StarCraftCZ.com


Fórum o pokračování slavné RTS.
Právě je ned 28. dub 2024 12:34:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Strategie jak na ZVP (early game)
PříspěvekNapsal: stř 12. kvě 2010 8:52:46 
Offline
 Profil

Registrován: čtv 18. bře 2010 11:02:09
Příspěvky: 49
Docela těžký match up a vím, že spousta zergů s ním má problémy, tak se budu snažit popsat jak přežít začátek hry :)

Důležité i smutné je vědět, že neexistuje žádný univerzální začátek, jak všechno přežít, proto jediná věc, co vás udržuje při životě je scoutování. Pokud se protoss zablokuje, tak je občas nutné poslat ovíka ,,na smrt" aby ste zjistili, jestli jede 4gate ground, nebo se chystá na voidy. Většinou se to dá docela dobře vypozorovat.

1 taktika: Fast exp 14 pool, 16 hatch (jak přežít začátek)

Tato taktika se dá dobře uplatnit na většině mapách. Určitě nezkoušejte na mapě desert osasis.
Vyscoutujte protossa a zjistětě, jestli na vás nepojede chrono boost loty, Jakmile uvidíte chrono boost na gatě, je nutné začít lingovat až si myslíte, že počáteční push ubránite. V opačném případě zadronujte alespon na 36/36 a pak začněte stavět jednotky. Důležité mít u každé hatch queenu, ale to asi nemusím říkat.

1. případ - Jede ground bez immortalu (nemá moc stalkerů)
Proti této taktice sou výborní roučové, takže je začněte hodně massovat. Na lingy se vykašlete

2. případ - Mass stalker s blinkem
Tak proti této taktice jsou dobří pouze speedlingové, takže je pořádně začněte massovat. Roachové se nechytaj dokud nemáte speed. S FE máte ovšem speed až pozdějc, takže spíš ty lingy.

3. případ Ground s immortalama
Tohle je docela fajn verze utoku, protože se to dá docela dobře odrazit
Je nutno mít roache + speed lingy. Bez lingů se dostanete do velkých potíží. Důležité je dobře poslat lingy a dávat bacha na force fieldy.

4. případ
Fast Voidi nebo double stargate voidi
Tato taktika je velice nepříjemná. Pokud jedete fast exp, tak budete mít hydry až trochu pozdějc a do té doby musíte zaqueenovat :), na druhé hatchery začněte upgradovat na lair. Důležité je mít alespon 3 queeny, a nějakou tu sporku. V případě více voidů více queen než začnete stavět hydry, pak jste realitvně vpohodě :). Používejte heal mezi queenama, protože jen to vás udrží při životě.

5. případ
Fast void + ground
Tato taktika je velmi nepříjemná, protože ještě nemáte dostatek groundu, je dobré mít postavených pár lingů, roachu nebo crawlery. Pokud tento utok vyscoutujete, tak se dá docela dobře odrazit. V opačném případě musíte zakřečit i s dronama :D


2. taktika Bez expy
Je ji lepší jet na mapě jako je desert osasis, nebo když si moc nevěříte.
U této taktiky musíte dobře zadronovat, čím více dronů tím lépe, můžete si postavit vedle ještě druhou hatchery, aby ste měli více larev, protože minerály se budou pěkně sypat a máte pak lepší výchozí pozici na zaexpení. Hlavně je důležité hned upgradnout hatchery na lair (kvůli hydrám). Na muty se vyprdněte, jen z mainu sou neefektivní.

Obranu proti různým druhům utoků můžete použít stejnou jako u předchozí taktiky. Voidy zvládnete ubránit už hydrama. Pokud máte velký strach z voidů, můžete jet hydry jako první a pak připojit roache. Výhodu máte v tom, že máte brzo overseera a můžete snadno scoutovat :)


