huhla píše:
http://www.ulozto.cz/6649377/prohra-zerg-help-sc2replay
ahoj rad bych kdyby nekdo skoukl tento replay a rekl proc sem prohral
zerg totalne ovladl celou mapu a proste i kdyz sem vyhral souboj za chvilku tam byl se stejnou army tudiz sem nemel sanci.. sc2 hraju mesic a rad bych se k necemu priucil tak rikejte navrhy tipy atd
Mno, tak se na to mrknem.
1) Gateway stavíš pozdě, měl by jsi ji stavět na 12/18 max 13/18.
2) Mít v prvních dvou minutách hry nakupených cca 300 minerálu je špatný, cca prvních 6 minut by jsi měl být fakt schopný držet minerály co nejníž, nejlépe na 0. Prvních 6 minut proto, že to je pro P nejvíce kritická doba, kde přicházejí různý cheezy, rushe atd a každý opoždění ve stavbě další gatewaye nebo cc nebo i dalšího proba je hrozně znát a může to prohrát hru už v začátku, kde některé souboje mezi přežitím a prohrou dělí sekundy, kde čekáš na dostavbu jedné budovy, nebo na další jednotky, čili začátek se snažit fakt co nejpřesněji a nejlépe odehrát.
3) Rozgodně víc scoutingu ze začátku a obzvlášť u zerga. Musíš vědět zda máš zbrojit a čekat rychlý push od spoupeře nebo jestli jede fast expu nebo dělá třeba banshee/dt.
4) Útok pěknej, celkem zdařilej, mohl být i líp udělaný a mohl jsi tu hru i vyhrát už na začátku možná, ale zapoměl jsi na expu během útoku, takže výsledek byl takový, že jsi nezískal žádnou výhodu, oba jste byli bez saturované expy.
5) Stavíš 2 Robo naráz a přitom nemáš dostatek surovin ani na to, aby jsi uživil jedno, čili to druhé je zbytečná investice a ty suroviny ti chybí v army pak.
6) Pro mě absolutně nelogický tah - výroba dalších void rayů, když už má zerg hydry. Vyrábíš další a další voidraye a přitom sis postavil 2 roba na colose, které kvůli výrobě void rayů stojí a nic nevyrábí. Čili abych ti to nějak shrnul jaký nelogický tah jsi udělal, postavil jsi 2 roba na výrobu 1 colose, kterého jsi udělal v 14:50, další dva colose začínáš dělat až v 17té minutě, do té doby obě factorky stojí, ta jedna tam stojí naprázdno už od svého postavení ve 12té minutě (čili 5 minut ti tam stojí robo bez jediného využití, kdyby jsi postavil jen jedno robo, mohl jsi dělat colose neustále, pokud bys nedělal voidy a pokud jsi chtěl jet dál voidy, tak jsi neměl roba ještě vůbec stavět.
7) 19tá minuta, zerg ti zničí většinu armády, jen tak tak "vyhraješ" souboj a ty se rozhodneš dál útočit s 3mi stalkery, jedním skoro mrtvým voidrayem a colosem... proč? Opravdu jsi věřil, že můžeš s tím ještě něco zničit? Stáhni tu armádu když není dost silná, aby udělala nějaké pořádné škody, takhle jsi zbytečně přišel o cca 1000 minerálů a 500 gasu.
8) 21. minuta, dál cpeš suroviny do voidrayů, místo stavění colosů, kteří jsou mnohem mnohem effektivnější a opět ti tam jedno robo teda stojí na prázdno, čili dosud by ti pořád stačilo jen jedno robo.
9) Nemáš vylepšení pro range colosů, které je pro ně celkem klíčové. Co koukám, tak nemáš vůbec žádný upgrady, ani zbraně, ani armor, ani charge, ani blink, prostě nikde nic.
10) 22 minuta, v main bázi ti těží plyn dokupy 3 proby na dvou plynech.
11) 25. minuta ustupuješ z vyhranýho boje (což je dobře), ale cestou z5 si NECHÁŠ sundat skoro dva colose, naschvál to píšu velkým, protože sis je opravdu nechal sundat, měl jsi tam pár stalkerů s kterýma jsi měl po těch corruptorech jít a ne s nima zdrhat ještě před colosema.
12) Dále ti skoro celou hru chybí jakákoliv detekce (observer), aby jsi mohl ničit creep tumory a viděl zahrabaný zergský jednotky.
13) Moc nechápu proč jsi v 23 minutě nešel bránit svojí expu, útočilo tam jen pár zerlingů s kterýma by si pár colosů poradilo hravě.
14) Nakonec vyrážíš do boje s 5ti stalkery a dvěma colosy, což je ve skoro 30té minutě fakt chabá armáda, navíc ten útok neměl vůbec žádný cíl a smysl, ani jsi nezkoušel dělat další expu, čili jsi víceméně prohrál už několik minut před koncem, kde mám pocit, že jsi tu hru úplně vypustil, buď musíš bojovat do konce, nebo se neokrádej o čas a napiš gg hned, když se už přestaneš snažit.
Kdybych měl shrnout proč jsi prohrál... nelogické rozhodování, neúčelové stavění, ne příliš dobrá volba jednotek a úplná absence scoutingu. Kdyby jsi nedělal voidraye a zainvestoval třeba do ht nebo jen víc collosů + loti + stalkeři, nějaká ta sentry, tak jsi to i vyhrál, samozřejmě také 3tí exu pořádně mít rozjetou a chránit ji aspoň trochu, rozhodně se o ní nenechat připravit cca 15ti zerlingy.
Vždy když cokoli děláš, cokoli stavíš, cokoli produkuješ nebo útočíš někam, vždy to musí mít svůj vyšší smysl, svůj význam, musíš mít plán na několik minut dopředu. Například, když útočíš, tak vědět důvod (chci založit další expu a když zaútočím mám skoro jistotu, že stavba expy nebude ohrožena)/(soupeř jede víc ekonomiky než já, ale má slabší army, musím jeho ekonomiku zbrzdit)/(vím, že jsem teď mnohem silnější než soupeř, zkusím ho zničit). Útočit stylem "tak teď bych asi mohl zaútočit" je skoro jasná prohra a také musíš samozžejmě hodně scoutovat, vědět co soupeř dělá, jakou má army a podle toho hrát. Dále když cokoli stavíš, tak musíš mít jasnej plán a důvod proč to stavíš a toho se držet. Například tvoje hra, postavil sis letadýlka, krásně ti pomohli v prvním útoku, ale soupeř na to zareagoval a udělal countra jednotku, takže tys začal dělat countra na jeho countra, vše okey, ale pak sis asi řekl "nj ale já tu mám pořád to svoje letišťátko, přece ho nenechám jen tak" a začal jsi nesmyslně dál dělat letadýlka a svoje plánováné colose jsi skoro nevyráběl, čili ano měl jsi s výrobou letadýlek přestat, nebo vyrobit max 3 phoenixe na haras, aby sis získával trochu času. Mno a na konec z jedný báze se dá uživit 3gate + robo/stargate nebo 4gateways, když máš dvě těžby, tak logicky zvládneš uživit dvojnásobek, čili 6 gateways + 2 roba nebo 8 gateways, tohle si zapamatuj a vycházej z toho, vždy když stavíš, čili když máš už 3gaty a chceš změnit výrobu z voidrayů na colose, tak musíš postavit jen jedno robo a přestat voidy vyrábět, abys mohl jet plynulou výrobu.
HF & GL v trénování
Btw základní věci jako neustálá produkce probů atd už ani nezmiňuju, to tu bylo řečeno už setkrát.