Osobní dojem z ras:
z pohledu middle game a dál: (nemá smysl řešit první minuty hry -tam je to hodně o strategii každého hráče)
-Terrani:
Spousta možností variací co se týče strategie - velmi pestrý výběr jednotek, více defenzivní styl hry (postavit spoustu barracks,factory a pak teprve hurá na ně)
-Protoss:
Taky spousta variací, "menší" army, která je v dobrých rukou lepší než přesila (force fields,atd). Pomalejší, defenzivnější styl, pak silný útok
-Zerg:
Menší možnost variací (ve výsledku je to zergling,roach/hydra,muta). Podle mě pro velmi agresivní hráče, (vidíme žebříčky v Asii
) a výhoda stylu "mám hned velkou army". Potřeba udržovat balanc mezi těžiči a jednotkami (v začátcích hry), dále pak nutnost expanze (nevýhoda, později výhoda). Je to vše o velkém počtu army (narozdíl od protossu, terrani jsou na zváženou).
Hraj random a pak čistě podle instinktů hrej za rasu, která ti nejlíp sedla a za kterou se ti hraje "dobře" (a nejde teď o to,jestli si zápas vyhrál, ale jak se ti líbí mechanismus rasy). Já hrál betu a zkusil jsem jen (doslova pár her) za všechny rasy a měl jsem jasno, nelíp jsem se cítil v roli za zergy, u kterých mi prostě sedí ten styl hry. Každá rasa to má jinak.
Nejde jednoznačně poradit, je to o člověku.