StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je pát 10. kvě 2024 13:49:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 236 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Lama gamer aka diskuse pro lamky
PříspěvekNapsal: stř 27. říj 2010 15:38:13 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: čtv 14. říj 2010 17:02:54
Příspěvky: 153
Za posledních pár dnů jsem posbíral na netu a i od ostatních hráčů pár užitečných rad a tak mě napadlo se o ně podělit se slabšími hráči zde na foru, doufám, že si je někdo veme k srdci a pomůžou zlepšit jeho hru.

1) NIKDY nepřestávat produkovat SCV/proby (u dronů už to tolik neplatí, tam záleží na zergově strategii), optimální počet na 2 gasy a 6 minerálů (klasická těžební plocha) je 30 dělníků, tedy na každý gas i minerál 3 dělníky, aby těžba byla maximálně využita. Ptal jsem se proč teda bych měl vyrábět dál svoje proby, když už jsem tohohle čísla dosáhl, nemám expanzi a každej další dělník tedy nebude vlastně nic dělat. Odpověď zněla jednoduše: "až budeš mít expanzi budeš mít k ní rovnou i dělníky". Člověk si pak řiká, proč teda neudělat dělníky až teprve co začnu stavět expanzi, opět jednoduchá odpověď: "šetříš si tím čas". Nedalo mi to musel jsem to otestovat a výsledek byl opravdu znát, měl jsem sice trošku méně jednotek kvůli neustálé produkci dělníků, ale hned jak jsem postavil expu, přemístil jsem tam cca 20 dělníků (přičemž 30 mi jich zůstalo v main mase) a můj income (příjem) se ihned skoro zdvojnásobil, nemusel jsem už na nic čekat, téměř okamžitě jsem mohl postavit další gateways a mohl jsem pomalu jít postavit další 3. expu. Za cenu trošku slabší army na začátku, jsem získal hodně silnou ekonomiku o cca 2-4 minuty dříve než při mém dosavadním postupu. ;)
2) Asi hodně novým hráčům se stejně jako mě často stávalo nebo stává, že občas pošlou dělníka něco postavit a pak na něj zapomenou a on po dostavění budovy jen stojí na místě místo aby těžil, nebo stavěl jinou budovu. Na tohle je hodně jednoduchá pomoct, používejte SHIFT, prostým podržením shiftu můžete každé jednotce zadat velkou řadu příkazů (myslim že max je 40), které postupně sama automaticky vykoná. Tohle jistě většina už odhalila, nic nového, co všek určitě moc lidí nedělá je toto: "pokud pošlete dělníka stavět budovu, zadejte mu zároveň přes shift i příkaz na těžbu", výsledkem je, že se už o dělníka nemusíte starat, sám pujde po dostavění okamžitě z5 těžit a už se nestane, že by se flákal a vy ho nemusíte více hlídat. :geek: :idea:
3) Občas na replaích vidím, že hráč si usmyslí nějakou taktiku a hraje ji za každou cenu, nezájem co dělá jeho protivník = chyba, díky této chybě lze pak v replaích vidět situace, kde hráč vylepšuje třeba charge pro zealoty, které vůbec neprodukuje, nebo neustále massuje maraudery, ikdyž jeho protivník už dávno lítá v oblacích. Celé sc2 by se dalo přirovnat k manželské hádce. Máte téma o kterém se hádáte (výhra mapy), jeden z vás příjde jako první s nějakým argumentem (např.: roach) a vy nyní musíte na ten argument vymyslet jinej (např.: immortal), kterej ho přebije (counterovat), poté zas ten druhý musí vymyslet novej argument (mutalisk), aby přebil ten váš (novou jednotku/strategii proti té vaší) a poté opět vy na to musíte nějak odpovědět. :!:
4) Další rada se týká útoků, většinou je jeden z hráčů po prvních pár minutách o něco silnější jak ten druhý (lepší macro, lepší strategie nebo bo) a tak má "výhodu". Dobrá, zaútočí tedy, zničí nepříteli pár dělníků, možná celou expu, great! skvělý výsledek (teď má na své straně ještě větší výhodu), ale co udělá dál, chytne svojí army a jde dále ničit svého nepřítele, armády mají v tuhle chvíli celkem vyrovnaný a obránce má lepší pozici, takže boj skončí často tak, že vyhraje obránce. V této chvíli přišel hráč jak o svojí výhodu lepší army, tak i o výhodu zničené expi, protože během boje mu trochu pospávalo macro, protože nepřítel se vrhl se zbytkem svojí army do protiútoku a protože staví novou expu, kterou mu teď nic neohrozí. Rada v tomto případě zní asi takto "naučte se stahovat svojí army nejen při neúspěšných útocích, ale hlavně, při těch úspěšných, získávejte postupně více a více výhod na svojí stranu"
5) Poslední rada se týká celkového stylu hraní, hodně začínajících hráčů jako já si myslí/myslelo, že čím dříve něco postavím, čím dříve udělám tohle a tamto, tak tím líp. Není tomu tak, hra je o správném načasování, KDY přesně začít něco stavět, KDY začít něco vyrábět a ne VŠE CO NEJDŘÍV a NEJRYCHLEJI. Velmi často v replaích slabších hráčů lze vidět, že staví nějakou budovu až příliš brzo... jak poznat, že stavím něco příliš brzo? jednoduše, jde to na úkor něčeho. Například hráč staví raxe, ale nemá minerály na SCV = staví raxe přilši brzo, staví druhé raxe a nemá plynulou výrobu ani z těch první a výroba scv není plynulá = opět moc brzo, atd. Takže rada je "snažit se hrát, plynule, vaše macro by mělo být jako písnička co hraje bez přerušení, každé špatné načasování akce (to se netýká jen předčasných akcí, ale i těch opožděných, např. pozdní postavení pylonu/overlorda/supply depotu), kde kvůli tomu nemůžete pokračovat v akci jiné je jako by se ta písnička začla sekat. Takže snažte se hrát tak, aby se vaše hra dala "poslouchat" ;) :)

