StarCraftCZ.com https://forum.starcraftcz.com:443/ |
|
ZvP Counter https://forum.starcraftcz.com:443/viewtopic.php?f=32&t=284 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Dirtas [ úte 01. čer 2010 8:57:09 ] |
Předmět příspěvku: | ZvP Counter |
Zdravím, čím mám counterovat za zerga tosse, který jede bud early Phoenix + VR, nebo + pozemní kombinace Zealot+Sentry+Stalker? Rushnout ho se zerglingama nejde, když si postaví za wall 1-2 canony. A než postavim Spire, tak už na mé základně jsou zaručeně 1-2 Phoenixové. No tak tohle ještě odrazim s queanama, i když to zvedání do vzduchu je hrozny, nicméně jak se rozhodnout co jet dál? Proti zemi s přehledem postačí mass zerglingů, ale na vzduch potrebuju proti phoenixům corruptory. Nebo proti tomu namassovat hydry hned od začátku, když získám podezření, že pojede něco takového? Případně postavit na každé základně 3 věže? Jsem schopen vyscoutovat, jestli staví stargate, nicméně jak na to zareagovat bych se potřeboval naučit. |
Autor: | Hegemon [ úte 01. čer 2010 15:33:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ZvP Counter |
Tak na fénixy bych dal do těžařské linie jednu, dvě věže, víc ne a queeny držet u dronů, aby byly ve střeleckém záběru věží.. No a na zealoty + sentry + stalker, bych šel roach (!tank!; counter na zealoty) + hydry (primární střelecká síla, dobrý i na fénixy), případně zručně mikrovat s pár banelingama (párkrát se mi povedlo je navést mezi střelce udělali parádní čistku, nebo je zakopat a v pravou chvíli vylézt, ale to se mi moc nedaří - hlavně kvůli observerům ), ale je to docela těžký kvůli force fieldům.. |
Autor: | Dirtas [ úte 01. čer 2010 16:00:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ZvP Counter |
Mě příjde, že banelingové proti Tossovi nejsou zdaleka tak výhodní jako např. proti MMM. Co se týče kombinace roachů + hyder proti Zealot+Stalker+Sentry. Nebude tam problém stim, že mi roache sundaj stalkeři dřív? Ideální by asi bylo mít v záloze lingy, oběhnout tossa a zezadu mu zautočit na stalkery. Co sem koukal na replaye, tak celý problém tkví v tom, že on mě dostane pod tlak phoenixama (zabije mi queenku a nemám larvy), na to ja zareaguju corruptorama(třeba 4), nicméně on mezitím našetří na pozemní armádu a samotní lingové na to nestačí a corruptoři sou mi k ničemu. Pokud místo corruptorů postavim mutase, tak ty mi zase pozabíjí s phoenixama. Hydry by asi byly optimální řešení, nicméně zase nejsou tak mobilní a pokud uvidí hydry tak muže zůstat u letectva a z dalky mi ničit těžiče (jednu, dvě věže sundá i pár voidů). Jakmile bych ten tlak ustál až do času, kdy mám stabilni příjem ze 4 gasů, tak by už nebyl problém přejít do útoku. Nicméně v téhle fázi hry, kdy mám 2 základny a ani né plně obsazené dronama a místo těžičů musim stavět obranu se mi minerálů vůbec nedostává na více jednotek. |
Autor: | Hegemon [ úte 01. čer 2010 17:54:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ZvP Counter |
