StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je sob 28. zář 2024 18:16:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 94 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: PvZ - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: ned 12. pro 2010 23:58:39 
Offline
 Profil

Registrován: ned 12. pro 2010 22:12:32
Příspěvky: 2
Zdravim, rad sa pridam do diskusie, sam mam s tymto matchupom v poslednej dobe trocha problemy, aj ked je pravda ze som zrovna nejak moc casu na ladder nemal... chcel by som len pridat par drobnosti ktore su podla mna docela dolezite a zatial som ich v tomto threade nevidel...
Napr. na 1v1 mapach pokial vidite zamer ist hatch first hodte tam pylon (napr jungle basin je PvZ takmer autowin pokial to zahrate dobre, pretoze sa tu da bez problemov hodit pylon a potom nexus pred gate a vas nexus skonci pred jeho expom + je safe). Ked sa da, pushnite, a nehajte ho spravit jednotky a potom sa len vratte --> ma o 10 dronov menej povedzme, a armu s ktorou momentalne nic nespravi. Ak ho nehate v bazi dronit, tak mu zbytocne nehavate vyhodu. Pokial idete robo tech, s observerom mozte trocha pocistit creep tumory (poslete obsa a stalkrov, ale pozor na speedlingy) pokial je s nimi zerg moc greedy.
Pokial chcete robit rozne timing pushe proti mutam (aj ked mam pocit ze vacsina zergov minimalne po najblizsom patchi pojde roach/hydra uz ako samozrejmost), tak pokial ide 2base a nehate ho tak, spire (opravte ma pokial to je inak) by mala koncit okolo 9tej minuty. Tj ak zautocite okolo 8:30, spire bude tesne pred skoncenim a on ma dost mozno nasetrene larvy. Tj, pokial ho rovno nezabijete, prinutite ich minut --> menej mut.
Myslim ze cb prveho zealota a rovno rally do jeho base minimalne prinuti nejake extra lingy, pripadne druhy lot + stalker moze spravit celkom paseku, toto robim na kazdej closespawn mape.

/pokial s niecim nesuhlasite atd, opravte ma, niesom si uplne vsetkym isty, napr ten timing na muty sa moze dost menit... som docela zly, ale myslim ze nejake zaklady som tu zhrnul ked tak pridajte co vas napadne :).

_________________
Obrázek
add me :) #839


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvZ - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: stř 12. led 2011 16:15:22 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: sob 06. lis 2010 10:11:37
Příspěvky: 96
Mohl bych poprosit jestli by mi někdo neposlal replaye jak na Muta+lingy, nebo čistě muty? Ti mi stále dělají problémy :(

_________________
Gwainhir.280


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvZ - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: stř 12. led 2011 16:30:19 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  Profil

Registrován: úte 27. črc 2010 10:52:05
Příspěvky: 821
Obecne by si nemal zergoi dovolit ist na mutace. Ak to skusa, tak ho znicit skor nez tam dojde. Vdaka techovaniu velku armadu mat nebude a bude tvorena prevazne lingami. Mass zealot by to mal vyriesit.

Ak uz mutaliskov nejako ziskal, tak to countruj stalkermi (vdaka blinku mu ich ponicis dost). Samozrejme nemozes byt vsade, takze stalkrov skor na press (nezabudat na zealotov aby si sa ubranil lingom a nejaku tu sentry na forcefield a shield) a na klucovych miestach (mineral line) si drzat par canonov a nejakeho archona. To by malo ako def stacit.

Cize standardny 4 gate by to mal zvladnut. Na jeho neustaly neprijemny harass mozes odpovedat rovnako a postavit par phoenixov, ktoyrmi mu budes nicit queeny a drony... vdaka rychlosti dokazes mutacom utiect a pri troche cviku natrenujes aj mikro vdaka ktoremu mu phoenixami mutace znicis (on musi zastavit aby vystrelil, ty strielas za letu).

