Skylleer píše:
nechce se mi qutovat jetnotlivy veci tak to shrnu.
Uf, to já si to teda oquotuju, ať je to přehlednější, protože je toho docela hodně
Citace:
mluvis o colosusovi , tj equvalent rekneme k thorovi a potreba budov je myslim stejna.
Správně. Techem je ekvivalentní k Thorovi. Jenže zatímco ty Thora absolutně nepotřebuješ proti Zealotům a Stalkerům/Sentry, Protoss musí na Colossa vytechovat co nejrychleji, aby odrazil první větší MM push nebo mohl vůbec držet krok s expanzemi (templáři nejsou tak rychlí, i top hráči obvykle začínají Colossem a teprve pak přidávají templáře, už jsem to i v nějaké jiné diskusi tady včera nebo předevčírem rozebíral).
Edit: Hm, vlastně není ekvivalentní. Colossus je later tech. Thor: Barracks -> Factory -> Armory. Colossus: Gateway -> Cybernetics core -> Robotics Facility -> Robotics bay.
Citace:
upgrade navic jak pises je zas pouze bonus navic bez kteryho se ty asi neobejdes stejne jako marinak bez stimpaku a stitu (jinak by padl snad na jednu ranu a medivac by ho ani nestihl vyheelovat).
Zatímco z upgradu pro Thora se po všech patchích stala úplná kravina, která Thorovi spíš jen škodí (má energii, tudíž je feedbackovatelnej), upgrade pro Colossa je dost nutnej. Ta úplně první bitva se většinou ještě s trochou štěstí (na pozici s cliffy) a micra dá zvládnout bez něj, v pozdější fázi hry je bez toho upgradu Colossus úplně na nic. Ten ugprade stojí 200/200 a vynalejzá se sakra dlouho.
Stim je upgrade, ze kterýho těží i Maraudeři, štíty pro Marinu dá se říct nepotřebuješ do doby, než jsou ve hře templáři s bouřkama. Oba upgrady stojí 100/100, máš je strašně brzy (protože se dělají v Tech labu a navíc máš těch raxů obvykle víc, takže ty upgrady děláš simultánně).
Citace:
dale srovnavas ghost vs teplar ale ja sem srovnaval ghost vs forcefield nemuzes srovnavat ultimatni cast T3 jednotku vs ghost kterej je branej jako low tech a je o hodne slabsi,
No tak i když budu srovnávat Ghosta a Sentry, ať se na to dívám, jak se na to dívám, prostě jeden Ghost svou základní AoE abilitou instantně vyřadí ze hry několik Sentry
A Ghost že je o hodně slabší než Templář? Právě naopak, proti tomu tossovi je Ghost úplně ultimátní, protože counteruje Protossa jako takového (místo nějaké konkrétní jednotky jako zbytek counterů ve hře).
Citace:
pises ze bourky nejsou zadarmo no to by bylo hodne op kdyby byly ale feedback zadarmo je opet equvalent emp pulzu kterej je navic pouzitelnej opet vs protoss , templare vyuzijes proti kazdy strane tak nemuzes cekat ze bude stejne narocnej na vyrobit jako ghost kteryho vidis vicemene jen Tv P
Ano, to je obrovskej problém, že EMP je opravdu využitelná de facto jen proti Protossovi. V tom taky spočívá kořen toho imbalance PvT, že jedna abilita je takřka k hovnu proti Zergovi a Terranovi, ale aby se to vynahradilo, tak je až příliš devastující vůči Protossovi.
Na tohle téma jsem psal dlouhé posty na oficiální fóra už v betě.
Citace:
dale s feedbackem souhlasim hodis ho na medivac a mas jednou ranou celou posadku out tj skoda treba klidne 1k ma to obrovksej dostrel
a delato nemaly skody jak basnhee tak cemukoliv s energy to je taky hodne op abilitka skoro silnejsi nez celej emp kterej sice veme manu ale neveme ti sni i zivoty ktery maji nejaky jednotky skoro mensi nez celou manu.
Ani nepamatuju, kdy jsem Feedbackem naposledy instakillnul Medivac, tolik energie skoro nikdy nemá, ale budiž
Feedback je jedno z nejlepších protosských kouzel, možná i jedno z nejlepších kouzel v celé hře vůbec, o tom se přít nebudu. Ale pořád je to single target, takže prostě musíš naklikávat jednotku po jednotce, zatímco EMP je AoE.
Argument, že Feedback nebo Storm zabíjí, zatímco EMP bere jen štíty, je z principu zcestnej. Není důležitý, zda to zabije, důležitý je, kolik HP (protosské štíty nejsou nic jiného než část HP) to vezme. Dorazí to další jednotky.
Citace:
scan je sice hezkej ale pouzitim scanu prichazis o 270 mineralu kterejma bys teoreticky mel dohnat ztratu kterou ti zpusobilo staveni orbital command (ktery samo o sobe stoji 150 a jeste nez se dostavi tak bys udelal 3-4 SCV kdyz vemu contrast s protosem kterej s chronoboostem jiv idealnim pripade postavi 7 ) tak siho sice scannes a tedka se nemusis trefit tam kde ma to co chces videt , prijdes o nejakejch vy vysledku 500 mozna vic mineral jen tim ze sis nedal mule a tim ze si souper natezil hromadu mzatim co sis stavel orbital.
ten scan se dela jen fakt kdyz uz je krize i ten podelanej supply drop ti vydela nejakejch 200 (doba nez postavi to scv cko suplac + cena suplace)
270? Žil jsem dosud v domnění, že MULE natěží 300. Jsi si těmi 270 jistý?
Stavění OC se první MULou vrátí velmi rychle. Další MULy jsou s postupujícím časem hry čím dál víc imba, viz můj blog, kde MULy rozebírám velice detailně. Tam bych vlastně asi odkázal jako odpověď na tenhle konkrétní odstavec, rozebírám tam i scoutování a Scan.
http://pralev-sc2.blog.cz/1009/terran-imbalance-cast-druha-ekonomika-a-scoutovaniCitace:
kdyz vezmu observer kterej je neviditelnej a stoji v porovnani s ravenou asi tak ctvrtinu ..
Ano, ale Observer není caster, tohle srovnání je zcestné. Každá rasa scoutuje prostě jinak. Já taky nepsal tady nic o tom, že Scan je imba, ale že si Terran hodí před bitvou Scan, aby viděl rozestavění jednotek, rozházel maskovanými Ghosty EMP na shluky Sentry a HT a zaútočil.
Citace:
jako mohl bych pokracovat ale musim na focus toz preber si to jak chces
tossove ownujou vsude a ja se na ne nezlobim jen vsichni si stezuji na terrany
Terrani ownujou všude
Viz třeba ten odkaz, co dával Baron dnes do diskuse, kde si někdo dal tu práci a sečetl výherce SC2 turnajů od vydání hry. Terrani naprosto dominují.
Už jen to, že všichni si stěžují na Terrany, je faktem, kterej se prostě nedá ignorovat
Jakkoli naivně to může vyznít, já doopravdy věřím tomu, že kdyby hra byla balanced, takové masy lidí by si na jednu rasu nestěžovaly.