Nejsem žádnej profík a sc2 hraju velmi krátce, ale nad tímhle topicem jsem kroutil pořádně hlavou. Proč v každém topicu někdo brečí o tom, že nějaká rasa je silnější než jiné, bliz dělá vše pro balanci hry a dělá to podle mě velice dobře. Dost často hraju proti hráčům z platiny a diamantu co mají za sebou 1500+ her, takže to nejsou žádný másla, ale ani na okamžik mě nenapadlo, že bych je nemohl porazit jen proto, že jsem toss a oni terrani třeba, když je nedám je to jen tím, že jsem něco udělal pomalu, něco špatně, někde zaspal a ne proto, že marauder je dítě Chucka Norise a bla bla.
Nyní z5 k původnímu tématu
, ve svých vůbec prvních hrách za tosse v cs2, když jsem se dostal ke stalkerům a blinku, tak jsem byl doslova unešen, tím jak parádní jednotka stalker je. Každej si jistě všiml, že při střetu se armády vyrovnávají do lainy, terran pokud chce v boji nějak mikrovat, tak musí svojí lainu "zrušit" a chodí v "klubku", kde 1/2 jednotek vždy nedosáhne na nepřítele, oproti tomu toss se skupinkou stalkerů může posouvat (dopředu-dozadu) krásně celou lainu, takže všechny jednotky pořád jsou na dostřel, nebo se blinknout nepříteli na křídlo (pravé-levé), v takovém případě je zas 1/2 soupeřovi armády mimo a musí se přeskupit a to vše jsou drahocené vteřiny které rozhodují, v neposlední řadě co už tu bylo zmíněno, pokud se bitva neodehrává nejlépe, tak prostě blink do bezpečí "zregenerujem si štíty chlapy a nakopem jim příště prdel". Samozřejmě také naopak, bitva jde skvěle a terran se dává na ústup - blink a jste zas u něj (někdy klidně i před ním). Blinkování zraněných jednotek bez štítu z první lainy dozadu beru jako samozřejmost, pokud to někdo nedělá, tak ať se to honem rychle naučí, dá se díky tomu porazit i znatelně silnější armáda.
Tak a teď ještě něco málo k offtopicu marauderům. Jak tu pár chytrých hráčů řeklo, na maraudery jsou výborní zealoti. Je však třeba vylepšit charge a armor, čím více armoru tím lépe. Teď trocha matematiky Zealot (light, 1 armor), Marauder (dmg do light 10). Vylepšíme zealotům 2 armor... 10-3 = 7, přidáme sentry (tady uznávám, ne vždy to je easy držet sentry na dosah zealotům, ale dá se) 10 - 5 = 5, maraudeři mají u sebe většinou marínu (dmg 6) 6 - 5 = 1. Volně přeloženo zealot se 125hp (pro zjednodušení budem 50 štítů brát jako 25hp jelikož u nich není armor, tedy 100+25) dostává od maríny 1-3 dmg a od marauderů 5-7, takže na zabití zealota musí marauder vystřelit cca 25-18x a mariňák musí vystřelit 125-42x, takže armáda o 10 marauderech a 20 maríně bude dokupy sundávat jednoho zealota na 2 rány všech jednotek. Docela asi průser, když proti nim pujde těch zealotů cca 12-15 a dmg zealota do none armoru je 16
Možná někdo může namítat, že se to dá za terraan microvat, mikrovat zealoty = pořád sledovat army, pro mě to znamená poslat je na něj a občas je zkontrolovat, jestli to krájej na úhledný nudličky, nebo z toho dělaj kaši, zbytek času si v klidu jedu techy, army a expanze.
Stále je tu někdo, kdo si myslí, že marauder je nepřekonatelná jednotka a zealot je na ho*no?