_________________
Proud member of the clan Inaequalis [INAE]
* SC2: GoodWill#320
* D3: GoodWill#2306
* LoL: GoodWill SK


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvZ - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: pát 11. úno 2011 17:06:18 
Offline
 Profil

Registrován: čtv 26. srp 2010 9:20:27
Příspěvky: 307
Romulus má pravdu, mutové se counterují blbě. Upřímně si myslim, že je to nejhůř counterovatelná jednotka v SC2. Psát že je dobrý mít archona v základně je podle mě trochu mimo mísu, archon je T3 a sám vyjde na 300 gasu .. a má tam jentak stát ? Navíc je pomalej a s krátkym dostřelem takže mutové vyžerou proby a na něj se vykašlou a nakrásně když je jich dost tak ho vyrubou i tak. Blink u stalkerů no ... ano hodí se, ale problém pro stalkery neni ani tak to, že muty nechytí jako spíš to, že i když je chytí tak v boji prohrajou. Nedovolit zergovi spire .. dobrý no :) Zkusme mu to zakázat na začátku hry :)) Jak to má toss udělat ? Když naběhne se zealotama, tak ho v pohoddě v první fázi umikruje queena s pár lingama a o pár minut dál jim vystaví stopku pár roachů na rampě za 75/25. Stačí jich 6 .. nad rampu a bb zealoti, kteří se vejdou jen 3 vedle sebe a dostávají dmg od všech roachů. Jediný co na muty platí spolehlivě, je jet phoenixe to je jedinej counter .. myslim prakticky použitelnej .. takový hlášky, jako že stormy jsou samozřejmě blbost. Proti troubovi co s mutama stojí možná, v reálu ale ne. Muti jsou dost rychlí na to aby jim storma nějak víc ublížila, navíc HT jsou nechutně pomalí takže se s nimi muti nemusí zabývat. Opravdu zbývají jen phoenixové, kteří mají ale problém v tom, že pokud je P massí od začátku, což musí pokud chce obstát proti mass muta, tak pokud zerg postaví hydry (jedna budovka navíc) a masí je pak společně s roachema, tak opět gg tosíku. Tohle je teda můj pohled no .. možná trochu pesimistickej, ale nevím o jiné jednotce, která by tak snadno dosáhla kritického počku kdy je téměř nemožné jí counterovat a zároveň byla tak naprosto univerzální a rychlá. Mutové counterují CELOU protosskou armádu vyjma archonů, phoenixů a možná carrierů. Všechno ostatní s přehledem zničí + jsou rychlejší než cokoliv vyjma phoenixe. Takže já bych je tak nepodceňoval. PvZ mam docela rád a i se mi daří, ale pokud se soupeř ubrání tlaku a rozjede mass muta, tak také většinou prohraju. Stačí když člověk pár minut neví co Z dělá a je průser na světě. A mít přehled 100% času o 100% aktivit soupeře je scifi.

Mě funguje jedna taktika a ta spočívá v tom, že jedu okamžitě na phoenixe, a bránim se lotama a canonama za zbývající krystaly. Jak mam tak 6 phoenixů tak jdu na něj, pokud po cestě potkám mutalisky tak fajn měl bych je porazit. Pokud nepotkam, tak mu jdu na base kde je první cíl queena, potom overlordi a pak většinou drony. On zpravdila začne techovat hydry (protože očekává voidy/carriery) a na muty nějak nemá pomyšlení. V týhle fázi se už dá rozjet colossus + chargeloti a dá se vyhrát. Ale celý je to postavený na tom ho prostě odradit od mut a tak nějak ho nasměrovat na hydra/roach nebo hydra/ling.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvZ - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: pát 11. úno 2011 17:58:35 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: čtv 21. říj 2010 22:37:41
Příspěvky: 61
hraju teda za terrana, ale nestojí mass muta hodně gasu? Myslim, že by mohlo dost pomoct zabránit mu v expanzi, pač na 1base moc mutů neudělá.. tohle je jen takovej čistě laickéj názor ;)

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvZ - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: pát 11. úno 2011 19:48:13 
Offline
 Profil

Registrován: pát 24. zář 2010 18:49:42
Příspěvky: 1020
Když máš těch 6 rouchů na rampě tak se mu na ně vykašli a běž zničit expanzi, když mu vlezeš jen se zealotama na rampu tak se pak nediv. Celé to co jsi napsal je opravdu sprominutím hloupost, na druhou stranu je fakt že jsem si dříve přesně tohle myslel. :D Musel jsem ale drtivě změnit strategii s kterou jsem hrál a teď už to jde, někde jsem ji tu psal a silně se o tom debatovalo, jen hledej. :)

