StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je sob 23. lis 2024 3:12:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 122 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: PvT Protoss IMBA
PříspěvekNapsal: pát 12. lis 2010 15:35:05 
Offline
 Profil

Registrován: stř 22. zář 2010 14:32:54
Příspěvky: 124
to Balty:

pod tou 3) som mal na mysli hlavne ochranu expandov:
V late game su vsetci pomerne dost rozlezeny po mape a T je jedina rasa ktora nema pasivnu pozemnu obranu (ako je cannon alebo spine) - najlepsiu pasivnu obranu ma P. Takze T musi bud nechavat jednotky u Expy, alebo PF.

Takze v late game maju P a Z vyhodu, že si vedia lepsie obranit expand pripadne inych dolezitych miest cisto pasivnou obranou bez potreby mat tam jednotky. Ked si k tomu pripocitas lepsiu mobilitu + wapr/nydus tak ti vyjde ze Z a P maju o trapenie menej.


V late game pokial niekto nema naozaj tak super multitasking ze vie si udrzat zdroje na skoro 0 (aj pro hraci mavaju v dlhej hre na konte 1000 +) tak postavenie par cannonov navyse nie je zla volba, minimalne to protivnika troska spomali.

A este co sa tyka tej vyrobny jednotiek v late game - neporovnavam druhy alebo pocet vyrobenych jednotiek ale cas za ktory su chopny ich vyrobit. Reaktor je sice fajn vec ale si znacne limitovany s tym ze late game ist mass marines proti P asi nebude najlepsia volba. takze addony by som teraz v zasade nebral do uvahy lebo je to situacna zalezitosť ale co som mal na mysli je (nech je pocet vyrobni rovnaky T aj u P):

Barracks Vs Waprgate:
barrack vie lietať ( ;) ) a waprgate ti vie za par sekund vysrat jednotku skoro kdekolvek na mape (ak P pouziva prismy tak naozaj kdekolvek) - myslim ze tuto neni o com (build time + presun = doba kamenna oproti P)

Factory/Starport Vs Robotics:
to jest bud clovek vie vyrobit hellion/viking/medivac, pripadne v nejakom pomerne s vyssim techom takze reaktor je dobra vec ale situacna (a podla mna v late game vo vseobecnosti ma zmysel len na starporte) a potom tu este mame chronoboost u P takte si myslim ze tuto tiez T taha za kratsi koniec (aj ked nie tak vyrazne ako v pripade barracksov)

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT Protoss IMBA
PříspěvekNapsal: pát 12. lis 2010 15:45:50 
Offline
 Profil

Registrován: stř 22. zář 2010 14:32:54
Příspěvky: 124
a este k tej mobilite - Collosus + stalkeri su skratka super colos ma velky dostrel + moze cez cliff, samozrejme zalezi na mape ale vecsinou neni problem prehnut cez cliff - terran za nim nemoze, len pripadne vikingy - stalkre hned dofrcia u urobia poriadok z vikingami alebo ich T musi stiahnut. osobne sa mi Collosusa vzdy skor vyplatili siege tanky (hlavne kvoli tomu ze v poslednom case sa u P stretaavm takmer vyhradne so Stalker+coloss+ht. Ak ma T moc vela MM/MMM/MMMG (malo tankov) mu casto nepomoze ani emp, ako nahle toss stihne hodit aspon jednu stormu ziska rozhodujucu prevahu. Toto sa stane raz a T uz bojuje o prezitie. Ak sa to stalo pri T maine tak je to gg.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT Protoss IMBA
PříspěvekNapsal: pát 12. lis 2010 16:06:43 
Offline
 Profil

Registrován: pon 26. dub 2010 18:59:22
Příspěvky: 323
Presne s timhle mam problem. (na moji urovni, tj. stejne blby macro i micro :-)

ikdyz mame stejne velkou army, tak ja ma uz upg. kolose, tak koncim, proste je s tema vikingama nedam, vzdycky mi je stalkeri sundaj a ramada se uz smazi. Zkusim teda spis ty tanky.