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Lama gamer aka diskuse pro lamky
PříspěvekNapsal: stř 27. říj 2010 16:25:49 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: pát 06. srp 2010 12:38:31
Příspěvky: 314
Balty píše:
Za posledních pár dnů jsem posbíral na netu a i od ostatních hráčů pár užitečných rad a tak mě napadlo se o ně podělit se slabšími hráči zde na foru, doufám, že si je někdo veme k srdci a pomůžou zlepšit jeho hru... /Cely to kopirovat nebudu ;)

Dobre, ze sis vzal rady k srdci, ale lehce doplnim:
1) Delat expu az nekde kolem 50tyho tezice je nesmysl. Precet jsi si sice, ze optimalni pocet na zakladnu je 30 delnasu. Presne receno optimal je IMHO 3na plyn a 2 na kazdej sutr, takze tak 22. Tech dalsich 8 ti sice prida naky mineraly navic, ale uz to neni vzhledem k cene tezice takovy terno. A dalsich 20 uz ma spis uz negativni vliv, protoze se tam akorat motaj, nevytezi vic nez tech 30 a za tech 20x50 + 3 supply jsi mohl postavit neco jinyho (treba 3 nove expy ;) ). Tady me asi opravi nekdo zkusenejsi, ale rek bych, ze idealni cas na to zacit novou expu je nekde kolem 22-30 tezece. Nez se za 100s postavi expa tak se ti beztak udela cca 6 dalsich tezicu.
2) V pohode, jenom doplnim, ze podobny rady uz jsme tady davali dohromady a jsou nekde pod tunama spamu o OP whatever.
http://forum.starcraftcz.com/viewtopic.php?f=20&t=528
3) Hehe, dobry to prirovnani k hadce :)) Tam bych jenom doplnil, ze nejenom, ze to chce delat countery, ale i premejslet jak bude premejslet protivnik. Napr. pokud na mass roachu zareaguju massem marauderu, tak uz zacinam stavet armory (na thora), protoze 9 z 10 zergu uz na me stavi spire :D
4) +1
5) JJ, day[9] mluvil o tom, ze neni dulezity mit vsecho co nejdriv (az na nakej reaper rush (RIP) atd.), ale mit vsechno hezky plynule, aby se moc nehromadili prachy a kdyz uz tak na nakej konkretni ucel. Napr. kdyz jedu fast DT, tak setrim plyn nez se mi dostavi budova, abych mohl co nejrychleji naky DT vyrobit a nedelam proto moc sentry.

