Jumbik píše:
V tomhle hraje hlavně roli psychika a rozvaha. Když má terran spoustu tanků, tak se jich protivník bojí jak čert kříže a zbytečně se je snaží ničit za každou cenu čímž si třeba vyčerpa zbytek zdrojů/času a prohraje to.
Naprosto běžně vidím, jak se lidé vrhají na sebevražedné útoky proti zdi z tanků, ale už je nenapadne, že armádá z tanků je hrozně nemobilní a on má zrovna super šanci harrasovat někde jinde, než se rozbíjet o wall z tanků.
Neříkám, že jsem to nikdy nezmrvil a nerozbíjel jsem se zbytečně o zeď tanků. Bohužel ano
Ale o těhle hrách tu teď nemluvím, třeba zrovna ta, jak jsem za Zerga prohrál, která mě první napadla (od začátku se mi dařilo vše, jemu nic, měl jsem o 2 expy víc, harassoval jsem ho neustále, přemicroval ho ve všech bitvách), skončila na tom, kdy přitáhl poměrně dost Thorů a k tomu nějaké Heliony a tanky (v tank módu).
Jinak ta nemobilita tanků a celkově terranská nemobilita je mýtus, přežitek ze SC:BW. Vůbec to v SC2 není pravda, Terran je naopak momentálně možná nejmobilnější rasa vůbec. Ještě o tomhle tématu budu psát v dalším pokračování článků na blogu
Weezing píše:
Jednoduše jsi zvolil špatnou kombinaci jednotek na jeho army. Stejně tak zerg. Tu hru sem neviděl, ale moc mě nenapadá nic co by nešlo counterovat.. Kdyžtak mi složení té neporazitelné army napiš.
Nevím, zda si navzájem úplně rozumíme. Nemluvím o tom, že existuje nějaká vhodně sestavená skupina jednotek, která je
absolutně nezastavitelná. Všechno v SC2 jde přečíslit, přemasovat. Mluvím o tom, že některé terranské kombinace prostě nesundáš nějakým cenově přiměřeným zergským nebo protosským counterem a jedinou možností, jak to porazit, je brutálně ho přečíslit nebo vyexploitovat nějakou jeho jinou slabinu (špatný scouting, špatné micro, nestíhání víc věcí naráz apod.). Abych byl konkrétní, proti tossovi je to MMMG (Marines + Marauders + Medivacs + Ghosts), proti Zergovi mech (Helions + Siege tanks + Thors).
Jinak pochopitelně nemluvím o tom, že já byl diamantovej a on bronzovej, že já měl 9 exp a on 1. Stačí i daleko menší rozdíl, abys toho druhého absolutně přemasoval. Ale když je ten hráč o kousek horší než ty, máš třeba celou hru 3 expy na jeho 1 nebo 2 expy, otravuješ celou hru úspěšně Infestorama a zahrabanýma Roachema, prudíš mu těžby, zpomaluješ ho, zatímco sám techuješ, rozlejzáš se a upgraduješ a pak ti prostě jak papír při jeho útoku na tvůj main shoří cenově 2x dražší armáda, docela to zabolí