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Strategie jak na ZVP (early game)
PříspěvekNapsal: stř 12. kvě 2010 10:43:00 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: stř 05. kvě 2010 17:28:10
Příspěvky: 21
Mě prozatím příjde ZvP nejlehčí. Taktikou naznačit utok zerglingů (těh úvodních 6) a mezitím rychle Lair a mutové + zavěžovat main jak proti zemi, tak vzduchu(voidi). S prvníma mutama hned expandovat na 2. a 3. základnu a pokud možno zároveň jít otravovat s mutama protivníkovy těžiče. Mezitim vymassovat muty na 3 základnách na nějaké 3-4 squady. Protivník většinou pošle celou armadu, když mu dojdou mineraly na mainu a žádnou další základnu nemá.. Vzhledem k tomu, že již mám 3 základny, tak ho necham at mi niči věže (ty ho na chvilku zabavěj) a s mutama mu zničím všechny jeho zakladny, a až poté zničím zbytek armady. Tento postup se mi docela daří i proti terranovi, i když jeho kombo marina+medi je docela odporný... Každopádně když je pošle na utok, tak mu zničit zakladnu, když pošle menší utok, tak mu zničit utok.. Hlavně je potřeba udržet ho jen v jedné základně a sám expandovat.. Zealot/marine early rush by zdrželi lingové a mezitim už bych měl na mainu věže.. Věže stavim zásadně okolo Hatchery/lairu, abych ochranil těžiče/budovy. Možná to je naprosto lamerská strategie, ale docela se mi osvědčuje i na hráče z gold, který mi ted systém nabízí :D (i když pravda, ti sou možná zvyklí na nějaké profi strategie a takovou blbou odemě nečekaj :D )

_________________
Obrázek
She's come to finish the job.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Strategie jak na ZVP (early game)
PříspěvekNapsal: stř 12. kvě 2010 10:53:23 
Offline
 Profil

Registrován: čtv 18. bře 2010 11:02:09
Příspěvky: 49
Já sem tady ale psal návod, jak přežít v platinové divizi. V gold a níž můžeš použít téměř cokoliv a můžeš vyhrát.
V platinové divizi si s mutama už ani nevrzneš. Téměř žádnej zerg je nestaví, bo je to sebevražda.
V jaké seš divizi ? V silver ?
PvZ nejlehčí fakt není


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Strategie jak na ZVP (early game)
PříspěvekNapsal: stř 12. kvě 2010 13:25:56 
Offline
Uživatelský avatar
 ICQ  Profil

Registrován: stř 21. dub 2010 21:39:04
Příspěvky: 299
Dirtas píše:
...

docela mě zaráží, že ten toss:
1) nevyscoutuje ani jeden exp
2) předpokládá se, že zůstane pasivně sedět doma

jako P(silver) musím říct, že rozjetýho zerga dávám dost těžko. jo, jsem lama, ale díky tomu vím, že early push je mojí záchranou a něco jako sedět a čekat je gg pro Z, obv :D

_________________
deacon


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Strategie jak na ZVP (early game)
PříspěvekNapsal: stř 12. kvě 2010 13:47:27 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: stř 05. kvě 2010 17:28:10
Příspěvky: 21
Spíš sem lama já, nicméně mi to poslední dobou proti T a P celkem vychází. Až teda na ZvZ, tam to 100% failuje :D

_________________
Obrázek
She's come to finish the job.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Strategie jak na ZVP (early game)
PříspěvekNapsal: stř 12. kvě 2010 15:23:52 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: čtv 18. bře 2010 17:11:13
Příspěvky: 209
líbí se mi jak tady kazdej vi presne jakou jet taktiku a pritom vi co presne udela ten druhej, je potreba si uvedomit ze ve strategii je take nutna davka improvizace a ta je zalozena hlavne na scoutingu takze myslet si ze souper vubec neskautuje a neocekava tu "vasi" nacvicenou taktiku je hloupost v platine kazdy skautuje a kazdy uz nejak vi co na co jit, a tam se prave uplatnuje ta improvizace , schovat budovu na letecky jednotky do expansion popripade za terrana nekam do rohu kvuli skanu a podobne.

mutaliskove jsou hodne silna jednotka nechapu jak muzes napsat ze jsou k nicemu , je to obecne nejmobilnejsi jednotka ve hre a ve velkym poctu ti to sunda krome hyder skoro cokoliv takovy vikingove ve stejnym poctu se pak uz skoro necapou vzhledem ktomu ze jeden vystrel muta poskodi celou grupu a kdyz takhle vystreli kazdej tak si to preber nrvim jak je to tedka v porovnani s phenixama protoze za tosse nehraju.

Pokud neni souper lamak tak o kazdy exp vi a pokud je aspon trochu zrucnej tak vi ze zerga nesmi nechat naboomit protoze pak je to fakt konec, zerg s neomezenym prijmem se pak neda zastavit, proto je dulezity nenechat ho expandovat proto nechapu jak si muzes myslet ze te necha postavit tri expy a sam bude sedet doma s rukama v kline a cekat az vytezi svuj posledni krystal :)

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Strategie jak na ZVP (early game)
PříspěvekNapsal: čtv 13. kvě 2010 6:36:19 
Offline
 Profil

Registrován: čtv 18. bře 2010 11:02:09
Příspěvky: 49
Psal sem to proto, že mutové se ted nechytaj proti fenixům, kteří střílí za letu. Proto sou v patchi 11 už neefektivní.


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Strategie jak na ZVP (early game)
PříspěvekNapsal: čtv 13. kvě 2010 15:41:00 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: ned 11. dub 2010 23:23:34
Příspěvky: 110
Nechapem preco kazdy zerg hovori ze mutas su neefektivny len kvoli tomu ze phoenix moze attackovat za letu.
Protoss musi zaprve spire scoutnut. Na to musi zareagovat postavenim stargate a zacat robit phoenixy. Kym bude prvy phoenix hotovy, zerg uz musi mat niekolko mutas, ktorymi moze harrassovat. Staci ich spravit nejakych 5, aby protoss zacal robit phoenixov viac a viac, pricom zergovi staci switchnut na hydry a vsetky mineraly/gas co protoss dal do phoenixov su takmer zbytocne (s liftom sa nejake veci sice daju vymysliet, ale urcite to nezaplati to, co sa na tie phoenixy spotrebovalo).

Mutas su neefektivny jedine vtedy ak protoss ide priamo tech na mass phoenixov. To by bol ale zerg trochu debil keby chcel, aby efektivny boli...
Nechapem, co sa vsetci stazuju.

_________________
Bnet profile link

Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Strategie jak na ZVP (early game)
PříspěvekNapsal: čtv 13. kvě 2010 16:05:51 
Offline
 Profil

Registrován: čtv 13. kvě 2010 15:58:19
Příspěvky: 42
No kazdy dobry zerg vie ze je skor problem z TERRANOM jak s PROTOSSOM a nebo si to myslim samm
ale jedno je jasne protossa lahko rushneme lebo kym postavy 1 zealota aby uzavrel dieru tak ja uz mam 6 zerlingov a je v riti to je 1 taktika druha taktika je hrat na mass hydralisk jak vieme zergovia maju larvy takze rychlo produkuju hydralisky a hocijake ine nestvury ten protoss bude mat par jednotiek a ty ho vyriesis lahko potom je to dobre aj ked hra na letectvo take phoenixe atd.
zas na druhej strane ked hrame s terranmi to nie je lahke terrana nerushneme skusal som to hocijak nejde iba ked je magor
potom ked hrame na mass hydralisk on uz bude mat urcite maraudery a mass marine takze je to v riti a s medikom sa to uz neda s hydraliskami co potom mutalisky tiez nepouzijes ma tam ´mass marine jebne ty tam atomovky a si v pici :oops: :oops:

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

 Předmět příspěvku: Re: Strategie jak na ZVP (early game)
PříspěvekNapsal: čtv 13. kvě 2010 16:18:51 
Offline
Uživatelský avatar
 Profil

Registrován: čtv 18. bře 2010 17:11:13
Příspěvky: 209
prijde mi ze to tady kazdy zerg vidi strasne jednobarevne nevim jak vy ale zergove jsou od zacatku nejsilnejsi strana , jejich makro je daleko nad vsema ostatnima a to ze maji slabsi jednotku ve vzduchu v 1x1 (phoenix vs muta popripade viks) je jenom dan za to ze zerg jich postavi za stejnou dobu mnohonasobne vic s tim jeho neuveritelnym makrem, kde bych ty larvy ze 4 zkrouhl na tri . staci udelat par hatchery a pak to jen massovat kazdy toss a terran se pak musi potit s mikrem aby tu armu dal pritom ztrata pro zerga je mnohem mensi on da proste attack nekam a vic se o to skor nemusi starat kdyz to losne jednoduse to postavi za par chvil znovu ale obnovit armu u terrana pripadne letku u tosse je mnohem obtiznejsi.

nevim proc ze za zaerga nekdo snazi rushovat terrana na cliffu kam staci dat rax+supply depot tam ti musi byt jasne ze ti to odrazi a pak si ve skluzu ty tady je potreba jet expand , na mape kde je ten vchod vetsi coalition je zase pro zerga strasne jednoduche rushovat a skor nezalezi jesteli jede 10 pool nebo jeste agresivnejsi 6 pool, to se pak brani hodne spatne.

_________________
Obrázek


Nahoru
Odpovědět s citací  

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina



Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group  
Design By Poker Bandits     
Updated By phpBBservice.nl  
Český překlad – phpBB.cz