmg bonus a reaper má jetpack místo stimu, všichni jsou používání stejnou a jedinou taktikou : vystřelit, ustoupit, vystřelit (Poté opakovat v případě přežití :) Není to zábavné používat pro hráče a vlastně ani pro diváky.
Ghost. Když řeknete ghost, v 95% myslíte EMP proti tossovi. Používání EMP není zábava – ghost přijde, hodí EMP a zase zmizí. Protos zde nemá mnoho co udělat. V BW tato mechanika byla zábavnější – protos mohl běžet pryč s arbitrem, nebo zacastit stasis filed na vessel. nebo pouze zacastit stasis field nebo recall rychleji :) Je to jako mini hra ve hre. V SC2 techto mechanik neni mnoho ( Nebo to nefunguje - feedback od tempu ? )

FACTORY :

Hellion muze byt pouzit stejnym zpusobem jako marine, marauder a reaper. Strelit, ujet. V porovnani s vulturou v BW je to chude. Vulture ma dve ability – strelba pri pohybu a miny. strelba za pohybu je skvela - Muzete zmasakrovat mnoho zerglingu nebo zealotu bez jedineho skrabnuti. pokud na to mate skill nebo apm. Tady muzete videt, jak se ve hre zlepsujete : pokud jste novacek, nedelate temer nic, kdyz jste na vysoke urovni, muzete zpusobit krveproliti. Miny vultury nejsou zajimave pouze z pohledu terrana (uzasny dmg, pokud jsou dobre polozeny), ale take z pohledu tosse a zerga ( mine dragging ? (pozn. prekladatele: tady trosec nechapu jak prelozit) ) a take pro divaky.nevadi mi odstraneni techto mechanik v sc 2,ale vadi mi, pokud nejsou necim nahrazeny.

Tank. od te doby, co jsou marauderi v sc 2, tank za mnoho jako armored dmg dealer za moc nestoji. jednoduse neni efektivni – moc gasu, moc nemobilni, maly dmg. to je smutne, protoze tank nabizi o dost vice moznosti pouziti v porovnani s ostatnimi jednotkami ve hre, je zabava ho pouzivat, je zabava to sledovat jako divak…… ale bohuzel neni efektivni z duvodu vyse.

Thor. Vetsi a pomalejsi verze goliatha. Goliath muze lovit carriery nebo muty. Muze byt pouzit jako counter na drop hru v TvT. ve srovnani s tim, Thor je efektivni pouze proti mutum ( pokud zerg neprovadi magic box ) a mozna jako tank v TvP. To neni mnoho zabavy – thor vetsinou pouze sedi, strili a ceka nez je znicen.

STARPORT :

Battlecruiser. Nepouzivam. Nikdo ho nepouziva. Pomaly, drahy, ale to nejdulezitejsi – jde vycounterovat strasne lehce – Viking, void ray, feedback + stalkers +storm, hydralisk. nemam k tomu mnoho co rict :)

V sc 2 mam taky rad mnoho vec. MBS, neomezene grupovani jednotek, autominig, chytre jdenotky, cerstve vypadajici grafika, matchmaking system atd. Vsechno co chci rict je : jsou tu nedostatky v mechanice hry, ktere by melo byt zabavne pouzivat a take, coz je dulezite, zabavne sledovat . neco jako v BW byly vulture miny,zajimava siege tank hra, dark swarm, plague, irradiate nebo lurkeri ….
Tady je jedna hra, kterou mam rad. Sledujte od 5. do 10. minuty a uvidime o cem tady mluvim ;)
http://www.youtube.com/watch?v=IhZfTFRY ... 1B335DF7FA

gl a to nejdulezitejsi! U hry se bavte !


Naposledy upravil Grandimir dne ned 06. bře 2011 16:05:44, celkově upraveno 1

Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Unit design and game mechanics
PříspěvekNapsal: ned 06. bře 2011 11:43:00 
Offline
 Profil

Registrován: pát 08. říj 2010 15:42:44
Příspěvky: 97
Musim souhlasit az na ten tank ten ma podle me dovre vyuziti A doufam ze vulture a lurkery pridaj v datadisku

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Unit design and game mechanics
PříspěvekNapsal: ned 06. bře 2011 11:48:35 
Offline
 Profil