_________________
Obrázek
Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Lama gamer aka diskuse pro lamky
PříspěvekNapsal: stř 27. říj 2010 19:02:32 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  Profil

Registrován: ned 03. říj 2010 11:43:26
Příspěvky: 427
Jeremiasz: 1.) Efektivni reakce na soupere, spociva proste ve vyrobe counteru. Pokud je jeho armada homogeni (roachove), tak staci delat maraudery, nebo tanky, nebo banshee. Je jedno co z toho. Marauderi se daji onebase uzivit ze tri raxu (spotreba za jednotky je 600mineralu/min a tvoje tezba plnych mineralu je cca 900/min, plus musis delat non stop SD, to je dalsich 200/min). Pokud chces jit banshee tak muzu doporucit klasicky 1/1/1 build (podle huskyho "Destiny cloud fist build". A nebo 11-rafinery, nekde jsem to tady na foru psal.

Tady v tuhle chvili zacina druha hra, na kterou jsi asi nebyl treba moc zvykly a to vyrovnane bitvy. Ve chvili kdy ty tezis na max a souper tezi na max, tak balanc hry ti umozni mit stejne armady. Ve chvili kdy ma souper o expu vic, tak ma silnejsi armadu...

A co se tyka BO, tak preci muzes vyzkouset sam. Pustim si hru proti AI a zkusis jak ti to vychazi, kdy chces ghosta (jestli chces double marine ghost a nebo jestli chces ghosta az mas nejakou obranu, treba po 6.marauderovi).

Balty+Tinta: Jen na doplneni. Se vsim samozrejme souhlasim, jen doplnim par bodu.
1.) Jak to je ve skutecnosti s efektivitou delniku:
Obrázek
Je tu videt, ze nejvetsi efektivitu ma 16 tezicu (pri standartnich 8mi mineralovych polich). Ale nejvetsi tezby se dosahne pri 24 tezicich (sice ty nad 16 ztraci neco malo z efektivity, ale porad se vyplati) od 24 vys je prirustek kazdeho dalsiho delnika v radu desetin mineralu za minutu.
3.) Tady jen dodam, ze s tim velice uzce souvisi casto zminovane scoutovani. Kdo nescoutuje nema moznost reagovat, protoze kdyz se "argument" objevi tak uz byva pozde.
4.) Tohle zase doplnim o jeden termin. Komentatori casto pouzivali (posledni dobou to moc neslysim, ale v SC1 to bylo porad) termin "momentum". Coz ma vyznam okamzite prevahy (v prekladu se da prelozit treba i jako hybnost :D). Co znamena okamzita prevaha? Neni to jen mit vetsi armadu, ale treba je to lepsi map control (nepustim soupere udetal druhou expu), lepsi tezba (vice tezicu) apod. Lepsi hrac tohle umi vyuzit. Presne jak tu psal Balty, hodne casto se stane, ze nekdo vyhraje bitvu a snazi se s tou armadou nadelat jeste vic skod, ale casto o ni prijde. Kdyz se podivate na lepsiho hrace, tak ten nevyhrava bitvy, ale tvori prave momentum. Ve chvili kdy rozbije expu, tak nemusi utocit dal, ale stahne armadu a drzi si map kontrol, dokaze prevest svoji prevahu do jinych aspektu. To je hodne dulezite. Nekdy ani nemusite vyhrat bitvu abyste ziskali prevahu....uz jen to ze se treba vyrovnane bojuje u soupere na naturalu vam dava k dispozici celou mapu, proto je proti turtleni v mainu nejlepsi obsadit jeho rampu a zacit vyuzivat momentum na expandovani.
5.) Tady jenom doplnim, ze k plynulosti buildu patri jeste potom dalsi stupena a to myslet na dalsi tah dopredu. Kdyz vezmu napr hru TvZ, ja udelam dve factory na heliony, abych couteroval souperovi zergling baneling, couper me bude counterovat mutaliskama, tak ja udelam thory, ne na roache tanky. Mam takovyhle plan. A vyuzivam co nejvic toho co uz mam. Asi nebude uplne nejlepi mit strategii, zacnu s heliony, na mutalisky udelam marinaky s medivaky (coz znamena, napred budu vyrabet z tech dvou ractorek, pak udelam 2 dalsi raxy a starport a zastavim faktorky a pojedu z tehle budov). Day9 tohle hodnoti jako "smooth build" a on dava priklad od tossu. Pokud pojedu fast DT, a souper udela ravena a mass marine, tak to muzu counterovat bud colosem a nebo HT, jelikoz uz mam z rushe Twighlight council a bude mit tedy dalsi vyuziti tak HT build bude celkove efektivnejsi.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Lama gamer aka diskuse pro lamky
PříspěvekNapsal: stř 27. říj 2010 21:10:10 
Offline
 Profil