Mno s banelingama se musí chytře tzn. nepošleš je v čele, ale počkáš na správnou situaci, navíc jsem zapomněl dodat to o těch zerglingách (zas to skloňování.....) - když už banelingy, tak k nim pár lingů, kvůli ztížení protivníkova focus fireu na banelingy, ale jak říkám - počkat, burrow, anebo šikovně mikrovat, ale to není lehká záležitost.. A s těma fénixama - jak jsem řekl, queenku k dronů, k dronům 2 věže (samozřejmě ne hned vedle sebe a samozřejmě tak, aby neblokovaly drony) - možná ti pár dronů zvedne a killne, ale rozhodně to nebude nic hroznýho, queen má přece jenom víc hp než drone, takže by to stihnout nemusel.. Do dvou základen dvě věže, to není nic tak hroznýho na finance a když už bude mít dost VR na zničení věží, ty už budeš mít hafo (relativně hafo) hyder na odražení.. Vlastně jich stačí pár, držet je u věží a mělo by to být v pohodě.. Nejspíš jsem zas něco zapomněl (mám to v oblibě), tak se když tak nezlob.. |
Autor: | Unimatrix325 [ úte 01. čer 2010 17:54:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ZvP Counter |
corruptory určitě ne v začátku. Těma se řeší hafo phoenixů v mid game. Na phoenixy ti stačí queena a buď rychle hydry, nebo když vidíš, že to efektivně nestihneš, tak holt spore věžky. Na protosskou armádu bez immortalů dycky roache. Stalkeři proti nim nejsou efektivní. Jsou proti nim jenom míň nahovno, než zealoti. Musíš těch roachů mít ale samozřejmě dost a nelézt do míst, kde ti to může efektivně pobít s pomocí forcefieldů. A pokud jedeš fast expu, tak musíš počítat aspoň se třema spine crawlerama, jinak dobrýho protossa neodrazíš. |
Autor: | Dirtas [ úte 01. čer 2010 17:59:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ZvP Counter |
Ok, tak v příští hře zkusim hydry a roache. Každopádně díky za rady, určitě vše odzkoušim a dám vědět. |
Autor: | HelmutStein [ čtv 12. srp 2010 12:23:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ZvP Counter |
Využiji tento topic. Mám problém s rush zealot. Konkrétně dnes už na mě takto vyrukovali už 3 'tossáci. Co proti tomu mám udělat? Přilítne na mě 6-8 zealotů, které prostě s queen a zerglingama nedám. A když už je náhodou dám, tak vzápětí dorazí druhá vlna a to je konečná. |
Autor: | snyll [ čtv 12. srp 2010 12:32:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ZvP Counter |
HelmutStein píše: Využiji tento topic. Mám problém s rush zealot. Konkrétně dnes už na mě takto vyrukovali už 3 'tossáci. Co proti tomu mám udělat? Přilítne na mě 6-8 zealotů, které prostě s queen a zerglingama nedám. A když už je náhodou dám, tak vzápětí dorazí druhá vlna a to je konečná. Jakmile vidíš, že toss valí Zealoty (má 2x Gateway a případně ještě Chrono Boostuje), tak okamžitě postav Roach Warren, stačí ti pak 2-3 Roachové a ubráníš třeba 10 Zealotů (samozřejmě v tomhle případě by nepáchali dost škod). Takže určitě Roache, později můžeš k expanzi hodit pár Spine Crawlerů, pokud tě bude Protoss pořád tlačit. |
Autor: | Touch [ čtv 12. srp 2010 12:35:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ZvP Counter |
3crawlery a nemusis ani prepinat na roachov |
Autor: | T.iN.T.a [ čtv 12. srp 2010 12:36:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: ZvP Counter |
Taky bych se s dovolenim prisral do topicu:) Potreboval bych poradit, jak se zergem odrazit 4gate push? Ted to na me v turnaji zahral h43d_hunter, kde nebylo co resit, ale uvedomil sem si, ze tohle neumim proti nikomu:) Toss se na zacatku zabedni, pripadnej banneling bust vyresi force fieldem. Pak sebere army lott/sentry/stalker a u me je v tom lepsim pripade kdy sotva delam hydra den, casteji, ale jeste kdyz teprve delam lair. Pak si lingy udrzi od tela forcama a vetsninou nedostreli ani ty roachove s rangem 3, kdyz sentry i stalker ma 6. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |