Shagrath píše:
Prikladam svou TvP hru
Ucim se pouzivat EMP a rozdil je fakt videt
http://files.uloziste.com/ce8becf0f71a1ace/PS:Vim ze je to vyhra ale v prohrach whinuju tak je sem nemuzu dat
Obecne muzu rict, ze ta hra je z tvoji strany docela dobra, nedelas zadne giganticke chyby, a urcite s tim porazis i top gold hrace. Puvodne jsem si rikal, ze se objevi nejaka "klasicka chyba", jako nejaky nesmyslny build. Nebo pokus napodobit nejakeho slavneho hrace apod. Ale ty predvadis "klasickou" hru MMG ktera je proti tossovi velice ucinna. To co tu pise Balty je vsechno pravda, jen bych to doplnil. Nejdulezitejsi bude ale az potom...
U jednicky: zkus si udelat nejaky BO ktery pojedes prvnich rekneme 5 minut. Ty sice postavis 3rax s addonama a orbital, ale jde to udelat rozhodne efektivneji. Napriklad kdyz vezmu ze delas 11rax, tak u tech mas sdrzeni 15 sec jenom proto, ze nemas zazity nejaky obvykly postup. Kdyby si ho mel tak to SCV tam dojede daleko driv (obvykle kdyz mas kolem 100 mineralu, zalezi na mape...tahle ma rampu daleko tak klidne na 75-80). Z cehoz vyplyva dalsi vec a to STAVEJ BUDOVY POD SCV (alespon v early game, kde zalezi na kazde vterine). To znamena, ze i kdyz si poslal SCV k rampe pozde davno si mohl udelat dalsi SCV a kdyz stavitel dojel k rampe tak by si mel presne 150 mineralu na 12rax. Proto se ti zacnou hromadit mineraly, protoze samozrejme kdyz postavis pozdeji raxy a nemas plan co dal, tak nemas kde utracet...
U dvojky: SUpply block je chyba, ale shit happens
Trojka: to bych klidne zduraznil, a baltyho lehce opravim (nikoliv logicky ale fakticky), od toho casu 6:50 (dejme tomu 7. minuty) si do 13. minuty, kdy se ti dodelala expanze vyrobil presne 1 SCV (v case cca 8:00) a i potom si produkoval jen z te expanze.
Ctyrka: Souhlas, podtrhuje trojku.
Petka: ok, ale to je uz vyssi divci.
NEJDULEZITEJSI ceho jsem si vsimnul je, ze nepouzivas hotkeys. Mas je nabindovane tak je POUZIVEJ. Vim, ze uz takhle je to muj klasicky wall of text (nejak neumim psat strucne), ale u tohohle bych se zastavil. To je jedna z veci, ktera te nepusti do vyssi nez zlate ligy. Psal jsem to tu v topiku
Day[9] - Idea worth spreading. Zase je to trosku jiny rozsireny pohled na pouzivani hotkeys, ale cim driv to clovek zacne pouzivat tim rychleji pujde nahoru. Ve zkratce jde o oddeleni hry ocima a mysi, kde koukas kam mas kliknout, a rukou. Ale i bez toho, kdyz budes hrat "klasicky", tak se pokus si navyknout na to delat vsechno pres hotkeys. Chci postavit marinaky 3 AA, maraudery 2DD (jen doporuceni, nepotrebujes mit kazdou budovu zvlast, klidne si dej raxy vsechny na jedno cislo, pak ti staci zmacknout treba 3 a kdyz budes chtit postavit marinaky tak das AA a oni se, po patchy asi pred dvema mesici, budou prioritne stavet v raxu s reaktorem, a kdyz zmacnes DD tak se postavi marauderi v tech-lab-raxech, a podobne to muzes udelat s CC). Doporucuju se snazit v mistech kdy nic nedelas (v replay to poznas podle current APM kolem 10-20) tak si kontrolovat kolik mas penez a snazit se penize utratit. Treba posles nekam armadu a koukas na ni jak jde (treba jen poslednich par kroku) a pri tom si muzes zmacknout 3 kouknout jestli vyrabis, 4 kouknout jestli vyrabis, a zpatky na armadu apod. Ale hlavne ty hotkeys pouzivej i kdyz treba budes na tu budovu koukat tak je vzdycky rychlejsi ji oznacit pres hotkey nez na ni dojet mysi a kliknout. A dalsi hodne dulezita vec mej oznacenou alespon hlavni amradu pod hotkey...je vzdycky snazsi udelat double click jednicky nez sjet pohledem na minimapu, najit tam kde armada je, dojet nad minimapu mysi, kliknout, dojet pohledem doprostred obrazovky, dojet doprostred mysi a oznacit armadu (tohle sem nerozepisoval aby to bylo dramaticke, ale je potreba si uvedomit ze kazdy pohled provazi nejakou mozkovou cinnost a clovek se musi zorientovat a jsou to cenne setinky a desetinky, ono se to da logicky jeste rozeprat dal, ve chvili kdy kouknu na minimapu, tak musim zjisti, ktera jsem barva, kde zhruba armada je abych ji nehledal, najit kurzor aby byl na spravnem miste...atd.). A udelej si nejaky tobe pohodlny hotkey setup, aby si kdykoliv vedel ze treba pod 4 mas raxy (to mam ja) a pod 7 CCs. Az si na tohle navyknes tak budes o hromadu rychlejsi, me se to v SC2 jeste treba 100% nepovedlo...potrebuju nad nekteryma hotkeys premyslet, ale hral jsem 5 let Wow a je to podobne, proste sem hral ability a "nemackal" klavesy (je to jako kdyz treba ridis auto, kdyz chces zabrzdit tak nepremyslis cim se brzdi, ale automaticky slapnes na brzdu...neni to tak ze chces pouzit brzdu, ale chces zabrzdit, a podobne nechces zmacknout 4AA, ale chces postavit 2 Marinaky). To je co se tyka uvahy o hotkeys.
A posledni vec, uz jen "drobnost" a da se rict high level play, ale prece jen mi to neda...v dobe prvniho ghost pushe si hodil naproto neuveritelne EMP a chytil tak celou armadu, vysal stity a obe sentry, ale o dve vteriny pozdeji si hadzel dalsi EMP, mohl to byt missclick whatever. A druha daleko zasadnejsi vec, kdyz jsi pushoval main kolem 16. minuty, tak ti tam nakonec zbyli dva ghosti a jeden marauder. Marauder umrel a ty si ty dva ghosty proste "left behind" i kdyz meli spoustu casu na ustup. Kdyz to tak vezmes, tak to je 600 surovin (a polovina z toho gas), je to jako tam jen tak zahodit 12 marinaku. Snaz se vzacne jednotky zachranit a pouzit znovu s dalsi vlnou (zase rada od Day9, ktery pouziva hotkeys tak ze ma prave "vzacne" jednotky na jedne klavese, takze zmackne 3 a vzdycky se dostane k tomu ceho si v armade nejvic ceni a co nejvic stoji za zachranu - Ghosti, infestori, tanky, void raye atd.)...Tohle byli rady z kategorie, to co delam v zasade neni spatne, ale da se to udelat lepe.
Pokud si se dostal az sem gratuluji, ale jinak chci rict, ze mas SC2 hlavu a staci si osvojit par navyku a vystrelis raketove do platiny nebo diamondu...