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvZ - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: pát 11. úno 2011 21:54:53 
Offline
 Profil

Registrován: úte 07. pro 2010 21:54:41
Příspěvky: 139
jsem lama takže omluvte moje lamské názory a strategie.. :)

takže jako P dělam proti Z wall vždy, když ho neuděláte tak tam máte každou chvilku 40 speedlingu co vám vymlátí proby..

má to opravdu pak problém když jede roach push(one base a okolo 6té minuty máte před základnou klidně 10-12 roachu) zdá se mi to celkem populární poslední dobou(alespoň gold/platina) takže jsem taky řešil co s tím a jáká bude optimální strategie..

začal jsem jezdit tedy ten wall, abych přežil speedlingy a rychle stargate, jenže nedělám phoenixe*, ale VR.. *Phoenix je super jednotka na haras(soupeře tím nezabijete) a když příjde roach push, tak je vám k ničemu, zvednout na 10 vteřin jednoho roache z 12 není výhra.. kdežto jedna nebo dvě VR už něco udělají a dokážou ty roache pozabíjet..

přidávam další 2 gate(celkem mám tedy 3 gate a 1 stargate), namasím nějaké pozemní jednotky a jdu mu zabít expu(cca 7-8má minuta odcházím z mainu) tady je duležité mít sentry(idealné udělat hned na začátku jako 2hou jednotku a když nepříjde žádnej útok, tak má hodně energie, takže FF na rampu aby nemohl posílat další vojáky a já měl čas mu zabít tu expu..

pak jsou 2 možnosti, mám toho dost n to abych ho dorazil a nebo ne a stahuju se*

když se stáhnu, tak beru expu, dělam tam nějakej menší wall z forge a pylonů přidávám robo a techuju na kolose.. z stargate vyženu pár phoenixů, jinak doplnuju pozemní gate armádu.. když mám tak jednoho, dva kolose tak už ho jdu zabít definitivně..


tento postup mi docela vychází, možná má někdo lepší, ale já ne.. :)


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvZ - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: pát 11. úno 2011 22:52:25 
Offline
 Profil

Registrován: pát 24. zář 2010 18:49:42
Příspěvky: 1020
Problém void rayů je že jsou hrozně drahý pro začátek a dlouho se staví, tedy obecně řečeno se i proti zergovi moc nevyplácí, pokud tedy není hloupej a nescoutuje, jenže zerg scoutuje vždy. Co se týče rouche pushu tak v té době máš většinou jen main bez expy, takže stačí pro obranu FF a pár stalkerů. JInáč jsme to tedy rozebírali tady viewtopic.php?f=20&t=776&start=180 konkrétně 19 stránka a dál před pár dny. Moje strategie napsaná obecně, samozřejmě se musí přizpůsobovat mapě a situaci:
proti zergovi se vyplácí udělat wall a následně otevřít stargatou a massit phoenixe, až budou tři tak leť k němu nad základnu, znič queny pokud jich neni moc a pak sundej overlordy a můžeš dál škodit, nevystavuj se přímo ale hydrám a claverům. Mezitím si vytechuj 4gate a pokračuj v útoku i po zemi. Při tom útoku založ druhou expanzi a proveď tech na HT+stormy a tím ho dorazíš pokud ještě nemá dost. Je to značně složitá strategie vyžadující lepší micro i macro tak gl hf, pokud v tom mám chyby klidně mě opravte, vymýšlel jsem si ji sám . (také tím eliminuješ hrozbu mutalisků, já je od té doby co phoenixe zvýhodnili neeviděl )

Byla to reakce na to že si někdo proti zergovi nevěděl vůbec rady když massil zerling + mutalisk. Ještě jsme se shodli že HT jsou moc těžcí na micro pro většinu hráčů a jestli se s nimi nechceš moc učit stačí colosové místo nich.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvZ - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: pon 14. úno 2011 1:00:34 
Offline
 Profil

