Za posledních pár dnů jsem posbíral na netu a i od ostatních hráčů pár užitečných rad a tak mě napadlo se o ně podělit se slabšími hráči zde na foru, doufám, že si je někdo veme k srdci a pomůžou zlepšit jeho hru.
1) NIKDY nepřestávat produkovat SCV/proby (u dronů už to tolik neplatí, tam záleží na zergově strategii), optimální počet na 2 gasy a 6 minerálů (klasická těžební plocha) je 30 dělníků, tedy na každý gas i minerál 3 dělníky, aby těžba byla maximálně využita. Ptal jsem se proč teda bych měl vyrábět dál svoje proby, když už jsem tohohle čísla dosáhl, nemám expanzi a každej další dělník tedy nebude vlastně nic dělat. Odpověď zněla jednoduše: "až budeš mít expanzi budeš mít k ní rovnou i dělníky". Člověk si pak řiká, proč teda neudělat dělníky až teprve co začnu stavět expanzi, opět jednoduchá odpověď: "šetříš si tím čas". Nedalo mi to musel jsem to otestovat a výsledek byl opravdu znát, měl jsem sice trošku méně jednotek kvůli neustálé produkci dělníků, ale hned jak jsem postavil expu, přemístil jsem tam cca 20 dělníků (přičemž 30 mi jich zůstalo v main mase) a můj income (příjem) se ihned skoro zdvojnásobil, nemusel jsem už na nic čekat, téměř okamžitě jsem mohl postavit další gateways a mohl jsem pomalu jít postavit další 3. expu. Za cenu trošku slabší army na začátku, jsem získal hodně silnou ekonomiku o cca 2-4 minuty dříve než při mém dosavadním postupu.
2) Asi hodně novým hráčům se stejně jako mě často stávalo nebo stává, že občas pošlou dělníka něco postavit a pak na něj zapomenou a on po dostavění budovy jen stojí na místě místo aby těžil, nebo stavěl jinou budovu. Na tohle je hodně jednoduchá pomoct, používejte SHIFT, prostým podržením shiftu můžete každé jednotce zadat velkou řadu příkazů (myslim že max je 40), které postupně sama automaticky vykoná. Tohle jistě většina už odhalila, nic nového, co všek určitě moc lidí nedělá je toto: "pokud pošlete dělníka stavět budovu, zadejte mu zároveň přes shift i příkaz na těžbu", výsledkem je, že se už o dělníka nemusíte starat, sám pujde po dostavění okamžitě z5 těžit a už se nestane, že by se flákal a vy ho nemusíte více hlídat.
3) Občas na replaích vidím, že hráč si usmyslí nějakou taktiku a hraje ji za každou cenu, nezájem co dělá jeho protivník = chyba, díky této chybě lze pak v replaích vidět situace, kde hráč vylepšuje třeba charge pro zealoty, které vůbec neprodukuje, nebo neustále massuje maraudery, ikdyž jeho protivník už dávno lítá v oblacích. Celé sc2 by se dalo přirovnat k manželské hádce. Máte téma o kterém se hádáte (výhra mapy), jeden z vás příjde jako první s nějakým argumentem (např.: roach) a vy nyní musíte na ten argument vymyslet jinej (např.: immortal), kterej ho přebije (counterovat), poté zas ten druhý musí vymyslet novej argument (mutalisk), aby přebil ten váš (novou jednotku/strategii proti té vaší) a poté opět vy na to musíte nějak odpovědět.
4) Další rada se týká útoků, většinou je jeden z hráčů po prvních pár minutách o něco silnější jak ten druhý (lepší macro, lepší strategie nebo bo) a tak má "výhodu". Dobrá, zaútočí tedy, zničí nepříteli pár dělníků, možná celou expu, great! skvělý výsledek (teď má na své straně ještě větší výhodu), ale co udělá dál, chytne svojí army a jde dále ničit svého nepřítele, armády mají v tuhle chvíli celkem vyrovnaný a obránce má lepší pozici, takže boj skončí často tak, že vyhraje obránce. V této chvíli přišel hráč jak o svojí výhodu lepší army, tak i o výhodu zničené expi, protože během boje mu trochu pospávalo macro, protože nepřítel se vrhl se zbytkem svojí army do protiútoku a protože staví novou expu, kterou mu teď nic neohrozí. Rada v tomto případě zní asi takto "naučte se stahovat svojí army nejen při neúspěšných útocích, ale hlavně, při těch úspěšných, získávejte postupně více a více výhod na svojí stranu"
5) Poslední rada se týká celkového stylu hraní, hodně začínajících hráčů jako já si myslí/myslelo, že čím dříve něco postavím, čím dříve udělám tohle a tamto, tak tím líp. Není tomu tak, hra je o správném načasování, KDY přesně začít něco stavět, KDY začít něco vyrábět a ne VŠE CO NEJDŘÍV a NEJRYCHLEJI. Velmi často v replaích slabších hráčů lze vidět, že staví nějakou budovu až příliš brzo... jak poznat, že stavím něco příliš brzo? jednoduše, jde to na úkor něčeho. Například hráč staví raxe, ale nemá minerály na SCV = staví raxe přilši brzo, staví druhé raxe a nemá plynulou výrobu ani z těch první a výroba scv není plynulá = opět moc brzo, atd. Takže rada je "snažit se hrát, plynule, vaše macro by mělo být jako písnička co hraje bez přerušení, každé špatné načasování akce (to se netýká jen předčasných akcí, ale i těch opožděných, např. pozdní postavení pylonu/overlorda/supply depotu), kde kvůli tomu nemůžete pokračovat v akci jiné je jako by se ta písnička začla sekat. Takže snažte se hrát tak, aby se vaše hra dala "poslouchat"