Registrován: ned 24. říj 2010 18:26:09
Příspěvky: 12
Cau mam mensi problem, mam myslel logitech mx518 a potreboval bych predelat zadavani grup z [ctrl a cislo] na [tlacittko 5 u mysi (z boku) a cislo] velice by me to usnadnilo zadavani skupin, protoze mam celkem problem s mackanim [ctrl a cislo], ktere je vetsi treba jak 5 nehlede na to ze to kliknuti je okamzik ale nez natahnu ruku k ctrl a treba 8 tak to chvili trva a obcas to i trosku zaboli (hraju zergy-potrebuju hatcherky a qweeny). Sem to hledal v hotkeys abych si to mohl zmenit, ale at delam co delam nemuzu to zmenit.Poprpipade jestli znate nejaky jinaci zpusob jak delat grupy.
Dik za pomoc
vas Shrukein:-)

_________________
Obrázek
get your own starcraft 2 signature at sc2sig.com


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Lama gamer aka diskuse pro lamky
PříspěvekNapsal: stř 27. říj 2010 21:19:02 
Offline
 Profil

Registrován: pát 24. zář 2010 18:49:42
Příspěvky: 1020
Shrukein->Pokud to nejde změnit v klávesových zkratkách, tak zkus to najít někde v softwaru pro ten logitech.

Jináč já mám levou ruku na klávesnici tak, že mám malíček na A a ukazováček na F a malíčkem v pohodě dosáhnu okamžitě na Ctrl, ale to zase spíše záleží na velikostech tvých rukou.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Lama gamer aka diskuse pro lamky
PříspěvekNapsal: stř 27. říj 2010 21:23:45 
Offline
 Profil

Registrován: ned 24. říj 2010 18:26:09
Příspěvky: 12
saltazar píše:
Shrukein->Pokud to nejde změnit v klávesových zkratkách, tak zkus to najít někde v softwaru pro ten logitech.

Jináč já mám levou ruku na klávesnici tak, že mám malíček na A a ukazováček na F a malíčkem v pohodě dosáhnu okamžitě na Ctrl, ale to zase spíše záleží na velikostech tvých rukou.


spis je problem, ze ja to nemozu zmenit ani na nic ineho, na zadnu inu klavesu, spis bude problem v tech hotkeys ze nejdou zmenit, nebo nevim, jak se meni,na co mam kliknout abych si to mohl zmenit.At delam co delam porad tam sou stejne zkratky.
A malickem taky doshanu na ctrl, spis je problem dosahnout treba na 8

_________________
Obrázek
get your own starcraft 2 signature at sc2sig.com


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Lama gamer aka diskuse pro lamky
PříspěvekNapsal: stř 27. říj 2010 21:31:11 
Offline
 Profil

Registrován: pát 24. zář 2010 18:49:42
Příspěvky: 1020
Já nedosáhnu akorát na 9, na 8 jo. :D Většinou když vezmu v potaz ty tvé zergy mám 1-3 na armádu,4 na hatchery a zbytek na královny. Jináč řekl bych že Control asi nejde změnit, tohle je takové ustálené tlačitko, ale jistě to nevím, fakt jsem to nikdy nezkoušel. :) Ale pokud by si to zjistil mimo tohle forum hoď sem návod, taky mám na myši nevyužitá tlačitka.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Lama gamer aka diskuse pro lamky
PříspěvekNapsal: stř 27. říj 2010 21:40:33 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ  Profil

