Eldesan píše:
moje taktika je rychly rusch MM a pokud nevyjde sem uplne v pr...
Jednoduchá rada pro všechny jako ty. Začni hrát víc než jednu strategii a nehraj rushe! Největší chyba všech začátečníků, kterou můžete dělat je rushovat pořád, umíte jen rush a nic jinýho a když rush nevýjde (obrana je většinou velmi easy), tak jste prohráli. Naučte se nejdříve hrát mid i late games, prostě žádný rushe, snažte se nechat hru rozjet a učit se macro, jakmile zvládnete hrát mid a late game, pak můžete se začít učit rushe a ty budou v tom případě i více úspěšný a navíc když se rush nepovede už to nebude jasná prohra, už budete vědět jak tu ztrátu ještě dohnat a nakonec vyhrát. Z mého pohledu by rushem zahrána hra měla být tak 1 z 5ti když na to je dobrá mapa a podmínky.
Téma "Co dělá nejlepšího nejlepším?" je docela zajímavé a přinutilo mě to na chvíli se nad tím zamyslet. Dle mého je důležitá schopnost "učit se", dokázat si ze všeho vzít to co potřebuju a umět to využít. Jsou lidi, jako například já, kterým stačí si jednou něco shlédnout, přečíst si to, zkusit si to a hned si to pamatují/umí to a pak jsou lidi kteří můžou něco dělat 100x a stejně nejsou pořád schopni se to naučit, zapamatovat si to. V sc2 je to to samé někdo vidí nějaký BO/strategii jednou na replayi a hned na to je téměř schopný ji zahrát a někdo jiný to bude holt zkoušet 50x než to zvládne, naštěstí tohle jde celkem dotáhnout pílí a dřinou ale už to stojí hodně času. Co rozhodně je dalším factorem úspěchu ve hrách je schopnost improvizace, kreativita a strategické myšlení a to už asi nijak dohnat nejde, s tím se nejspíš člověk prostě musí narodit. Pro sc2 to jsou podle mě nejdůležitější vlastnosti, dokázat vymyslet rychle novou strategii a řešit rychle danej problém, dokázat vymyslet něco nového s čím soupeře překvapím atd.
Btw když hraju s lidma zde z fora, často slyším na sebe i jiné hráče komentáře typu "ten Bo jedeš špatně" "takhle bys to neměl jezdit" "ta 4gate se dělá jinak" atd. Docela dobrá věc k zamyšlení, protože "někdo" musel jet něco jinak než ostatní, aby tady vůbec byl nějaký 6pool, 4 gate atd, sc2 není test do školy, kde se každej má naučit jak básničku tu samou danou látku a napsat ty stejný odpovědi do testu. SC2 je kreativní hra a právě ti TOP jsou tam kde jsou hlavně proto, že hrajou "svojí" hru, nehrají hru Predyho, nebo Franty Vopršálka, hrají svou hru, svým vlastním stylem a vymýšlejí svoje vlastní nové strategie. Nikdo nemůže vyniknout, když bude dělat to samé co většina, vždy vynikne jen ten, kdo se bude lišit.

Takže doporučuju nebát se experimentovat a zkoušet nové a nové věci, třeba se vám i stane, že vymyslíte strategii, kterou nějaký dobrý hráč později použije na turnaji, nebo nějakou co už dáávno existuje, ale vy jste o ní nevěděli vůbec, jako například já se zealot pushem a 4gate, který jsem si v podstatě sám vymyslel a poté koukal na youtube, že něco takovýho se už běžně dělá

, přesto byl jsem rád, že jsem si na to dokázal přijít sám.