Kdyz se koukam na replaye, tak tam dobrej T se 4ma vikingama v klidu umicruje 4 colosy, ale to mi teda zatim fakt nejde :-)

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT Protoss IMBA
PříspěvekNapsal: pát 12. lis 2010 16:33:14 
Offline
 Profil

Registrován: pát 24. zář 2010 18:49:42
Příspěvky: 1020
Hm, nejlepší proti terranovi s vinkingama připravenými na zničení colosů je mít haldu halucinací a je to. :D

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT Protoss IMBA
PříspěvekNapsal: pát 12. lis 2010 16:41:20 
Offline
 Profil

Registrován: úte 27. dub 2010 7:04:40
Příspěvky: 1097
Vy totiž neustále strašně zanedbáváte roli terénu, kterou v bitvách hraje. Boj Vikingů s Colossi, kde Vikingové jsou v bezpečí nad vodou nebo nad cliffem a ostřelují Vikingy, vypadá naprosto jinak, než boj na otevřeném prostranství, kde mají Stalkeři volnou ruku k sestřelování Vikingů. A platí to i pro jiné situace.

_________________
Obrázek

Vlastní blog o SC2 - http://pralev-sc2.blog.cz/


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT Protoss IMBA
PříspěvekNapsal: pát 12. lis 2010 18:50:35 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: stř 21. dub 2010 21:39:04
Příspěvky: 299
2 Balty:
Ano, pokud T chce jet mech, musí jít co nejblíž ho P nechá. Proti P se prostě mech teď nechytá, chargelot přežije sakra hodně a na něj se nechytá ani EMP. Proti P musí T jet bio doplněný o trošku mechu, ne moc, ne málo. Tak akorát tanků a něco thorů(pokud chce jet mech), akorát vikingů. J, odhaduje se to božsky :D. PDD od ravena udělá taky svý. Obecně mi přijde, že terrani nevyužívají svoje spell castery. Třeba ravena moc v 1v1 nevídám, scanují jak blázni. PDD jim naštěstí z nebe nespadne. Někteří jedinci zase EMPují chargeloty a pak si pobrečí nad OP tosse :)).
IMO je mid/late game vyrovnaná, záleží na hráčově skillu a rozhodnutích. Colloss je fajn na mid, ale na late je nic moc. Navíc pokud protivník půjde něco ve stylu Banshee/Marine, tak se colloss nechytá, proto mám radši přímý tech na templáře a jedno robo na obse(nemluvě o tom, že templář je nadpozemská obranná jednotka, není nad plně naložený medivac s hafem energie ;)). Vůbec čím později do hry, tím víc bolí špatné rozhodnutí Terrana. Začátek bolí zase P, si nevybereš. A finální late-game(skoro vytěžená mapa) bolí taky P. Marina je prostě supr ^^.

2 Shibberius:
Ono warpgate má svoje nevýhody. Třeba, že pokud ty tlačíš Terrana, tak nevidíš, co se na bojišti během warpování děje a musíš se během ms rozhodnout, které jednotky to posílí. A že to občas může být blbé rozhodnutí.
Mass marina je na lategame úžasná věc. Jo, zdechne na storm a plivnutí, jenže je levná, rychlá se solidním dps.
Btw by mě zajímalo, kam vrazí T ten gas, když si může P dovolit stalkery+HT+colloss :), což je fest gas heavy produkce. Nemluvě o kontrolních observerech(kdo má jenom jednoho, plýtvá potenciálem této jednotky :o)) a riskuje, že zůstane bez detekce ;).

2 Pralev:
jup, není nad úzkou uličku, plno mariny a templáře :))

_________________
deacon


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT Protoss IMBA
PříspěvekNapsal: čtv 18. lis 2010 14:30:15 
Offline
 Profil

Registrován: pon 26. dub 2010 18:59:22
Příspěvky: 323
Tak tohle je typicka hra, kdy mame stejny macro, stejnou army a jeden, dva kolosy to rozhodnou pri prvnim pushi.

http://www.uloz.to/6601641/metalopolis- ... -sc2replay

Tentokrat jsem mel vikinga trochu pozde, ale zase jsem zkousel defens drone. Co konkretne jet teda jinak, kua uz? :-(

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT Protoss IMBA
PříspěvekNapsal: čtv 18. lis 2010 14:44:58 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  Profil

Registrován: úte 27. črc 2010 10:52:05
Příspěvky: 821
Vecer sa na to pozriem, nechce sa mi verit ze to rozhodli 2 colosy, ked vo svojich hrach vidim ako maraudery rozbijaju colosy s usmevom na tvary. Pozriem a napisem ;)

_________________
Proud member of the clan Inaequalis [INAE]
* SC2: GoodWill#320
* D3: GoodWill#2306
* LoL: GoodWill SK


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT Protoss IMBA
PříspěvekNapsal: čtv 18. lis 2010 16:26:51 
Offline
 Profil