Registrován: stř 01. zář 2010 21:09:48
Příspěvky: 749
Bydliště: krkonose
Shrukein píše:
Cau mam mensi problem, mam myslel logitech mx518 a potreboval bych predelat zadavani grup z [ctrl a cislo] na [tlacittko 5 u mysi (z boku) a cislo] velice by me to usnadnilo zadavani skupin, protoze mam celkem problem s mackanim [ctrl a cislo], ktere je vetsi treba jak 5 nehlede na to ze to kliknuti je okamzik ale nez natahnu ruku k ctrl a treba 8 tak to chvili trva a obcas to i trosku zaboli (hraju zergy-potrebuju hatcherky a qweeny). Sem to hledal v hotkeys abych si to mohl zmenit, ale at delam co delam nemuzu to zmenit.Poprpipade jestli znate nejaky jinaci zpusob jak delat grupy.
Dik za pomoc
vas Shrukein:-)


jde jen o to si na to zvyknout, ja kdyz se skupinama zacinal, tak to taky byl porod :)

klavesu A mackam ukazovackem (vim, je to blbej zlozvyk, jeste z dob SC1, ale armadu mivam jen na 1/2/3/4, tak to neni problem)

driv jsem pro skupiny 1-4 pouzival palec na CTRL a na cisla prostrednicek, ale pri hrani doty (s geomancerem :D) jsem se to nastesti preucil na CTRL malickem.
Cisla 1-7 oznacuju ukazovackem, 8-0 palcem, zalezi na velikosti tvy ruky, me da palec az na skupinu "11", kdyby cisla pokracovaly

rychlost se ti zlepsi casem, stejne tak casto na hotkeye na prirazeni do skupiny nepouzijes, delaji to takhle i ti nejlepsi ;)

_________________
Obrázek Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Lama gamer aka diskuse pro lamky
PříspěvekNapsal: stř 27. říj 2010 21:44:47 
Offline
Uživatelský avatar
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ  Profil

Registrován: stř 01. zář 2010 21:09:48
Příspěvky: 749
Bydliště: krkonose
saltazar píše:
Já nedosáhnu akorát na 9, na 8 jo. :D Většinou když vezmu v potaz ty tvé zergy mám 1-3 na armádu,4 na hatchery a zbytek na královny. Jináč řekl bych že Control asi nejde změnit, tohle je takové ustálené tlačitko, ale jistě to nevím, fakt jsem to nikdy nezkoušel. :) Ale pokud by si to zjistil mimo tohle forum hoď sem návod, taky mám na myši nevyužitá tlačitka.


o rozlozeni hotu jde taky, ja to mam za P/T takhle: 1/2 armada, 3 nexy/command, 4 veskery vyrobny (pripadne 5, pokud chci vyrabet neco specialniho a nezapominat na to) a prepinam tabem
a za zergy mam 1/2 armu, 3 hlavni hatchery, 4,5,6,7 dalsi hatchery (pripadne na 4 vsechny hatchery, pokud jich mam jeste vic)

_________________
Obrázek Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Lama gamer aka diskuse pro lamky
PříspěvekNapsal: stř 27. říj 2010 21:56:11 
Offline
 Profil

Registrován: pát 24. zář 2010 18:49:42
Příspěvky: 1020
Mno podle mého je lepší mít zvlášť královny kvůli injectování larev, musí se to dělat pravidelně a častěji, kdežto hatchery potřebuješ naklinout jen kvůli jednotkám a tam už o to načasování tolik nejde jako u těch královen. Docela si občas říkám, že by se hodili někde na panelu nějaký měřič času, aby se dalo sledovat kdy se mají injectovat larvy. :)
U protossů nexusy ani nejak neukládám, jenom zpočátku na prvních expanzích než dodělám dostatečný počet probů, pak už ne. Jináč u protossů, nevím jestli o tom víš, já na to přišel až později, warpgates máš pod klávesovou zkratkou W, klikneš a označ se ti všechny WarpGates, proto neni třeba je mít pod číslem, pak ti tedy stačí mít pod číslem nějakou tu továrnu nebo StarGates a nic jiného už tam není. Nemusíš si zabírat 2 sloty na výrobny ja říkáš.
Za terrany nehraju.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 236 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz