tak po patchi je PvP ještě horší než před ním
4 warp inbase zealoti už nefingují tak jako před tím, i když v nižších ligách snad jo, tady je kdyžtak build:
9/10 chrono proby
10/10 pylon (+scout, je stěžejní udržet probu v soupeřově bázi živou)
10/18 gateway + chrono proby, od této chvíle už chrono na nexus nepoužijete
13/18 gas - důležitá část: jakmile je gas hotov, dejte na něj 3 proby, jednu stáhněte když budete mít 44 gasu, druhou při 48 a třetí při 52.
15/18 cyber core - hned jak se dodělá, vyzkoumejte warpgate a
nepřetržitě chronoboostujte
18/18 při 450 minerálech postavte naráz 3 gatewaye (samozřejmě první začnete stavět kolem 400)
18/18 jakmile vám to minerály dovolí, začněte stavět na krajích soupeřovy základny pylony, optimálně 4, když se je vydá zabíjet, můžete i 5.
18/XX warp 4 zealotů v soupeřově základně, poslat na proby, za chvíli warp dalších 4 zealotů, který by měl hru ukončit, třetí warp in už definitivně.
proti téhle strategii nebyla žádná obrana, jedině když jel na začátku soupeř 2 gatewaye, jelikož se ale staví gateway na 10/18, šlo to v pohodě ubránit a změnit strategii. V momentě, kdy soupeř postavil gateway na 12/18 a druhý gas, hra nešla nijak vyhrát. Tady jsou nějaké replaye (ještě při starém patchi)
http://leteckaposta.cz/843902865http://leteckaposta.cz/146219820jak jsem řekl, patch tohle oslabil, ale stále by to mělo být v nižších ligách použitelné
build, který se mi momentálně jeví jako nejlepší a jediný hratelný, je gate +fast robo (colossus) + gas steal + druhá gateway. Když soupeř neudělá gas steal i vám (asi jediný counter?) má 3 možnosti:
1) 4-5 warpgate push: většinová volba, protože není tak náročná na gas, potřebujete dobrý scounting + timing abyste zavčas vyrobili sentry a blokovali rampu do doby, než přijde první colossus-
http://leteckaposta.cz/3246484082) 3 gate robo (colossus): i přes gas steal se vás soupeř bude snažit dohnat, při dobrém timingu na něj zaútočíte s 3 collosusy, přičemž on bude mít jen jednoho, takže gg -
http://leteckaposta.cz/8752722643) phoenix build: jste limitováni počtem stalkerů, takže phoenixové jsou asi nejlepší counter ze všech tří, než vytvoříte dostatečně velkou armádu (3 colossusy), můžou phoenixové harasovat proby, v boji pak zvedat stalkery. I tady je však soupeř limitován gasem.
upřímně mě v případě PvP nenapadá, co by měl blizzard udělat, aby z toho byl hratelný a zajímavý matchup. Zatímco v PvT jsou colossusy nepoužitelné, v PvP bez nich téměř nejde vyhrát. Možné řešení vidím v nerfu colossusů a nerfu vikingů (zmenšit jejich range tak, aby nemohli pálit přes půl mapy), otázka je, jaký dopad by to mělo na PvZ