Registrován: pon 26. dub 2010 18:59:22
Příspěvky: 323
Ani nemusis. Ted zase, silver, ja o expu navic a stejne me prejel :-)

Musim se smirit s tim, ze na P proste nemam. Cim dal tim vic lidi hraje za Z, tak aspon tam si zahraju :-)

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: PvT Protoss IMBA
PříspěvekNapsal: čtv 18. lis 2010 17:11:06 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  Profil

Registrován: ned 03. říj 2010 11:43:26
Příspěvky: 427
Kori: Záleží na tobě jestli se chceš zlepšovat nebo ne...

1.) Suply block - davej si na to veliký pozor. Do 13. minuty (prvni velká bitva), si se stihnul 5x suply blocknout...neboli z 8 suply depotu si jich 5 postavil pozde.

2.) Utracej penize - na zacatku utoku ve 13:00 si mel neutracených 1200mineralu a 325 gasu (12 marauderu). Kdyz uz nevis co s tim, tak proste postav dalsi raxy (osobne s tim mam taky dost problemy i kdyz u me je to ciste nedostakem produkcnich budov...nejednou se mi stalo ze sem stavel treba 8 dalsich raxu abych stihl utracet...)

3.) Nezapominej neustale stavet SCV!!! Do casu 8:20 si vedes ve vyrobe skvele. Stihl si udelat 22SCV z celkovych 27 teoreticky moznych. To je slusny vysledek. Ale pak prestanes. Opravdu se toho neboj a pumpuj SCV celou hru jako treba marinaky. Dokud nejsi na 200/200 je dobre mit SCV co nejvic...pak teprve ma smysl resit jestli jich nemas moc a i to se da vyresit vcelku lehce.

4.) Tvoje prohrana bitva v 13. minute vyplynula ciste z toho ze si bojoval s 30food army proti 50 food army. Zkontroluj si jednou za cas rally pointy budov. Je ve tvem zajmu mit jednotky, se kterymi nemas jine umysly mit na jedne hromade.

5.) Mel si na zacatku pekny scouting (SCV na zacatku, a helion v prubehu), ale je dobre si uvedomit proc soupere scoutujes. SCV na zacatku ma asi dva duvody, 1. aby si vedel kde je souper, 2. aby si zjistil jestli nejede nejaky crazy rush, tim jeho povinnost konci. Ty ses mu spravne zbytecne nevenoval, jako dela spoustu lidi, ze mu pul hodiny naklikavaji waypointy a kaslou na to ze jim stoji makro. Ale v tomhle pripade je dobre premyslet trosku dal. Co s SCV ktere splnilo oba dva ukoly. Dve nejlepi reseni jsou bud ho poslat zpatky domu, a nebo trosku narocnejsi a riskantnejsi pouzit ho k dalsimu smysluplnemu scoutovani. Nejlepsi zpusob je ho nekam schovat souperovi do mainu a nebo pokud si mas pocit ze si toho souper moc vsima (kdyz se podivas na tenhle tvuj replay, tak tvemu SCV souper pozornost moc nevenoval), tak naznacit ze odjizdis a ve FoW se zase nekam schovat do mainu. Dalsi scouting je dulezity u protose az tak v 8-9. minute. Zhruba tou dobou uvidis co by te v nejblizsi dobe mohlo ohrozovat. Chces "za kazdou" cenu soupere vyscoutovat. Ukryte SCV to zvladne nejlepe, nebo se da pouzit prelet nepouzivanou fatorkou, nebo levnymi raxy a nebo proste hodis scan. V tu chvili vic co souper zhruba jede. (podobny cas plati i pro terrana...v 8.-9. minute je podle tveho mainu docela jasne co zhruba jedes).

Pokud zapracujes alespon na par vecech tak se najednou budes nachazet v situacich, kde to nebude jako v tehle hre...ale ve chvili kdy souper bude mit v 13. minute 30 prob ty budes mit 50SCV. A kdyz na tebe pujde jeho push tak to nebude 85food vs. 85food, ale budes to treba 120 vs. 90. V tu chvili se dostanes k silnejsim souperum a zacnes resit zase jine veci. Rozhodne ale nepropadej panice a soustred se hlavne na makro, suply depot-SCV-penize-suply depot-SCV-penize atd. atd.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 122 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz