StarCraftCZ.com
https://forum.starcraftcz.com:443/

Scouting 4men map
https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=34&t=746
Stránka 1 z 1

Autor:  Stoky [ pát 29. říj 2010 19:15:41 ]
Předmět příspěvku:  Scouting 4men map

Cau, jen bych rad znal vas nazor na takovou "pitomost". Jaky patern pouzivate u prvniho scouta u 4men map (1v1), jako je treba Metalopolis. Kdyz vezmu priklad ze ja mam spawn na 9 hodinach (6 hodin je nejkratsi vzdusna vdalenost, 12 je nekratsi pesi vzdalenost a 3 je cross). Jak pujdete scoutovat??

Ja napriklad jdu 12, 6, 3 - Abych byl co nejdriv na nejnebezpecnejsich pozicich
Vetsina lidi scoutuje 12, 3, 6

Co si o tom myslite??

Autor:  BorderKeeper [ pát 29. říj 2010 19:44:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Scouting 4men map

Pokud zerg du nejdriv nahoru a pak po smeru hod. ruc. kdyz neni zerg jedu k xel'naga pak 6 a proti smeru hod. ruc. Jelikoz zerga uvidím pomocí overlorda

Autor:  Pralev [ pát 29. říj 2010 19:53:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Scouting 4men map

BorderKeeper píše:
Jelikoz zerga uvidím pomocí overlorda


Na tohle pozor :) Já třeba letím Overlordem a jakmile vidím první budovu nebo jednotku, zase se stáhnu zpět. V 99% případů si toho soupeř nevšimne. Už vím, kde je, a s umístěním Ovíka nad základnou čekám do chvíle, kdy si mě protihráč sám scoutne nebo kdy potřebuju zjistit, co jede (podle toho, co z toho nastane dřív).

Autor:  Balty [ pát 29. říj 2010 19:57:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Scouting 4men map

12,3,6, s kazdym objevenym mistem se sance na nalezeni nepritele zvysuje, zprvu 1:3, pote 1:2 az to je tutovka 1:1. Proto se chodi 12,3,6 jelikož tak to má probe/scv/drone nejrychleji, jít ze 12 na 6 tak máš pořád šanci 1:2 akorád ujdeš zbytečně delší vzdálenost, která ti zabere více času a u takové hry proti zergovi, kde potřebuješ vědět co nejdříve zda jede 6/7/8 pool to je znát. Čili u všech map jít postupně, nekřižovat.

Ale záleží asi i na tom proč scoutuješ, pokud potřebuješ vědět co soupeř jede tak viz výše, ale pokud jsi zerg a potřebuješ najít soupeře kvůli rushi, tak to bude vypadat jinak, u zergů je vůbec všechno jinak. :D

Autor:  Stoky [ pát 29. říj 2010 20:52:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Scouting 4men map

BoardKeeper: Pokud je zerg chytry a nechce se prozradit overlordem tak se neprozradi. Bud se stahne jako rika Pralev (i kdyz i to jsem videl, a snazim se to dat do sve hry, kde hrac najel v dobe, kdy by se mel k nemu dostat overlord a vyscoutoval si toho ovelorda tezicem :D) a nebo scoutuje Overlordem prvni pesi cestu a pak az vzduch (mluvi o tom Day9 nebo nejaky jeho host tusim, kdyz poslete prvniho overlorda scoutovat pesi rush a druheho vzduchem, tak oba doleti na misto ve stejnou chvili)