Registrován: čtv 26. srp 2010 9:20:27
Příspěvky: 307
saltazar: Jsem rád, že jsi můj příspěvek označil jako hloupost.. pokud znáš za P nějakou jednoduchou a pohodovou vždy realizovatelnou obranu proti mutaliskům, tak před tebou smekám. To s těma roachema na rampě, já jsem nepsal že jsem tak blbej abych tam s těma zealotama lezl ale haldu stalkerů v tý fázi zase taky mít nemůžu protože lingové. Když Z chce jet na mutalisky, tak si rampu proti tossovi prostě dovede ubránit to jistě uznáš. Já jsem to jen napsal jako situaci se kterou se setkávam .. neřikám že to neumím nějak vyřešit a s tou expou máš pravdu, jasně že na ní zaútočim když jí vidim. Alestačí aby se hra trochu protáhla a Z je schopej zaútočit roach+hydra .. a v zápětí za minutu haldou mutalisků, stačí mu na to jedna jediná budova a sada larev ze dvou hatcherek. A to je pak situace co se řeší těžko, protže prostě nemáš čas .. a neexistuje jednotka která by byla na mutalisky tak cost-efektivní, aby se pomocí tý jednotky counter dal udělat. Prostě mutalisk je jednotka na kterou je jenom jeden jediněj hodně efektivní counter a to phoenix. Tim efektivní myslim skutečně efektivní,archon je efektivní jen teoreticky na papíře, ne však v praxi. A zatim co Z může během minuty vychrlit 8 mutalisků třeba (a chrlit další) tak ty prostě nemáš možnost jak s v danou chvíli bránit. Já ty hry projedu i když už vidim že ty muty má .. prostě vidim někde 4 přeletět a v tu chvíli pokud zrovna nemam SG a zrovna nemam phoenixe tak už jsem defakto prohrál, protože neexistuje counter, kterym bych v danym čase byl schopnej ty mutyporazit, protože on staví další a další a ruinuje ekonomiku atd atd .. takže jakmile postaví spire a první várku mutů aniž bych to odhalil tak gg .. prostě nevim jak na to pokud zrovna nejedu phoenixe nebo nějaký mass stalkery s blinkem. I když začnu stavět phoenixe a nějaký kanony hned jak ty muty spatřim, stejně mě s nima časem uklove. Jak je jich přes 10 tak ztrácí kanony smysl a phoenixy se nestaví dostatečně rychle a po chvíli už ani není zaco je stavět.

EDIT: Ono to asi vypadá, že pořád fňukam proti MMM a teď proti mutaliskům .. ale tak to není, jen se snažim pokecat o tom co mi dělá potíže a něco se třeba přiučit. Tak proto píšu hlavně o tom, co se mi zdá proti tossovi silný. Nejsem zas takovej looser co si s ničí neumí poradit :p Ale rád se přiučim.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvZ - strategie, buildy, countre
PříspěvekNapsal: pon 14. úno 2011 9:56:39 
Offline
 Profil

Registrován: stř 22. zář 2010 14:32:54
Příspěvky: 124
No ja som tiez len low liga ale pre zerga to zas neni take jednoduche urobit rychlo mass mutas, potrebuje na to minimalne 2 tazby. Myslim ze to co na zerga zabere je efektivna agresia a teda bud ho nutit branit sa a teda minat larvy - alebo utocit tazbu. alterativa znicit spire nie je dost dobre realizovatelna pretoze bud je to utok ktory ho znici, alebo si stratil plno jednotiek a casu tym, ze si oddialil muty o 2 minuty, v horsom pripade sa mu uz muty robia a ty si akurat spôsobil ze 2 minuty sa dalsie nevyrobia, je otazne ci si navyse nestratil tym ze si sa medzicasom ani nepripravil nam muta harass. Nie je az taky problem odrazit harass s mutami ako problem by som videl to ze aj ked harass odrazis tie muty sposobuju ze sa hrac boji vyjst z base kym nema solidny counter, co dava zergovi iba viac priestoru na makro a map control. Takze ako to uz myslim Saltazar spominal, musis utocit tam kam sa da - main alebo expa na vacsine map su to zuzene priestory takze mozno namiesto void rayov / phoenixov by sla dobre kombinacia warpgatova (sentra/zealot + pripadny stalker). A utok casovat podla uvodneho scoutu/(sekundarneho socutu ak sa podari dost skoro) (teda ci isiel hatch first, ci je expa saurovana a aku ma armadu apod.). Nie je to jednoduche to zahrat co sa tyka technickej stranky ale inak si myslim ze to je riesienie. ci?

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 94 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz