StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je sob 23. lis 2024 1:40:46

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Neoficialny leak 1.1 patchu
PříspěvekNapsal: pon 13. zář 2010 13:05:30 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: ned 11. dub 2010 23:23:34
Příspěvky: 110
Na nete sa objavili nejake neoficialne patch notes.
Berte to samozrejme s rezervou, pretoze taketo patch notes sa pred patchmi objavuju pravidelne. A aj keby to bol leak priamo od blizzardu, tak do finalneho patchu sa moze kludne dostat len polovica.


Protoss

Zealot
• Build time increased from 33 seconds to 38 seconds.

Observer
• Cost decreased from 50 Minerals and 100 Vespene Gas to 25 Minerals and 75 Vespene Gas.

Carrier
• The build time for this unit has decreased from 120 to 105.
• Build Interceptor now defaults to auto-cast.
• Flux Vanes research now also increases Carrier speed from 1.875 to 2.25.

Mothership
• Cloaking Field radius increased from 5 to 6.5.
• Speed increased from 1.4 to 1.875.

Warp Gate
• Units now take 25% additional damage while warping in.

Archon
• The pathing radius for this unit has been decreased.

High Templar
• Psionic storm now reveals cloaked and burrowed units.

Sentry
• Forcefields are now team-colored.

Colossus
• Colossi are no longer targetable without vision of high ground.



Terran

Ghost
• Armor type changed from Biological-Psionic to Biological-Psionic-Light.

Planetary Fortress
• Attack priority decreased.

Marauder
• Bonus damage no longer applies to structures.

Viking
• The damage done by this unit in Fighter Mode has changed from 10 (+4 armored) to 8(+6 armored).

Siege Tank
• Damage changed from 50 to 35(+15 armored).
• Weapon upgrade bonus decreased from +5 to 2(+3 armored).

Reaper
• Build time increased from 40 to 45 seconds.

Raven
• Seeker Missile range has been increased from 6 to 9.
• Seeker Missile splash radius has been increased from 2 to 2.4

SCV:
• Repairing an attacking unit or building now increases SCV attack priority.

Thor
• Thor model updated to reflect availability of 250mm cannon research.
• 250mm Cannon can now be used on neutral and friendly structures.
• Can now use Javelin missiles on Colossi. Player must manually Target the Colossi while outside of the range of Thor’s Hammer to activate.

Missile Turret
• Damage has been decreased from 12 to 8(+4 armored).

Battlecruiser
• Ground attack damage decreased from 10 to 8.
• Speed increased from 1.41 to 1.875.



Zerg

Queen
• Spawn larva energy cost decreased from 25 to 20.
• New ability: Nest- binds Queen to targeted Hatchery, casting spawn larva every 50 seconds. Cannot attack or use abilities while nested.

Burrow
• Zerg units now receive +1 regeneration while burrowed in creep.

Roach
• Burrowed move speed increased from 1.4 to 2.

Infestor
• Neural Parasite research requirement removed.
• Can no longer be used on unit type psionic.

Ultralisk
• Head Attack removed. Kaiser Blades now used against buildings.
• Kaiser Blades damage decreased from 15 (+25 armored) to 15 (+20 armored).

Nydus Worm
• Now benefits from Burrow research. When using burrow, the Nydus Worm retreats beneath ground over 10 seconds. If it burrows without being destroyed, its 100/100 resource cost is returned to the player.

Overlord/Overseer
• Pneumatized Carapace cost decreased from 100/100 to 50/50.



Bug Fixes

• Fixed an issue with cloaked units casting shadows.
• Fixed an issue where players were not receiving the Collector’s Edition Thor.
• Fixed an issue causing increased frequency of play between random and arranged teams.



General

• Multi-threading improved.
• Rally points can now be issued an attack move command.
• Players may now rebind keys through the UI.
• In the gameplay options menu, players may now toggle whether or not control groups are clickable.
• Players may now adjust the gamespeed of challenges.

_________________
Bnet profile link

Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Neoficialny leak 1.1 patchu
PříspěvekNapsal: pon 13. zář 2010 13:16:26 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ  Profil

Registrován: stř 01. zář 2010 21:09:48
Příspěvky: 749
Bydliště: krkonose
to by byla parada, kdyby to tak bylo :)

_________________
Obrázek Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Neoficialny leak 1.1 patchu
PříspěvekNapsal: pon 13. zář 2010 13:23:40 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: pon 18. čer 2007 21:15:08
Příspěvky: 381
Tak pokud to je pravda, tak bych byl opravdu spokojen.