Balty: Dam jen priklad moji uvahy. Kdyz takhle scoutuju proti terranovi, tak kdyz pujdu druhe misto krizem zpatky (ne dokola), tak se se scoutem dostanu jeste za wallin, kdyz pojede treba fast starport (uvidim gas, nebo factory...a kdyz budu mit trosku stesti, tak se tam to SCV chvili zdrzi. Terran, ktery to same pujde cross map, neni samozrejme takovou hrozbou a neni to pro nej ani tak lakave jit 1/1/1. Co se tyka hry proti zergovi, tak porad scoutuju nejdulezitejsi, nejblizsi pozici jako 1. (takze fast pool najdu) a jako druhy pojedu zase diagonalne pres mapu, protoze je to pro me nejvetsi hrozba (fast spire, zerg nebude delat zadny tech, pojede driv 2. plyn, udela par lingu a pojede drony) a mam jeste malou sanci ze me hned SCV zabiji lingove. I kdyby jel nepritel co bude cross 6pool, tak moje pozice je vcelku safe, protoze ke me dobehne az jako na druhou pozici (scout drone neposila, a prvni zautoci na "blind" na nejblizsi rush base...u druhe ma overlorda). Takze tenhle system (ktery teda jezdi vetsina top hracu) 12,3,6 je spise na to aby zjistili co nejdriv kde jsou a ne co jedou (jak tu pises uz na 3 pozici znas umisteni soupere, ale pokud mas smulu, v jedne ze tri her, tak bude presne na pozici vzdusneho rushe a to mu dava dobnou vyhodu).

Plus co me napadlo az ted, tak tim souperi min prozradim kde jsem...pokud nekdo spoleha na "zarucene" scouty (terrani vetsinou posilaji prvniho scouta po 1.SD, tossove, zas co vim, tak po prvni gateway, vzacne po prvnim pylonu). Prijede ke me scout kdyz mam 1/3 raxu tak vim ze je na nejblizsi rush distance. Prijede ke me ke konci stavby rax, je cross...a kdyz se nedostane za wallin (nebo kdyz stavim druhe depo nebo factory) tak je pres klif.

Ale jsou to vsechno jen samozrejme drobnosti, takovehle veci nevyhravaji hry. Jen me zajima jak posilate sve scouty.

Autor:  Balty [ pát 29. říj 2010 23:40:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Scouting 4men map

Stoky píše:
Balty: Dam jen priklad moji uvahy. Kdyz takhle scoutuju proti terranovi, tak kdyz pujdu druhe misto krizem zpatky (ne dokola), tak se se scoutem dostanu jeste za wallin


To by ale na tom místě musel být, když bude na 3 tak se už za něj taky nedostaneš. Jinak jde o to najít soupeře a zjistit co jede a když pujdeš 12,6,3, tak tvůj dělník musí ujít větší vzdálenost, čili to celkově trvá více času a pokud soupeře najdeš až na po3tí, tak tvým systémem ztrácíš drahocené vteřiny a možná je to zákon schválnosti, ale já sám skoro vždy najdu soupeře až na po3tí. ;)

Autor:  Stoky [ sob 30. říj 2010 4:21:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Scouting 4men map

Balty píše:
Stoky píše:
Balty: Dam jen priklad moji uvahy. Kdyz takhle scoutuju proti terranovi, tak kdyz pujdu druhe misto krizem zpatky (ne dokola), tak se se scoutem dostanu jeste za wallin


To by ale na tom místě musel být, když bude na 3 tak se už za něj taky nedostaneš. Jinak jde o to najít soupeře a zjistit co jede a když pujdeš 12,6,3, tak tvůj dělník musí ujít větší vzdálenost, čili to celkově trvá více času a pokud soupeře najdeš až na po3tí, tak tvým systémem ztrácíš drahocené vteřiny a možná je to zákon schválnosti, ale já sám skoro vždy najdu soupeře až na po3tí. ;)


To ano, ale s mym systemem se nedostanu za wall soupere co bude cross a je u nej nejmensi sance ze pojede nejaky rush. A radeji najdu napotreti soupere cross nez toho co muze jen fast DT drop, fast banshee, nebo mass mutas...

Autor:  alieno [ pát 05. lis 2010 14:10:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Scouting 4men map

zerg: Overlord na nejkratsi vzdalenost (na delsi nema smysl, sejme ho marina/stalker + cele veky trva nez doleti).
u meta: 12->watch tower->3-> do baze/zustan na miste (spis ho vracim po skoutu baze zpet, na spinavou praci mam lingy).

skrz watchtower se da dobre zjistit z kam dron sel, a tech par sec vas nezabije (6pool na podobnych mapach je naprd, tak proc to resit)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/