Registrován: čtv 23. zář 2010 21:37:04
Příspěvky: 7
Nic ve zlym, ale ta hra na kterou jsi poslal link mně přišla jako docela velká nuda. Jsem rád že miny nejsou. Protože udělat lajnu s ST a do prostoru předtim naházet miny by se podle mě tady stalo každodenní záležitostí a bylo by to jako když terran proti zergům začínal vždy reapery. A to je nuda. Hlavní zábava a kouzlo hry je v tom, že máš jakoby nekonečno možností jak vyhrát a je na tobě abys tyhle možnosti objevil a používal. A pokud někdo jede buildy který se naučí a nic víc, tak okrádá sám sebe. Vymyslet si vlastní build a taktiku s čim budete vyhrát, to je podle mě to největší kouzlo všech SC.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Unit design and game mechanics
PříspěvekNapsal: ned 06. bře 2011 12:11:32 
Offline
 Profil

Registrován: ned 16. kvě 2010 22:05:13
Příspěvky: 1025
v zivote nepochopim lidi jako napr quimby.... co porad tlachaji o tom jak se co prida v datadisku... vis jak by to bylo nehorazne nevybalancovane? kolik uz ted je flamu for a vseho mozneho jak je co imba.. a vy chcete porad jeste pridavat.. dokazes si predstavit co by takove kombo lurker baneling udelal? helion a vulture? se vzpamatujte uz

_________________
Obrázek

a uz sem lama jak svina :D :-*


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Unit design and game mechanics
PříspěvekNapsal: ned 06. bře 2011 12:26:06 
Offline
 Profil

Registrován: stř 18. srp 2010 12:05:39
Příspěvky: 304
V dalších dílech se jednotky přidávat budou, ostatně tomu tak bylo i v případě SC a BW. A zrovna Z nějakou jednotku typu lurker potřebuje jako sůl.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Unit design and game mechanics
PříspěvekNapsal: ned 06. bře 2011 12:28:28 
Offline
 Profil

Registrován: ned 16. kvě 2010 22:05:13
Příspěvky: 1025
v pripade sc a bw to bylo duvodem balance... ale tak necham vas ve vasich predstavach....

ano. .banelingove nici 90% terranu ale jeste lurkera potrebuji :DD ach jo... skoda slov..

_________________
Obrázek

a uz sem lama jak svina :D :-*


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Unit design and game mechanics
PříspěvekNapsal: ned 06. bře 2011 12:43:19 
Offline
 Profil

Registrován: pát 24. zář 2010 18:49:42
Příspěvky: 1020
Aklain píše:
v pripade sc a bw to bylo duvodem balance... ale tak necham vas ve vasich predstavach....

ano. .banelingove nici 90% terranu ale jeste lurkera potrebuji :DD ach jo... skoda slov..


Koukám aklaine že i když hraješ čistě jen protossa jako já tak se plně vyznáš v matchi TvZ, opravdu zajímavé. Mohu jen tak pro zajímavost vědět kterou s těch ras tak dobře ovládáš? Nebo tu jen teoretizuješ? Dále si tu opět cucáš nějaké statistiky s prstu. Kde prosím tě chodíš na to čísla, procenta atd???

_________________
Obrázek


Naposledy upravil saltazar dne ned 06. bře 2011 12:44:30, celkově upraveno 1

Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Unit design and game mechanics
PříspěvekNapsal: ned 06. bře 2011 12:44:08 
Offline
 Profil

Registrován: pon 06. zář 2010 17:17:08
Příspěvky: 320
Nějaké jednotky přidají určitě. Lurkeři to asi nebudou, ale něco přidají.

_________________
Obrázek

Weezing.856


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Unit design and game mechanics
PříspěvekNapsal: ned 06. bře 2011 12:54:30 
Offline
 Profil

Registrován: ned 16. kvě 2010 22:05:13
Příspěvky: 1025
Saltazar: vidim ze tobe obrazove tvrzeni moc nerika...

jinak 2 vec.. videl sem spostu TvZ kde T vynicil Z temer celou expu.. sam mel 50 scv a armadu jak mraky.. a stejne to jeste nedal... diky banelingum

videl sem hodne TvZ kdy T mel T od zacaku hry lepsi mikro macro ekonomiku.. nedal to jen diky banelingum

a 3 vec.. hral sem 5 let Z v bw... proto so dovoluji tvrdit ze pridanim lurkera by se to tak nehorazne nevybalancovalo.. ze by bud vsichni byli Z nebo by polovina lidi prestala hrat

EDIT: ciste protosa? tak tech 50 her co mam v masters vs 2800+ lidi za T mi nahrala asi babicka... a tech nespocet odehranych her za Z v customkach dedecek

_________________
Obrázek

a uz sem lama jak svina :D :-*


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Unit design and game mechanics
PříspěvekNapsal: ned 06. bře 2011 13:04:22 
Offline
 Profil

Registrován: stř 18. srp 2010 12:05:39
Příspěvky: 304
jop, banelingové jsou ultimátní imba zbraní v ZvT.

lol


Nahoru
Odpovědět s citací  

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz