Nedávno jsem na svém blogu rozepisoval klasické terranské build ordery. Jedním z nich byl i agresivní 2 Rax proti tossovi, který na blogu popisuji takto:
pralev-sc2.blog.cz píše:
2 Rax (vs. Protoss):
10 Supply Depot
12 Barracks
13 Refinery
15 Orbital Command
15 Marine (na zahnání nebo zabití soupeřova scoutujícího workera)
16 Barracks
16 Reactor u prvního raxu
17 Supply Depot
Po dostavění druhého raxu okamžitě Tech Lab, po dostavění Reactoru prvního raxu konstantní produkce Mariňáků po dvou
Po dostavění Tech Labu okamžitě výzkum Concussive Shells (a po něm Stimpacku) nebo rovnou Stimpacku, v raxu konstantní produkce Marauderů
Jakmile máte cca. 2-3 Maraudery a příslušný počet Mariňáků, jdete do útoku a oběma raxům nastavíte rally pointy před soupeřovu základnu (případně vezmete i všechna nebo skoro všechna SCV a jdete all-in)
Toto je naprosto jiný build než předchozí 2 Rax! Počítá totiž s addony u obou raxů a smyslem není soupeře ekonomicky zbrzdit, zatímco vy expandujete, nýbrž provést silný early MM Stimpack push, kterým chcete expandujícího nebo fast techujícího Protossa úplně zabít. Není vhodný pro cross pozice na obřích mapách. Pozor dejte rovněž na přestimpackování, o kterém jsem již psal v předchozím díle této série a které je velmi častou chybou u nezkušenějších Terranů provádějících early MM push.
Doporučuji tento build umět a nacvičit si ho, protože na slabší soupeře (nebo příliš riskující silnější soupeře) může být devastující. Přesto na něj nedoporučuji spoléhat - jakmile budete hrát proti zkušenějšímu tossovi, který umí používat Force Fieldy, rozpůlí vám armádu ve vhodném místě a rozkrájí vás.
Jedním z komentujících bylo záhy poznamenáno, že na TL to popisují jinak, a sice u prvního raxu Tech Lab a u druhého Reactor. Při psaní článku jsem TL popravdě používal pouze ke kontrole, ale jinak jsem buildy popisoval na základě x shlédnutých a uložených replayů top hráčů. Většina z nich (hlavně Korejců) zahajovala Reactorem, proto jsem to tak v článku i napsal.
Poslední dny mi TvP fakt nejde a zkouším pilovat tenhle build, protože tím jde jednak velice snadno vyhrát proti fast expandujícímu nebo fast techujícímu Protossovi, jednak jsem zjistil, že z toho jde kupodivu i v případě odražení přejít do macro hry, kde mám obvykle výhodu já (protože jsem mu tou agresí způsobil větší škody). Samozřejmě nejedu all-in variantu s SCV.
Zajímala by mě ale nějaká argumentace, zda opravdu jet nejprve Reactor (více mariny, která lépe counteruje Zealoty a Sentry, ale mnohem později Stim) nebo první Tech Lab (a v tom případě v jakém pořadí zkoumat Stimpack, Concussive Shells a štíty - u některých Korejců jsem už viděl i variantu Marine heavy se štíty jako prvním upgradem).
Prosím o reakce Diamant nebo Master Terrany (nebo Randomy). Nechci znít arogantně, ale theorycraft z Bronzu je pro mě ztráta času.