Zjednodušení hry za zergy. Zvýšení důležitosti creepu. Nepřímo zvýšení účinnosti 6 pool, ale to snad nebude tak těžké ubránit... Lehčí obrana proti cloaked nepřátelům. Vyšší důraz na mid a late game. Snížení účinosti tanků (hodně důležité).

Jen nějak nevidím oprava poškozených achievmentů.

_________________
And thou shall count to three...
Jumbik Bnet acc


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Neoficialny leak 1.1 patchu
PříspěvekNapsal: pon 13. zář 2010 13:29:42 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: ned 11. dub 2010 23:23:34
Příspěvky: 110
Jumbik píše:
Zjednodušení hry za zergy.

Queen
• Spawn larva energy cost decreased from 25 to 20.
• New ability: Nest- binds Queen to targeted Hatchery, casting spawn larva every 50 seconds. Cannot attack or use abilities while nested.


Ak som toto ale spravne pochopil (zerga nehram), tak aj tak sa viac oplati davat spawn larva manualne nie? Momentalne to treba robit kazdych 40 sekund a to to stoji 25 energy. Keby to znizia na 20 energy, tak by to bolo treba robit este castejsie a autocastom by to castovalo len kazdych 50 sekund. Ci mi nieco unika?

_________________
Bnet profile link

Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Neoficialny leak 1.1 patchu
PříspěvekNapsal: pon 13. zář 2010 13:42:06 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: ned 15. srp 2010 19:27:12
Příspěvky: 61
Pokud to chápu dobře, tak by se snížila cena, což by způsobilo přebytek 5 energie na jeden cyklus larev při manuálním použití. To by šlo později využít na tumory popř heal. Autocastin vítám, během soubojů nebo delší hrou často zapomínám házet larvy

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Neoficialny leak 1.1 patchu
PříspěvekNapsal: pon 13. zář 2010 13:42:29 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: pon 18. čer 2007 21:15:08
Příspěvky: 381
klayman píše:
Jumbik píše:
Zjednodušení hry za zergy.

Queen
• Spawn larva energy cost decreased from 25 to 20.
• New ability: Nest- binds Queen to targeted Hatchery, casting spawn larva every 50 seconds. Cannot attack or use abilities while nested.


Ak som toto ale spravne pochopil (zerga nehram), tak aj tak sa viac oplati davat spawn larva manualne nie? Momentalne to treba robit kazdych 40 sekund a to to stoji 25 energy. Keby to znizia na 20 energy, tak by to bolo treba robit este castejsie a autocastom by to castovalo len kazdych 50 sekund. Ci mi nieco unika?


Nemůžeš zacastit další larvy na hatchery u které už nějaké "rostou". Nevím přesný čas líhnutí nakladených larev, nicméně u expanzí ti autocast pomůže hrozně moc. U začínajích hráčů určitě. I profi hráči nestíhaji injectovat v mid to late game. Viděl jsem už hodně replayů a nestíhá to prakticky nikdo.

Určitě to bude udělaný tak, že pro profi hráče to bude jen vylepšení a manuální kontrola bude vždy lepší, nicméně u začínajích hráčů to bude velmi dobrá berlička. Určitě to zvýší počet Zergů v Bronze/Silver/Gold.

_________________
And thou shall count to three...
Jumbik Bnet acc


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Neoficialny leak 1.1 patchu
PříspěvekNapsal: pon 13. zář 2010 13:47:31 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: pon 30. srp 2010 15:15:47
Příspěvky: 149
Citace:
• Forcefields are now team-colored.
ze LOL :D

_________________
All your base are belong to us


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Neoficialny leak 1.1 patchu
PříspěvekNapsal: pon 13. zář 2010 13:50:46 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: ned 11. dub 2010 23:23:34
Příspěvky: 110
Farebne forcefieldy su dobre. Hlavne pri replayoch, ked niekedy ani nie je poznat kto ktore forcefieldy hodil :)

_________________
Bnet profile link

Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Neoficialny leak 1.1 patchu
PříspěvekNapsal: pon 13. zář 2010 13:59:11 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: pon 30. srp 2010 15:15:47
Příspěvky: 149
jj v takom protossovskom 4v4 to bude hyrit farbickami :)

btw co znamena
Citace:
Archon
• The pathing radius for this unit has been decreased.

_________________
All your base are belong to us


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Neoficialny leak 1.1 patchu
PříspěvekNapsal: pon 13. zář 2010 14:04:01 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: ned 11. dub 2010 23:23:34
Příspěvky: 110
Ze sa archon bude zmestit cez mensiu ulicku. To znamena, ze bude akoze menej siroky, pricom sa ale jeho vyzor nezmeni.
Teda tak som to aspon pochopil ja.

_________________
Bnet profile link

Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz